05-07-2013 | Vrouw | 24
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Gisteren voor het eerst moviprep gebruikt samen met bisacodyl tabletten als voorbereiding op een colonscopie. Ik drink normaal niet erg veel op een dag en dan is de 2 liter die je moet wegdrinken erg veel binnen 2 uur. De 1e liter moviprep ging er prima in door met rietjes te drinken. Omdat je veel achter elkaar drinkt kreeg ik op het laatst kokhals nijgingen omdat ik mij[lees meer...] vol voelde. Hierna een liter thee gedronken. Ik kreeg toen meteen het gevoel dat alles zakte en de druk van mijn buik af was. Ik kon toen ook meteen naar de wc. De smaak is niet erg lekker. Ik had de orange smaak. Ik heb het de volgende ochtend met limonadesiroop geprobeerd en dit ging veel beter! Door de bisacodyl kreeg ik last van nare buikkrampen. Maar de volgende dag toen ik moviprep zonder bisacodyl gebruikte had ik hier geen last meer van. Het middel werkt erg goed en al vrij snel. Na het onderzoek moeten je darmen wel weer even normaal op gang komen.

30-06-2013 | Vrouw | 20
Ziekte van Crohn
Ik heb hele vervelende ervaring met Klean prep. Ontzettend vies, braakneigingen en gewoon veel te veel. Van mijn arts kreeg ik voor mijn volgende coloscopie Moviprep (citroensmaak). Prima te doen. De smaak is veel en veel beter en als je het mengt met citroenlimonade en ijskoud drinkt heb je nauwelijks last ervan. De effecten zijn hetzelfde als bij klean prep (schone darm[lees meer...]en) maar het inamegemak is een stuk beter!!

06-06-2013 | Vrouw | 39
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Voor darmonderzoek moeten mijn darmen schoon zijn. Ik heb echter ook een ernstig maagprobleem, waardoor ik oa geen grote hoeveelheden binnen korte tijd kan drinken. Mijn MDL-arts stelde voor om het te verdelen over 2 avonden en 2 ochtenden telkens 2 pillen Bisacodyl, een 1/2 liter Moviprep binnen een uur en 1/2 liter vocht naar keuze binnen de volgende 2 uur ipv 1 avond en[lees meer...] 1 ochtend 1+1 liter. Moest wel 72 uur op een dieet van enkel heldere bouillon en yoghurt en stoppen met mijn ijzerpillen. Ben door alles zo slap als een vaatdoek en heb het ijskoud, maar de smaak van de Moviprep vind ik geen probleem (gebruikte al dagelijks Movicolon, wat er erg op lijkt), hooguit te zoet en als het te koud is, valt t juist te zwaar op mijn maag. Ik neem nu 5x 100ml elk hele kwartier en daarna nog 4x 125ml thee/koffie/bouillon elk halfuur. De hoeveelheid vocht is te doen voor me, al kan er echt geen druppel vocht of kruimel voedsel meer bij (maar dat laatste mag toch niet) zo met mijn maag, die flink verkrampt telkens... Gisterenavond heb ik direct na het laatste glas Moviprep een uur bijna continu op de WC gezeten, van diarree tot bruine vloeistof. Na 3 uur was het langzaam afgenomen, de geluiden en het gerommel in mijn darmen gelukkig tot rust gekomen en hele nacht kunnen slapen. Vanmorgen gelukkig stuk minder heftig, ontlasting ziet er nu uit als urine met wat losse vezels erin. Wel de geluiden en het gerommel. Nog 2x ditzelfde ritueel en dan morgenochtend het onderzoek, maar daar maak ik me na alles wat ik al meegemaakt heb niet zo'n zorgen over...

01-06-2013 | Vrouw | 33
macrogol/elektrolyten
Ik heb moviprep citroen gekregen voor een endoscopie. Het drankje is zo smerig dat ik die 2 liter nauwelijks weg kreeg, met kokhalsneigingen en al. Ook heeft het niet goed genoeg geholpen, want in het ziekenhuis moest ik alsnog een klysma omdat ik nog niet goed genoeg leeg was. Ik vraag een eventuele volgende keer om een ander middel.

29-05-2013 | Man | 47
macrogol/elektrolyten
Hallo. Ik heb vandaag mijn coloscopie gehad. Door het roesje leek dit heel snel voorbij. Verder ook niks van gevoeld, ook niet van het verwijderen van twee poliepen. Gisteravond ter voorbereiding begonnen met Moviprep. Citroen. Ijskoud gedronken, met na elk glas een slok appelsap na. Ik vond dit qua smaak eigenlijk geen probleem. Vanmorgen idem. Succes.

26-05-2013 | Vrouw | 23
Darmproblemen - diarree
Goedenavond Allemaal, Ik heb zelf de afgelopen 2 dagen aan de moviprep gezeten en als extra ondersteuning bisocadyl. Ter voorbereiding van een coloscopie/endoscopie. Het afgelopen jaar heb ik extreme last van diarree gehad (6 keer per dag) . Extreme buikkrampen, soms bloedsporen en slijm verlies. Het gebruik van moviprep is mij allemaal zo meegevallen. Ik kan dan[lees meer...] ook absoluut niet indenken dat er mensen zijn die de smaak verschrikkelijk vinden of het niet op krijgen. Ik heb zelf de moviprep sinasappel smaak gekregen. Heb een dag van te voren water koud gezet en dit de dag zelf bereid door moviprep erdoorheen te mengen. Van de arts in het ziekenhuis mocht ik er gewoon aanmaaklimonade orange bijdoen. Er zijn enkele tips die ik graag aan je mee wil geven, dit maakt dat het goed te doen is: -onthoud dat het een medicijn is en dus anders smaakt dan een standaard limonade -drink het staand , dan voel je je minder snel vol -meet van te voren 1 liter water af en zet dit in een kan in de koelkast. Als je de moviprep koud drinkt dan merk je al veel minder van de smaak. Zet de kan op tafel en pak een groot glas, drink het eventueel met een rietje, zet een fijn tv programma op en focus je daarop. Het is op voordat je het doorhebt. -hou een bekertje water bij de hand voor als je de smaak even zat bent. Hetzelfde als je 2 liter cola drinkt. Gaat ook vervelen ;) -Voor mensen die van afwisseling houden, koop verschillende soorten ranja om het mee te mengen. Met sinaasappel kan je bijvoorbeeld sinaasappel smaak doen of bosvruchten of een schijfje citroen -na 1 liter moviprep moet je 1 liter heldere vloeistof drinken. Drink na de moviprep bijvoorbeeld iets warms als een runder bouillon (maggi blokjes). Heel makkelijk klaar te maken. Het zout helpt ook tegen eventuele misselijkheid. -voor op het toilet, koop boekjes om te lezen, zorg dat je voeten warm zijn door dikke sokken en sloffen aan te doen want je kan het best koud krijgen als je lang op het toilet zit, pak een fleece dekentje erbij om om je heen te slaan. Zet een flesje water neer en zorg dat je ontspannen kleding aandoet. -heb je krampen in je darmen? Drink dan groene thee met ginseng. Dit gaat darmkrampen tegen. Ook lekker voor het slapen gaan. -van mijn arts mocht ik dextro innemen voor daarna als ik me wat slap voel. Deze moet je dan wel helemaal opzuigen, dus geen stukjes doorslikken. Word namelijk meteen opgenomen in je bloedbaan. -vries ijsjes in voor als je even zin hebt in iets anders. Zo verwen je jezelf toch een beetje ondanks dat je niet mag eten. Merkwaardig is dat ik altijd last heb van bijwerkingen bij andere medicijnen alleen bij moviprep heb ik echt helemaal nergens last van gehad. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben. Ik heb zelf een zeer goede ervaring met moviprep ondanks dat ik ertegen op zag. Als je de bovenstaande tips meeneemt dan maak je het jezelf zoveel makkelijker en is het zo voorbij! Succes!

15-04-2013 | Man | 60
macrogol/elektrolyten
ik diende een coloscopie te ondergaan als gevolg van vermagering zonder aanwijsbare reden. 2 Dagen vooraf moest ik een restenarm dieet volgen. Eén dag voor de coloscopie moest ik om 17u moviprep innemen. Dit diende aangevuld te worden met water tot 1 liter. Dit diende ik binnen de 2 uur allemaal op te drinken. Daarna kwam er diarree. Ik heb 4 à 5 keer naar het wc moeten ga[lees meer...]an, maar zonder buikpijn, zonder hoofdpijn enz... Alles verliep zoals verwacht. Heb goed kunnen slapen zonder te moeten opstaan 's nachts. 's Anderendaags mocht ik niets eten als ontbijt, en diende ik in het ziekenhuis nogmaals dezelfde hoeveelheid moviprep te drinken tot wanneer de stoelgang lopend was. Dit ging heel goed. Het enige wat een beetje tegenviel aan Moviprep, was de relatief slechte smaak (citroen). Maar voor de rest heb ik geen negatieve reacties. Ook de coloscopie ging heel goed (de dikke darm was heel proper meldde de arts me). Coloscopie is gebeurd onder een licht roesje (heb niets van het onderzoek gemerkt).

11-04-2013 | Vrouw | 64
Maagzuur
Ik zou graag een mail willen sturen aan firma die dit product produceert als het n/l minder zoet zou zijn is het beter te drinken, maar nu na een halve liter krijg je al braakneigingen

05-04-2013 | Vrouw | 24
Ziekte van Crohn
Moviprep ook voor de eerste keer deze week gebruikt. Vond het niet smakelijk maar zoals alle andere tips hier, ijskoud met een rietje en ik heb er siroop aan toegevoegd. Van die siroop die je normaal bij water doet. Ik had moviprep met sinaassmaak en daarbij nog eens extra sinaassiroop dan is het wel goed te doen. Had wel als bijwerkingen erop serieuze koorts en een onderl[lees meer...]iggende ontstreking die ik had kwam terug naar boven. Het onderzoek zelf, de colonscopie is zeer goed meegevallen, schrik gehad voor niks. is zo voorbij en valt echt goed mee, niet pijnlijk alleen als ze er wat lucht inspuiten. hangt ook van de dokter af die u behandeld denk ik wel. Maar volgende keer toch liefst geen moviprep meer, opzoek naar iets anders!

19-03-2013 | Man | 61
Bloedingen
Om 18.00u ben ik met de kuur begonnen, ieder kwartier een glas (250cc) Moviprep/sinaasappelsmaak, met een rietje opgedronken. Na een uurtje begon het te werken, kreeg heel lichte buikkrampen en aandrang om naar de w.c te gaan. Die heb ik dan ook zeer regelmatig bezocht... Had die dag licht verteerbaar voedsel gegeten, zoals witte geroosterde boterhammen met smeerkaas, zwi[lees meer...]itsere strooikaas, bananen, appel zonder schil, rijstwafels, gekookt eitje, aardappelpuree-andijviestamppot met een bouillonblokje en heel veel groene Earl Greythee gedronken. Om 22.30u naar bed gegaan. Volgende morgen om 7.00u de tweede liter Moviprep in 1 1/2 uur opgedronken. Ontlasting was inmiddels helder water geworden en had geen last van bijwerkingen. Om 11.00u in ziekenhuis, klaar voor de "colonoscopie". Kreeg een licht roesje en een dosis pijnstiller, via ingebrachte naald op hand. Heb meegekeken op de monitor, terwijl de arts 2 kleine poliepjes verwijderde. De ingreep duurde ongeveer 20 min. Zo goed als niets gevoeld, daarna, een beetje groggy, met bed en al naar uitslaapkamer gereden. Een uurtje bijgekomen en toen was er koffie....

27-02-2013 | Vrouw | 52
Allergie
Ik moest het middel twee keer gebruiken als voorbereiding op een endoscopie. Om 16.00 uur begonnen met innemen en elke keer een glas water erna. Ik had sinaasappelsmaak. Als je dat koud wegzet is het met je neus dicht best te doen. Na ongeveer twee uur begon mijn gezicht op te zetten en kreeg ik vurige rode wangen. 's Avonds daarom de hiusartsenpost gebeld, werd teruggebel[lees meer...]d met de mededeling dat ik moest stoppen en niet meer om 6.00 uur de poeder mocht beginnen. En er kwam geen ontlasting tot 's morgens 7.00 uur en toen de hele dag door.Geen endoscopie, onderzoek afgeblazen en a.s vrijdag melden op de verpleegafdeling om onder begeleiding te laxeren.

23-02-2013 | Man | 41
Darmproblemen - verstopping
Ik moest van de specialist op woensdagavond beginnen. Daarna 2 x donderdag en vrijdagochtend voor de behandeling. Woensdagavond was mijn darm al leeg. Vanaf donderdag voelde ik mij zeer moe. Die nacht heb ik koorts gekregen met vele koude rillingen. Ik heb slecht geslapen en kreeg hoofdpijn. Vrijdagochtend kon ik na 2 glazen niks meer binnen krijgen en ben met het spul ges[lees meer...]topt. De maag was toch al leeg.

16-02-2013 | Man | 42
macrogol/elektrolyten
na twee glazen begon het medicijn te werken. ik had de citroen smaak..., het medicijn doet wat het moet doen maar de smaak is echt verschrikkelijk vies. ik kreeg de tweede sessie (2e liter) nauwelijks weg. na het stoppen van de inname werkt het nog zo'n 2 uur na... mijn darmen waren helemaal leeg voor het onderzoek en alles is positief verlopen. nogmaals het werkt goe[lees meer...]d maar je houdt er wel een zere bibs aan over. ook het helemaal leeg zijn is met het opnieuw aanvangen met eten weer even wennen.

18-01-2013 | Vrouw | 43
macrogol/elektrolyten
Ik moest dit medicijn afgelopen woensdag gebruiken. Wat een drama. De inname was het probleem niet maar ik zat binnen 3 glazen al op het toilet en ik ben er de volgende morgen om 6.00 uur afgekomen wel met tussenpozen natuurlijk maar ik heb de hele nacht gelopen. Ik heb vreselijke.bijwerkingen gehad hartkloppingen, kortademig, ik sloeg helemaal rood uiten ik heb me nog noo[lees meer...]it zo ziek gevoeld. En ik ben echt wel wat gewend want ik ben chronisch ziek dus maak genoeg mee. Maar na 3 glazen op het toilet en op een gegeven moment was mijn ontlasting schoon en ik ga daarna weer naar het toilet en toen was het altemaal bloed, lijkt me niet de bedoeling. Dus ik heb om 6.00 uur het zkh gebeld wat ik nu moest en toen kreeg ik de mededeling niets meer innemen en we melden je af voor vandaag voor je onderzoek. Nu had ik vanmiddag de ha an de telefoon en die had echt zoiets jij gaat eerst naar de internist om naar andere oplossingen te zoeken en dit neem je niet meer in. Dus hele slechte ervaringen met dit medicijn. En nu acuut niet meer kunnen plassen en als het al wat is dan zijn het druppels en alleen maar krampen. Ga je kijken op de website van laber.nl dan staan daar heel veel negatieve reacties op. Maar zal mijn urine gedoe in de gaten houden en als het drama wordt moeten we morgen maar even bellen. Dus voor mij was het één groot drama helaas. De inname was totaal geen probleem.

07-12-2012 | Vrouw | 55
Darmproblemen - diarree
10 jaar gelden cleanprep gehad voor colonscopie. Een werkelijk drama. Nu moviprep wat een enorme verbetering. Je gaat van 4 liter (veel te veel) naar 2 liter. De smaak is niet vies, en het werkt enorm goed. Na 2 liter ben je ook echt leeg.Ik heb het lauw gedronken. Dat was prima te doen. Ik krijg normaal van ijskoud drinken maagkrampen. Colonscopie is prima te ondergaan me[lees meer...]t een roesje. Kijk vooral naar alle positieve berichten. En laat je niet afschrikken door enkele negatieve berichten

30-09-2012 | Vrouw | 53
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Last van ernstige spierkrampen van de dikke darm en endeldarm

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum