lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 4 van 7

25-09-2015

Cymbalta (duloxetine)

Opbouwen een drama, gebruik idem. Afbouwen ware hel incl. hallucinaties. En dan had ik een lage dosis. Nooit meer.
12-09-2015

Fibromyalgie

In het begin erg veel last van bijwerkingen zoals misselijkheid, duf en draaierig in het hoofd, slaperig en niet jezelf zijn. Op aandringen huisarts toch volgehouden en na ongeveer 3 weken nam de misselijkheid af. Pijn werd heel geleidelijk aan minder, maar nooit helemaal weg. Na een jaar besloot ik toch te stoppen, omdat de voordelen niet opwogen tegen de nadelen. Alleen [lees meer...]de bijwerkingen tijdens mijn stoppen waren net zo hevig dan toen ik net begon alleen nog erger en duurde langer ondanks heel langzaam afbouwen. Begon met 3x daags 30mg, na een week 2x daags 30mg, na de tweede week 1x 30 en daarna de capsules open gehaald en de helft van de inhoud weggegooid. Dit nog ruim een week geslikt, maar nu na een week of 4 ben ik nog slaperig, misselijk, duf, warrig, geheugen slecht. Heel raar middel die me maar slecht dan goed heeft gebracht dus ik wil het niet weer ondanks de pijn.
06-09-2015

Cymbalta (duloxetine)

Ik had Seroquel 600 mg per dag, daar kreeg ik 120mg Cymbalta bij. Ik wil nu de Seroquel laten vervangen door Lexapro bij de psychiater 29-09.
10-08-2015

Cymbalta (duloxetine)

Ik kamp al heel mijn leven met een sociale stoornis, dit komt ook wel doordat ik Asperger heb. Ik heb in mijn tienerjaren nooit medicatie hiervoor geslikt maar toen ik dan begon te werken had ik het toch wel nodig. Ik ben eerst begonnen met Seroxat die wel goed hielp maar de bijwerkingen waren niet prettig (voor mijn partner vooral omdat ik heel woelig was in bed en mijn e[lees meer...]moties wat afvlakte) Na de Seroxat was ik dan begonnen met Cymbalta op aanraden van mijn psychiater. Eerst begonnen met 30mg en de eerste 2 weken had ik we bijwerkingen zoals extreme moeheid, geen energie en constant geeuwen. Na deze 2 weken was dat over en na 4 weken begon de cymbalta te werken. Ik schakelde na 4 weken over naar 60mg omdat het anders niet effectief genoeg zou zijn voor mijn angst. Wel, ik had me nog nooit zo goed gevoeld in mijn vel. En was zo blij met deze medicatie. Ik had geen bijwerkingen, geen gewichtstoename(waar ik als de dood voor was), geen nachtmerries,etc het enige nadeel was dat ik meer dorst had. Nu na een jaar krijg ik plots terug last van 'bijwerkingen' ik weet niet goed wat het is maar ik denk dat de Cymbalta gestopt is met werken voor mij. Ik ben terug emotioneler, gevoeliger en terug last van humeurschommelingen. Voor mij is het jammer genoeg tijd om te stoppen. Ik heb er supergoede ervaringen mee en hoop dat ik toch iemand heb geholpen met mijn verhaal.
25-07-2015

Schizoaffectieve stoornis

24-07-2015

PDD-NOS

Hallo, ik wil iets duidelijk maken en dat is vanuit mijn persoonlijke evaringingen. Let op het gaat z'n tol eisen van je lichaam op langere termijn! Cymbalta is een goed medicijn, ik heb er ook veel baat bij gehad, maar kon wel merken dat ik mn zelf niet meer was. Een soort andere versie van mijzelf, ik kon in de eerste 2 jaar gigantisch emotioneel worden en dat kwam van [lees meer...]mensen die juist geen begrip hadden voor datgene wat ik doormaakte met de medicatie. En het rare was dat ik een sterfgeval dichtbij meemaakte en daar totaal geen emotie over los kon laten, omdat mijn emoties simpelweg gewoon niet meer tot hun recht kwamen. Door de cymbalta. Wat wel onverstelbaar was, dat je coordinatie een stuk beter werd en je rust kreeg in je hoofd en dingen anders begon te zien, maar op een gegeven moment werd ik 's ochtends wakker met het gevoel of dat er een baksteen op mn gezicht lag en ik mezelf het bed uit moest slepen. Ik had gigantische opvliegers, dode vingertopjes, rare zeurende pijnen uit mijn gewrichten. Ik lag elke dag stipt 5 uur 's middags op bed omdat ik na elke dag gesloopt was, wat mijn ouders dan ook raar vonden. ik werd kwaad om het te hart smaken bij het eten en meer van die dingetje die nergens over gingen! Mn energie was de eerste 2 jaar nog zeer goed, maar na 2 jaar was het over, leeg, op en ik had nergens meer puf voor. Ben je 20 ik voelde me een oude man en sommige onweteloze mensen vonden dat dan ook erg plezierig om mij mede te delen. maar dat deed mij niks, maar na nog een jaar te hebben samen geleefd met een anker en de man met de hamer en vervolgens helemaal ingestort te zijn, ja mensen jullie horen het goed inmiddels 21 jaar en ingestort, en toen ging er bij mij een alarmbelletje rinkelen en ik dacht op dat moment: ho stop dit gaat niet goed ik ben op afraden van mijn psycholoog en psychiater gestopt. Ze hadden mij het liever zien afbouwen, maar dat was geen mogelijkheid ik wou er af. En ik denk dat ik op dat moment de beste beslissing, misschien zelfs de zwaarste beslissing van mijn leven had gemaakt. Ja, het was een hel de eerste 3 weken, maar nu een maand verder voel ik me echt als herboren, ik voelde weer dingen die ik gemist had, ik kan weer lachen, lekker impulsief doen. Ook al is het voor het idee, ik werd wakker, ik zag weer de wereld voor me, het voelde als lente. Ik had weer zin in sex en ga zo maar door. Ja, het is een hel om er af te stappen en je krijgt nog meer nare bijwerkingen de eerste week, maar als je er doorheen ben, nou dan ben je er weer. Ik heb deze ervaring met julie gedeeld, omdat ik graag mensen wil waarschuwen voor het feit dat het op langere termijn zn tol gaat eisen en ik hoop mensen hier ook mee te steunen in het afkickproces. Mocht je vragen hebben of wilje mijn advies bij het stoppen. Dan sta ik daar voor open! Ik help graag, omdat ik zelf weet hoe ver je kunt zakken. (mijnmedicijn: emailadres verwijderd ivm met onze privacyregels, contact zoeken kan via de reageer knop onder deze ervaring).
22-07-2015

Cymbalta (duloxetine)

Gebruik dit al een aantal jaar en probeer nu af te bouwen. Med werkt voor mij erg goed. Wel vervelende schokken in het hoofd constant, hoop dat dit overgaat.
17-07-2015

Bipolaire stoornis

ik vind het de grootste vuiligheid op de markt! alle antidepressiva vind ik vuiligheid! enige nut van antidepressiva is het rijker maken van de farmaceutische sector.. dit "medicijn" maakt u kapot! heb dit een jaar genomen voor m'n bipolaire stoornis. in die tijd ben ik geen 2 stappen achteruit gegaan, ik ben er 100 achteruit gegaan. het vlakt je zodanig af dat je nog [lees meer...]slechts een schim van jezelf bent, gevoelens en al wat je menselijk maakt wordt niet afgevlakt, het wordt gewist! Je bent een robot, een zombie, een slaaf! gedurende het jaar hebben ze me 2 keer tegengehouden om geen zelfmoord te plegen.. terwijl ik hier vroeger zelfs nog nooit aan gedacht heb.. Nu met al die vuiligheid gestopt en ben nog nooit zo goed geweest als nu. geen pillen, een geregeld leven, gezonde verse voeding en regelmatige sport is het enige wat helpt. cymbalta werkt niet, het maakt je hersens kapot!! (momenteel ben ik van alle symptomen af, het enige wat ik overgehouden heb aan een jaar cymbalta is dat mijn korte termijn geheugen weg is.. waar ik voor de cymbalta totaal geen last van had..
Pagina 4 van 7

Thyrax Duotab (715) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (371) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (359) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (326) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (282) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (262) - Depressie - antidepressiva SSRI

Verwen jezelf of een ander met de
verzorgingsproducten van The Body Shop.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €35!

Als je meer wilt weten over The Body Shop, klik dan hier.

The Body Shop