Venlafaxine

venlafaxine

Postnatale depressie (6 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)

Antidepressivum Venlafaxine

Arjen Walstra (26-04-2013)

19-07-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Gebruik i.v.m. winterdepressie waarbij 'huis- tuin- en keukenmiddelen' (gezond eten, naar buiten, bewegen, vitamine D slikken, extra licht etc.) niet meer hielpen. Na ca. 4 weken gebruik was ik er heel blij mee en heeft het me echt naar het voorjaar geholpen. Toen ik af wilde bouwen begon echter de ellende. Ik werd elke keer fysiek ziek. Het is nu bijna augustus en vreemd [lees meer...]genoeg slik ik nog steeds medicijnen tegen een winterdepressie.
05-07-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Na geruime tijd rond te hebben gelopen met angst en paniekstoornissen en het leven niet meer leuk te vinden werd door de huisarts Venlafaxine 75 mg voorgeschreven. Ik heb dit eenmalig ingenomen en ben door een hel gegaan. Voor het slapen gaan in genomen en na 3 uur wakker geworden met opvliegers. Deze opvliegers hielden continue aan met daarnaast huidpijn/tintelingen van [lees meer...]de zenuwen in mijn gehele lijf. Ook kon ik de toilet niet verlaten daar ik continu moest plassen. Advies ingewonnen bij de huisartsenpost hoe nu verder. Moest een oxzacepam 10 mg innemen om de bijwerkingen te kunnen verdragen maar mocht vooral niet stoppen met inname van de medicatie. Ben echter wel gestopt omdat ik gewoon niet meer durfde. Heb nog een week lang last van bovenstaande klachten gehad. Loop nu nog steeds met angst en panikestoornissen rond maar huisarts wil mij niet meer helpen met medicatie. Weet even niet meer hoe ik nu verder door het leven moet.
01-07-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ivm een depressie dit middel een jaar gebruikt. Gestart met 75mg. Na 2 weken opgehoogd naar 112,5 mg per dag. Veel last van bijwerkingen gehad bij het opbouwen. Duizelingen, slaapproblemen, beroerd voelen. Zelfs kreeg ik er suïcidale gedachten van. Toen weer overgegaan naar 75 mg per dag. Ikzelf merkte niks geen verbetering. Mijn omgeving vond mij wat kalmer. De bijwerking[lees meer...]en bleven, amper orgasmes krijgen, Duizelingen, transpireren en nachtmerries. Ruim 10 maanden de 75 mg doorgeslikt op advies van mijn arts. Overstappen op een ander middel durfde ik niet. Dit voorjaar afgebouwd naar 37,5 mg. De stap van 75 mg naar 37,5 mg was redelijk te doen. Vooral de eerste week voelde ik mij vaak een 'zombie'. De 37,5 mg ongeveer 6 weken geslikt. Op advies van mijn psychiater kon ik direct stoppen met Venlafaxine, dus van 37,5 mg naar ineens 0 mg. Ik heb mij nog nooit zo ziek gevoeld. Ik kon niet meer normaal functioneren. Het was een hel. Na 2 dagen weer begonnen met de 37,5 mg . Mijn behandelaar wou mij overzetten naar een ander middel. Dit heb ik geweigerd ivm weer evt. Heftige ontwenningsverschijnselen. Normaal en verantwoord afbouwen met dit middel lijkt bijna onmogelijk. Op advies van mijn apotheek moest ik bij het afbouwen maar "korrels tellen". Meer konden ze niet voor mij betekenen. Volgens mijn behandelaar is Venlafaxine een van de moeilijkste Antidepressiva om af te bouwen. Na enig zoekwerk heb ik afgebouwd via een zogenaamde Taperingsstrip van de Regenboog apotheek. In 28 dagen ben ik volledig gestopt zonder enige bijwerkingen.
27-06-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik kreeg venlafaxine in een kritieke situatie tegelijkertijd met diverse tijdelijke middelen. Een nieuwe psychiater wilde mij overzetten op citolapram. Mislukte. Nu ben ik venlafaxine opbouwen een hele zware dobber. Kan niet goed vinden hoe lang dat duurt, iemand daar een visie op?
25-06-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Na jaren Seroxat gebruikt te hebben bleek dit middel niet effectief meer. Toen overgestapt naar Escitalopram in Maart 2018. Echter bleek ook dit middel niet effectief te zijn. Dus ben ik op 7 Mei 2019 (bijna 2 maanden geleden) overgestapt naar Venlafaxine. Eerst heb ik 5 weken de startdosering van 75mg geslikt. Dit had geen enkel effect op mijn angsten of paniekaanvalle[lees meer...]n. Dus is 2 weken geleden de dosering verhoogd naar 150mg. Tot nu toe heeft dit ook geen effect. Wel heb ik sinds ik deze medicatie gebruik last van een erectiestoornis (Een erectie behouden is zeer moeilijk tot niet mogelijk), Orgasmes bereiken lukt ook niet. Verder slaap ik heel erg slecht (in slaap komen duurt uren en de slaap die ik krijg is maar van korte duur), ben ik overdag erg vermoeid, ik voel me emotioneel erg afgevlakt, en ik ben erg afwezig. Deze klachten had ik niet of in veel mindere maten met de andere antidepressiva. Morgen maar even de arts bellen en kijken hoe we nu verder gaan...
21-06-2019

Chronische depressie

19-06-2019

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Niet tevreden! Ik had enorm veel bijwerkingen en weinig effect. Soms viel ik flauw van de hartkloppingen. Ik heb er een hartritmestoornis aan over gehouden. Dit neem ik NOOIT MEER!
11-06-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Na een heel heftige periode een angststoornis gekregen. Eerst gestart met citalopram, dit deed vrij weinig bij mij, daarna sertraline wat ook niet hielp. Volgende stap was venlaxafine, ik merkte direct verschil ik voelde me weer een beetje de oude worden. Ik slik nu 225mg per dag, heb totaal geen bijwerkingen gehad in tegenstelling tot de andere antidepressivas. Ik zag het[lees meer...] leven echt niet meer zitten, dit middel was echt mijn redding, al zou ik dit de rest van Mn leven moeten blijven slikken dan doe ik dat. Mijn angststoornis is er nog wel maar het is leefbaar geworden. Ik raad wel echt ook cognitieve therapie erbij aan want dat helpt in sommige moeilijke momenten ook goed.
03-06-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Hallo, Mijn vriendin moest dit beginnen nemen omdat ze zelfmoordgedachten kreeg. Dit doordat ze geen toekomst meer zag met haar angsten voor op straat te komen ... De dokter heeft dit voorgeschreven gehad of het gewoon een voedingssupplement is. Je depressieve klachten kunnen wat erger worden werd er nog gezegd door de dokter. 3 dagen heeft ze het genomen en het was de [lees meer...]hel voor haar. Ik kende mijn eigen vriendin niet meer. Angst, zweten constant, 4kg vermagerd door geen hongerlust, jeuk en branderig gevoel, constant huilen en haar zelf niet meer voelen. Dankzij al die bijwerkingen heeft ze zelf eigenhandig beslist ermee te stoppen in samenspraak met de dokter ook wel. Dat geeft haar nu meer kracht het puur natuur te doen. We gaan op reis, mediteren , boeken lezen en geen druk. Ik was heel hard tege zo een medicatie en nu nog veel harder. Geef je zelf tijd, ademhalingsoefeningen , en mediteer en lees een boek ‘de kracht van het nu’ om mee te beginnen. Ik zelf heb ook een depressie gehad en met de nodige tijd heb ik mij door aan kleine positieve dingens me terug naar boven kunnen trekken. En ben sterker dan te voor en ik ben niet afhankelijk van de medicatie. Blijf eraf mensen! Gun je zelf tijd!
28-05-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Na 23 jaar een nagenoeg normaal leven te hebben geleefd dankzij dit middel, is bij mij een leververvetting geconstateerd. Dit staat niet in de bijsluiter dus heb de apotheker gevraagd dit te onderzoeken. En inderdaad, in sommige gevallen kan dit optreden. Normaliter krijg je alleen een leververvetting bij overmatig alcoholgebruik, dit is bij mij absoluut niet het geval![lees meer...] Ben inmiddels 1.5 jaar van het middel af en moet zeggen dat ik door een hel ben gegaan om dit af te bouwen en nu ook te moeten leven met angsten en OCD. Mn leverwaarden beginnen wel weer de goede kant op te gaan....
24-05-2019

Postnatale depressie

Opstartfase vond ik zwaar. Ik startte op een moment dat het al niet goed met me ging en ik geen eetlust had en veel last van spanningen. Zwaar aan de opstartfase vond ik de toenemende angst en spanning in de eerste twee weken. De rillingen door mijn lijf. Misselijkheid, heb twee weken lang nutridrink gebruikt, omdat eten niet lukte. Was de eerste twee weken ook erg emotion[lees meer...]eel. Benzodiazepine hebben geen effect bij mij, dus het was even doorbijten. Ik gebruik het nu vier weken en begin nu de positieve effecten ervan te merken. Ik ben rustiger, hartkloppingen zijn minder. Ik kan weer functioneren en voor mijn dochtertje zorgen. Ik ben tevreden met het medicijn. Het is even een kwestie van doorzetten!
19-05-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Zonder dit medicijn was ik er niet meer geweest . Na een zelfmoordpoging dit medicijn voorgeschreven gekregen . Daarvoor sertraline en prozac gebruikt zonder effect. Ik slik inmiddels 225 Mg per dag , ik merk wel dat het emoties afvlakt maar het leven is leefbaar . Het helpt tevens ook bij een paniek stoornis.
19-05-2019

Dwangstoornis

Ik heb zelf een heel pakket aan diagnoses waaronder: Autisme en ADHD, OCS (Agressieve Dwangstoornis) depressie en paniekaanvallen met slapeloosheid heb ik gehad, maar daar ben ik gelukkig van genezen. Dit komt door de (AD) genaamd Venlafaxine 225 mg echt een top middel! De dwanggedachten zijn er helaas de hele dag door. Het zijn gedachten over moord en geweld, brandstichti[lees meer...]ng maar ook seksuele gedachten. Ik speel dan de hoofdrol en voer die gedachten uit in mijn hoofd. Ik zie dan plaatjes/beelden ervan. Ook heb ik dwanghandeligen zoals: mijn handen heel vaak wassen, dingen extra controleren, alles rechtzetten. De TV volume altijd op een bepaald niveau zetten, dingen op mijn smartphone 4, 8 of 11 keer doen, op dezelfde manier door mijn telefoon heen scrollen en dezelfde sites en apps aanklikken in dezelfde volgorde. Ik doe vaak alle kranen in huis tegelijk aan en laat het water een tijdje lopen en trek dan ook de toilet een paar keer door. De Quetiapine 400 mg heb ik om goed in en door te slapen, maar ook om minder prikkels en negatieve gedachten te krijgen. Ik kan nu heel goed tegen prikkels door de Quetiapine. Voorheen kon ik heel slecht tegen harde geluiden vanuit mijn Autisme. Helaas heb ik soms lichtelijk last van Auditieve Hallucinaties. Dit heb ik gek genoeg alleen als ik in mijn eigen huis ben, daarbuiten heb ik er totaal geen last van. Apart he? Dat gedeelte blijft dus een mysterie. Maar door de medicatie kan ik alles wel veel beter aan. Van de medicatie heb ik verder gelukkig geen last van bijwerkingen. Ondanks dit alles wat ik hier beschreven heb, gaat het nu erg goed met mij en kan eindelijk genieten van het leven! Het is niet altijd even makkelijk maar de scherpe randjes zijn er zeker vanaf.
17-05-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik had al tegen mijn huisarts medegedeeld niet tegen dit soort medicatie te kunnen, moest het toch nemen Met alle gevolgen van dien , ik smeekte om tegengif , pas na 5 dagen was het nog angst , paniek Nu uit mijn lijf Ik slik nu frisium en dat werkt nu goed
17-05-2019

ADHD

Ik vraag me alleen af of er gewenning optreedt. En, wat doet het met je ná 25 jr slikken van AD? Dat maakt me onzeker :\
15-05-2019

Depressief

In 2000 heb ik een depressie gehad. Begonnen met Zoloft en later Venlafaxine. In 2017 ben ik begonnen met afbouwen. Ik was inmiddels met pensioen, rust in mijn leven en dacht de pil niet meer nodig te hebben. Ik heb 1 jaar afgebouwd. Wel veel ontwenningsverschijnselen maar te doen. Definitief gestopt in januari 2018. In maart 2019 helaas hele vervelende dingen meegemaakt w[lees meer...]aardoor het "nare" gevoel weer terug was. Ik dacht dat de depressie terug kwam en van de huisarts kreeg ik Venlafaxine 75mg. Helaas ging dat niet goed, derde dag zoveel bijwerkingen die niet te doen waren. Ergste was de maag onvoorstelbaar. Op de 3e dag 's nachts naar de EH omdat ik zo beroerd was. Op advies gestopt. Na 4 dagen helaas weer "naar"gevoel in hele lichaam. Weer gevoel dat de depressie terug was. Van huisarts nu Citalopram 10 mg. Helaas heeft mij dat tot nu 6 weken verder ook veel bijwerkingen opgeleverd. Ik weet het nu niet meer. Pas over 1 week afspraak bij GGZ en hopelijk krijg ik daar wel goede medicatie begeleiding.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum