Cymbalta

duloxetine

Postnatale depressie (1 mening)
Psychische klachten (0 meningen)

Duloxetine (Cymbalta)

Bojan Nikolik (09-05-2015)

11-04-2015

Bipolaire stoornis

Uit onderzoek blijkt dat ik sedert mijn pubertijd regelmatig depressieve periodes doormaak. Bij de laatste periode kon ik het niet meer aan en ben ik hulp gaan zoeken van een psychiater. Ben toen gestart met cymbalta, wellbutrin, abilify, remergon en lambipol te nemen. Eerste opstartweken waren lastig door de vele bijwerkingen. Pas na een jaar begon ik lichtjes terug posit[lees meer...]ief te denken. 28 maanden na opstart ben ik er van vandaag op morgen mee gestopt. 20 kg dikker en heel wat wijzer uit mijn ervaringen wil ik terug normaal functioneren. Het "afkicken" valt zwaar nl , duizeligheid , misselijkheid , diarree en mijn gevoelens zijn heel intens en all over the place plus slapen doe ik heel moeilijk en mijn nachtelijke zweetbuien ben ik ook nog niet kwijt .. Toch geef ik niet op en ben ik supergemotiveerd om te stoppen . Ik wil terug een vechtertje worden en ik wil mijn kilo's kwijt. Als ik depressief ben, ga ik liever 1 of 2 keer per week naar een psycholoog om erover te praten dan dat ik weer mezelf verlies in die pillen. Ben blij dat ik ze genomen heb, want ik heb er veel uit geleerd maar herbeginnen doe ik nooit meer!
25-03-2015

Overactieve blaas

Ik ben moe, maar helpt redelijk.
22-03-2015

Overspannen/burn-out

13-03-2015

Cymbalta (duloxetine)

Hallo. Ik heb cymbalta in het verleden gebruikt en het was een zeer goed product. Nochtans ben ik onlangs terug opgestart met Cymbalta. Deze keer was het voor depressie, opvliegerigheid, stress. Het minste beetje in mijn omgeving iriteerde mij. Deze keer met het opstarten van dit medicijn was niet gelijk het hoorde. Rillingen vooral, mijn hoofd schudde, mijn benen trilde, [lees meer...]mijn handen beefde, barstende hoofdpijn,nachtelijk zweten, duizeligheid,staren, droge mond, klapperende tanden, super nerveus en mijn ogen stonden zo wijd alsof ik god weet wat voor drugs nam. Ben vandaag terug naar de huisarts gegaan en dat zat dus helemaal niet goed. Ben overgestapt op Paroxetine. Hoop dat dit beter gaat.
09-03-2015

Cymbalta (duloxetine)

Door mijn huisarts voorgeschreven Cymbalta. Begonnen met 30 mg wat niet aansloeg. Helaas is het middel pas na 4 maanden effectief gaan werken bij dosering van 120 mg wat ik nu dagelijks slik. Ben vanaf juni 2014 Cymbalta aan het gebruiken. Voel me rustiger, maar erg veel last van de bijwerkingen. Droge mond keel, zere keel, koude voeten, wazig zien, koud en warm soort op[lees meer...]vliegers, enorm gewichtstoename ( 69 naar 82 kg ), slapeloosheid, geïrriteerd. Medicatie heeft voor en nadelen. Op moment mag ik nog niet afbouwen. Baal ervan heb zoveel bijwerkingen dat het dagelijks niet leuk is. Vraag me af of ik hier mee door moet gaan .....
05-03-2015

Cymbalta (duloxetine)

Werkte erg goed. De best ad die ik al gehad heb,. Spijtig genoeg gestopt met werken na een klein jaar.
04-03-2015

Cymbalta (duloxetine)

Ik kreeg van de psychiater Cymbalta voorgeschreven. Was er erg huiverig voor maar wilde me graag weer wat beter voelen. Ik had al eerder naar gereageerd op seroxat en prozac. Cymbalta was een nieuwe generatie aldus de psych. Er zouden veel minder klachten optreden. De eerste dagen merkte ik niets. Echter na een dag of 4 begon de ellende . Ik kreeg hoofdpijn, diarree, was[lees meer...] vreselijk onrustig, kon niet meer slapen , was veel angstiger als normaal, sexueel totaal niets meer ect. Ik wist dat ik hier door heen moest dus ik heb mbv oxazepam drie weken volgehouden. Echter zonder enig effect, alleen maar vreselijke bijwerkingen. Iedere dag weer had ik hoop dat jet beter zou gaan. Helaas ben ik moeten stoppen vanwege alle bijwerkingen. Jammer. Maar voor mij absoluut niet geschikt.
20-02-2015

Fibromyalgie

Ik had erg veel pijn rondom mijn knieën schouders en rug. Diagnose door reumatoloog was fybromyalgie. Ik slikte toen diclofinac maar dit hielp niet veel. Specialist adviseerde met huisarts in gesprek te gaan over een anti depressiva. Ik kreeg van de huisarts cymbalta omdat hij daar goede ervaringen mee heeft. Ik was erg septisch maar de derde dag merkte ik al verschil. Ee[lees meer...]rste 2 weken slikte ik 30 mg daarna 60 mg. Ik was de eerste weken wel vaak misselijk, verder heb ik erg veel last van winderigheid. Dat is wel een vervelende bijwerking. Toch neem ik het graag voor lief want mijn pijnen zijn zeker met 75 tot 80 procent minder.
16-02-2015

Chronische depressie

in de eerste instantie leek de cymbalta te helpen maar na ca 4 mnd zakte ik terug in mijn depressie,werd heel erg vergeetachtig,bv dat ik smiddags niet meer wist wat mijn onbijt die ochtend,of als ik groene appel wou zeggen zei ik groene aardappel,kon totaal niet meer functioneren zowel thuis als op t werk
13-02-2015

Cymbalta (duloxetine)

Ik slik sinds kort Cymbalta tegen paniek en angst. Daarnaast slik ik nog 20 mg. Paroxetine , het is de bedoeling dat ik deze tzt ga afbouwen als de Cymbalta aangeslagen is. Wie heeft deze switch ook eens gemaakt en kan mij daar wat over vertellen ? Verder zou ik graag positieve verhalen willen horen over Cymbalta en dan met name voor angst en paniek .
02-12-2014

Cymbalta (duloxetine)

Na citalopram (30mg dagelijks) 5 maanden geslikt te hebben zonder gewenst effect ben ik op advies van de psychiater overgestapt op cymbalta tegen een ernstige depressie. De cymbalta (60mg dagelijks) zorgde ervoor dat mijn stemming stabiliseerde en ik weer makkelijker tot allerlei dingen kwam. Toch kreeg ik steeds meer last van bijwerkingen, met name affectvervlakking, n[lees meer...]iet meer bij mijn echte gevoelens kunnen en concentratieverlies. Na 3 maanden gebruik ben ik het middel gaan afbouwen in stappen van 10mg over een periode van ongeveer 2 maanden. Dit ging gepaard met hevige ontwenning. Onder andere duizeligheid bij bewegen van de ogen en bij het opstaan vanuit ligpositie en electrische schokachtige effecten. Het is nu 2 maanden geleden dat ik het middel voor het laatst heb ingenomen en de ontwenningsverschijnselen zijn weg maar ik voel me nog steeds 100% anders dan voor ik cymbalta slikte. Waar ik voor het medicijn een uitstekend geheugen had onthoud ik nu bijna niets meer, ook mijn vermogen om dingen te visualiseren is nagenoeg weg. Ik heb moeite mijn gedachtenstroom vast te houden en mijn gevoelens zijn erg vlak. Ik kan nergens meer om huilen maar ook nergens meer om lachen. Verder ben ik erg rusteloos. Ik slik geen andere medicijnen en deze symptomen zijn na gebruik van cymbalta plotseling op komen zetten.
27-11-2014

Cymbalta (duloxetine)

voor mij werken deze medicijnen zeer goed. ik durf weer terug te leven.
18-10-2014

Cymbalta (duloxetine)

De psychiater schreef dit middel voor tegen mijn depressie. De bijwerkingen waren echter zo groot dat ik acuut heb moeten stoppen. Ik werd zwaar suïcidaal en psychotisch. Iets wat ik voorheen niet had en naderhand ook niet meer heb gehad. Ik mag dankbaar zijn dat ik nog leef door ingrijpen partner en ziekenhuis. Dit middel is vergif voor mij geweest.
08-10-2014

Manisch-depressieve stoornis

Om te beginnen: Cymbalta betekent voor mij veel. Ik heb altijd gekampt met manisch-depressieve klachten. Na bijzonder veel verschillende medicatie: seroxat, lexapro en de ergste prozac, zorgde ervoor dat ik een soort 'zombie' werd. Niet in staat om te voelen, gewoon om door te gaan. Cymbalta zorgt er voor mij voor om te voelen, mijn werk te doen, relaties aan te gaan, zond[lees meer...]er de manische en depressieve periodes. Natuurlijk zijn er periodes die beter gaan dan andere. Momenten waarop ik denk dat de wereld prachtig is en momenten waarop ik bijna niet uit bed kan komen. Maar niet meer zo erg dat ik mijn leven niet weer kan oppakken, zoals voor de medicatie. Ik ben bijzonder tevreden over de medicatie. De bijwerkingen echter, zijn minder. Verstoord consentoratievermogen, veel gewichtstoename, niet in staat zijn om meer dan twee glazen wijn te nuttigen en zoals mijn vrienden het noemen: "af en toe ben je er gewoon even niet." Al dat neem ik wel voor lief. Niet meer manisch, niet meer depressief. Gewoon kunnen leven.
01-10-2014

Cymbalta (duloxetine)

Zeer positief tot +/- 1 jaar inname plots opduiken van bijwerkingen: barstende hoofdpijn die met geen enkele pijnstiller te behandelen was, gewrichtspijnen over het hele lichaam. Deze bijwerkingen hinderden mijn dagelijks leven ernstig.
26-09-2014

Cymbalta (duloxetine)

Door een auto ongeval heb ik nu 15 jaar zenuwpijn in mijn knie en daardoor ben ik depressief geworden. Eerdere medicaties gaven veel bijwerkingen en maakte me 'vlak'. Ik voelde helemaal geen emoties meer, positief of negatief en de pijn bleef erg. Cymbalta helpt heel goed bij de depressie. Ik neem het nu 10 maanden en voel me veel beter. Iedereen in mijn omgeving merkt o[lees meer...]ok het verschil. De zenuwpijn is iets minder, maar niet heel veel. Daarvoor moet ik toch echt werken aan een schema en niet mijn lichaam negeren zoals ik veel deed. De bijwerkingen waren misselijkheid en droge mond voor de eerste 6 weken ong. Als ik het met eten nam was de misselijkheid minder. Ik merkte pas dat het begon te werken na ong 2 maanden. Dus als je dit medicijn krijgt, bijt even door. De bijwerkingen zijn erg naar, maar tijdelijk.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum