Simvastatine

simvastatine

Hoog cholesterol (685 meningen)
Diabetes type 2 (44 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Simvastatine

Arjen Walstra (26-04-2013)

10-09-2018

Simvastatine (simvastatine)

was een vreselijke ervaring,de klachten werden heviger plaats van minder.
07-09-2018

Hartinfarct

Ik heb dit middel een poos door gebruikt tot ik echt zo veel pijn had dat ik er gewoon uit mijzelf mee gestopt ben. Gelukkig begreep de Cardioloog dit en toen kreeg ik rosuvastatine en sinds dien heb ik die pijn niet meer en heb ik een mooie lage cholesterol.
07-09-2018

Hoog cholesterol

Het middel is schadelijker dan waar voor het dient , het verstoord verschillende functie's en andere organen, kans op kanker vooral in de lever, hartfalen, hartkloppingen, maagzuur, heftige spierpijn, gewrichtspijn, schandelijk dat deze produkten op de markt komen alleen om de fabrikant te spekken, levensbedreigend niet aan te raden, en er zijn andere manieren om je chole[lees meer...]sterol te verlagen Heb mijn huisarts ingelicht over de symptomen en ben gestopt wil nog langer leven dit middel kan je leven verkorten.
31-07-2018

Hoog cholesterol

Pijn! Niet meer uit bed kunnen komen! Depressief! Algeheeel rotgevoel Crestor geen problemen maar verplicht een ander. Nu al vijfde merkloze Een brok ellende. Wil graag crestor weer maar krijg het niet
25-07-2018

Hoog cholesterol

Statines zijn gif voor de mens; zie mijn bijwerkingslijst. Begonnen met 40 mg ivm "hoog cholesterol", na 3 maanden gestopt door bijwerkingen, bijwerkingen bijna onmiddellijk verdwenen. Huisarts verlaagt dosering naar 20 mg; binnen ee week begonnen de bijwerkingen langzaam terug te komen. Na 1 maand zonder overleg gestopt. Ben me in gaan lezen over zogenaamde "te hoge chole[lees meer...]sterol" - het is een schande dat die troep aan mensen wordt voorgeschreven. Leef gezonder door betere voeding en beweging iedere dag. Cholesterol is een bouwstof die lichaam nodig heeft, je hersenen (witte materie) bestaan voor 75% uit cholesterol, die scheurtjes in je slagadders worden door cholesterol juist gerepareerd. Sinds jaren 50tig leven we in een groot leugen vwb cholesterol. Check even YouTube.
23-06-2018

Hoog cholesterol

Heel veel jaren simvastatine gebruikt op aanraden van huisarts. Nu na veel lezen en zoeken direct gestopt na vele jaren. Nu na 1 week stoppen voel ik me al veel beter en ook de suiker ging drastisch omlaag van 13 naar rond de 7,5 a 8. Had veel pijn in nierstreek en sufheid alsook spier en botpijn op de lange duur wat nu al veel beter gaat. Zelfs een keer tijd terug inw[lees meer...]endige bloeding gehad rechts in buik. Pijn bleef daar aanwezig en nu weg evenals de ontstane zwelling in dat gebied.
21-06-2018

18-06-2018

Hoog cholesterol

IK gebruik nu ruim tien jaar Simvastatine. Het helpt behoorlijk goed. Ik heb nu gezonde cholesterolwaarden. Nadeel is dat de lever geprikkeld raakt van het gebruik van simvastatine. Onlangs ben ik drie maanden gestopt met de medicatie en de ALAT-waarde (lever) kreeg toen weer een normale waarde. De prikkeling van de lever door de medicatie lijkt geen onomkeerbare gevolgen [lees meer...]te hebben.
15-06-2018

Hoog cholesterol

Na jaren slikken van simvastatine zonder enige bijwerkingen heb ik plotseling ontzettend last van pijnlijke spieren. Voornamelijk in de schouders, nek, boven- en onderarmen. De pijn komt op als de spieren in ruststand zijn. Soms word ik tijdens mijn slaap wakker van de pijn. Ik ga nog met mijn huisarts overleggen om te stoppen met deze medicijn.
10-06-2018

Cholesterol

na jaren ingenomen te hebben kreeg ik half jaar geleden last van mijn spieren in elleboog en al veel eerder last van rechter schouder Veel pijn en liet steeds iets vallen.Had ook veel minder kracht in armen. Nu 6 weken zelf gestopt met medicijn en geen enkele last meer !!!!! Op advies van mijn buurman had dit ook meegemaakt. Kwam afgelopen week oude kennis tegen en vroeg[lees meer...] hoe gaat het hij stond te dansen voor me ik verbaasde me daar over omdat hij altijd pijn had tot mijn grote verrassing vertelde hij dat hij gestopt was met het zelfde medicijn.
06-06-2018

Hoog cholesterol

Ben begonnen met simvastatine voor te hoog cholesterol .vanaf dag 1 hoofdpijn. Na ca 5 dagen begon de spierpijnen in rug benen en armen die steeds erger werd. Ben ermee gestopt en na 1 dag voelen mijn benen al wat beter. Binnenkort naar internist voor de osteoporose dan vraag ik daar wel of er andere middelen zijn.deze gebruik ik niet meer.
06-06-2018

Cholesterol

Binnen 5dagen vreselijke spierpijn in armen benen en rug Heb osteoporose dus pijn werd onhoudbaar. Ben gestopt met dit middel
18-05-2018

Simvastatine (simvastatine)

sinds enige tijd ervaar ik druk op de hartstreek en spanning op beide armen
09-05-2018

Hoog cholesterol

Het is niet bewezen dat verhoogd cholesterol altijd hart en vaatziekten veroorzaakt. Integendeel , wijzen sommige statistieken aan. Het is te gek dat het grootste deel van de bevolking statines slikt, daar varen de farmaco producenten wel bij! Op mijn leeftijd, 76, vond ik het niet meer logisch om te slikken, ben dus gestopt.
28-04-2018

Hoog cholesterol

Ik heb een verhoogde cholesterol en een iets hogere bloeddruk. Sinds een maand of 4 1/2 medicatie voor de bloeddruk maar ook cholersterol van het merk Sandoz en dan simvastatine van 40 mg. Ik kreeg na een paar dagen spierpijn of spier problemen in mijn benen. De ene keer iets meer dan de andere keer. Maar sinds een week soms het gevoel dat je bij bepaalde bewegingen door [lees meer...]je benen zakt, dit door de spierpijnen en steken. Dit aangegeven bij de huisarts maar moet blijven door gaan. Afgelopen dagen zonder overleg gestopt want het is niet te doen. Ik zoek dan ook een andere medicatie voor cholesterol te verlagen
17-04-2018

Hoog cholesterol

Door reumatische klachten al veel spier- en gewrichtspijn. Met het innemen van Simvastatine (40 mg uit noodzaak vanwege een erg hoge cholesterolwaarde), heb ik maanden verkeerd in een staat van zware griepverschijnselen (spierpijn). Zo erg dat normaal functioneren niet meer mogelijk was en ik op het laatst er zelfs zeer depressief van werd. Daarna overgestapt op Ezetrol 10[lees meer...] mg, een onderzoek naar familiare cholesterol en vervolgens het volgen van een dieet of aandacht voor wat er gegeten wordt en zoveel mogelijk bewegen. Het lijkt zijn vruchten af te werpen. De extreme spierpijn van de cholesterolverlagers lijkt tot het verleden te behoren. Ik ben blij :-)

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum