This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Cymbalta

Depressie - antidepressiva overig
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (97 meningen)
  • Zenuwpijn (31 meningen)
  • Angststoornis (20 meningen)
  • ...

Pagina 4 van 7

15-01-2014
Vrouw, 44 jaar

Vermoeidheid

Ik ben gestart met Cymbalta, 30 Mg, vervolgens opgehoogd naar 60. Mede door bijwerkingen zoals misselijkheid ben ik terug gegaan naar 30 Mg. Ivm ernstige vermoeidheidsklachten ben ik gestart met cymbalta, voor de duur van min een half jaar. Per 10 jan ben ik gestopt met cymbalta, maar na 2 dagen heb ik vervelende bijwerkingen. Continue elektrische schokjes door mijn hele[lees meer...] lichaam. Vanaf mijn hoofd naar voetzolen en handen. Vnl als ik mijn hoofd of ogen beweeg. Ik herken dit gevoel wel, want als ik wel eens te laat was met inname, voelde ik ook deze schokjes, maar dan in mindere mate. Dit verdween als ik. De vergeten cymbalta innam.
25-12-2013
Vrouw, 30 jaar

Fibromyalgie

Ik gebruik nu sinds 2 maanden Cymbalta. ik ben erg blij dat een kennis mij vertelde over de bijwerkingen. Dit is een punt/fase waar je echt even door heen moet. Dit heeft bij mij ongeveer 2 weken geduurd. ik ben begonnen met 30 mg. Mijn bijwerkingen waren dat ik erg misselijk was, veel gapen, dronken gevoel en enorm slechte nachten. ik heb doorgezet, wat ik iedereen[lees meer...] ook wil aanraden om te doen. na 1,5 week was ik alle bijwerkingen kwijt, kon alleen nog erg slecht slapen. dit was na 3 weken over. Ik slaap nu erg goed, heb veel meer energie en ben ook veel vrolijker. ik ben naar 60 mg overgestapt. Hierin merkte ik geen enkek verschil, dus ben na 3 weken weer terug gegaan naar 30mg. Ook met het afbouwen geen enkele bijwerkingen gevoelt. echt ik wil iedereen die begint met cymbalta aanraden om door te zetten. Je moet even door de eerste weken heen en dan hoop ik ook dat iedereen er zoveel baat bij zal hebben als ik. mijn pijn is stukken afgenomen en wil eerst niets liever dan deze medicijnen blijven gebruiken. voor mij is het echt een uitkomst
22-12-2013
Man, 62 jaar

Lage rugpijn

ik werd dit middel tegen depressie voorgeschreven door een psychiater ivm lage rugklachten (meer dan 20 jaar chronische pijn na operatie hernia's en daarna talrijke behandelingen zoals facetdenervatie, zenuwblokkades, etc). De dokter verklaarde dat men gemerkt had dat cymbalta een gunstige invloed kon hebben op rugpijn) Ik neem dit middel verder met matig succes. Cymbalta [lees meer...]werd dus niet voorgeschreven naar aanleiding van een depressie. Echter zit ik nu ook nog met deze rotzooi. Ik heb de intentie om samen met de huisarts dit middel af te bouwen.
21-12-2013
Vrouw, 49 jaar

Bipolaire stoornis

heel veel antidepressieva`s geprobeerd. dit medicijn ging na ong. 2 week werken en prettige bijkomstigheid....ik ben van mijn restless legs af. ben erg goed te spreken, gebruik 60mg.
04-11-2013
Vrouw, 40 jaar

Depressief

Ik moet overschakelen op cymbalta van de dokter. Ik heb serlain genomen twee maanden, maar nog veel pijn in spieren. Ben beetje bang voor de bijwerkingen in het begin. Ik deel graag met jullie mijn ervaring en wil dat ook van jullie horen.
30-10-2013
Man, 43 jaar

Cymbalta (duloxetine)

Beste, Na 11 jaar Efexor (300 mg) gebruikt te hebben per 27-9 overgestapt naar Cymbalta (60 mg) omdat ik het idee had dat Efexor niet meer werkte en weer in een flinke depressie zit. Nu zit ik in mijn 4 de week Cymbalta over 2 dagen start mijn 5 de week, helaas merk ik nog niets, in de 2 de week heb ik wel een paar goede dagdelen gehad, helaas merk ik nu niets meer. K[lees meer...]un je zeggen dat het niet aanslaat bij mij? Of is dat te vroeg? Of moet ik misschien meer gaan gebruiken dan 60 mg? Kan iemand hier antwoord opgeven? Bvd, Rene
19-10-2013
Man, 49 jaar

Cymbalta (duloxetine)

Geswitcht van Lexapro 20mg naar Cymbalta30mg. Lexapro eerst afgebouwd van 20 naar 15mg, en van 15 naar 10mg. Toen van 10mg direct gestopt en meteen de dag erna met 30mg Cymbalta begonnen. Eerste dag erg vermoeid en gevoel verdoofd te zijn. Nu de 6de dag hetzelfde met af en toe depressiever dan normaal. Slechter in slaap komen ondanks 15mg Mirtazapine die ik erbij slik[lees meer...]. Ik slaap zeker wel 10 tot 11 uur door en ben dan nog moe. Tot zover mijn verslag. gr. Mprez.
25-09-2013
Vrouw, 46 jaar

Cymbalta (duloxetine)

Ik ben een vrouw van 46 jaar en heb in mei 2010 een heupprothese moeten laten plaatsen daar ik heel veel pijn had en dat de enige oplossing was . Na de operatie had ik geen gevoel meer in mijn linker onderbeen en voet. Eerst dacht men dat het wel zou overgaan maar tijdens de revalidatie bleek dat er een zenuw geraakt werd tijdens de operatie. Door mijn vrij jonge leeftijd[lees meer...] kon ik zeer moeilijk accepteren dat ik niet meer kon gaan werken en steeds met pijn moet leven. Voor een dreigende depressie en de zenuwpijn schreef mijn huisarts cymbalta 60mg voor. Het duurde wel enkele weken voordat het geneesmiddel goed werkte maar na die weken helpt cymbalta mij zeer goed om niet in een depressie te geraken. Voor de zenuwpijn is dit niet sterk genoeg en neem ik nog tradonal en gabapentine bij. In het begin had ik wel last van de bijwerkingen maar even doorbijten en dan geraak je aan het geneesmiddel gewend. Je mag nooit ineens stoppen met dit geneesmiddel zonder overleg met je arts, dit moet afgebouwd worden. Door mijn situatie zal ik waarschijnlijk nooit meer met deze medicatie kunnen stoppen !
<< < vorige
volgende > >>
Pagina 4 van 7

Thyrax Duotab (602) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (315) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica