duloxetine

Postnatale depressie (1 mening)
Psychische klachten (0 meningen)

Duloxetine (Cymbalta)

Bojan Nikolik (09-05-2015)

17-03-2016 | Vrouw | 45
duloxetine (60mg)
continu wenen, doodswens, zonder enige reden diep ongelukkig. Na inname van antidepressiva samen met cymbalta vlug hersteld.

10-03-2016 | Vrouw | 36
duloxetine (30mg)
ik ben heel blij met cymbalta. de dosering was in het begin lastig om te vinden. maar nu ik het eenmaal heb, wil ik niet meer zonder.

04-03-2016 | Man | 47
duloxetine (60mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
ik kreeg dit medicijn voorgeschreven vanwege rls, maar daar helpt het niet veel voor. wel kreeg ik betere stemming en was ik vrolijker, misschien vandaar door het piekeren dat ik zo een rusteloze benen heb. maar sinds dit medicijn slaap ik beter ipv 4uurtjes soms 8-10 uur. en ik voel me aktiever en opgewekt. ik had het medicijn 1 dag vergeten en voelde meteen nawerkingen,[lees meer...] niet op mijn gemak. men had mij 1x 60 mg voorgeschreven per dag, maar ik neem 2x 60 mg per dag. dus ik wil er niet mee stoppen, want dan ben ik bang dat ik weer terugval. dus dat mensen zeggen dat ze er suïcidaal van worden is niet waar. zeer goed medicijn.

02-03-2016 | Man | 62
duloxetine (30mg)
Door ernstige zenuwpijnen, die ik al jaren heb, kreeg ik oxicontin. Oxinorm, dat hielp iets, dat zijn toch zware opiaten, na een paar maanden kreeg ik er cymbalta bij gevoegd, helemaal top, haalt bij mij echt de scherpe randen van de pijn er af, cymbalta is niet alleen voor depressie, maar dat wist ik al, heb ook nog een tijdje medicinale wiet gebruikt waar ik thee van moe[lees meer...]st trekken, punt 1 wat een bagger troep, net of je pis zit te zuipen, punt 2 het helpt geen ene fuck. Dus als u nou ook alleen maar opiaten gebruikt tegen de pijn, en het helpt niet echt zoals bij mij, dan zou ik eens met u arts overleggen of het gebruik van een antidepressie middel zoals cymbalta er bij zou kunnen aanslaan. Ik heb geen bijverschijnselen ook niet suf van de opiaten, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat tot op heden nog nooit heb gehad, terwijl ik totaal aan 60 mg pd aan oxicontin en oxinorm slik, ik ben er zeer tevreden over. Ik hoop dat de mensen iets aan mijn bijdrage hebben, ik wens alle mensen veel succes en een pijnloos leven toe, al zal dat af en toe moeilijk zijn. Ik blijf zoveel mogelijk positief hoeveel pijn ik ook mag hebben, de strijd opgeven en altijd maar zeuren wat men allemaal wel niet heeft, helpt u niets verder, geloof mij nou maar, ik ben ook eerst door de hel gegaan van de pijn, blijf niet thuis zitten, ga iets doen wat u leuk vind , mvg leo

08-02-2016 | Vrouw | 62
duloxetine (30mg)
Zo'n vier jaar geleden erg depressief geworden. Kreeg toen amitryptiline voorgeschreven. Werkte heel goed en ook zeer pijnstillend v d stenose in mn rug. Een bonusje dus. Helaas kreeg ik n ca n jaar vreselijke trek. Ik heb nooit van zoetigheid gehouden. Zelfs als kind al. Werd altijd erg paniekerig van al die snoepjes van drogisten en kruidenieren. Nu begon ik opeens alles[lees meer...] wat zoet was, lekker te vinden. Sterker, ik had er steeds zin in en ook brood en gebak waren nooit uit mn gedachten meer te bannen. Ben naar de huisarts gegaan en overgestapt op Cymbalta. Helemaal tevreden. Ik slik er nog 60mg pd van. Helaas kreeg ik recent opeens duloxetine. Het werkzame bestanddeel v Cymbalta. Meteen bij pil 1 kon ik niet meer slapen. Geen inslaap of doorslaapprobleem, maar gewoon niet!! Overdag heel slaperig en t ergste was dat alle pijnstillende medicatie ook niet meer hielp. Heb de huisarts nu gebeld en ik wacht op n belletje terug. Hopelijk krijg ik de Cymbalta terug.

04-02-2016 | Vrouw | 47
duloxetine (30mg)
al jaren lang op de cymbalta zonder enige problemen. werkt nog steeds goed.

03-02-2016 | Vrouw | 51
Artrose van de wervelkolom
Behandeling voor rugklachten ok, maar last van uitstralingspijn in linkerbeen gepaard met burnout symptomen

26-12-2015 | Vrouw | 50
duloxetine (60mg)
kan er nog niet veel over zeggen, want neem cymbalta nog maar nu de 4 de week. maar voel me slap en moe, hoofdpijn, high in de sky en wil 1 dag slapen en voel me zeker niet blij en fit zoals andere zeggen.

13-12-2015 | Vrouw | 66
duloxetine (30mg)
25 jaar Fevarin gebruikt en toen afgebouwd na een paar jaar. Kreeg in 2013 weer wat symptomen, die je herkende en ben gelijk naar psychiater gegaan. Weer een tekort aan serotonine en schreef mij Cymbalta voor. Eerst een tijdje 30mg en daarna 60mg. eerste 2 weken wat misselijk, maar dat weet je en daarna niet meer. Ik ben weer super actief en altijd vrolijk. Heerlijk!

10-12-2015 | Vrouw | 41
Polyneuropathie
Sinds eind september krijg ik via de pijnpoli Cymbalta voor polyneuropathie aan mijn voeten, opgelopen na de chemo. Na amitriptyline (geen enkele reactie) en Lyrica (vreselijke bijwerkingen en geen effect) eindelijk een medicijn dat de pijn grotendeels onderdrukt. De bijwerkingen waren dusdanig heftig in het begin, dat ik overwoog te stoppen. Toch doorgegaan en de meeste [lees meer...]bijwerkingen nemen iets af., zoals misselijk, bevende handen, obstipatie. Er blijven echter nog hele vervelende over, zoals hoofdpijn, rillerig, slecht slapen, Kaakklemmen, nachtmerries, grieperig gevoel. Weet nog steeds niet wat zwaarder weegt, de kwaal of de medicijnen.

09-12-2015 | Vrouw | 60
duloxetine (30mg)
Sinds mijn burn-out met zware depressie, nooit meer af gekomen van depressieve gevoelens. Er bleek wat mis te zijn met met serotonine gehalte en dus heeft de huisarts Cymbalta voorgeschreven. Echt een ommekeer voor me. Ik kon weer slapen, had geen nachtmerries meer. En het leven was weer plezierig. Ik gebruik ze ruim 7 jaar. Ik heb wel last van vergeetachtigheid en concen[lees meer...]tratieverlies. Tot dat de zorgverzekeraar besloot 3 maanden terug ineens de Cybalta te vervangen door een merkloos Duloxetine medicijn. En dat ging goed mis. Na enkele weken kreeg ik allerlei vervelende bijwerkingen, zoals knallende hoofdpijn, slecht slapen, nachtmerries oftewel een heleboel van de bekende bijwerkingen. Toch nog bijna 2 maanden volgehouden. Bijsluiters naast elkaar gelegd. Werkzame stof: Hetzelfde Bekende bijwerkingen: Hetzelfde. Hulpstoffen : Anders. Cymbalta heeft er maar een paar, merkloze Duloxitine heeft meer dan 2x zo veel. En daar zit er bij mij het probleem, kan niet tegen één of meerdere van die hulpstoffen in combinatie met de Duloxitine. Medische noodzaak aangevraagd voor Cymbalta en nu weer een maand terug hierop en het gaat alweer stukken beter. Zo zie je maar dat hulpstoffen ook een heleboel kunnen verpesten aan een anders goed werkend medicijn.Ik denk dat ik nooit meer van dit medicijn af kom, vanwege het verstoorde serotonine gehalte, maar ik functioneer er prima op.

08-12-2015 | Vrouw | 42
duloxetine (60mg)
5 jaar gebruikt en toen afgebouwd omdat ik het weer zonder medicatie wilde proberen. Van 60 Mg naar 30 Mg was geen probleem. De periode van definitieve afbouw was vreselijk. 3 weken heftige emoties, incl. Suïcidale gedachten. Dan stopten die "bijwerkingen" gelukkig. Na 5 maanden zonder was ik echter weer terug bij af en dreigde ik opnieuw in een depressie te vervallen. Ik [lees meer...]neem het nu opnieuw en had instant resultaat wat betreft depressieve gevoelens. Helaas echter opnieuw met meer duizeligheidhoofdpijn en mindere slaapkwaliteit tot gevolg. Maar voorlopig wegen de voordelen op tegen de nadelen.

03-12-2015 | Man | 45
duloxetine (60mg)
10 jaar geleden ben ik in een depressie terecht gekomen . Sinds dan neem ik iedere morgend cymbalta 60mg en voor het slapen gaan ook mitrazapine 30mg . Dit bleek redelijk mee te vallen tot begin december 2015 en ik er nog dieper doorzakte . Naar huisarts geweest en daar te horen gekregen dat ik bipolaire stoornissen heb . Nu neem ik er nog eens wellbutrin 150mg bij . Nu vo[lees meer...]el ik mij weer goed . Nu is mijn vraag is dit niet teveel van het goede ? Zijn er mensen die dit ook nemen ? Wat zijn de gevolgen op jaren dit nemen? Ben een man van 45 j. Met 3 brave tieners en een schat van een vrouw , heb niets tekort maar voel me soms zo ellendig .

22-11-2015 | Vrouw | 58
Chronische depressie
Ik was al jaren aan de kalmering tabletten. Daar werd ik alleen maar suf op, maar mijn echte klachten gingen niet over. Totdat mijn dokter Cymbalta voor schreef. De eerste drie weken was ik echt duf, maar daarna, echt ik heb me nog nooit zo goed gevoeld, mijn leven is er een stuk relaxter door geworden. Ik maak mij lang niet meer zo druk over alles en kan weer genieten van[lees meer...] het leven. En toen ik er mee begon, had ik ook nog eens minder last van mijn stijve spieren. voor mij is dit medicijn een wondermiddel.

19-11-2015 | Vrouw | 69
Chronisch pijnsyndroom
Pijn in gehele lichaam van stuitje via ruggenwervel naar de kruin en oorsuizingen. Dit was gekomen na het overlijden van mijn man. Ik wilde ook niet meer leven zonder hem. Heeft heel lang geduurd voor de pijn over was. Begonnen met 2 x per dag 1 capsule; later overgegaan naar 1 capsule per dag. Het meest vervelende van dit medicijn is dat dit niet afgebouwd kan worden. Ps[lees meer...]ychiater zei: of gelijk stoppen of doorgaan. Niet gedaan; heb zelf afgebouwd door eerst 1 week om de vier dagen 1 capsule, daarna 1 week om de 3 dagen, daarna 1 week om de 2 dagen, als laatste 1 week om de dag en daarna gestopt. Raar dat men geen 15 mg capsules fabriceert!!

09-11-2015 | Vrouw | 41
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Bij mij is in 2005 Borderline, ADHD en PTSS vastgesteld. Na een lange zoektocht hebben wij diverse medicatie voorgeschreven. Daarnaast zit ik ook nog aan de pijnstillers. Zonder deze medicatie ben ik een gevaar voor mijzelf, onhandelbaar, vol woede & strijd, heel prikkelbaar, hyperactief, enz. Dankzij deze medicatie is mijn leven zeer veranderd. Mijn wereld is heel klein g[lees meer...]eworden en ben diverse zogenaamde vrienden kwijt geraakt. Een ander nadeel van deze medicatie is dat ik zo goed als geen emoties, gevoel, plezier meer heb in mijn leven. Doordat ik met deze medicatie geen auto mag rijden, kom je nergens meer. Ook het gezeur van andere mensen die zeggen dat ik gewoon auto kan rijden. Maar ik heb bij de apotheek en de verzekering nagevraagd wat er gebeurd. Het is heel simpel. Al kom ik van rechts, ik rij tegen een auto aan. Word ik gezien als schuldige en de verzekering keert niet uit. Tevens merk ik aan mezelf dat ik veel trager ben. Dat andere mensen zo rijden moeten zij weten. Maar ik wil geen ongeluk op mijn geweten. Sinds ik de medicatie slik en ze nu goed op elkaar afgestemd zijn, is het voor mijn medemens beter. Voorheen maakte het niet uit wie ik voor me heb. Maar ik kon mij gewoon niet inhouden. Ik werd altijd gezien als lastig, vervelend, hyper, anders. Nu ben ik 9 jaar samen met mijn partner. Hij heeft mij leren kennen toen ik nog niet aan de medicatie zat. Hij houdt zelf zijn mond als ik door het lint gaat. Reageert heel rustig. Hij voert me niet, daar ben ik heel blij mee. Hij heeft mij dus zien veranderen van iemand die vol in het leven stond, spontaan, vrolijk en prettig gestoord was. Sinds ik aan de medicatie zit slaap ik meer of ik slaap 12 - 14 uur per dag. Ik ben verdoofd, kom sloom over. Maar mijn huisarts was heel eerlijk. Leven zoals je geleefd heb, of leven als een zombie. Daar heeft hij gelijk in gehad. Mijn man heeft het vanaf het begin meegemaakt. Maar als ik nu geen partner zal hebben, is het moeilijk te begrijpen hoe ik me voel. Ik ben dus heel erg blij en gelukkig met mijn man. Ik heb hem ook voordat we een relatie kregen verteld wat hem te wachten stond. Maar hij vind het leven met een borderliner wel leuk. Geen dag is het zelfde en het blijft iedere dag weer afwachten wat er gaat gebeuren. Of ik ben overdreven vrolijk, druk, boos, slapend of de planning verandert diverse keren per dag. Zo heeft het ook zijn voordeel. De Cymbalta is echt gemaakt voor borderliners. Ik ben heel blij dat ik deze gekregen heb. Halen we er 30 mg vanaf is het direct aan mijn gedrag te merken. Het zijn capsules dus gemakkelijk in te nemen. De vallen pas in de darmen uit elkaar. Dat is dus anders dan bij de andere medicatie. Ik slik ze 's morgens en 's avonds waardoor ze 24 uur per dag blijven werken. Nadeel: Doordat ik veel medicatie slik en ze 1 dag vergeet. Bijvoorbeeld op maandag dan lig ik 's middags al met afkickverschijnselen op de bank. Zeker in het begin had ik daar geen last van. Toen had ik het idee dat ik ze voor andere innam. Maar nu neem ik ze echt voor mezelf. Ik heb geaccepteerd dat ik vast zit aan de medicatie om een enigszins normaal leven te hebben. Nu ben ik daar heel dankbaar voor en neem ze netjes en consequent in.