24-09-2012 | Man | 44
Darmproblemen - diarree
Moviprep orange is echt goed te drinken. Heb het een uur voor gebruik, in de koelkast gezet. Koud is het echt goed te doen. Een uur na het opdrinken van de drank, ging het al werken en nu bijna 2 uur verder is mijn ontlasting bijna water. Heb na ieder toiletbezoek, mijn achterwerk ingesmeerd met vasaline en dat is erg prettig. Morgenochtend nog 1 liter en om 12.50 uur onde[lees meer...]rzoek. Hoop dat ook dat gaat meevallen :-)

17-09-2012 | Vrouw | 48
Bloedarmoede
voor een maag darm onderzoek van vandaag, gisterenavond de eerste keer moviprep gebruikt binnen een 1uur alles opgedronken, laatste glas ging wel met kokhalzen.buik was een tonnentje, en veel gerommel in mijn buik maar pas na 5 uur kreeg ik ontlasting, was wel onhandig omdat het toen 1 uur 's nachts was. vanochtend begon alles vrij vrij te lopen de moviprep vandaag met [lees meer...]een RIETJE gedronken een echte AANRADER , je merkt dan veel minder van die smaak, wel ver genoeg het rietje in de mond doen, binnen 3 kwartier was alles op. en ik bleef maar naar toilet lopen, nu nog het onderzoek en dan ben ik weer klaar tot de uitslag. succes voor andere gebruikers

20-08-2012 | Vrouw | 52
Darmproblemen - diarree
Niet lekker maar het is te doen. Wat nog het meest tegenstaat ( in mijn geval ) is de hoeveelheid vocht die je tot je moet nemen in zijn totaliteit. Het was een beetje verstand op nul en blik op oneindig. Het eerste glas gaat nog wel daarna gaat het je tegenstaan. Ik deed een paar slokken moviprep daarna een slok water scheelt wel iets met de vieze smaak. Je ziet op tegen [lees meer...]de enorme hoeveelheid vocht waardoor je automatisch kokhalsneigingen krijgt ( zal wel psychologisch zijn ;-) Nadeel is ook dat als je op je nuchtere maag het spul in moet nemen daar word je echt weeig van ( als het onderzoek 's middags is). Samengevat: Het viel achteraf mee en je wilt je best doen om het onderzoek zo nauwkeurig mogelijk te laten verlopen.

30-06-2012 | Vrouw | 46
macrogol/elektrolyten
Tsja omdat er zoveel darmkanker bij ons in de familie voorkwam ook maar een darmonderzoek aangevraagd. 46 jaar en de huisarts zei me is niet nodig. Ja een dochter van een nicht van mij wel op 28 jarige leeftijd overleden. Ik zag er zo tegenop om die pruttel te drinken. Maar dat is me zo mee gevallen. 1 liter in 40 minuten. Nu hou ik van citroen dus dat viel mee. De volg[lees meer...]ende morgen weer 1 liter binnen een uur op. Was niet leeg volgens de arts. Heb mijn best gedaan. Maar het is te doen. Heel goed te doen. Dag van darmonderzoek was ik zenuwachtig je weet niet wat je te wachten staat. Maar het roesje heerlijk heb geslapen als een klein kind. Alles is meegevallen en ik hoef pas over 6 jaar weer. Wel een poliep weggeknipt van 8 mm. Iedereen die dit moet ondergaan drink het drankje blijf rustig.

13-04-2012 | Vrouw | 60
Allergie
lekker is het niet,maar na bijna 1liter opgedronken te hebben kreeg ik een netelroos explosie,mijn hele lichaam begon op te zwellen vuurrood en jeuk. de arts heeft mij via een infuus medicatie gegeven,na een half uur ging het weer wat beter! wel wil ik weten van welke stof ik dit kreeg?

28-03-2012 | Man | 51
macrogol/elektrolyten
Moviprep heeft als nadeel slapeloosheid en verhoogde bloeddruk door de enorme hoeveelheid natrium die erin zit. Als je smorgens 08:30 een scopie krijgt kun je beter aan de apotheek of arts een goed slaapmiddel voor erbij vragen, anders doe je geen oog dicht. Het middel werkt echter goed, smaakt goor en het beste kan je per bierglas om de 15 minuten een glas wegdrinken met[lees meer...] iets anders tussendoor, het zijn dan 5 bierglazen in 1,5 uur tijd.Na drie uur neem je de volgende 5 glazen en je moet ook wat doen aan het vele WC zitten , na drie uur na het laatste glas ben je ongeveer klaar. Als je naar bed gaat is een luier ook een goed idee, want er kan nog wel eens wat weglopen snachts.

22-02-2012 | Vrouw | 41
Maagklachten
Ik zag er wekenlang tegenop om de moviprep te gaan drinken maar het is me enorm meegevallen! Ik vond het eigenlijk best wel lekker eigenlijk. Ook helemaal geen last van bijwerkingen gehad. Bij mij begon de werking precies na een uur en heb toen wel anderhalf uur aan een stuk door op de wc gezeten want het bleef lopen. Op een gegeven moment poep je dus alleen maar water. Ma[lees meer...]ar na anderhalf uur was ik dus helemaal leeg. Klein nadeel vond ik wel dat ik 's ochtends om 6 uur weer een liter moest drinken en heb toen weer tot half 9 op de wc gezeten, terwijl ik om 9.15u in het ziekenhuis moest zijn voor het onderzoek. Misschien was de hoeveelheid voor mij toch wat teveel want ik ben maar een lichtgewichtje. Al met al is het mij 100 procent meegevallen en van de coloscopie heb ik helemaal niks gemerkt door het roesje. Heb het hele onderzoek vast geslapen.

19-12-2011 | Vrouw | 35
macrogol/elektrolyten
Ik heb vanwege een scopie Moviprep moeten gebruiken. De gebruikelijke 2 liter, 's avonds vóór het onderzoek1 van 19.00 uur to 21.00, en de ochtend erna, van 8.00 uur tot 10.30 de andere. Ik had voor de tijd ook al verhalen gehoord over het innemen van de Moviprep, het zou verschrikkelijk zijn, braakwekkend en met de neus dicht achteroverslaan was het beste dat ik kon doen[lees meer...]. Nu ging ik dan ook met een steen in mn maag aan de slag met het middel maar tot mijn verbazing vond ik het ontzettend meevallen..De citroenachtige smaak was niet smerig. Het drankje was wat ziltig, en ook weer wat zoet. Het hele idee dat dit een laxeermiddel is doet iets met je brein volgens mij. Ik heb bij mezelf de knop omgezet en 'wijsgemaakt' dat dit een nieuwe limonadesmaak was...gek genoeg werkt dat wel en ik heb zonder een enkel probleem Moviprep op gedronken. Ik keek tegen het laxeren op en niet tegen de scopie, nu weet ik dat ik er helemaal niet tegenaan had hoeven hikken. Weer gestressed geweest voor niks. Kortom, Valt reuze mee!

12-12-2011 | Vrouw | 51
macrogol/elektrolyten
Ja, t werkt snel. Veel erbij drinken, zwarte koffie en bouillon. t Maakt de darm goed schoon, en daar gaat t om. Alleen doodzonde dat ook hier weer aspartaam in zit. Gelukkig is t dus maar eenmalig. Als je t aanlengt met 2 liter water is de smaak ook zachter. Ik heb al ergere dingen moeten innemen , dit valt echt mee. Daarna zwarte koffie, toilet in de buurt , en reinig[lees meer...]en maar. Hoe meer je erbij drinkt hoe meer troep wordt afgevoerd. Is ook 'ns goed , 'n totaal lege darm. Of je nou wel of niet gezond eet, in de darm zijn altijd rottingsprocessen bezig.

01-11-2011 | Man | 33
Colonoscopie
gisteren en vandaag moviprep gebruikt. Verstand op nul zetten en doordrinken. gelukkig is het binnen gebleven. Ik vind wel dat er duidelijker mag worden vermeld dat het verstandig is om vaseline te gebruiken. Deed op een bepaald moment behoorlijk pijn.Het is wel effectief. Bij de tweede keer merkte ik dat het verstandig is om goed te bewegen. Dan werkt deze rommel veel sn[lees meer...]eller

15-10-2011 | Vrouw | 47
macrogol/elektrolyten
Ik kon kiezen moviprep orange of citroen Heb citroen gekozen, viel wel mee ik hou wel van zurig maar er bestaat dus ook orange

13-10-2011 | Vrouw | 50
macrogol/elektrolyten
Ik ben heel tevreden, beseffende dat het niet bedoeld is om lekker te zijn maar om te laxeren. Het werkt, en daar gaat het om. De smaak valt alles mee.

21-09-2011 | Vrouw | 33
Mogelijke opsipatie
Heb sinds vanmorgen de medicatie met citroen smaak. Eergister de naturel smaak geprobeerd maar het kwam er net zo hard weer uit als het erin ging van boven. Vandaag met citroen en heb het nu geprobeerd te mengen met ranja maar krijg er kokhals neigingen van en het komt er bijna gewoon weer uit. Ik moest met 1 zakje beginnen van me huisarts mocht dat niet baten dan 2 per[lees meer...] dag maar ben bang dat ik het niet weg ga krijgen ook al blijft het bij 1 zakje. Ik heb vandaag om 12:00 uur het zakje ingenomen nu is het 15:15 en nog geen resultaat van het medicijn weet niet hoelang het duurt voordat het moet gaan werken.

12-08-2011 | Vrouw | 51
Voorbereiding coloscopie
Smaak : doenbaar in vergelijking met de vieze rommel die ik de vorige maal moest drinken. Eerste tekenen van werking : na meer dan twee uur (zoals het andere product). Uitgewerkt : na ongeveer drie uur (veel sneller dan het andere spul). Veel minder hevige buikloop dan van het andere product. Denk ook dat het minder effectief is. Bij de laatste stoelgang (na de tweede d[lees meer...]osis vanmorgen) komen nog altijd voedingsresten mee. Ben veel te laat beginnen smeren met vaseline. Dus doet de zone rond mijn aars pijn. Dit is dus wat men noemt "gloeiend anaal". Had wel oprispingen na het drinken, maar gelukkig met citroensmaak...

07-07-2011 | Vrouw | 33
Crohn/coloscopie
Heb het al veel vaker gebruikt, en dat ging altijd goed...tot gister pfff had het na 1 uur op en nog veel water er achteraan, maar er gebeurde niks.....alleen een hele opgezette buik, en last van mijn maag en ik kreeg verschrikkelijke hoofdpijn, maar goed vanochtend maar weer...helaas heb overgegeven kon het niet meer binnen houden na het laatste glas weer heel veel moeten[lees meer...] spugen (gal) het werkte dit keer omgekeerd!! ok de ontlasting kwam wel wat op gang, maar niet genoeg......waardoor het onderzoek helaas ook niet door kon gaan, tis nu avond, en heb nog steeds een opgezwollen buik en een heel vol gevoel..... Mag van mijn internist ook nooit meer moviprep gebruiken, ws ben ik er in 1 keer allergisch voor.........

20-06-2011 | Man | 48
Onderzoek dikkedarm (poliep)
3 weken geleden ook zelfde actie moeten ondergaan, dus wist al wat het was. Helaas had de huisarts mij alleen voor endeldarm onderzoek aangemeld. Gelukkig heeft men wel de hele dikke darm bekeken (zonder narcose/roesje). Nu dus voor een 2e maal Moviprep en als het goed gaat morgen de eerder geconstateerde poliep eruit. Ik moet zeggen Moviprep valt wel mee en werkt snel, ge[lees meer...]en braakneigingen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum