This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Cymbalta

Depressie - antidepressiva overig
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (102 meningen)
  • Zenuwpijn (31 meningen)
  • Angststoornis (20 meningen)
  • ...

Pagina 4 van 7

17-07-2014
Man, 54 jaar

Acute inflammatoire polyneuropathie

Had jaren geleden vreselijk felle pijnscheuten aan mijn tenen. Om de 5 seconden kwamen deze terug. Mijn huisarts begreep deze klachten niet en gaf mij allerlei schimmelwerende cremes. Via internet kwam ik zelf uit op polyneuropathie. Ik kreeg via een neuroloog cymbalta voorgeschreven op het moment dat ik ten einde raad 's-nachts met een mes in mijn tenen wilde snijden. Was[lees meer...] niet meer uit te houden. Na inname van cymbalta werden de pijnscheuten minder hevig en kwamen op een acceptabel niveau. Ik kon weer gewoon slapen ! De pijnscheuten komen soms weer terug maar dan neem ik een hogere dosering, ipv 2 capsules, 3 capsules, zodat de pijnscheuten in hoogte na enkele dagen weer dalen. Zonder deze medicijn had ik echt geen leven gehad.
30-06-2014
Vrouw, 42 jaar

Cymbalta (duloxetine)

Ben erg tevreden met het antidepressiva Cymbalta. Ik neem het voor mijn hooggevoeligheid. Had slechts lichte depressieve klachten, maar wel slaapstoornissen en veel gepieker in een moeilijke levensfase. De gewenningstijd is niet fijn, maar eenmaal ingesteld op het medicijn heb ik geen enkele bijwerkingen meer. (Alleen wat maagzuur als ik er niet voldoende water bij drink.[lees meer...]) Om eerlijk te zijn heb ik het gevoel dat mijn lichaam nu een normaal evenwicht heeft gevonden, wat het zonder deze medicatie niet had. Ik voel me met dit medicijn een normaal mens en kan de uitdagingen van alledag met een innerlijke dankbaarheid en tevredenheid aan.
11-06-2014
Vrouw, 72 jaar

Cymbalta (duloxetine)

Na meer dan een half jaar een steeds hogere dosis van 'lyrica' geprobeerd te hebben, kreeg ik (na een afbouw- en stopperiode) cymbalta voorgeschreven. Al na 1 capsule werd ik tamelijk ziek. Omdat ik ook al een soort buikgriep had, ben ik toen in overleg met de huisarts meteen gestopt. Ik durfde bijna niet weer te beginnen, maar in een rustige tijd probeerde ik het nog ma[lees meer...]ar eens. Ik werd meteen weer ziek. Er kwam niets meer uit mijn handen, kon me nauwelijks staande houden, zag wazig, kreeg hoofdpijn, werd misselijk en kreeg diarree, en dreigde telkens flauw te vallen. 's Maandags de pijnpoli gebeld. Ik had nog maar een paar narigheden opgenoemd of ze zei dat ik er onmiddellijk mee moest stoppen. Teveel bijwerkingen. Wat een opluchting. Maar ik blijf voorlopig wel met die zenuwpijn (knie) zitten.
11-06-2014
Vrouw, 37 jaar

Fibromyalgie

Ik gebruik dit middel en ben eigenlijk wel tevreden... Hyperventilatie volledig weg!! Depressie veel beter... Spierpijn minder en heb het gevoel dat rugklachten ook beter zijn. Ik vind het toch wel de moeite om het verder in te nemen (ervoor had ik niet echt een leven). Wel veel moe en slapen maar dat had ik ervoor ook!! Nu kan ik wel in slaap vallen waar ik sta, de trane[lees meer...]n rollen dan uit mijn ogen van de moeite . In het begin wat spiertrekkingen rond de mond (eerste dagen) Ik ben positief erover!!!!!!!!!
26-04-2014
Man, 55 jaar

Fibromyalgie

Mijn neuroloog heeft me cymbalta voorgeschreven na maandenlange testen ( mri's, emg's, bloedonderzoeken, open spierbiopt, enz.) geen resultaten hadden opgeleverd i.v.m. mijn spierklachten. Na eerst 7 dagen 30 mg ben ik overgeschekeld op 60 mg per dag. Na de 2de week was het resutaat bemoedigend doch een week later kreeg ik last van allerlei bijwerkingen zijnde wazig zicht,[lees meer...] niet of moeilijk kunnen plassen, constipatie, wisselende stemmingen, slechter slapen, geen eetlust, hoofdpijn. Na 4 weken ben ik gestopt met cymbalta. Bijwerkingen waren de dag nadien verdwenen maar een week later kwamen spierproblemen terug. Ben nu 10 maanden werkonbekwaam en nog steeds geen stap verder.
21-04-2014
Man, 54 jaar

Diabetes type 2

Cymbalta is eigenlijk een anti-depressiva dat ook kan gebruikt worden voor neuropathie-patiënten. Het moet de neuropathische pijn in de voeten verminderen, omdat het inwerkt op het zenuwstelsel. Om het met een boutade te beschrijven zou je kunnen zeggen dat "Je wel neuropathische pijnen ondervindt, maar dat het je geen moer meer kan schelen". Toch bleven de pijnen voortdu[lees meer...]ren en bovendien werd ik elke dag misselijk en draaide van de ene hoek van de kamer naar de andere.
19-03-2014
Man, 39 jaar

Chronische depressie

26-02-2014
Vrouw, 36 jaar

Cymbalta (duloxetine)

Sinds 5 jaar gebruik ik nu Cymbalta. Een middel dat mij socialer heeft gemaakt, Minder gesloten, flexibeler. Echter ook een middel wat soms twijfelachtige werking had wat betreft een zwangerschap. Ik heb meegedaan met een onderzoek in hoeverre dit middel schadelijk is voor een vrucht. Nu wil ik graag stoppen met dit medicijn. Echter vind ik het 'afkicken' vreselijk. De geh[lees meer...]ele dag schokjes door mijn lijf, duizelig, misselijk. Dit belemmert mij erg in mijn dagelijks functioneren. Auto rijden en werken wordt erg lastig. En zelfs de kinderen van school halen is problematisch. Huisarts gebeld met de vraag of er een oplossing is. Nee, even doorbijten was het antwoord. Lastig als je allebei wil, stoppen met het medicijn en je dagelijks leven leiden zoals voorheen. Zeer vervelend.Heeft iemand dezelfde ervaringen of heeft iemand tips voor mij over het afbouwen of om te gaan met de ontwenningsverschijnselen?
<< < vorige
volgende > >>
Pagina 4 van 7

Thyrax Duotab (659) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (329) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely