ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 4 van 7

04-04-2016

Cymbalta (duloxetine)

Tijdens mijn burnout had ik al regelmatig het gevoel gehad dat alle positieve gedachten verdwenen. Toen ik langzaam mijn burnout begon te overwinnen werd de negatieve put steeds dieper. Ik kwam er niet uit. Mijn wandelingen op zoek naar ZEN gingen nooit meer in de richting van het kanaal. Zware zwarte gedachten maakten zich van mij meester. Nooit had ik er bij stilgestaan [lees meer...]dat dit mij zou overkomen. Hulp gezocht bij mijn huisarts en Cymbalta voorgeschreven gekregen. 1 Week 30 milligram en daarna 60 mg. Heb weinig tot geen neveneffecten gehad, maar de medicatie was wel een zegen. Ik voel me mentaal veel beter. Heb nog wel die vermoeidheid en gebrek aan inzet, maar dit was tijdens mijn burnout nog veel erger. Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik een review schrijf over medicatie.
23-03-2016

Cymbalta (duloxetine)

In 2007 een burn-out gehad en daarop veel last van depressiviteit en kwam aan het licht dat ik Diabetes 2 heb. Toen begonnen met metformine voor de diabetes en paroxetine voor de angsten en depressiviteit, maar vanwege bijwerkingen over naar venlafaxine. In 2015 geleidelijk gestopt met venlafaxine 35 mg. in januari 2016 opnieuw klachten van angsten, spanningen en somberhei[lees meer...]d, wat aanvankelijk leek op een bi-polaire stoornis is toch depressiviteit gebleken, maar ik had vooral angstklachten. Deze klachten zijn na tien dagen verdwenen, de slapeloosheid echter niet en kan ik voorkomen door 's avonds een halve Quetiapine van 25 mg erbij te nemen. Ik merk nu elke dag dat het langzaam beter gaat maar lichte hoofdpijn en weinig fut blijven nu de boventoon voeren.
17-03-2016

Cymbalta (duloxetine)

Na 20 jaar te hebben gevochten tegen mijn depressie kan ik nu eindelijk zeggen dat ik merkbaar begin te herstellen. De Cymbalta/Duloxetine is vooral een steun in de rug, het beoefenen van mentale krachttraining (voor sommigen mindfulness) is cruciaal. Het hielp vooral tegen het eindeloze gepieker, dat voortkwam uit allerlei (sociale) angsten die ik als puber vooral had. Oo[lees meer...]k mijn algehele mentale gesteldheid is er op vooruitgegaan, en ik heb nu meer het gevoel dat ik de persoon ben zoals ik "bedoeld" was. Ter verduidelijking: ook volgens mijn ouders ben ik nu meer zoals ik was toen ik nog peuter was: spontaan, vrolijk, en totáál niet introvert. De depressie heeft een flink litteken achtergelaten, en ik denk dat ik die altijd met me mee zal dragen. Dit soort feiten accepteren is ook belangrijk bij herstel heb ik gemerkt. Waar het niet tegen helpt: vergeetachtigheid (was ik al niet zo'n kampioen in, maar jaren aan depressie heeft mijn korte termijn geheugen behoorlijk aangetast), chronische vermoeidheid.
17-03-2016

Cymbalta (duloxetine)

continu wenen, doodswens, zonder enige reden diep ongelukkig. Na inname van antidepressiva samen met cymbalta vlug hersteld.
10-03-2016

Cymbalta (duloxetine)

ik ben heel blij met cymbalta. de dosering was in het begin lastig om te vinden. maar nu ik het eenmaal heb, wil ik niet meer zonder.
04-03-2016

Cymbalta (duloxetine)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

ik kreeg dit medicijn voorgeschreven vanwege rls, maar daar helpt het niet veel voor. wel kreeg ik betere stemming en was ik vrolijker, misschien vandaar door het piekeren dat ik zo een rusteloze benen heb. maar sinds dit medicijn slaap ik beter ipv 4uurtjes soms 8-10 uur. en ik voel me aktiever en opgewekt. ik had het medicijn 1 dag vergeten en voelde meteen nawerkingen,[lees meer...] niet op mijn gemak. men had mij 1x 60 mg voorgeschreven per dag, maar ik neem 2x 60 mg per dag. dus ik wil er niet mee stoppen, want dan ben ik bang dat ik weer terugval. dus dat mensen zeggen dat ze er suïcidaal van worden is niet waar. zeer goed medicijn.
02-03-2016

Cymbalta (duloxetine)

Door ernstige zenuwpijnen, die ik al jaren heb, kreeg ik oxicontin. Oxinorm, dat hielp iets, dat zijn toch zware opiaten, na een paar maanden kreeg ik er cymbalta bij gevoegd, helemaal top, haalt bij mij echt de scherpe randen van de pijn er af, cymbalta is niet alleen voor depressie, maar dat wist ik al, heb ook nog een tijdje medicinale wiet gebruikt waar ik thee van moe[lees meer...]st trekken, punt 1 wat een bagger troep, net of je pis zit te zuipen, punt 2 het helpt geen ene fuck. Dus als u nou ook alleen maar opiaten gebruikt tegen de pijn, en het helpt niet echt zoals bij mij, dan zou ik eens met u arts overleggen of het gebruik van een antidepressie middel zoals cymbalta er bij zou kunnen aanslaan. Ik heb geen bijverschijnselen ook niet suf van de opiaten, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat tot op heden nog nooit heb gehad, terwijl ik totaal aan 60 mg pd aan oxicontin en oxinorm slik, ik ben er zeer tevreden over. Ik hoop dat de mensen iets aan mijn bijdrage hebben, ik wens alle mensen veel succes en een pijnloos leven toe, al zal dat af en toe moeilijk zijn. Ik blijf zoveel mogelijk positief hoeveel pijn ik ook mag hebben, de strijd opgeven en altijd maar zeuren wat men allemaal wel niet heeft, helpt u niets verder, geloof mij nou maar, ik ben ook eerst door de hel gegaan van de pijn, blijf niet thuis zitten, ga iets doen wat u leuk vind , mvg leo
08-02-2016

Cymbalta (duloxetine)

Zo'n vier jaar geleden erg depressief geworden. Kreeg toen amitryptiline voorgeschreven. Werkte heel goed en ook zeer pijnstillend v d stenose in mn rug. Een bonusje dus. Helaas kreeg ik n ca n jaar vreselijke trek. Ik heb nooit van zoetigheid gehouden. Zelfs als kind al. Werd altijd erg paniekerig van al die snoepjes van drogisten en kruidenieren. Nu begon ik opeens alles[lees meer...] wat zoet was, lekker te vinden. Sterker, ik had er steeds zin in en ook brood en gebak waren nooit uit mn gedachten meer te bannen. Ben naar de huisarts gegaan en overgestapt op Cymbalta. Helemaal tevreden. Ik slik er nog 60mg pd van. Helaas kreeg ik recent opeens duloxetine. Het werkzame bestanddeel v Cymbalta. Meteen bij pil 1 kon ik niet meer slapen. Geen inslaap of doorslaapprobleem, maar gewoon niet!! Overdag heel slaperig en t ergste was dat alle pijnstillende medicatie ook niet meer hielp. Heb de huisarts nu gebeld en ik wacht op n belletje terug. Hopelijk krijg ik de Cymbalta terug.
Pagina 4 van 7

Mirena (2043) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (444) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!