ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 4 van 7

03-02-2016

Artrose van de wervelkolom

Behandeling voor rugklachten ok, maar last van uitstralingspijn in linkerbeen gepaard met burnout symptomen
26-12-2015

Cymbalta (duloxetine)

kan er nog niet veel over zeggen, want neem cymbalta nog maar nu de 4 de week. maar voel me slap en moe, hoofdpijn, high in de sky en wil 1 dag slapen en voel me zeker niet blij en fit zoals andere zeggen.
13-12-2015

Cymbalta (duloxetine)

25 jaar Fevarin gebruikt en toen afgebouwd na een paar jaar. Kreeg in 2013 weer wat symptomen, die je herkende en ben gelijk naar psychiater gegaan. Weer een tekort aan serotonine en schreef mij Cymbalta voor. Eerst een tijdje 30mg en daarna 60mg. eerste 2 weken wat misselijk, maar dat weet je en daarna niet meer. Ik ben weer super actief en altijd vrolijk. Heerlijk!
10-12-2015

Polyneuropathie

Sinds eind september krijg ik via de pijnpoli Cymbalta voor polyneuropathie aan mijn voeten, opgelopen na de chemo. Na amitriptyline (geen enkele reactie) en Lyrica (vreselijke bijwerkingen en geen effect) eindelijk een medicijn dat de pijn grotendeels onderdrukt. De bijwerkingen waren dusdanig heftig in het begin, dat ik overwoog te stoppen. Toch doorgegaan en de meeste [lees meer...]bijwerkingen nemen iets af., zoals misselijk, bevende handen, obstipatie. Er blijven echter nog hele vervelende over, zoals hoofdpijn, rillerig, slecht slapen, Kaakklemmen, nachtmerries, grieperig gevoel. Weet nog steeds niet wat zwaarder weegt, de kwaal of de medicijnen.
09-12-2015

Cymbalta (duloxetine)

Sinds mijn burn-out met zware depressie, nooit meer af gekomen van depressieve gevoelens. Er bleek wat mis te zijn met met serotonine gehalte en dus heeft de huisarts Cymbalta voorgeschreven. Echt een ommekeer voor me. Ik kon weer slapen, had geen nachtmerries meer. En het leven was weer plezierig. Ik gebruik ze ruim 7 jaar. Ik heb wel last van vergeetachtigheid en concen[lees meer...]tratieverlies. Tot dat de zorgverzekeraar besloot 3 maanden terug ineens de Cybalta te vervangen door een merkloos Duloxetine medicijn. En dat ging goed mis. Na enkele weken kreeg ik allerlei vervelende bijwerkingen, zoals knallende hoofdpijn, slecht slapen, nachtmerries oftewel een heleboel van de bekende bijwerkingen. Toch nog bijna 2 maanden volgehouden. Bijsluiters naast elkaar gelegd. Werkzame stof: Hetzelfde Bekende bijwerkingen: Hetzelfde. Hulpstoffen : Anders. Cymbalta heeft er maar een paar, merkloze Duloxitine heeft meer dan 2x zo veel. En daar zit er bij mij het probleem, kan niet tegen één of meerdere van die hulpstoffen in combinatie met de Duloxitine. Medische noodzaak aangevraagd voor Cymbalta en nu weer een maand terug hierop en het gaat alweer stukken beter. Zo zie je maar dat hulpstoffen ook een heleboel kunnen verpesten aan een anders goed werkend medicijn.Ik denk dat ik nooit meer van dit medicijn af kom, vanwege het verstoorde serotonine gehalte, maar ik functioneer er prima op.
08-12-2015

Cymbalta (duloxetine)

5 jaar gebruikt en toen afgebouwd omdat ik het weer zonder medicatie wilde proberen. Van 60 Mg naar 30 Mg was geen probleem. De periode van definitieve afbouw was vreselijk. 3 weken heftige emoties, incl. Suïcidale gedachten. Dan stopten die "bijwerkingen" gelukkig. Na 5 maanden zonder was ik echter weer terug bij af en dreigde ik opnieuw in een depressie te vervallen. Ik [lees meer...]neem het nu opnieuw en had instant resultaat wat betreft depressieve gevoelens. Helaas echter opnieuw met meer duizeligheidhoofdpijn en mindere slaapkwaliteit tot gevolg. Maar voorlopig wegen de voordelen op tegen de nadelen.
03-12-2015

Cymbalta (duloxetine)

10 jaar geleden ben ik in een depressie terecht gekomen . Sinds dan neem ik iedere morgend cymbalta 60mg en voor het slapen gaan ook mitrazapine 30mg . Dit bleek redelijk mee te vallen tot begin december 2015 en ik er nog dieper doorzakte . Naar huisarts geweest en daar te horen gekregen dat ik bipolaire stoornissen heb . Nu neem ik er nog eens wellbutrin 150mg bij . Nu vo[lees meer...]el ik mij weer goed . Nu is mijn vraag is dit niet teveel van het goede ? Zijn er mensen die dit ook nemen ? Wat zijn de gevolgen op jaren dit nemen? Ben een man van 45 j. Met 3 brave tieners en een schat van een vrouw , heb niets tekort maar voel me soms zo ellendig .
22-11-2015

Chronische depressie

Ik was al jaren aan de kalmering tabletten. Daar werd ik alleen maar suf op, maar mijn echte klachten gingen niet over. Totdat mijn dokter Cymbalta voor schreef. De eerste drie weken was ik echt duf, maar daarna, echt ik heb me nog nooit zo goed gevoeld, mijn leven is er een stuk relaxter door geworden. Ik maak mij lang niet meer zo druk over alles en kan weer genieten van[lees meer...] het leven. En toen ik er mee begon, had ik ook nog eens minder last van mijn stijve spieren. voor mij is dit medicijn een wondermiddel.
Pagina 4 van 7

Mirena (1996) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (814) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (419) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (417) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!