venlafaxine

Postnatale depressie (7 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)

24-05-2020 | Vrouw | 28
Postnatale depressie
Venlafaxine werkte bij mij enkel op een hoge dosering van 225 mg. Deze dosering gaf mij erg veel bijwerkingen. De vervelendste bijwerking was het nachtelijk zweten, dit werd naarmate het medicijn opgehoogd werd erger waardoor ik ook overdag hier veel last van had. Daarnaast werd ik er erg vermoeid van en kon ik niet meer werken. Ook voelde ik mij afwezig. Tot slot had ik h[lees meer...]ele onrustige / nare dromen en werd ik dus niet uitgerust wakker. Daarnaast had het ook wel degelijk een positief effect, want de postnatale depressie was weg, maar de bijwerkingen waren me te heftig, waardoor het mij heeft doen besluiten over te stappen naar een ander medicijn. Eerst Sertraline, voor de duur van twee weken, want ik had onuitstaanbare hoofdpijn. Vervolgens de stap gemaakt naar Brintellix, dit werkt erg goed en de bijwerkingen zijn te accepteren.

15-05-2020 | Man | 38
venlafaxine (225mg)
Ik slik sinds een aantal jaar het medicijn venlafaxine en ben daar zeer tevreden over. Ik slik het tegen sociale angsten en daar werkt het perfect voor. Met name omdat ik last van bloosangst had. Dit middel werkt perfect tegen bloosangst. Ik word niet langer meer rood in mijn gezicht en ben daar erg blij om!

12-05-2020 | Vrouw | 28
venlafaxine (37,5mg)
Beste, Ik neem sinds 3 weken venlafaxine 37.5mg, eerste weken leken goed te gaan. Wat afvlakking en rustiger, nauwelijks bijwerkingen (buiten droge mond en meer naar toilet moeten gaan). Nu heb ik het gevoel dat de sombere gedachten meer terugkomen en ik precies meer angsten heb.. herkent iemand dit? Zou dit kunnen omdat ik nog in de eerste weken zit of mijn dosis te l[lees meer...]aag is?

12-05-2020 | Man | 48
Depressief
Ik was vanaf kinds af aan al depressief. Dit niet wetende. Ik kreeg een burn-out en deed een zelfmoord poging. Ik kreeg hulp. Veel medicatie geprobeerd. Niets deed iets voor me. Venlafaxine leek even te werken maar uiteindelijk deed het verdomd weinig. Gelukkig ben ik er op een andere manier uitgekomen. Alleen moet ik nog van Venlafaxine af. Elke avond rond 7 uur beginnen [lees meer...]de duizelingen en dan weet ik dat het weer moet innemen. Vergeet je het een keer ben je over dag de pineut. Niet handig voor op je werk. Ik val maar niet af terwijl ik veel loop en veel minder eet. Ik ben vegetariër (eigenlijk Pescetarier want ik eet wel vis tegenwoordig) en krijg veel minder calorieën binnen dan vroeger. Ik zet mijn 10.000 stappen per dag. Maar blijf rond de 100 kilogram. Mijn Libido is minimaal. Geen zin in sex. Tijd om er vanaf te raken.

08-05-2020 | Vrouw | 30
venlafaxine (75mg)
Gebruik dit middel al lang. Meerdere doseringen gehad van 37,5mg tot 300mg Beste resultaten bij 37,mg gehad. Nachtzweten beperkt tot 2 x pw Geen grote veranderingen in persoonlijkheid en gedrag Haalde beetje de randjes eraf maar niet voldoende dus vaak verhoogd en weer verlaagd. Bij hogere doseringen vanaf(75mg)was het nachtzweten zo hinderend dat het niet vol te houd[lees meer...]en was ( soms tot twee keer snachts bed verschonen en douchen) Ook werd ik bij hogere dosering enorm vlak, lusteloos moe, geprikkeld) normaal ben ik enorm actief daar bleef niet veel van over. Piekeren werd minder. De depressiviteit Steeds aanwezig. Mensen om mij heen zagen enorm verandering bij hogere doseringen. Vlak/ nergens zin in/ veel verdrietig /nergens puf voor had/ veel slaap nodig

29-04-2020 | Vrouw | 49
venlafaxine (225mg)
Had mirtazipine eerst gekregen en was ok maar mijn gewicht schoot de lucht in,20 kg op 12 maanden ,dus ik kreeg venlafaxine, opgestart met 75 mg , voelde mij nog altijd depressief,verhoogd naar 150mg plus een halve risperdal s avonds en op die manier voelde ik mij goed ,heb dit gekregen tijdens mijn 6 weken opname en had een zware diepe depressie, ik ben er sterker uitgeko[lees meer...]men en nu mits nog altijd dezelfde medicatie voel ik mij goed,de venlafaxine is naar 300mg opgedreven na een trauma ik neem nu al 20 jaar deze medicatie,ik vind het heel doeltreffende medicatie

22-04-2020 | Vrouw | 24
venlafaxine (75mg)
Ik was 21 toen ik begon met dit medicijn, na 1 jaar geworsteld te hebben met angst, depressie en paniek. De opbouw was vreselijk, ik kreeg er suïcide gedachtes van. Hier was ik niet op voorbereid, dus ik dacht dat ik me echt zo voelde. De angst en depressie waren erger dan ooit. Uiteindelijk, na een week of 4, voelde ik me herboren. Ik kon eindelijk leven zonder te piekere[lees meer...]n. Wat een verschil! Dit medicijn heeft me enorm door een moeilijke periode heen geholpen, en ik zou het zeker aanraden. Alleen, ben alsjeblieft voorbereid op de eerste 4 weken. Die zijn echt vreselijk, dit is niet je depressie of je angst die praat, maar de medicijnen! Probeer als je je heel slecht voelt tegen jezelf te zeggen, dit zijn de medicijnen en is maar voor even! Ga er niet naar handelen! Geloof me, na die opbouw weken, krijg je een veel rustiger leven ervoor terug! Ook kan het zijn dat door wisselingen van het merk, je je slechter kan voelen. In principe zit in ieder merk dezelfde werkzame stof, maar sommige mensen zijn er toch gevoelig voor. Heb je een merk wat fijn voor jou werkt (voor mij was dit Focus) dring er dan bij je apotheek op aan dat je dit iedere keer wilt. (Ik kreeg weer paniek, achteraf was de oorzaak de wisseling van Focus naar Mylan)

19-04-2020 | Vrouw | 34
venlafaxine (225mg)
Meer dan 12 jaar last van een gegeneraliseerde angststoornis. Eerste jaren ontzettend veel paniekaanvallen. Eigenlijk hele dag door. Ik durfde de deur niet meer uit, met openbaar vervoer, studie, etc doordat de angst en paniek mij kon aanvliegen. Altijd het gevoel dat er iets ergs kon gebeuren. Door de angsten dronk en blowde ik veel. Dat hielp. Jaren later heb ik de diag[lees meer...]nose ADHD gekregen en kreeg dexampfetamine. Dat hielp goed tegen de chaos maar angst werd daardoor juist erger. Jaren in therapie geweest voor de gegeneraliseerde angststoornis en daarbij behorende depressieve klachten. Antidepressiva gehad, cymbalta. Vond ik vreselijk. Hielp voor geen meter en ik was vooral een zombie. Mijn leven op de rit gekregen door veel sporten, werk, structuur en kinderen. Maar toch altijd bleef de angst aanwezig gedurende de dag en nacht. Echte paniekaanvallen had ik niet meer maar ik voelde mij nog steeds paniekerig/angstig en had veel dwanggedachten. Na mijn tweede kind kreeg ik daarbij een postnatale depressie en liep de angst weer torenhoog op. Ik heb jaren geen medicatie durven te proberen omdat ik bang was dat het weer een negatieve uitwerking zou hebben. Altijd de angst om psychotisch te worden terwijl ik dat nooit ben geweest. Omdat het echt niet meer ging heb ik ervoor gekozen om het nog 1 keer te proberen met medicatie. Bij de poppoli en enkele gesprekken later kreeg ik van de psychiater venlafaxine voorgeschreven. Eerste dagen afschuwelijk. Gelukkig had ik daarbij oxazepam. Dat gaf mij rust. Tijdens het ophogen last van hoofdpijn, misselijkheid, angst etc. Beginnen en eerste keer ophogen waren het ergst. De twee ophogingen daarna viel het mee. Mijn lijf herkende de stof al. Nu zit ik al enkele maanden op 225 mg venlafaxine. En wat een verschil. Nooit meer gedacht of gehoopt dat het met mij goed zou komen. Ik voel na jaren strijden eindelijk rust. Het algemene angstniveau was eindelijk weg. Niet meer piekeren, dwanggedachten, paniek. Gewoon rust. Natuurlijk zijn er soms dagen die wat minder zijn en dat angstige gedachten de kop opsteken maar ik ben ze de baas. Zo fijn. Voor mij de komende tijd medicatie maar hopelijk in de toekomst afbouwen. En lukt het niet dan maar zo.

14-04-2020 | Man | 42
venlafaxine (75mg)
goedemiddag mag ik vragen hoelang het duurde dat u verschil merkte?

06-04-2020 | Man | 33
venlafaxine (75mg)
Heb dit middel een aantal maanden geslikt tegen een depressie, paniekaanvallen en sociale angst. In het begin slikte ik er oxazepam bij ter ondersteuning. Kreeg van de Venlafaxine een erg gejaagd gevoel en ook hartkloppingen. Na 3 maanden zouden deze bijwerkingen weg moeten zijn maar bij mij bleven ze aanhouden, hab van de dokter allerlei medicijnen gekregen om deze bijwer[lees meer...]kingen tegen te gaan zoals propranolol en metropolol. Ik heb in de periode dat ik Venlafaxine heb geslikt wel een zeer positief effect ervaren, mijn paniekaanvallen waren weg en sociale fobie ook. Ik kon alleen de bijwerkingen niet meer handelen, kon niet in slaap komen omdat mij hart klopte alsof ik aan het hardlopen was en een extreem gejaagd gevoel. Erg jammer want de positieve effecten helpte me zeer goed in het her oppaken van mijn leven. Nu ga ik over op de citropolam.

05-04-2020 | Man | 58
venlafaxine (75mg)
Na nare gebeurtenissen een depressie paniekaanvallen angststoornissen deze periode heeft mij 5 jaar van mijn leven gekost, toen toch maar de stap naar de dokter gemaakt om toch maar te beginnen met een AD kreeg venlafaxine langzaam opgebouwd naar 75 mg is een hele lage dosis er ging een wereld voor me open was weer de ouwe heb het weer gezellig en ben weer gelukkig. Zwee[lees meer...]t alleen veel s’nachts en minder zin in sex maar dat neem ik op de koop toe. Blij dat ik deze stap genomen heb en een compliment voor de Dokter.

02-04-2020 | Man | 60
venlafaxine (150mg)
Ik slik ruim 20 jaar Efexor, Venlafaxine. 150 mg per dag. Ik heb er veel baat bij. Ik mis kennelijk een stofje in mijn hersenen dat met Venlafaxine wordt aangevuld. Ik was voorheen depressief en erg angstig. Hiervoor heb ik ook psychotherapie gehad. Venlafaxine helpt mij goed. Geen depressie meer. Geen bijwerkingen. Alleen in begin wat zweten. Maar naderhand was dat over. [lees meer...]Mijn gevoelens worden niet afgevlakt. Ben erg tevreden met dit middel.

26-03-2020 | Man | 23
venlafaxine (75mg)
Vandaag is mijn eerste dag dat Ik dit medicijn heb gebruikt en Ik heb al nare bijwerkingen, zoals misselijkheid , kots gevoel en Vieze smaak bij het slikken , hebben jullie dit ook gehad en hoelang kan het duren Ik slik 75mg

14-03-2020 | Vrouw | 59
Fibromyalgie
Ik gebruik Venlafaxine 150 mg een tiental jaren. Initieel voor depressie maar volgens de reumatoloog zou het ook mijn pijngrens verhogen waardoor ik de pijnen van de fibromyalgie beter kan verdragen. Soms probeer ik te verminderen naar 75 mg maar dan merk ik dat het minste beetje tegenslag mij dieper doet wegzinken en de tranen steeds klaar staan. Dus ik hou het maar op [lees meer...]150 mg. Buiten de gewichtstoename heb ik verder geen bijwerkingen.

10-03-2020 | Vrouw | 23
venlafaxine (75mg)
Ik neem sinds mijn 16 jaar venlafaxine. Dit is inmiddels 7 jaar. De eerste jaren nam ik 150 mg, toen ik 19 jaar was 75 mg, van mijn 20 tot 22 jaar 37,5 mg en op dit moment terug 75 mg. Ik neem dit momenteel in combinatie met Sipralexa, vroeger in combinatie met Mirtazapine. Vanaf ik 150 mg neem heb ik last van hartkloppingen, trillingen, ticks aan gezicht / mond, wei[lees meer...]nig controle over lichaam. Bij 75 mg heb ik enkel last van nachtelijk knarsentanden (bruxisme), beweeglijkheid tijdens mijn slaap, restless leg syndrom Volgens psychiater heeft het geen zin om zolang dezelfde medicatie te nemen omdat je hersenen zich reeds naar deze medicatie gezet hebben en er dus geen enkel effect meer van is. Mijn huisarts is hier niet mee akkoord en wil niet dat ik stop met het innemen van deze medicatie. Bij afbouwen of vergeten van innemen medicatie voel ik meteen 'schokjes' in mijn hersenen. Precies een kortsluiting. Heel erg eng. Blijkt dat dit normale ontwenningsverschijnselen zijn. Volgens psychiater (moest ik willen afbouwen) moet ik het product kopen met afzonderlijke bolletjes in de capsule. Zodat ik iedere dag 1 bolletje minder inneem. Op die manier zou ik er het minst last moeten van hebben. Maar op dit moment is dit niet aan de orde. Zolang mijn hersenen / gedachten maar even uitgeschakeld zijn neem ik de bijwerkingen er wel bij.

08-03-2020 | Vrouw | 27

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase