Ervaringen met Moviprep

macrogol/elektrolyten

acute hoofdpijn maagpijn vertraagde maagfunctie opgezette buik

25-11-2015 | Man | 24
Darmproblemen - diarree
Gister begonnen met moviprep citroensmaak. Het was voor mij zeer moeilijk. Ik kreeg het nauwlijks weg. Werd er zeer misselijk van. Toen ik het eindelijk weg had was ik ook zeer blij. Het duurde ongeveer 1,5 uur voor het begon te werken. En het deed zijn werk ook. Volgende ochtend weer veel problemen met het wegkrijgen hiervan. Uiteindelijk maar 1 glas weggekregen. Gelukkig[lees meer...] was dit voldoende. 5.30 begonnen en de laatste toiletbezoek was om 10.00. Een uur voordat ik van huis moest. Onderzoek niks van gemerkt dankzij het roesje en gelukkig waren mijn darmen goed schoon. Ik kan als tip meegeven dat je de dag zelf zeer licht moeten eten en dan zal je ook snel schoon gespoeld zijn.

22-11-2015 | Man | 66
macrogol/elektrolyten (2000)
Dikkedarmkanker
Duidelijk is dat per individu sterk uiteenlopende ervaringen zijn. Mijn overzicht m.b.t.. gebruik Moviprep: Juli 2014 inname OK, perfecte reiniging. Augustus 2014 inname van de tweede liter enigszins problematisch i.c.m. klysma ter voorbereiding dikke darm poliep te verwijderen, resultaat OK. J.l 13 November, ondervond "weerstand" bij inname eerste liter. Na 6 uur zeer plo[lees meer...]tseling heftig braken. Doorgezet met de tweede liter, na 200 ml ingenomen te hebben in split second wederom heftig braken. N.a.v hiervan besloten voor de colonoscopie een darmspoeling te doen. Tijdens de uitvoering hiervan bleek dat er nog een massa ontlasting aanwezig was. Via deze site op picoprep gewezen. 16 November, in overleg met het ziekenhuis dit product toegepast. I.c.m. darmspoeling 100 % schoon. Geen enkele negatieve bijwerking. Picoprep volume aanmaken 150 ml [ x 2]. Enkele ziekenhuizen in Ned/Belgie werken standaard met dit product. Extra advies is om 1 a 2 dagen eerder dan wordt geadviseerd met licht verteerbaar voedsel te starten, met de laatste 2 dagen alleen vloeibaar te gebruiken.

04-11-2015 | Vrouw | 27
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Na alle horrorverhalen maakte ik me ontzettend bang voor de voorbereiding. Maar jeetje ik lees dus nooit meer op internet. Ik vond het drankje drinken heel erg goed te doen. Enige wat lastig was, is de hoeveelheid vloeistof in korte tijd. Ik had de sinaasappelsmaak en vond dit naar hele zoete ranja smaken. Heb het in ijskoud water opgelost. Mijn moeder had dit niet gedaan [lees meer...]en dan is het wat dikker, dus echt een aanrader om ijskoud water te gebruiken. Ook heb ik niet zo ontzettend veel op de wc gezeten. Was wel goed schoon vandaag voor de scopie. Deze is trouwens ook 100% meegevallen.. weet er niks meer van haha... Door het roesje totaal weg geweest.

23-09-2015 | Vrouw | 28
macrogol/elektrolyten (1000mg)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik moet zeggen dat ik begon te kokhalsen, niet door de smaak, maar eerder door de hoeveelheid die je moet drinken in een uur. Op het einde krijg je echt last van braken en kan het naar boven komen. Het duurt bij mij toch wel vrij lang voor het begon te werken (na 5 uur begon het op gang te komen) Ik ben voor de zekerheid wel op tijd gestopt met eten en de dag ervoor vez[lees meer...]elarm. Liever toch op de tandjes bijten, dan het nadien nog eens moeten doen als je darmen niet schoon zijn.

04-07-2015 | Man | 72
macrogol/elektrolyten (100g/l)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Enkele vervelende bijwerkingen zijn hartkloppingen en reflux, vooral na de eerste liter moviprep. Het bed op het hoofdeinde omhoog zetten helpt aanzienlijk. Ik vreesde nogal voor braakneigingen, maar deze bleven uit, dankzij het rechtopstaand drinken en het voortdurend rondlopen. Bovendien heb ik voortdurend en zelfs voor aanvang van het drinken suikervrije kauwgom met mun[lees meer...]t gebruikt; tussendoor ook eens een lepel primperan. Uiteindelijk is de inname van moviprep(sinaas) beter verlopen dan verwacht.

03-06-2015 | Man | 55
macrogol/elektrolyten (3000)
Darmproblemen - diarree
Laat je niet gek maken door alle verhalen op internet. Ik heb het 2x gebruikt (3 liter per keer) en als je het ijskoud drinkt is het bijna lekker;). Het werkt ook prima. Op het laatst kan het een branderig gevoel geven aan de anus, maar dat is te voorkomen door vaseline te gebruiken (tip van specialist).

06-05-2015 | Vrouw | 53
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ter voorbereiding op de endoscopie verdeeld over 2 dagen (avond en eropvolgende ochtend) moviprep met sinaasappelsmaak gebruikt. Had geen problemen met het drinken van voorgeschreven hoeveelheid (1 liter moviprep en daarna 1 liter water), ook al leek het mij veel vantevoren. Stoelgang kwam ruim anderhalf uur na het eerste glas moviprep op gang. De tweede dag ging dat snel[lees meer...]ler: na een halfuur. Van de endoscopie heb ik niets meegekregen. Na het roesje ben ik in slaap gevallen.

07-04-2015 | Vrouw | 63
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Na in 2012 cleanprep te hebben gebruikt, was dit zo veel beter te doen: savonds 1 l moviprep en 1,5 l heldere drank. Smorgen 1 l moviprep en 1 l helder vocht. Tip: begin savonds niet later dan 17.00, drink de moviprep in 1 uur koud uit de koelkast, uit een echt glas, zorg dat je warm gekleed bent of ga in warm bed liggen, en drink de rest warme vloeistof. Bouillon of the[lees meer...]e, dan krijg je het niet zo koud. Gebruik tussendoor suikervrije vruchtenkauwgom, vond de mentos aquakiss het beste.Begin smorgens minstens3 uur voordat je de deur uitmoet. Waterdunne diarree, maar goed binnen te houden, vaak naar wc maar ; Geen feest, maar best te doen.

06-04-2015 | Man | 52
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Het smaakt zeker sterk naar citroen. Echter met een wat dikker rietje zo ver mogelijk in je mond proef je het wel, maar er zijn veel viezere medicijnen. Tip van mijn kant. Kauw direct na het drinken even op een pittig kauwgommetje. Dan overheerst dat heel snel de smaak van de moviprep.

16-01-2015 | Man | 47
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
Omdat ik al bijna een jaar flink last heb van mijn energiehuishouding heb ik dit middel voorgeschreven gekregen t.b.v. een endoscopisch darmonderzoek. 's avonds een liter en 's ochtends de volgende dag. Het smaakte sterk naar citroen, maar wat het vervelend maakt om te drinken is de textuur. Het is een licht slijmerige substantie wat het wat onaangenamer maakte om in [lees meer...]te nemen. Toch vond ik het te doen en over de werking was ik erg tevreden. Na het onderzoek was de werking weer weg en vooral dat was aangenaam. Ik ben dan ook tevreden over dit middel.

29-12-2014 | Man | 30
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Schijnbaar is het nogal persoonsgebonden hoe makkelijk Moviprep in te nemen is en hoe een lichaam erop reageert, in het ziekenhuis sprak ik ook mensen die er veel meer moeite mee hadden. Mijn ervaring: In tegenstelling tot veel reacties die ik op deze site lees, heb ik geen problemen gehad met de inname van Moviprep. Tuurlijk, het is niet alsof je een mooi glas bier zit[lees meer...] te drinken, dat moet je ook niet verwachten. En een liter is best veel. Omdat je het tussen 16.00 - 18.00 moet innemen, is het wat lastig plannen met het eten. Ik heb denk ik te laat gegeten, waardoor ik nog een volle maag had en het moeilijk was om 1 liter moviprep + 1 liter water weg te werken. In de ochtend ging het veel makkelijker en had ik het binnen een half uur weg. De smaak heb ik aangelengd met suikervrije bosvruchtensiroop en daardoor was het prima te drinken. Ook heb ik de drank in de koelkast gezet uit voorzorg. De uitwerking volgde bij mij vrij snel. na een uur begon er lichte drang te komen en vervolgens ben ik maar op de wc gebleven. Na een uur was het wel klaar. daarna nog een paar keer naar de wc geweest, maar na 23.00 geen drang meer gehad en dus ook prima geslapen. De volgende ochtend ging ook vrij vlot. Na de inname werkte het al na een half uur en binnen een uur was alles er wel weer uit. Ik had veel meer kramp en ongemakken verwacht, dit valt me echt reuze mee. Ik heb geen last gehad van kramp. Ook niet echt van honger, ook hier was ik bang voor. Er ontsnapte niet onverwacht vocht, dit is prima in bedwang te houden. Ik ben wel erg blij dat ik vochtige tissues had gekocht, die kwamen echt wel van pas. Conclusie: geen feest, maar prima te doen.

29-11-2014 | Vrouw | 42
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Inderdaad geen pretje om in twee fases tot 5 liter te moeten drinken. En ik zie uit een reactie dat er een alternatief zou zijn. Goed te weten. Nu een aantal keren moeten gebruiken ter voorbereiding van coloscopie. Het is zeer persoonlijk hoe het te drinken, maar ijskoud is mij niet bevallen omdat ik door de kou niet door kon drinken en lucht moest happen waardoor de smaa[lees meer...]k vrij kwam. Als het kraan temp is drink ik achter elkaar een glas leeg en heb ik niet de tijd om het te proeven. Ik heb trouwens altijd de sinaasappel smaak meegekregen en misschien is die beter te doen dan de citroen versie, maar al met al is het snel drinken voor mij de beste manier gebleken.

23-11-2014 | Vrouw | 51
Darmproblemen - verstopping
Ivm na operatie terugkerende darmverstopping neem ik iedere maand moviprep. Te smerig voor woorden. Het beheerst mijn hele dag als ik smorgens dit middel neem en daarna uren wacht op stoelgang. Ik heb alles geprobeerd, drinken met rietje, 20 geperste citroenen erdoor, limonadesiroop erdoor, ijskoud zetten. Het helpt allemaal niets, mijn lijf zegt gewoon smerig na de eers[lees meer...]te slok en ik krijg het niet weg zonder over te geven. Nadat ik ca. 5 x deze 'marteling' had meegemaakt en weet dat er nog heel veel zullen volgen ben ik op onderzoek uit gegaan en eigenlijk ben ik nog steeds niet van de verbazing bekomen want er is wel degelijk een alternatief voor moviprep, nl. Picolax of picoprep. 'Maar' 150 ml' oplossen in een glas water en het smaakt naar bruistablet vitamine C . 2 uurtjes later stoelgang en nergens problemen mee. Wel zelf veel vloeistof drinken ivm uitdrogen, maar dat is geen enkel probleem als je dit zelf kan kiezen. Ik snap echt niet dat moviprep nog voor geschreven wordt terwijl dit alternatief er is!!!!

18-11-2014 | Man | 21
Ziekte van Crohn
Moest voor een endoscopie Moviprep innemen voor het laxeren. Voor iedereen die dit moet gaan gebruiken.. veel succes! Je kunt het beste water in de vriezer doen zodat het lekker koud is en dan mengen met aanmaaklimonade. Je moet je er even doorheen bijten maar het is het waard.

09-11-2014 | Vrouw | 56
Darmproblemen - diarree
Ik heb vooraf een fles water in de vriezer gelegd en de Moviprep aangemaakt met ijs-en ijskoud half bevroren water. Opgedronken met een rietje, zover mogelijk in de mond. En ik proefde wel citroen maar absoluut geen zout. Zeker geen vieze smaak. Op het laatst is het wat lastiger, maar dat komt omdat een liter koude drank in zo'n korte tijd sowieso erg veel is . Drink er [lees meer...]lekkere warme bouillon bij. En blijf op het toilet tot je leeg bent. Al met al is het mij, na alle akelige ervaringen gelezen te hebben, ontzettend meegevallen.

05-11-2014 | Vrouw | 23
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen voor een scopie. Ik moest het product 's avonds met 1 liter wegdrinken en de ochtend daarop opnieuw 1 liter moviprep. In eerste instantie viel de smaak me mee, citroen en zout. Echter merk je we na een paar glazen dat het vies begint te worden. Ik ben er best wel misselijk van geworden en heb ook aardig wat overgegeven. Het is aan[lees meer...] te raden om het zo koud mogelijk te drinken en steeds weg te spoelen met water.