ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 4 van 7

08-02-2016

Cymbalta (duloxetine)

Zo'n vier jaar geleden erg depressief geworden. Kreeg toen amitryptiline voorgeschreven. Werkte heel goed en ook zeer pijnstillend v d stenose in mn rug. Een bonusje dus. Helaas kreeg ik n ca n jaar vreselijke trek. Ik heb nooit van zoetigheid gehouden. Zelfs als kind al. Werd altijd erg paniekerig van al die snoepjes van drogisten en kruidenieren. Nu begon ik opeens alles[lees meer...] wat zoet was, lekker te vinden. Sterker, ik had er steeds zin in en ook brood en gebak waren nooit uit mn gedachten meer te bannen. Ben naar de huisarts gegaan en overgestapt op Cymbalta. Helemaal tevreden. Ik slik er nog 60mg pd van. Helaas kreeg ik recent opeens duloxetine. Het werkzame bestanddeel v Cymbalta. Meteen bij pil 1 kon ik niet meer slapen. Geen inslaap of doorslaapprobleem, maar gewoon niet!! Overdag heel slaperig en t ergste was dat alle pijnstillende medicatie ook niet meer hielp. Heb de huisarts nu gebeld en ik wacht op n belletje terug. Hopelijk krijg ik de Cymbalta terug.
04-02-2016

Cymbalta (duloxetine)

al jaren lang op de cymbalta zonder enige problemen. werkt nog steeds goed.
03-02-2016

Artrose van de wervelkolom

Behandeling voor rugklachten ok, maar last van uitstralingspijn in linkerbeen gepaard met burnout symptomen
26-12-2015

Cymbalta (duloxetine)

kan er nog niet veel over zeggen, want neem cymbalta nog maar nu de 4 de week. maar voel me slap en moe, hoofdpijn, high in de sky en wil 1 dag slapen en voel me zeker niet blij en fit zoals andere zeggen.
13-12-2015

Cymbalta (duloxetine)

25 jaar Fevarin gebruikt en toen afgebouwd na een paar jaar. Kreeg in 2013 weer wat symptomen, die je herkende en ben gelijk naar psychiater gegaan. Weer een tekort aan serotonine en schreef mij Cymbalta voor. Eerst een tijdje 30mg en daarna 60mg. eerste 2 weken wat misselijk, maar dat weet je en daarna niet meer. Ik ben weer super actief en altijd vrolijk. Heerlijk!
10-12-2015

Polyneuropathie

Sinds eind september krijg ik via de pijnpoli Cymbalta voor polyneuropathie aan mijn voeten, opgelopen na de chemo. Na amitriptyline (geen enkele reactie) en Lyrica (vreselijke bijwerkingen en geen effect) eindelijk een medicijn dat de pijn grotendeels onderdrukt. De bijwerkingen waren dusdanig heftig in het begin, dat ik overwoog te stoppen. Toch doorgegaan en de meeste [lees meer...]bijwerkingen nemen iets af., zoals misselijk, bevende handen, obstipatie. Er blijven echter nog hele vervelende over, zoals hoofdpijn, rillerig, slecht slapen, Kaakklemmen, nachtmerries, grieperig gevoel. Weet nog steeds niet wat zwaarder weegt, de kwaal of de medicijnen.
09-12-2015

Cymbalta (duloxetine)

Sinds mijn burn-out met zware depressie, nooit meer af gekomen van depressieve gevoelens. Er bleek wat mis te zijn met met serotonine gehalte en dus heeft de huisarts Cymbalta voorgeschreven. Echt een ommekeer voor me. Ik kon weer slapen, had geen nachtmerries meer. En het leven was weer plezierig. Ik gebruik ze ruim 7 jaar. Ik heb wel last van vergeetachtigheid en concen[lees meer...]tratieverlies. Tot dat de zorgverzekeraar besloot 3 maanden terug ineens de Cybalta te vervangen door een merkloos Duloxetine medicijn. En dat ging goed mis. Na enkele weken kreeg ik allerlei vervelende bijwerkingen, zoals knallende hoofdpijn, slecht slapen, nachtmerries oftewel een heleboel van de bekende bijwerkingen. Toch nog bijna 2 maanden volgehouden. Bijsluiters naast elkaar gelegd. Werkzame stof: Hetzelfde Bekende bijwerkingen: Hetzelfde. Hulpstoffen : Anders. Cymbalta heeft er maar een paar, merkloze Duloxitine heeft meer dan 2x zo veel. En daar zit er bij mij het probleem, kan niet tegen één of meerdere van die hulpstoffen in combinatie met de Duloxitine. Medische noodzaak aangevraagd voor Cymbalta en nu weer een maand terug hierop en het gaat alweer stukken beter. Zo zie je maar dat hulpstoffen ook een heleboel kunnen verpesten aan een anders goed werkend medicijn.Ik denk dat ik nooit meer van dit medicijn af kom, vanwege het verstoorde serotonine gehalte, maar ik functioneer er prima op.
08-12-2015

Cymbalta (duloxetine)

5 jaar gebruikt en toen afgebouwd omdat ik het weer zonder medicatie wilde proberen. Van 60 Mg naar 30 Mg was geen probleem. De periode van definitieve afbouw was vreselijk. 3 weken heftige emoties, incl. Suïcidale gedachten. Dan stopten die "bijwerkingen" gelukkig. Na 5 maanden zonder was ik echter weer terug bij af en dreigde ik opnieuw in een depressie te vervallen. Ik [lees meer...]neem het nu opnieuw en had instant resultaat wat betreft depressieve gevoelens. Helaas echter opnieuw met meer duizeligheidhoofdpijn en mindere slaapkwaliteit tot gevolg. Maar voorlopig wegen de voordelen op tegen de nadelen.
Pagina 4 van 7

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (424) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (353) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!