lees de ervaringen

Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Duloxetine (Cymbalta)
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (110 meningen)
  • Zenuwpijn (32 meningen)
  • Angststoornis (21 meningen)
  • ...

Duloxetine regelt de hoeveelheid neurotransmitters die betrokken zijn bij emoties en pijnbeleving. Vandaar dat het ook bij sommige

[lees meer...]

volgende > >>
Pagina 4 van 7

12-05-2015

Epilepsie

Ik neem ook contramal 100mg 2x/dag en sinds 2weken geleden nam ik ook cymbalta 60mg 1x/dag maar ben in 2 maanden tijd 13kg aangekomen. ik denk dat het door cymbalta komt
03-05-2015

Cymbalta (duloxetine)

vanaf mijn pubertijd heb ik last van depressiviteit en ik ben nu 60 jaar en ik stop af en toe. Nu heb ik pas weer een ander middel gekregen en tot nu nu merk ik er nog niets van. Huilbuien, nerveus e.d. Ik blijf dit middel nog even slikken, maar als er binnen 2 maanden geen beter effect komt wil ik toch een ander middel weer gebruiken. Ik heb in mijn leven zoveel antidepre[lees meer...]ssiva geslikt dat het voor mijn huisarts best wel moeilijk maakt een juiste te vinden voor mij.
11-04-2015

Bipolaire stoornis

Uit onderzoek blijkt dat ik sedert mijn pubertijd regelmatig depressieve periodes doormaak. Bij de laatste periode kon ik het niet meer aan en ben ik hulp gaan zoeken van een psychiater. Ben toen gestart met cymbalta, wellbutrin, abilify, remergon en lambipol te nemen. Eerste opstartweken waren lastig door de vele bijwerkingen. Pas na een jaar begon ik lichtjes terug posit[lees meer...]ief te denken. 28 maanden na opstart ben ik er van vandaag op morgen mee gestopt. 20 kg dikker en heel wat wijzer uit mijn ervaringen wil ik terug normaal functioneren. Het "afkicken" valt zwaar nl , duizeligheid , misselijkheid , diarree en mijn gevoelens zijn heel intens en all over the place plus slapen doe ik heel moeilijk en mijn nachtelijke zweetbuien ben ik ook nog niet kwijt .. Toch geef ik niet op en ben ik supergemotiveerd om te stoppen . Ik wil terug een vechtertje worden en ik wil mijn kilo's kwijt. Als ik depressief ben, ga ik liever 1 of 2 keer per week naar een psycholoog om erover te praten dan dat ik weer mezelf verlies in die pillen. Ben blij dat ik ze genomen heb, want ik heb er veel uit geleerd maar herbeginnen doe ik nooit meer!
25-03-2015

Overactieve blaas

Ik ben moe, maar helpt redelijk.
22-03-2015

Overspannen/burn-out

13-03-2015

Cymbalta (duloxetine)

Hallo. Ik heb cymbalta in het verleden gebruikt en het was een zeer goed product. Nochtans ben ik onlangs terug opgestart met Cymbalta. Deze keer was het voor depressie, opvliegerigheid, stress. Het minste beetje in mijn omgeving iriteerde mij. Deze keer met het opstarten van dit medicijn was niet gelijk het hoorde. Rillingen vooral, mijn hoofd schudde, mijn benen trilde, [lees meer...]mijn handen beefde, barstende hoofdpijn,nachtelijk zweten, duizeligheid,staren, droge mond, klapperende tanden, super nerveus en mijn ogen stonden zo wijd alsof ik god weet wat voor drugs nam. Ben vandaag terug naar de huisarts gegaan en dat zat dus helemaal niet goed. Ben overgestapt op Paroxetine. Hoop dat dit beter gaat.
09-03-2015

Cymbalta (duloxetine)

Door mijn huisarts voorgeschreven Cymbalta. Begonnen met 30 mg wat niet aansloeg. Helaas is het middel pas na 4 maanden effectief gaan werken bij dosering van 120 mg wat ik nu dagelijks slik. Ben vanaf juni 2014 Cymbalta aan het gebruiken. Voel me rustiger, maar erg veel last van de bijwerkingen. Droge mond keel, zere keel, koude voeten, wazig zien, koud en warm soort op[lees meer...]vliegers, enorm gewichtstoename ( 69 naar 82 kg ), slapeloosheid, geïrriteerd. Medicatie heeft voor en nadelen. Op moment mag ik nog niet afbouwen. Baal ervan heb zoveel bijwerkingen dat het dagelijks niet leuk is. Vraag me af of ik hier mee door moet gaan .....
05-03-2015

Cymbalta (duloxetine)

Werkte erg goed. De best ad die ik al gehad heb,. Spijtig genoeg gestopt met werken na een klein jaar.
<< < vorige
volgende > >>
Pagina 4 van 7

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (272) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.