Darmontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor darmontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: darmontsteking

07-02-2024 | Vrouw | 43

Ciprofloxacine

08-06-2022 | Vrouw | 30
ciprofloxacine
Darmontsteking
Dit medicijn gekregen voor darmontsteking. Voordat ik het medicijn slikte, had ik eerst een aantal dagen diarree gehad. Daarna zoveel pijn, waarbij mijn ontlasting alleen maar uit bloed en slijm bestond, constante aandrang, geen echte ontlasting meer. Toen naar de huisartsenpost gegaan en dit medicijn meegekregen, 2x per dag 7 dagen (14 st.). Na 2 dagen weer naar de huisar[lees meer...]tsenpost gegaan, omdat de pijn heviger werd en klachten niet verbeterd waren. Ik moest de antibiotica de tijd gunnen om zijn werk te kunnen laten doen en daarnaast moest ik 4x per dag 1000mg paracetamol gaan slikken. Paracetamol onderdrukte de pijn enigzins. Ik zit nu op dag 5 en ik zie voor het eerst verbetering in mijn ontlasting, maar nog niet zoals het helemaal hoort. Er is nog slijm en bloed zichtbaar. Maar de ontlasting krijgt weer kleur en een beetje vorm. Ik heb ook niet meer steeds aandrang om op de wc te gaan zitten. Mijn klachten zijn vooral constant moe en slapen, vooral de eerste uren na inname val ik steeds in slaap. Suf gevoel en slap lichaam. Wazig zien. Constante zeurderige hoofdpijn, bonkend bij mijn slapen. Vooral in de avond een erg opgezette harde buik met steken.

02-03-2022 | Man | 29
Darmontsteking
Voor 2 jaar terug begon ik veel problemen met mijn ontlasting te krijgen, had vaak redelijk vaak diarree, en ik kon mijn ontlasting opeens niet meer goed ophouden, had vaak jeuk aan mijn anus en altijd remsporen, een paar onderzoeken gehad bij de mdl arts maar konden eigenlijk niets vinden, dus hebben mij de salofalk zetpil voorgeschreven, deze werkte prima, vorige week kr[lees meer...]eeg ik bij de apotheek opeens de pentasa zetpil, wat een ellende ze zijn moeilijk in te brengen en heb er heel veel buikpijn van en kan hier slecht van poepen, dus de volgende keer weer de salofalk.

18-10-2021 | Vrouw | 19
Darmontsteking
Heb deze antibiotica voorgeschreven gekregen van MDL arts. Ben al een hele tijd ziek, maar dit maakt het niet beter. Nu op dag 4. Vanmorgen gebraakt. Verder heel erg vermoeid en energieloos, kan niet veel doen en heb hoofdpijn en buikkramp. Hoop dat de kuur wel aanslaat en dat het niet voor niks is geweest straks.

16-05-2021 | Vrouw | 53
Darmontsteking
Ik heb ook last van oorsuizen sinds in Pentasa 4g korrels neem. ik heb SCAD segmental colitis associated diverticulosis.

Entocort

16-02-2021 | Vrouw | 29
budesonide
Darmontsteking
De afgelopen maanden merkte ik een verandering op in mijn ontlastingspatroon. Geen klachten, maar vanwege mijn afweerstoornis toch even aan de bel getrokken. Het bleek een milde ontsteking te zijn in mijn darm veroorzaakt door een autoimuumreactie. De komende maanden moet ik dit medicijn slikken, maar de bijwerkingen wegen totaal niet op tegen de voordelen. Het heeft invlo[lees meer...]ed op mijn eigen welbevinden, nauwelijks meer kunnen werken en mijn sociaal netwerk.

Tramadol

09-01-2021 | Vrouw | 18
tramadol
Darmontsteking
1 keer dit medicijn geslikt voor een darmontsteking. Darmpijn na 1 keer gebruiken 100 keer beter. Echter zijn de bijwerkingen verschrikkelijk. De eerste uren heel kalm, en toen begon het. Enorm hallucineren! Foto’s van gezichten die bewegen, angstaanjagend. Koude rillingen, misselijk. Verschrikkelijke hartkloppingen en vooral heel erg moe! Ik ga er bij vertellen dat ik de [lees meer...]laatste dagen erg weinig gegeten en geslapen had, dit kan er ook wat mee te maken hebben, maar aub weet dat je dit inneemt op eigen risico.

Tramadol

01-11-2020 | Vrouw | 28
tramadol
Darmontsteking
Ik heb dit medicijn gekregen om de pijn te onderdrukken bij een darminfectie/darmontsteking. Het heeft bij mij totaal niks gedaan tegen de pijn, ik begon er bloed van over te geven en ook bij mijn ontlasting zat meer bloed dan ontlasting zelf. Ik denk dat je dit nooit moet gebruiken als je iets aan je darmen hebt, vraag voor een andere pijnstiller, want dit is echt[lees meer...] waardeloos.

Ciprofloxacine

22-10-2020 | Vrouw | 60
ciprofloxacine
Darmontsteking
Gedurende een week verergerende buikpijn, huisarts diagnosticeerde diverticulitis. Omdat ik allergisch ben voor gewone penicilline kreeg ik ciprofloxacine. Darmontsteking verminderde direct. S’nachts veel kast van Slapeloosheid en hartkloppingen maar ik ontdekte dat de werking van cafeïne door dit Middelburg versterkt wordt. Geen avond koffie meerdus, dat hielp. Gisteren[lees meer...] gaan wandelen en tijdens de wandeling ontstond pijn in achillespees links. Kuur is vandaag afgelopen, ik doe rustig aan, hopelijk trekt deze achillispeespijn weg.

08-06-2020 | Vrouw | 36
Darmontsteking
Mijn ervaring met metronidazol is vreselijk. Nooit ga ik meer deze troep nemen. Zoveel bijwerkingen niet normaal ,ik lig de hele dag op bed kan niet eens functioneren . Nu sinds de 3e dag van de medicatie koorts in de avond . Ik heb een parasiet in de darmen . Ik moet tot woensdag dit nemen ,ik probeer het door te zetten maar this is hell wie ervaart dit ook zo ?

Metamucil

26-05-2020 | Vrouw | 68
psylliumzaad
Darmontsteking
Ik heb Volcolon gekregen ivm veranderd preferentiebeleid van de zorgverzekeraar. Ik gebruikte eerst Metamucil, ik was daar tevreden over en had ook deze bijwerkingen niet. Volcolon is heel erg grof gemalen en wat ik ook probeer, ik krijg deze niet goed afgeslikt waardoor deze veel irritatie in mijn keel veroorzaakt en ik hoestbuien krijg. Vervolgens ontlokt dit bij mij as[lees meer...]tma-aanvallen met temperatuursverhoging door de (allergische?) ontstekingsreactie.

Volcolon

26-05-2020 | Vrouw | 68
plantago ovata
Darmontsteking
Volcolon veroorzaakt bij mij hoestbuien. Ik heb astma en word er vervolgens benauwd van met allergische ontstekingsreactie en temperatuursverhoging. Ik heb dit gekregen ivm preferentiebeleid van de zorgverzekeraar. Ik gebruikte voorheen Metamucil dat bij niet deze klachten veroorzaakt. Het kan zijn omdat het poeder veel fijner gemalen is. Volcolon is heel veel grover, het[lees meer...] blijft hangen in mijn keel ondanks vla, yoghurt en heel veel water erna.

08-05-2020 | Man | 20
Darmontsteking
Het is nu dag 4, en ik voel me helemaal niet goed. Geen eetlust, super misselijk en enorm moe. Heb ook bijna geen kracht in mijn armen. Ik heb normaal helemaal niet zo veel last van bijwerkingen van medicijnen, maar bij dit medicijn wel. Niet fijn. Ik ga overleggen of ik iets anders kan krijgen want dit is niet fijn. Zelf ben ik nog niet klaar met de kuur. Maar er wordt ge[lees meer...]lukkig gezegd dat wanneer de kuur klaar is, de klachten snel afnemen. Dus we gaan het zien

Metronidazol Injecties/Tabletten

12-04-2020 | Vrouw | 58
Darmontsteking
In verband met een aanhoudende diverticulitis is dit mijn 2e antibiotica kuur. Van de eerste kuur (ander soort) had ik geen bijwerkingen. Van metronidazol echter voel ik me erg ziek. Misselijk, moe, hoofdpijn, duizelig. Na 5 dagen gebruik zijn de buikpijnklachten wel minder maar nog niet over. Nog 5 dagen te gaan. Vreselijk die bijwerkingen.

Levofloxacine

12-01-2020 | Vrouw | 57
levofloxacine

Levofloxacine

24-08-2019 | Vrouw | 28
levofloxacine
Darmontsteking
Eerste dag medicatie nemen viel mee! Vanaf 2de dag verschrikkelijke bijwerkingen mijn gezicht begin te hangen ik voelde me Dof. Tintelingen in gezicht handen en voeten. Hoofdpijn en misselijkheid. Zwakte in lichaam. Na 3de dag werd alles nog erger.. Mijn gezicht begin zelfs pijn te doen. Dokter zei tegen me om een half te nemen, dat gedaan voor 2dagen. Maar nog altijd alle[lees meer...] bijwerkingen. Ik Ben er meegestopt. Die dagen was ik ook heel gevoelig in alles.. Ik werd zelfs heel emotioneel. Nooit ne Meer neem ik dit!!! Na stoppen nog altijd de bijwerkingen gehad voor Paar dagen, het moet uit u lichaam eerst voor je u beter voelt!!

Flagyl

12-08-2019 | Man | 48
Darmontsteking
Wegens een darminfectie bevind ik me na 7 dagen bijna in de helft van een 15-daagse kuur met Flagyl (3x daags 500 mg) gecombineerd met een ander antibioticum (2x daags), dit nadat een eerder antibioticum geen beterschap gaf. Ik heb zelden eerder antibiotica genomen of enig problemen van bijwerkingen ervaren bij het nemen van medicatie. Ik kan me na 7 dagen nog niet uitsp[lees meer...]reken over de effectiviteit maar kan helaas wel veel van de in de andere reacties beschreven bijwerkingen bevestigen. Met diarree ben ik veeleer vertrouwd maar ik heb het meeste last van het weerkerend gevoel van duizeligheid en een licht gevoel in het hoofd en een abnormaal gevoel van vermoeidheid. Ik raad het dus niet aan om dit in te nemen in een drukke periode wanneer je een intellectueel beroep uitoefent. Ik hoop dat het toch effect zal hebben zodat het bij deze eenmalige onaangename ervaring blijft.

Bisacodyl

06-08-2019 | Vrouw | 21
bisacodyl
Darmontsteking
Super veel last van de bijwerkingen gehad, 22:00 uur 2 pilletjes ingenomen en om 00:00 uur ongeveer begon de pijn. Heb er zelfs van moeten huilen zoveel buikkrampen en buikpijn had ik .

Macrogol en elektrolyten

06-02-2019 | Vrouw | 63
Macrogol-elektrolyten
Darmontsteking
Vanwege divertikels in de dikke darm en daardoor darmontstekingen. Om te voorkomen dat er ontstekingen zouden ontstaan door verstopping en ophoping in de divertikels kreeg ik Movicolon voorgeschreven, eerst met smaakje (bah) en later zonder, naturel omdat ik geen aspartaam en sorbitol verdroeg. Jaren tot volle tevredenheid gebruikt totdat de zorgverzekering het preferent[lees meer...]iebeleid toepaste en ik Macrogol Electolyten kreeg bij de apotheek, omdat dat goedkoper was en de samenstelling hetzelfde. Nou, ik weet niet wat er dan in zit, maar het lost niet goed op in water, is vies en ben er erg beroerd van, buikloop en krampen, verkramping in de endeldarm, niet fit voelen, veel vochtverlies. Ik weet dat je bij dit medicijn veel moet drinken, maar het liep er zo weer uit. Op eigen kosten ben ik weer Movicolon Naturel gaan gebruiken en het probleem is opgelost!

Mesalazine

20-09-2018 | Man | 61

30-08-2018 | Man | 66
Darmontsteking
korrels voor het leven maar werken wel goed

16-07-2018 | Vrouw | 56
Darmontsteking
Dag 1 keurig begonnen en aangezien ik Amoxilline een fijne snelwerkende antibiotica vind, had ik wederom hoge verwachtingen. Echter snel begon ik blaartjes te voelen, vooraan achter mijn voortanden tegen mijn gehemelte, het werden er snel meer en ze werden ook groter. Mijn voortanden gingen erg pijn doen. De dag erna ook de zijkanten van mijn tong en de buitenkant van m[lees meer...]ijn mond in de hoeken uitstralend naar de rest van mijn lippen. Ik deed wat research en besloot gelijk te stoppen. Inmiddels waren de blaren al erg groot en kon ik niet meer normaal praten en sliste. Dikke kans dat het nog erger zou worden en een groot risico zou kunnen worden voor me, met stikken tot gevolg. De blaren slinken nu langzaam maar het gaat de goede kant op, de tandpijn is weg en helaas is de buikpijn wel weer terug want zowaar, daar hielp het erg goed tegen, de 2e dag al. Dus het zal de Clavulaanzuur zijn waar ik allergisch voor ben.

Salofalk

29-06-2018 | Vrouw | 78
Darmontsteking
Ik heb mijn ervaring met dit medicijn eigenlijk alleen vermeld omdat ik tot nu toe bij niemand dezelfde klachten lees die ik ervan ondervind. Ik heb de granules 2 keer ingenomen. De eerste keer kreeg ik er ernstige diarree van, de tweede keer niet alleen diarree, maar ook misselijkheid en overgeven (6 maal binnen 12 uur). Ik ben er voorlopig mee gestopt, maar omdat niema[lees meer...]nd dezelfde reacties vermeldt vraag ik me af of deze klachten een 'toevalstreffer' zijn (buikgriep) of echt vaker voorkomen. Reacties zijn dus zeer welkom!

Moviprep

20-03-2018 | Vrouw | 47
macrogol/elektrolyten
Darmontsteking
Tijdens het drinken ben ik vrij snel ziek beginnen worden begon met het opzwellen van mijn buik. Gevolgd door ademhalingsproblemen en daveren over mijn hele lichaam. Later op de avond hartkloppingen en na 4 uurs van de eerste inname is mijn gezicht begonnen opzwellen met plekken. Heb dan ook beslist om de 2de niet meet te nemen

02-11-2017 | Vrouw | 57
Darmontsteking
Heftige darmontsteking waterdun zwarte ontlasting, kolieken, doodziek. Nu, na 2 dagen al een ongelofelijk verschil! Dit is idd een paardenmiddel, maar het ongedierte in m'n darmen wordt uitgeroeid! Een vreselijke bacteriéle infectie. Het werkt!

24-10-2017 | Vrouw | 46
Darmontsteking
Deze medicatie door specialist voorgeschreven gekregen vanwege darmparasiet Dientamoeba Fragilis en jarenlange darmklachten die alleen maar toenamen. Ooit is aangegeven dat mijn klachten veroorzaakt werden door een spastische darm (tegenwoordig PDS genoemd). Vanwege de negatieve ervaringen met deze medicatie en het feit dat het medicijn niet bij iedereen het gewenste effec[lees meer...]t heeft, was ik erg huiverig om te starten met de kuur. Mede op advies van apotheker géén alcohol genomen voor/tijdens/na kuur. Bijwerkingen vond ik echt minimaal en absoluut te verwaarlozen. Ik had 1 doel met deze kuur en dat was het elimineren van de parasiet. Bijna 3 weken geleden was kuur afgelopen en sindsdien ben ik verlost van mijn klachten, ik weet niet wat mijn overkomt en ben er gelukkig mee! Liever 10 dagen niet 100% fit dan mijn leven lang met een ongewenste parasiet in mijn darmen lopen met alle klachten van dien. Mensen, laat u niet altijd leiden en in nadelige zin beïnvloeden door wat u op het internet leest.

Moviprep

08-10-2017 | Vrouw | 65
macrogol/elektrolyten
Darmontsteking
Voor de coloscopie (darmonderzoek) moest ik de avond van tevoren om 18.00 uur stoppen met eten. Maar vier dagen ervoor ben ik al begonnen met heel weinig en vezelarm te eten. Om 19.00 uur heb ik de Moviprep klaargemaakt met ijskoud water en ook een thermoskan met warme thee. Ik ben gestart met elk kwartier een glas Moviprep te drinken. Ik heb hierbij een rietje gebruikt, z[lees meer...]odat de smaak niet zo werd waargenomen. Daarna mond spoelen en vervolgens warme thee drinken. Een zuurtje tussendoor genomen. Na drie kwartier kwam er de eerste reactie. Daarna 2 x binnen de resterende tijd Moviprep opgedronken. Daarna kwam de rest vanzelf los. Doordat ik de afgelopen dagen weinig had gegeten, was er snel het gewenste resultaat van een lege darm. Al met al viel het reuze mee. Goed voorbereiden en gewoon even doorzetten. De volgende morgen om vijf uur moest ik dit hele traject nog eens herhalen. Doordat ik de dagen ervoor weinig had gegeten, had ik genoeg aan 1 glas Moviprep. De darmen waren en bleven leeg. Ik heb voor een roesje gekozen tijdens de coloscopie. Met een uur kon ik weer naar huis.

13-08-2017 | Vrouw | 58
Darmontsteking
Vreselijk medicijn. Veel last van de bijwerkingen: misselijk, hoofdpijn, vieze smaak in de mond, vermoeid en haaruitval. Helaas voor de tweede keer voorgeschreven gekregen, omdat ik na de eerste kuur van 10 dagen na een paar dagen weer ziek werd. Medicijn had dus de eerste keer niet voldoende geholpen. Voorgeschreven voor darmparasiet. Dit medicijn wens ik, na deze kuur i[lees meer...]s gedaan, nooit meer in te nemen.

07-08-2017 | Vrouw | 37
Darmontsteking
Vanwege een darmparadiet (dientamoebe-fragilis) deze troep voorgeschreven gekregen vd huisarts. 3x daags 750 mg, 10 dagen lang. Dit is dag 4, maar of ik het afmaak weet ik niet. Ben erg moe, geen energie. Daarnaast hoofdpijn, duizelig, misselijk en mn hoofd er niet bij kunnen houden. Ontzettend suf. Bah ben er nog nooit zo ziek van geweest.

26-03-2017 | Man | 58
Darmontsteking
Had last van misselijkheid, diarree, buikpijn en hoge polsslag. Arts constateerde ontsteking aan de endeldarm, De polsslag en bloeddruk waren binnen 24 uur weer normaal maar de buikpijn is toegenomen, diarree gebleven en heb er maagpijn bij cadeau gekregen. Ik weet natuurlijk niet hoe het met de ontsteking is gesteld. Voel me doorlopend beroerd en ben tot weinig in staat.[lees meer...] Verleiding is groot te stoppen, maar ik hou nog even vol. Resistente bacteriën is toch wel een grote zorg, daarom.