Ervaringen met Moviprep

macrogol/elektrolyten

acute hoofdpijn maagpijn vertraagde maagfunctie opgezette buik

28-05-2018 | Man | 50
macrogol/elektrolyten (240ml)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Moviprep is mooi spul. (...) Maar het werkt wél. Je zult versteld staan. (Mijn medicijn: alleen ervaringsverhaal)

20-10-2021 | Vrouw | 51
macrogol/elektrolyten (1)
Darmproblemen - diarree
Vanmiddag begonnen met het drinken van de smerige moviprep. Kreeg het amper weg, zo vies, straalmisselijk. Nog geen uur erna barste de diarree los terwijl ik nog maar net op de helft was. Met veel moeite alle s weggeklokt. Daarna begonnen met water en thee drinken. Na uren kreeg ik pijnlijke buik, maag en darmen, boeren en enorme winden. Koude rillingen en misselijk. Morg[lees meer...]enochtend moet ik weer aan die zooi maar mijn ontlasting is zo goed als doorzichtig water. Toch zal ik proberen om nog wat ervan te drinken maar vrees dat ik weer enorm misselijk word en het niet binnen zal houden. In de middag heb ik het onderzoek maar heb nu al schrik er van, mijn anus brand als de hel. Maar ergste is nog die smeurie moviprep....

28-03-2019 | Man | 51
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Prima in te nemen. na elke glas meteen wat groene limonade en tussendoor kopjes thee. het enige nadeel wat ik vond. Er staat op de bijsluiter bij de toilet blijven maar bij mij duurde het echt drie uur voor het begon t e werken en werd ik er midden in de nacht wakker van omdat het nog niet was uitgewerkt. maar goed ik had twee paracetamol ingenomen en kan vertellen dat [lees meer...]het allemaal prima te doen is.

23-11-2014 | Vrouw | 51
Darmproblemen - verstopping
Ivm na operatie terugkerende darmverstopping neem ik iedere maand moviprep. Te smerig voor woorden. Het beheerst mijn hele dag als ik smorgens dit middel neem en daarna uren wacht op stoelgang. Ik heb alles geprobeerd, drinken met rietje, 20 geperste citroenen erdoor, limonadesiroop erdoor, ijskoud zetten. Het helpt allemaal niets, mijn lijf zegt gewoon smerig na de eers[lees meer...]te slok en ik krijg het niet weg zonder over te geven. Nadat ik ca. 5 x deze 'marteling' had meegemaakt en weet dat er nog heel veel zullen volgen ben ik op onderzoek uit gegaan en eigenlijk ben ik nog steeds niet van de verbazing bekomen want er is wel degelijk een alternatief voor moviprep, nl. Picolax of picoprep. 'Maar' 150 ml' oplossen in een glas water en het smaakt naar bruistablet vitamine C . 2 uurtjes later stoelgang en nergens problemen mee. Wel zelf veel vloeistof drinken ivm uitdrogen, maar dat is geen enkel probleem als je dit zelf kan kiezen. Ik snap echt niet dat moviprep nog voor geschreven wordt terwijl dit alternatief er is!!!!

30-10-2018 | Vrouw | 52
macrogol/elektrolyten (2000ml)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
De dag voor het darmonderzoek heb ik 3 X een liter water met Moviprep gedronken. De eerste liter viel me erg mee. De smaak was niet onaardig en ik begreep niet dat anderen er moeite mee hadden gehad. Maar de tweede en nog erger de derde liter, kreeg ik met veel moeite weg. Helaas gaf het geen resultaat. Collega's hadden me gezegd in de buurt van de toilet te blijven, maar[lees meer...] bij mij bleef dat uit. Dit wijt ik niet zozeer aan het middel, maar aan het dieet dat me een week lang was opgelegd. Een week lang mocht ik geen vezelrijk voedsel eten, wat bij mij nog voor enige doorgang zorgt. De volgende middag begaf ik mij naar het ziekenhuis met een opgezette volle buik, in de veronderstelling dat een colonscopie niet plaats kon vinden. Maar omdat ik er toch was, ging deze, tot mijn verbazing, wel door. Op het scherm kon ik meekijken en zien dat de dikke darm schoon was. De MDL-specialist meldde nog wel dat er veel vocht uit kwam. Omdat het probleem voor m'n gevoel mijn dunne darm betreft, leek dit voor mij een bevestiging. En met een nog steeds opgezette buik heb ik ziekenhuis weer verlaten. Omdat een dunne darm onderzoek in Zeeland niet wordt gedaan, ben ik doorverwezen naar een professor in Gent. Een half jaar later kon ik langs voor een eerste consult. Mijn gegevens had hij niet doorgenomen en wat ik vertelde over de colonscopie bestond niet. Ik moest gewoon minder vezelrijk voedsel eten, want dat zorgde voor gisting en een opgezette buik. Hij heeft de wijsheid in pacht en zo werd ik dus, door deze arrogante en ongeïnteresseerde man, beticht van leugens en afgeschilderd als een aandacht vragend labiel persoon. Daar zit je dan met je goede gedrag en nog meer met de klachten die je veel levensvreugd ontneemt.

31-05-2018 | Vrouw | 52
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik heb net een colonscopie achter de rug. Ik ben IBS lijder, en de voorbije maanden waren de symptomen erger geworden, inclusief een pijn hoog in de buik die niet te verklaren was. Maagprobelemen werden enkele maanden al uitgesloten door een gastroscopie. Ik begon de voorbereiding op woensdagavond 19:00: 1 liter moviprep uitdrinken op 1 uur, ik vond de smaak (sinaas)bes[lees meer...]t meevallen. Na 1u moest ik naar toilet en dan nog enkele keren, inclusief 3 keer 's nachts. Ondertussen moest ik ook veel water drinken. Dit allemaal vlotjes en zonder krampen of pijn. Om 6u 's morgens moest ik de 2e liter moviprep op 1uur uitdrinken, dat ging ook zonder probleem. Nadien ook veel water drinken. Dan nog enkele malen naar toilet en alles was leeg. Om 13:30 begon het onderzoek (1 uur later dan gepland). Ik was volledig bij bewustzijn, maar heb niets gevoeld. Het onderzoek duurde 15 min, dan moest ik nog 15 min rusten op een bed en dan bespreking bij de specialist. Gelukkig waren de resultaten ook goed. Ik ben opgelucht.

06-04-2015 | Man | 52
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Het smaakt zeker sterk naar citroen. Echter met een wat dikker rietje zo ver mogelijk in je mond proef je het wel, maar er zijn veel viezere medicijnen. Tip van mijn kant. Kauw direct na het drinken even op een pittig kauwgommetje. Dan overheerst dat heel snel de smaak van de moviprep.

06-05-2015 | Vrouw | 53
macrogol/elektrolyten (2)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ter voorbereiding op de endoscopie verdeeld over 2 dagen (avond en eropvolgende ochtend) moviprep met sinaasappelsmaak gebruikt. Had geen problemen met het drinken van voorgeschreven hoeveelheid (1 liter moviprep en daarna 1 liter water), ook al leek het mij veel vantevoren. Stoelgang kwam ruim anderhalf uur na het eerste glas moviprep op gang. De tweede dag ging dat snel[lees meer...]ler: na een halfuur. Van de endoscopie heb ik niets meegekregen. Na het roesje ben ik in slaap gevallen.

22-10-2014 | Man | 53
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
zag er erg tegenop, door de verhalen die ik om mij heen hoorde, ik kon kiezen of ik met citroensmaak wilde, dit is goed bevallen. het middel werkte goed resultaat was zoals verwacht. geen last gehad van bijwerkingen, je moet even een uurtje uittrekken voor de werking dus binnen 10 meter van het toilet.

08-04-2014 | Vrouw | 53
macrogol/elektrolyten
Tip om het innemen van Moviprep te vergemakkelijken: je mag sorbitolvrije kauwgom eten (xylifresh). Ik nam 2 kauwgoms in mijn mond en maakte er een bolletje van. Door mijn tong door het bolletje te steken ontstond er een dun laagje kauwgom over mijn tong. De smaakpapillen waren bedekt en zo proef je niets. Ik kon zo een glas Moviprep snel opdrinken. Ik proefde de Movipre[lees meer...]p pas als het glas leeg was. Met een slok limonade er achteraan was het goed te doen. Ik had 1 liter Moviprep binnen 1 uur opgedronken. Zorg wel dat de kauwgom de tong volledig bedekt. Hopelijk helpt deze tip je de Moviprep naar binnen te werken.

08-08-2018 | Vrouw | 54
macrogol/elektrolyten (3350)
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Moviprep is te doen, als je van te voren bedenkt dat het geen gewoon drinken is, valt het mee. Het is wel veel wat je moet drinken. De eerste liter 's avonds is redelijk goed te doen. De liter 's ochtends kost meer moeite. Vooral de laatste 2 glazen. Maar als je na het drinken van Moviprep gelijk een goede slok water drinkt, is de nasmaak gelijk weg. Mijn tip is; eet niet[lees meer...] te veel van te voren, want alles moet er uit. Heb vanaf 2 dagen voor het innemen van Moviprep me gehouden aan het vezelarme dieet. Naar mijn idee heeft dit zijn voordelen. Ook wanneer je je na het onderzoek, (wat eigenlijk best meevalt), ook houdt aan het vezelarme dieet en langzaam aan weer vezelrijker gaat eten, heb je het veel makkelijker en blijf de erge verkramping uit. Je moet je darmen weer langzaam laten wennen en afwennen. Een aanrader, je kan zonder roes beginnen, maar als je ooit een buikoperatie of chemo hebt gehad, ontkom je niet aan een roesje (als je het verdraagzaam wilt houden) Sterkte.

01-03-2021 | Man | 55
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Prima te doen, smaakt helemaal niet slecht. Na een uurtje begint het al te werken en je loopt gemakkelijk leeg. Na het lezen van diverse reactie dacht ik dat het een hele klus zou gaan worden. Dit viel bij mij dus reuze mee.

03-06-2015 | Man | 55
macrogol/elektrolyten (3000)
Darmproblemen - diarree
Laat je niet gek maken door alle verhalen op internet. Ik heb het 2x gebruikt (3 liter per keer) en als je het ijskoud drinkt is het bijna lekker;). Het werkt ook prima. Op het laatst kan het een branderig gevoel geven aan de anus, maar dat is te voorkomen door vaseline te gebruiken (tip van specialist).

07-02-2021 | Vrouw | 56
macrogol/elektrolyten (3350)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Afschuwelijk spul. Niet weg te krijgen! Ik moest bij elke slok net niet kokhalzen. Het had niet kunnen lukken met inname door kokhalzen/overgeven. En dan op die manier 2 liter zien weg te krijgen. Het was echt zwaar. Hoop dat er gauw n andere manier wordt gevonden. 3 pilletjes of iets dergelijks met veel drinken zou veel fijner zijn! Wel erg effectief en zonder enige bui[lees meer...]kkramp. Dat was wel erg fijn. Behandeling ook goed en geslaagd!

19-06-2019 | Vrouw | 56
macrogol/elektrolyten (2l)
Voor een darmonderzoek nav bevolkingsonderzoek heb ik het middel moeten gebruiken. Bang gemaakt door alle verhalen zag ik er als een berg tegen op. Spul paar uur van te voren klaar gemaakt en in de koelkast gezet. Grote rietjes erbij zodat het direct achter in mijn mond kwam. Na de eerste 250 ml was ik aangenaam verrast. Het dronk makkelijk weg en ik proefde iets van de[lees meer...] orange smaak. Ook de andere 5 keer 250 ml kon ik erg makkelijk opdrinken die avond. En de volgende morgen om zes precies hetzelfde. Kortom ik heb nergens last van gehad en de werking was perfect. Ook het onderzoek (met roesje) is absoluut niet heel vervelend.

09-11-2014 | Vrouw | 56
Darmproblemen - diarree
Ik heb vooraf een fles water in de vriezer gelegd en de Moviprep aangemaakt met ijs-en ijskoud half bevroren water. Opgedronken met een rietje, zover mogelijk in de mond. En ik proefde wel citroen maar absoluut geen zout. Zeker geen vieze smaak. Op het laatst is het wat lastiger, maar dat komt omdat een liter koude drank in zo'n korte tijd sowieso erg veel is . Drink er [lees meer...]lekkere warme bouillon bij. En blijf op het toilet tot je leeg bent. Al met al is het mij, na alle akelige ervaringen gelezen te hebben, ontzettend meegevallen.