Ervaringen met Moviprep

macrogol/elektrolyten

acute hoofdpijn maagpijn vertraagde maagfunctie opgezette buik

11-04-2022 | Vrouw | 37
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Wat is dit spul vies. Mijn lichaam kan het niet verdragen, bij iedere slok moet ik hopen dat ie binnenblijft. Geen 1 tip op internet heeft geholpen. Mega misselijk. Ik doe dit nooit meer.

13-04-2018 | Man | 37
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
We kunnen er lang of kort over praten: Moviprep is gewoon vies. Eén glas is te doen, maar 2x 1 liter gaat snel tegenstaan. Maar het moet. Dus verstand op nul en gieten maar. En dan zorgen dat je in de buurt van een wc bent, want waterig schijten zult gij zeker. Daarnaast moet je nuchter blijven, je mag dus niets eten. Leuk is het zeker niet. Je moet je zeker ziek melden wa[lees meer...]nneer je ermee begint.

05-08-2014 | Vrouw | 37
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Gisteren braaf begonnen met 2 x 1 liter Moviprep. Het goedje is niet echt heel vies vond ik, maar ik heb wel eens betere dingen gedronken! Alleen de laatste 3 glazen van de 2e liter kreeg ik moeilijker weg. Na elk glas heb ik een extra glas water gedronken en tussendoor veel thee, water en drinkbouillon. Ik heb geen enkele kramp gehad, total geen pijn, alleen een schra[lees meer...]le kont van het vele naar de wc gaan. Die moviprep is natuurlijk zoutig en in combinatie met de galproductie is het niet best voor daar beneden. Op het laatst ben ik na elke toiletgang gewoon aan de gang gegaan met de douchekop, veel beter dan al dat geveeg!! Er komt op het laatst toch alleen maar gele vloeistof uit dus 'vies' is het niet. Al met al prima te doen!

30-08-2017 | Man | 39
macrogol/elektrolyten (2l)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Gister ben ik begonnen met mijn prep kuur, nadat ik de horror verhalen had gelezen een beetje gespannen vooraf. Mijn algemene ervaring is dat het goed te doen is, nu moet ik wel melden dat ik dus in de avond en in de ochtend een liter moest drinken dat scheelt. Iedereen is verschillend dus hierbij wat tips (sommige al bekend) die ik heb toegepast. De kunst is om de dr[lees meer...]ank zo snel als mogelijk op te te drinken, ikzelf heb elke 10 min een glas gedaan waardoor je er met 40 min vanaf bent. Aangezien deze onderzoeken vaak ruimschoots van te voren worden aangekondigd (die van mij ruim 2 maanden) heb je de tijd om jezelf te trainen snel een glas vloeistof op te drinken, probeer gedurende de voorbereiding elke dat ook veel water te drinken/ of andere vloeistof 2/3 liter per dag, zo train je jezelf grotere hoeveelheid vloeistof te drinken wat je bij het innemen van de kuur ten goede zal komen. De kunst is om het glas "leeg" te kiepen zover mogelijk achter op de tong zodat de vloeistof zo min mogelijk contact krijgt met de tong. Klok de drank ik een 3 tot 4 grote slokken weg (door de training ben je hiermee bekend) en spoel na met ranja of een andere drank (ikzelf zou voor koude drank kiezen omdat je die sneller tot je kan nemen) ikzelf heb zeer zoete ranja gemaakt en deze dus direct na het innemen van het glas over de tong naar binnen laten gaan. Zorg ervoor dat ook de ranja lekker koud is, dat komt de smaak ten goede. Kan je dit niet dan denk ik dat een rietje ook zal werken, daarmee zorg je er ook voor dat de drank achter in de keel je lichaam binnen komt. nog wat korte tips en aandachtspunten: - drink de prep koud, ikzelf heb gekozen voor koelkast koud niet op 0 graden daar je maag dit dan later ook nog moet verwerken. - train jezelf van te voren - maak een schema voor het opdrinken van, 10-15 min per glas, dan ben je er het snelst vanaf. - kijk ook eens op YouTube daar staan een aantal filmpjes van mensen die prep drinken, je zal zien dat de persoon die het in een keer weg kan klokken er minder last van heeft dan de man die het drinkt als een dure whiskey - laat je niet gek maken het valt allemaal wel mee, en bedenk dat als je het niet doet en je krijgt bijvoorbeeld darmkanker of andere aandoening dat dan deze behandeling daarbij een lachertje is - wees dus positief verstand 2 x een uurtje op nul en gaan. De uitwerking van het product viel mij voor de eerste ronde tegen, duurde zeer lang alvorens het los kwam, ik typ dit terwijl ik net de tweede sessie heb gehad hoop dat die wat sneller doorloopt. Vanmiddag de behandeling maar daar kijk ik niet tegen op. Succes mocht je voor je eerste kuur staan, je kunt het !

07-10-2014 | Man | 39
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Na het lezen van ervaringen van medegebruikers maakte ik me op voor het ergste, maar het viel reuze mee! De smaak -Citroen in mijn geval en dan ook nog om 5 uur 's ochtends- daar is inderdaad wat over te zeggen, maar ja het is dan ook een medicijn en hoef het gelukkig niet elke dag te drinken. Na elk glas een paar slokken crystal clear (zonder prik) en binnen het uur was [lees meer...]de eerste liter in gereedheid gebracht om zijn werk te doen....en met succes. Gelukkig heb ik geen ongewenste bijwerkingen ervaren. Voor hen die het nog moeten gaan gebruiken...neem ijskoud water om de moviprep in op te lossen en zet er een glas met een zoet doorzichtig drankje bij en het laat het dan maar even gebeuren.

06-10-2014 | Vrouw | 39
Dikkedarmkanker
Ik snap nog steeds niet waarom er niets aan de smaak gedaan kan worden. Het is gewoon vies. Het is net of je kots drinkt (maar dan zonder klontjes) Ook al houd ik me bij elke slok voor dat het voor het goede doel is 'het voorkomen van dikke darmkanker' toch krijg ik elk jaar een sterker gevoel om te stoppen. En dat zou niet moeten! Ik hoop echt dat de farmaceuten iets a[lees meer...]an de smaak kunnen doen!

28-09-2022 | Vrouw | 40
macrogol/elektrolyten (2)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Niet nadenken, gewoon opdrinken. Ik heb het spul in van die grote glazen gedaan waardoor je er maar 3 hoeft te drinken (werkt psychisch toch fijner dan 4 haha). Verstand op 0, proberen niet te “proeven” tussendoor en gewoon weg gieten. Daarna jezelf belonen met wat appelsap of ranja. Puzzelboekje of leesboek op de WC neerleggen, leg een lekker warme badjas klaar (want [lees meer...]je krijgt het koud!), en aftellen. Het állerergste vind ik het niet mogen eten, daarvan was ik echt ziek zwak misselijk, echt het gevoel dat mijn lichaam voedingsstoffen miste. Gelukkig is ook dat tijdelijk. Succes allemaal, het is even wat vervelend, maar niet het ergste dat er is. Kop op!

25-07-2022 | Vrouw | 40
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ik had vorig jaar ook een darmonderzoek ik moest toen laxeren met Plenvu Mango smaak ( dat was toen echt niet te doen ) ik hoorde 2 weken geleden dat ik wederom een darmonderzoek moest ondergaan ivm diaree, zo erg dat ik soms bijna de deur niet uit durfde te gaan. Oke dacht ik toen weer een darmonderzoek en weer het laxeermiddel drinken hoe ga ik dat doen, dit ook aangeg[lees meer...]even bij de arts die vertelde mij dat ik nu Moviprep met sinasappelsmaak zou krijgen. 2 x 1 zakjes met sachet A &B waarvan ik 1 liter plus zakje A&B in de avond moest drinken en 1 liter plus zakje A&B de volgende ochtend. Ik zag er ontzettend tegen op maar het is mij ontzettend meegevallen ik heb het koud en al lopend gedronken en het was binnen 1.15 uur op (10-15 min per glas) Na drie kwartier begon het te werken. Probeer positief te blijven het komt echt goed. Voor iedereen die dit leest : laat je niet gek maken door de negatieve ervaringen maar lees ook vooral de positieve verhalen. Je bent echt sterker dan je zelf denkt . 🍀 TIPS, dit heeft mij geholpen: - probeer niet te veel na te denken - zet vast een kan met water koud in de koelkast - drink het met een rietje - loop tijdens het drinken - vraag eventueel iemand om tegen je te praten terwijl je drinkt

19-01-2020 | Man | 40
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Met dank aan alle verhalen wil ik ook mijn verhaal delen. En tips geven. Ik moest voor een endoscopie. Ik ben drie dagen van tevoren gestopt met vast voedsel, en dat heeft mij enorm geholpen. Je kunt echt wel met wat minder voedsel, je valt er ook nog een klein beetje van af ;)) Gewoon bouillon, en water. En één keer per dag wat wit brood met rosbief. En een eitje. Dan ku[lees meer...]n je prima op leven. Ik had Moviprep met citroen smaak Moest om 18.30 uur starten, mijn onderzoek was de volgende ochtend. Advies: drink op deze dag tot 18.30u niet te veel, want je moet in twee uur tijd meer dan 2 liter drinken. Het is dus prima als je goed dorst hebt. Ik vond het spul niet heel vervelend, het is een beetje gel achtig. Neem gewoon grote slokken en gaan!! Ik deed elk kwartier een groot glas. Toegegeven, na drie glazen zit je goed vol. En het vierde glas is even doorzetten. Daarna nog een liter water in een uur verwerkt. Elk kwartier een glas. Dat is eigenlijk prima te doen omdat het een hele lichte vloeistof is ter vergelijking. Bij mij begon het te werken exact twee uur na de eerste inname. Tja, dan is de WC je grootste vriend en zit je daar ook 2 uurtjes best wel veel op en aan. Niet nadenken en gewoon de natuur zijn werk laten doen. Ik ben 6 uren voor de start van het onderzoek begonnen met de tweede liter en ook weer water daarna. Het klopt dat je die nacht misschien een beetje onrustig slaapt, omdat je ook nerveus bent. De tweede liter werkt sneller omdat je al soort van leeg bent. Dan voelt het ook minder raar, want je weet waarvoor je het doet. Het onderzoek zelf is spannend, maar per saldo valt het mee. In mijn situatie heb ik het zonder Roesje ondergaan, dat was even pittig, maar ik ben nog nooit zo trots op mezelf geweest Maar ik kan begrijpen dat de meesten het met roesje willen. Het onderzoek geeft heel veel duidelijkheid over je situatie en in mijn geval waren de uitslagen zeer positief en was ik heel erg opgelucht. Als het achter de rug is, ga je het leven steeds weer meer waarderen. En nogmaals, wees trots dat je het ondergaat, en daarna gewoon weer lekker eten en genieten! Iedereen die het moet ondergaan, veel succes, ga ervoor, want als wij het hier allemaal kunnen, dan kun jij het ook!!

10-04-2017 | Man | 40
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Goed te doen. Had het gemengd met appelsap en ik de koelkast gezet. Dan is het prima weg te krijgen. Het werkt als een tierelier. Ik moest er 2 a 4 liter bij drinken en ik besloot - hoe smerig ook - dit maar gewoon op de wc te doen omdat de aandrang zo sterk was dat ik er eigenlijk niet weg kon. En toiletpapier voelt na een tijdje ook niet echt prettig meer aan. Een paar u[lees meer...]ur later was het alweer achter de rug. De volgende ochtend hetzelfde verhaal. Het lijkt dat het blijft werken zolang je blijft drinken. Stop je daarmee, dan stopt de werking ook. Tip: zorg voor babydoekjes. Dat blust de brand.

05-08-2014 | Man | 40
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Het middel werkt. Maar daar houdt het ook op. Ik kreeg enorme hartritmestoornissen, viel een paar keer bijna flauw en heb met alle macht braakneigingen zitten onderdrukken na glas 2 al. Mét een rietje, mét extra citroensap, uit de koelkast. Niet te doen zo smerig. Daarna loop je helemaal leeg (blijf echt op je wc: pak een boek oid zodra het begint te werken). Dus het midde[lees meer...]l werkt maar de bijwerkingen waren niet okay. Gelukkig een paar uur en je bent er vanaf met onderzoek en al. Dus denk vooral vooruit dan is het te goed doen. ("Morgen rond deze tijd is alles alweer voorbij!").

14-07-2017 | Man | 41
macrogol/elektrolyten (13,8g)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Ik had de versie met sinaasappelsmaak. Smerig goedje, maar deed bij mij wat het moet doen. Wat mij erg hielp was om het flink gekoeld met een rietje in te nemen. Rietje boven tegen het gehemelte drukken en hele glas in 1 keer leegdrinken. Daarna een paar slokjes ranja of roosvicee en de smaak is snel weg. Na de coloscopie, welk ik met een roesje onderging en (daardoor?)[lees meer...] niet veel voorstelde, had ik nog wel lang een borrelende buik. Niet pijnlijk, maar wel vervelend.

24-04-2024 | Man | 42
macrogol/elektrolyten (1)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Helemaal niet lekker 🤮 hoe krijg een mens zo iets binnen. Met heel veel moeite 2 liter opgedronken en ik hoor enkel mijn darm brubbelen geen toilet geen hulp om naar wc gaan. Wel opgezwollen buik en goesting om te overgeven en duizelig en suf. Slapen lukt zeker niet. Eerste keer en de laatste keer.

29-11-2014 | Vrouw | 42
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Inderdaad geen pretje om in twee fases tot 5 liter te moeten drinken. En ik zie uit een reactie dat er een alternatief zou zijn. Goed te weten. Nu een aantal keren moeten gebruiken ter voorbereiding van coloscopie. Het is zeer persoonlijk hoe het te drinken, maar ijskoud is mij niet bevallen omdat ik door de kou niet door kon drinken en lucht moest happen waardoor de smaa[lees meer...]k vrij kwam. Als het kraan temp is drink ik achter elkaar een glas leeg en heb ik niet de tijd om het te proeven. Ik heb trouwens altijd de sinaasappel smaak meegekregen en misschien is die beter te doen dan de citroen versie, maar al met al is het snel drinken voor mij de beste manier gebleken.

15-08-2013 | Vrouw | 42
Darmproblemen - diarree
Voor darmonderzoek (coloscopie) Moviprep gebruikt. Twee maal één liter. Het was niet leuk maar goed te doen. Ik heb het ijskoud gdronken met een rietje. Darmloop ontstond de eerste keer een uur na inname en duurde ook een uur met wat naijlen. Ik ben een uur op de toilet blijven zitten met een tijdschrift. Redelijk goed geslapen. Volgende dag de tweede liter. Ontlasting[lees meer...] (waterig) kwam toen sneller op gang. Duurde ook ongeveer een uur. Drinken van heldere vloeistof mag, en moet om uitdroging te voorkomen. Tot mijn eigen verbazing voelde ik me redelijk fit en niet slap van honger o.i.d. Coloscopie was voorbij voor ik er erg in had. Het roesje heeft zijn werk gedaan al dacht ik eerst van niet. Ik heb heel even monitorbeelden aan het einde van het onderzoek gezien. Geen pijn gevoeld. Achteraf wel wat buikkrampen en winderigheid. Na een dag was dit flink afgenomen. Al met al: geen leuk onderzoek maar bij lange na niet zo erg als ik dacht dat het zou zijn.

25-06-2018 | Man | 43
macrogol/elektrolyten (1)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
De eerste avond de moviprep ijskoud gedronken . 5 glazen in een uur naar binnen gewerkt. Ik vond het zonder rietje prima te doen. De smaak sinaasappel is ook niet heel verkeerd. 30 min na het laatste glas begon de werking en heb ik anderhalf uur het toilet niet kunnen verlaten. Daarna werd de werking een stuk minder en heb ik op de bank kunnen zitten. De liter in de o[lees meer...]chtend heb ik binnen 40 minuten naar binnen gegooid, daardoor wel een klein beetje misselijk geweest. Werking begon meteen en was na een uur al bijna uitgewerkt. Darmen waren super schoon. Moviprep orange.. je moet er niet teveel bij nadenken maar gewoon naar binnen gieten. Dat werkt het beste. In grote slokken het glas leegdrinken en dan even je mond spoelen met water.