Venlafaxine

venlafaxine

Postnatale depressie (6 meningen)
Overgang (2 meningen)
Dysthymie (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)

Antidepressivum Venlafaxine

Arjen Walstra (26-04-2013)

13-01-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Op advies huisarts ivm angst door burn out dit middel voorgeschreven gekregen. Aanvankelijk 37,5 mg per dag-ivm noodzakelijk contact met autistische zus (mijn moeder heeft alzheimer en omdat mijn zus en ik beiden voor haar zorgen is contact noodzaak ) en hooggevoeligheid de dosering opgehoogd naar 2x daags 37,5 mg. Ik slik daarbij op advies van arts-acupuncturist nog l-[lees meer...]theanine. Ik voel mij goed, geen last van bijwerkingen - heb het gevoel zekerder te zijn en ik kan sneller over mijn angst heen stappen als ik ergens tegenop zie. Heb besloten het de rest van mijn leven te blijven slikken - aangezien ik ook erfelijk belast ben ivm een psychotische vader. Ik vind het niet erg om dit middel te gebruiken; ik zie het zo: door allerlei oorzaken mis ik een stofje in mijn hersenen / ik kom tekort - en dit middel vult dat aan. Hetzelfde als iemand die ijzer tekort komt. Ik loop daarnaast nog bij een (hapto)therapeut
09-01-2018

Chronische depressie

Ik slik nu al ongeveer 18 jaar dit medicijn, voor recidieve depressie. De werking is prima. De bijwerkingen worden me teveel. Ik heb een jaar of 5 geleden geprobeerd te stoppen, vreselijke ervaring wist niet hoe snel weer terug te beginnen. Nu een week of 3 geleden naar huisarts gegaan om te praten over afbouwen. De bijwerking extreem zweten, begon me zo tegen te staan dat[lees meer...] ik eigenlijk wilde stoppen. Na kleine activiteit, bv 5 minuten stofzuigen lopen de druppels al van mijn gezicht, zo ook bij boodschappen doen, kleding passen, dansen of als ik me druk maak omdat ik haast heb ofzo. Mensen vragen of het buiten zo hard regent ?? Als ik dus na een feestje ofzo ga, loop ik bunnen een half uur voor schandaal omdat mijn haar dan echt kleddernat is en ik de druppels op mijn gezicht niet bij kan hoyden met droogdeppen. Thuis loop ik bijna altijd met een theedoek in mijn nek om me af te kunnen drogen. Ik ben al jaren single en zou het leuk vinden weer iemand te leren kennen maar als ik uitga zie ik er binnen de korste keren niet meer uit. Afbouwen met 1 dag 75mg en andere dag 37,5mg zo voor een maand, na minder dan 3 weken stond ik alweer bij de huisarts. Het lukt me niet, ik ben zo snel geirriteerd en prikkelbaar dat ik mezelf nu al geen leuk mens meer vind.....en onredelijk reageer op andere mensen. Aldus met huisarts besloten nu 2 weken terug te gaan naar 75mg per dag en dan afbouwen met deze en tegelijkertijd opbouwen met mirtazapine, maar daar heb ik dus net op deze site de ervaringen van andere mensen over gezlezen en die hebben het over de bijwerking honger en gewichtstoename....maar ik ben net 20 kilo afgevallen en heb nu dus schrik om er mee te beginnen. Weet nu even niet welke kant op te moeten.....of ik blijf en zweet me de rest van mijn leven een ongeluk....of ik stap over en word weer dik, dat wil ik ook niet. Iemand die mij kan helpen ALSJEBLIEFT.......??
05-01-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik gebruik venlafaxine nu ongeveer 4 jaar. Begonnen met 75 Mg inmiddels opgebouwd tot 150 Mg. Het helpt mij erg goed en durf weer veel meer. Maar ik heb een vraag; Voor heen gebruikte ik veel oxazepam. Ik wil daar zo graag vanaf, maar dat wil maar niet lukken.. Zijn er meer mensen die het ook erbij gebruiken?
04-01-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb jaren geleden dit middel Effexor/ Venlafaxine 2 x daags eerst 75 mg per keer en momenteel afgebouwd tot 2 x 37,5 per dag. Het helpt me erg goed. Ik kan weer positief en blij leven...als ik het minder komt de depressie direkt terug.
03-01-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Starten met deze medicijnen is alsof je de hel instapt. Eerste 2 weken alle mogelijke bijwerkingen die in de bijsluiter staan en nog een paar extra, na deze 2 weken prima medicatie, buiten dat slapen bijna onmogelijk lijkt te worden geen bijwerkingen meer ! Na een maand of 3 toch besloten te stoppen met de medicijnen omdat zoveel weken achter elkaar met zo weinig slaap mi[lees meer...]j toch wel erg opbreekt en mijn stemming ook niet veel goed doet. Stoppen dan maar..... welcome back in hell ! Wat een troep, zo verslaafd dat je lichaam is in zo een korte tijd ! Ik kan veel hebben ook bijwerkingen, maar dit is ongeloofelijk. Ik raad niemand aan dit medicijn te gaan gebruiken ivm de vele bijwerkingen, en voor de koppige mensen onder ons... succes en have fun met opbouwen en afbouwen.
30-12-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Sinds 2012 ben ik door mijn arts aan dit middel gezet, dit wegens mijn ontwikkelde panieketoornis en angstaanvallen. Ik ben zeer ontevreden over dit medicijn. Ik had er geen baad bij, en ben op 250mg gestart. Ik werd suïcidaal, voelde me altijd vlak of ellendig, ik was nooit een keer blij. Nadat ik afgelopen week bij een nieuwe dokter mijn klachten had voorgelegd, gaan[lees meer...] we samen verder afbouwen. Ik ben op 37,5 Mg blijven steken, verder afbouwen lukt niet, dus ga nu afbouwen door taperingstrips op maat, dit zodat ik niet duizelig en misselijk wordt. Want als ik 1 dag dit middel oversla, wordt ik meteen duizelig en zweverig, alsof ik niet in m’n eigen lichaam zit, heel erg naar. Ik ben dus blij dat mijn njeuwe huisarts mijn klachten serieus neemt, en met mij de beste oplossing zoekt.
27-12-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb voor Venlafaxine 3 andere vormen van anti-depressiva genomen, maar dit is de eerste die mij echt helpt. Ik ben opgenomen geweest, dus dat zal ook wel zijn pluspunten hebben gehad, maar ik ben nu afhankelijk van de pillen. Ik vind het wel een eng idee dat ik zonder de pillen zo terug val, maar op dit moment houdt het me staande. Het enige ernstige nadeel vind ik[lees meer...] dat, wanneer ik ook maar 1 dag Venlafixe vergeet te nemen, ik de dag daarop onwijs duizelig ben en echt ziek in bed lig, omdat ik me zo rot voel. Ik voel me dan alsof ik zweef op een hele vervelende manier, ben afwezig en heel erg duizelig. Het is dus echt van belang wanneer u Venlafaxine neemt u echt niet uw pillen vergeet en elke dag goed slikt.
21-12-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik wou dat ik nooit aan dit medicijn begonnen was..al 8 jaar verder en stoppen kan k niet! Bij 1x vergeten wordt ik duizelig en kan ik niet normaal functioneren..het voelt dan als een soort duizeling en tinteling en als je bv je hoofd draait dan komt je hoofd er later achteraan voor je gevoel..iig lastig uit te leggen. Nu 3 pogingen gehad om te stoppen maar tevergeefs..d[lees meer...]an is t voor mij niet mogelijk om normaal naar werk te gaan want je bent de hele dag duizelig en prilkelbaar..na 14 dagen vol te hebben gehouden chaggerijnig kon ik t niet meer..mn omgeving had last van me..ik zet mn baan op t spel dadelijk.. ik kon al huilen van een aflevering GTST bij wijze van! En nu zit ik alweer 2 jaar nonstop aan de 75 mg..stabiel emotioneel maar het voelt ook emotieloos aan de andere kant...want echt vrolijk wordt je ook niet meer..ik leef op een automatische piloot..is dit dan wat ik wil?? NEE ik wil ook van t leven genieten en weer meer "voelen" maar ja zonder de medicijnen word het voelen in heftig voelen of niks voelen..dan kies ik toch maar voor de balans...en dus levenslang aan deze troep..
20-12-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Heb altijd 75 Mg gebruikt maar ben in een maand tijd van 225 naar 300 gegaan En sinds 2 weken snijd ik in mijn pols en been Volgens mij is dit een reactie op de hoge dosering, Maar de huisarts zegt dat hij daar nog nooit van heeft gehoort Maar ik heb het gelezen,klopt dat.
18-12-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik ben nu 51 jaar en heb ondertussen al 4 depressies gehad. de 3e door professionele problemen. Heb dan anti depressiva gehad die totaal niet werkte waar ik heel slécht van was. Daarna heeft de dokter mij venlafaxine voorgeschreven. De eerste 3 weken waren nog zwaar maar daarna begonnen deze goed te werken. Deze dan 2.5 jaar genomen, wel wat gewicht bijgekomen. Deze zom[lees meer...]er ben ik dan beginnen afbouwen eerst naar 37.5 dan niets meer. Dat ging goed tot november. Dan voelde ik een terugval. Ik ben terug begonnen met 37.5 en nu op 75.De eerste 2 weken waren terug zeer zwaar maar na 3 weken ben ik er terug bovenop. Ik denk dat ik er zal moeten mee leven dat ik alle dagen een pilletje zall moeten nemen maar erg is dat nu ook niet.Beter dat dan het leeg gevoel van een depressie.
17-12-2017

stemmingswisselingen
14-12-2017

Chronische depressie

Gedurende 4 jaar (2011-2015) tot tevredenheid Venlafaxine geslikt ter bestrijding van depressieve klachten. Daarna zonder overleg met huisarts "cold turkey" gestopt met alle nare afkickverschijnselen vandien, maar ik kon prima zònder gedurende een half jaar (maart tot augustus). Vanaf september tot december 2015 werd ik allengs weer depressiever, slapelozer, hopelozer. 's [lees meer...]Nachts angst- en paniekaanvallen waar ik weerloos tegen was. Na bezoek huisarts (mede op mijn verzoek als ervaringsdeskundige) Venlafaxine voorgeschreven. 's Morgens onmiddellijk medicatie ingenomen, 's middags voelde ik me een stuk beter en 's nachts voor het eerst weer goed geslapen. Ik realiseer me heel goed dat dit ongelofelijk klinkt en indruist tegen alle ervaringsgegevens van gebruikers en deskundigen. Mijn huisarts wees me op een mogelijk placebo-effect. Dat zou heel goed kunnen, maar past niet bij het beeld van de scepticus die ik ben. Vanaf dag één ging het dus crescendo en na een week liep ik niet langer op dun ijs. Vanaf dat moment voel ik me goed en sterk en ben ik geen schim meer van de gebroken melancholicus die was. Het komt niet in me op om ooit te stoppen met dit medicijn dat zo heilzaam is voor mijn geest/brein.
14-12-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Geweldig medicijn, ik gebruik het tegen het snelle emotioneel worden. Altijd was ik gelijk in tranen als er iets ergs was of zenuwachtig was. 25 jaar geleden overspannen geweest en in dat jaar heel veel gehuild. Na die tijd is dat snel emotioneel worden gebleven. 8 jaar geleden voor de zoveelste keer aangehaald bij een psycholoog dat ik daar vanaf wilde en schreef me Venla[lees meer...]faxine voor. ik slik 112,5 gram. Ik ga dit de rest van mijn leven slikken! Ik ben er niet vanaf maar het is stukken minder geworden. Nergens lees ik ergens in al die jaren dat er iemand ook zo'n last van heeft. Ook op deze site niet. Ben ik de enige?
09-12-2017

Aambeien en vaatscheurtjes

Drama!
06-12-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Nu ruim 3 jaar slik ik 150 mg Venlafaxine. Heel veel soort en geprobeerd, maar dit medicijn werkt voor mij het beste! Ik moet er alleen voor zorgen dat ik het niet vergeet, want zodra ik het vergeet wordt ik duizelig en emotioneel. Verder hele fijne ervaring mee!
29-11-2017

Venlafaxine (venlafaxine)

Van citalopram overgestapt naar venlafaxine. Langzaam opgebouwd naar de (voor mij) juiste dosis. Lijkt voldoende te werken. Wel gebruik ik voor angst en paniekaanvallen alprazolam erbij (werkt snel en meestal voldoende voor mij).

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum