This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Cymbalta

Depressie - antidepressiva overig
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (100 meningen)
  • Zenuwpijn (31 meningen)
  • Angststoornis (20 meningen)
  • ...

Pagina 4 van 7

26-04-2014
Man, 55 jaar

Fibromyalgie

Mijn neuroloog heeft me cymbalta voorgeschreven na maandenlange testen ( mri's, emg's, bloedonderzoeken, open spierbiopt, enz.) geen resultaten hadden opgeleverd i.v.m. mijn spierklachten. Na eerst 7 dagen 30 mg ben ik overgeschekeld op 60 mg per dag. Na de 2de week was het resutaat bemoedigend doch een week later kreeg ik last van allerlei bijwerkingen zijnde wazig zicht,[lees meer...] niet of moeilijk kunnen plassen, constipatie, wisselende stemmingen, slechter slapen, geen eetlust, hoofdpijn. Na 4 weken ben ik gestopt met cymbalta. Bijwerkingen waren de dag nadien verdwenen maar een week later kwamen spierproblemen terug. Ben nu 10 maanden werkonbekwaam en nog steeds geen stap verder.
21-04-2014
Man, 54 jaar

Diabetes type 2

Cymbalta is eigenlijk een anti-depressiva dat ook kan gebruikt worden voor neuropathie-patiënten. Het moet de neuropathische pijn in de voeten verminderen, omdat het inwerkt op het zenuwstelsel. Om het met een boutade te beschrijven zou je kunnen zeggen dat "Je wel neuropathische pijnen ondervindt, maar dat het je geen moer meer kan schelen". Toch bleven de pijnen voortdu[lees meer...]ren en bovendien werd ik elke dag misselijk en draaide van de ene hoek van de kamer naar de andere.
19-03-2014
Man, 39 jaar

Chronische depressie

26-02-2014
Vrouw, 36 jaar

Cymbalta (duloxetine)

Sinds 5 jaar gebruik ik nu Cymbalta. Een middel dat mij socialer heeft gemaakt, Minder gesloten, flexibeler. Echter ook een middel wat soms twijfelachtige werking had wat betreft een zwangerschap. Ik heb meegedaan met een onderzoek in hoeverre dit middel schadelijk is voor een vrucht. Nu wil ik graag stoppen met dit medicijn. Echter vind ik het 'afkicken' vreselijk. De geh[lees meer...]ele dag schokjes door mijn lijf, duizelig, misselijk. Dit belemmert mij erg in mijn dagelijks functioneren. Auto rijden en werken wordt erg lastig. En zelfs de kinderen van school halen is problematisch. Huisarts gebeld met de vraag of er een oplossing is. Nee, even doorbijten was het antwoord. Lastig als je allebei wil, stoppen met het medicijn en je dagelijks leven leiden zoals voorheen. Zeer vervelend.Heeft iemand dezelfde ervaringen of heeft iemand tips voor mij over het afbouwen of om te gaan met de ontwenningsverschijnselen?
20-02-2014
Vrouw, 37 jaar

Cymbalta (duloxetine)

Ik gebruikt nu bijna 2 jaar Cymbalta en ben er heel tevreden van. Ik mag zeggen dat ik jaren vaak piekerde en vaak ook neerslachtig heb gefunctioneerd , wat erg lastig was... Na het krijgen van mijn 2 kinderen (waar we uiteraard heel gelukkig mee zijn) kreeg ik te kampen met hevige vermoeidheid met op de duur ook heel vaak pijn in m'n keel. Het leek wel een soort krop of [lees meer...]spanning in de keel die steeds vaker voorkwam en steeds langer aanhield. Ik werd doorverwezen naar de psychiater en die schreef mij Cymbalta voor. Voordien had ik nooit een ander anti-depressivum genomen. Sindsdien voel ik mij stukken beter, minder piekeren, beter kunnen relativeren, geen spanningsgevoel meer in m'n keel, meer energie, beter kunnen (door)slapen,... Dat komt mijn leven en zeker ook dat van m'n man en kinderen ten goede!!
15-01-2014
Vrouw, 44 jaar

Vermoeidheid

Ik ben gestart met Cymbalta, 30 Mg, vervolgens opgehoogd naar 60. Mede door bijwerkingen zoals misselijkheid ben ik terug gegaan naar 30 Mg. Ivm ernstige vermoeidheidsklachten ben ik gestart met cymbalta, voor de duur van min een half jaar. Per 10 jan ben ik gestopt met cymbalta, maar na 2 dagen heb ik vervelende bijwerkingen. Continue elektrische schokjes door mijn hele[lees meer...] lichaam. Vanaf mijn hoofd naar voetzolen en handen. Vnl als ik mijn hoofd of ogen beweeg. Ik herken dit gevoel wel, want als ik wel eens te laat was met inname, voelde ik ook deze schokjes, maar dan in mindere mate. Dit verdween als ik. De vergeten cymbalta innam.
25-12-2013
Vrouw, 30 jaar

Fibromyalgie

Ik gebruik nu sinds 2 maanden Cymbalta. ik ben erg blij dat een kennis mij vertelde over de bijwerkingen. Dit is een punt/fase waar je echt even door heen moet. Dit heeft bij mij ongeveer 2 weken geduurd. ik ben begonnen met 30 mg. Mijn bijwerkingen waren dat ik erg misselijk was, veel gapen, dronken gevoel en enorm slechte nachten. ik heb doorgezet, wat ik iedereen[lees meer...] ook wil aanraden om te doen. na 1,5 week was ik alle bijwerkingen kwijt, kon alleen nog erg slecht slapen. dit was na 3 weken over. Ik slaap nu erg goed, heb veel meer energie en ben ook veel vrolijker. ik ben naar 60 mg overgestapt. Hierin merkte ik geen enkek verschil, dus ben na 3 weken weer terug gegaan naar 30mg. Ook met het afbouwen geen enkele bijwerkingen gevoelt. echt ik wil iedereen die begint met cymbalta aanraden om door te zetten. Je moet even door de eerste weken heen en dan hoop ik ook dat iedereen er zoveel baat bij zal hebben als ik. mijn pijn is stukken afgenomen en wil eerst niets liever dan deze medicijnen blijven gebruiken. voor mij is het echt een uitkomst
22-12-2013
Man, 62 jaar

Lage rugpijn

ik werd dit middel tegen depressie voorgeschreven door een psychiater ivm lage rugklachten (meer dan 20 jaar chronische pijn na operatie hernia's en daarna talrijke behandelingen zoals facetdenervatie, zenuwblokkades, etc). De dokter verklaarde dat men gemerkt had dat cymbalta een gunstige invloed kon hebben op rugpijn) Ik neem dit middel verder met matig succes. Cymbalta [lees meer...]werd dus niet voorgeschreven naar aanleiding van een depressie. Echter zit ik nu ook nog met deze rotzooi. Ik heb de intentie om samen met de huisarts dit middel af te bouwen.
<< < vorige
volgende > >>
Pagina 4 van 7

Thyrax Duotab (633) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (333) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (320) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica