Venlafaxine

venlafaxine

Postnatale depressie (5 meningen)
Overgang (2 meningen)
Dysthymie (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Ja.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Venlafaxine (714 meningen)

Arjen Walstra (26-04-2013)

Pagina 2 van 7
18-02-2019

Manisch-depressieve stoornis

Met dit medicijn heb ik gekregen omdat ik zeer depressief was en het leven niet meer zag zitten. Bang was voor alles en mezelf wegcijferde. Inmiddels slik ik dit middel al meer dan 10 jaar en ben nog steeds tevreden. Het middel heeft mij geholpen uit bed te gaan en de dag te ervaren. De scherpe kantjes zijn er vanaf.
18-02-2019

Autisme

Autistisch met daarbij een forse depressie een GAS, sociale angststoornis en paniekstoornis. Hiervoor krijg ik Venlafaxine 225 mg voorgeschreven gekregen. Voorheen 150 mg. Ik ervaar dat de klachten afnemen en de scherpe radnjes eraf gaan. Qua bijwerkingen merk ik nauwelijks wat. Voorheen andere (AD) gebruikt dat was 1 en al bijwerkingen met dit middel is dit niet het geval[lees meer...]. Zeer tevreden mee!
16-02-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Krijg Venlafaxine 225 mg voorgeschreven gekregen. Dot krijg ik voor: Depressie, GAS, sociale angst en een paniekstoornis. Ik merkte al gauw verbetering tijdens de opghoging. Nauwelijks bijwerkingen gehad. Eerder een ander (AD) geprobeerd had enkel de bijwerkingen. Met dit middel heb ik de juiste werking en het pakt ook meerdere klachten tegelijk aan.
02-02-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik slik dit medicijn omdat ik veel last had van angst en paniek. Daarnaast had ik vele negatieve gedachtes. Wat ook invloed had op mijn studie. Ik had ernstige concentratieproblemen die ik voor mijn depressie nooit had gehad. De medicatie heeft zeker geholpen om mijn angst en paniek deels te verlichten. Echter voel ik mij behoorlijk duf en vermoeid. Ook heb ik het gevoel[lees meer...] dat mijn rationaliteit een beetje wordt beperkt. Het denken duurt wat langer. Wat mij het meest dwars zit is dat indien ik aan het denken ben of slaap krijg ik ontzettend veel last krijg van een oorruis en geruis in mijn hoofd. Ik weet dus niet of dit komt doordat de hoeveelheid te hoog of juist te laat is. Reacties zijn welkom! Hoor graag van jullie!
30-01-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Werkt prima naar behoren.
27-01-2019

Autisme

Wegens Autisme met daarbij PTSS een zware depressie en paniek-sociale angststoornis krijg ik Venlafaxine (Efexor) 75 mg voorgeschreven gekregen. Het helpt goed om de scherpe randjes van de klachten eraf te halen en maakt je langzaam een nieuw mens. De bijwerkingen duurde bij mij maar een paar dagen, niets ernstigs.
26-01-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Eerste nacht verliep redelijk, wel vaak wakker en moeilijk weer in slaap te komen. De volgende dag erg opgefokt, volgens mensen om mij heen keek ik anders uit mijn ogen. Tweede nacht werd ik wakker en heb niet meer kunnen slapen. Ik had hartkloppingen, paniekaanvallen, erg rusteloos, kon mijn handen en benen niet stil houden. Hele nacht misselijk en overgeven en consta[lees meer...]nt een droge mond. Ik keek in de spiegel en mijn pupillen waren erg groot. Het heeft tot de volgende dag 14:00 uur geduurd tot ik weer rustig was, na 5 stuks oxazepam vanaf 01:00 ‘snachts (op advies van de specialist) Ben gestopt met innemen maar 2 dagen erna nog steeds niet helemaal lekker.
23-01-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Zit in een zware depressie met daarbij een angst en paniekstoornis. Hiervoor heeft de specialist Venlafaxine 75 mg voorgeschreven. Tot nu toe helpt het aardig en de bijwerkingen zijn mild te noemen
Pagina 2 van 7

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!