lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 4 van 7

03-12-2015

Cymbalta (duloxetine)

10 jaar geleden ben ik in een depressie terecht gekomen . Sinds dan neem ik iedere morgend cymbalta 60mg en voor het slapen gaan ook mitrazapine 30mg . Dit bleek redelijk mee te vallen tot begin december 2015 en ik er nog dieper doorzakte . Naar huisarts geweest en daar te horen gekregen dat ik bipolaire stoornissen heb . Nu neem ik er nog eens wellbutrin 150mg bij . Nu vo[lees meer...]el ik mij weer goed . Nu is mijn vraag is dit niet teveel van het goede ? Zijn er mensen die dit ook nemen ? Wat zijn de gevolgen op jaren dit nemen? Ben een man van 45 j. Met 3 brave tieners en een schat van een vrouw , heb niets tekort maar voel me soms zo ellendig .
22-11-2015

Chronische depressie

Ik was al jaren aan de kalmering tabletten. Daar werd ik alleen maar suf op, maar mijn echte klachten gingen niet over. Totdat mijn dokter Cymbalta voor schreef. De eerste drie weken was ik echt duf, maar daarna, echt ik heb me nog nooit zo goed gevoeld, mijn leven is er een stuk relaxter door geworden. Ik maak mij lang niet meer zo druk over alles en kan weer genieten van[lees meer...] het leven. En toen ik er mee begon, had ik ook nog eens minder last van mijn stijve spieren. voor mij is dit medicijn een wondermiddel.
19-11-2015

Chronisch pijnsyndroom

Pijn in gehele lichaam van stuitje via ruggenwervel naar de kruin en oorsuizingen. Dit was gekomen na het overlijden van mijn man. Ik wilde ook niet meer leven zonder hem. Heeft heel lang geduurd voor de pijn over was. Begonnen met 2 x per dag 1 capsule; later overgegaan naar 1 capsule per dag. Het meest vervelende van dit medicijn is dat dit niet afgebouwd kan worden. Ps[lees meer...]ychiater zei: of gelijk stoppen of doorgaan. Niet gedaan; heb zelf afgebouwd door eerst 1 week om de vier dagen 1 capsule, daarna 1 week om de 3 dagen, daarna 1 week om de 2 dagen, als laatste 1 week om de dag en daarna gestopt. Raar dat men geen 15 mg capsules fabriceert!!
09-11-2015

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Bij mij is in 2005 Borderline, ADHD en PTSS vastgesteld. Na een lange zoektocht hebben wij diverse medicatie voorgeschreven. Daarnaast zit ik ook nog aan de pijnstillers. Zonder deze medicatie ben ik een gevaar voor mijzelf, onhandelbaar, vol woede & strijd, heel prikkelbaar, hyperactief, enz. Dankzij deze medicatie is mijn leven zeer veranderd. Mijn wereld is heel klein g[lees meer...]eworden en ben diverse zogenaamde vrienden kwijt geraakt. Een ander nadeel van deze medicatie is dat ik zo goed als geen emoties, gevoel, plezier meer heb in mijn leven. Doordat ik met deze medicatie geen auto mag rijden, kom je nergens meer. Ook het gezeur van andere mensen die zeggen dat ik gewoon auto kan rijden. Maar ik heb bij de apotheek en de verzekering nagevraagd wat er gebeurd. Het is heel simpel. Al kom ik van rechts, ik rij tegen een auto aan. Word ik gezien als schuldige en de verzekering keert niet uit. Tevens merk ik aan mezelf dat ik veel trager ben. Dat andere mensen zo rijden moeten zij weten. Maar ik wil geen ongeluk op mijn geweten. Sinds ik de medicatie slik en ze nu goed op elkaar afgestemd zijn, is het voor mijn medemens beter. Voorheen maakte het niet uit wie ik voor me heb. Maar ik kon mij gewoon niet inhouden. Ik werd altijd gezien als lastig, vervelend, hyper, anders. Nu ben ik 9 jaar samen met mijn partner. Hij heeft mij leren kennen toen ik nog niet aan de medicatie zat. Hij houdt zelf zijn mond als ik door het lint gaat. Reageert heel rustig. Hij voert me niet, daar ben ik heel blij mee. Hij heeft mij dus zien veranderen van iemand die vol in het leven stond, spontaan, vrolijk en prettig gestoord was. Sinds ik aan de medicatie zit slaap ik meer of ik slaap 12 - 14 uur per dag. Ik ben verdoofd, kom sloom over. Maar mijn huisarts was heel eerlijk. Leven zoals je geleefd heb, of leven als een zombie. Daar heeft hij gelijk in gehad. Mijn man heeft het vanaf het begin meegemaakt. Maar als ik nu geen partner zal hebben, is het moeilijk te begrijpen hoe ik me voel. Ik ben dus heel erg blij en gelukkig met mijn man. Ik heb hem ook voordat we een relatie kregen verteld wat hem te wachten stond. Maar hij vind het leven met een borderliner wel leuk. Geen dag is het zelfde en het blijft iedere dag weer afwachten wat er gaat gebeuren. Of ik ben overdreven vrolijk, druk, boos, slapend of de planning verandert diverse keren per dag. Zo heeft het ook zijn voordeel. De Cymbalta is echt gemaakt voor borderliners. Ik ben heel blij dat ik deze gekregen heb. Halen we er 30 mg vanaf is het direct aan mijn gedrag te merken. Het zijn capsules dus gemakkelijk in te nemen. De vallen pas in de darmen uit elkaar. Dat is dus anders dan bij de andere medicatie. Ik slik ze 's morgens en 's avonds waardoor ze 24 uur per dag blijven werken. Nadeel: Doordat ik veel medicatie slik en ze 1 dag vergeet. Bijvoorbeeld op maandag dan lig ik 's middags al met afkickverschijnselen op de bank. Zeker in het begin had ik daar geen last van. Toen had ik het idee dat ik ze voor andere innam. Maar nu neem ik ze echt voor mezelf. Ik heb geaccepteerd dat ik vast zit aan de medicatie om een enigszins normaal leven te hebben. Nu ben ik daar heel dankbaar voor en neem ze netjes en consequent in.
07-11-2015

Cymbalta (duloxetine)

Ik heb dit medicijn maar twee dagen genomen. Nog geen uur na de eerste capsule werd ik al niet goed, een dof hoofd, hoofdpijn, duizelig en alsof ik staand in slaap zou vallen. De 2de dag nog erger, misselijk en al de rest van de eerste dag. In de avond was het zelfs al zo erg dat ik rondliep als iemand die strontzat was. In de nacht meerdere keren misselijk wakker geworden[lees meer...]. Dan uiteindelijk beslist ermee te stoppen aangezien ik zo niet alleen kan zijn met mijn zoontje, echt onverantwoord. Ik heb na 2 pilletjes, me 2 dagen ellendig gevoeld en echt wazig. Ik heb zoveel slechte reacties gelezen, amper iets positief, ze zouden dit beter niet meer voorschrijven als het zoiets met uw lichaam doet of kan doen.
05-11-2015

Cymbalta (duloxetine)

Door diabetes lichte neuropathie in voeten. Kreeg Cymbalta 30mg en dat helpt prima. Nergens geen last meer van.
02-10-2015

Cymbalta (duloxetine)

Gebruik het nu 8 weken, De eerste 7 weken geen effect. Steeds opgehoogd van 30mg naar 60mg en 90mg, Sinds 1 week naar 120mg en het begint nu te werken. Eindelijk rust!! Ben blij dat ik doorgezet heb want zag het echt niet zitten en wilde een ander medicijn. Maar de psygiater zei verhoog het eerst en probeer nog even vol te houden. Het vlakt mijn emoties ook niet af.
25-09-2015

Cymbalta (duloxetine)

Opbouwen een drama, gebruik idem. Afbouwen ware hel incl. hallucinaties. En dan had ik een lage dosis. Nooit meer.
Pagina 4 van 7

Mirena (1929) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (768) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (389) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (388) - Antibiotica - penicillines breedspectrum