Venlafaxine

venlafaxine

Postnatale depressie (6 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)

Antidepressivum Venlafaxine

Arjen Walstra (26-04-2013)

17-06-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik had erg last van de bijwerking 'dromen'. In mijn geval werden dit door de paniek bijna altijd nachtmerries. Gelukkig heb ik nu een ander medicijn erbij die de nachtmerries stoppen.
14-06-2018

Nervositeit

Gebruik nu anderhalf jaar dit medicijn. Wil nooit meer zonder. Was altijd hypernerveus, onrustig, hartkloppingen, nachtmerries, vermeed situaties. Nu voelt het leven weer 'normaal'. Onverwachte bijkomstigheid was dat zelfs mijn hartkloppingen en overslaand hart zijn verdwenen. Nadat ik tig betablokkers heb moeten proberen. Ik ervaar geen bijwerkingen. Behalve wanneer ik [lees meer...]per ongeluk een tablet oversla, dan de bekende brainzaps. Voor mij het perfecte medicijn.
13-06-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Na eerder afgebouwd te hebben van 275mg tot 0mg een terugval gehad uit het niks. Arts gevraagd om weer tijdelijk te mogen slikken om te functioneren op mijn huidige baan. Gelijk vielen de bijwerkingen op, gebrek aan libido en vage onsamenhangende dromen... Verder slaperig en altijd een gevoel van een kater in de ochtend. Het deed wel zijn werk en ben nu weer afgebouwd n[lees meer...]aar 0mg nadat ik een andere baan had gezocht. Maar als je elke minuut jezelf rot voelt en het leven je zo tegenstaan zorgen deze pillen wel voor verlichting.
23-05-2018

Depressief

Ik slik nu een jaar Venlafaxine. Helaas heeft het bij mij niet het gewenste effect. Mijn klachten zijn nog steeds hetzelfde. Ik heb alleen last van bijwerkingen als ik ze een dag vergeet. En dan is er geen land met me te bezeilen. Ik zie het leven dan echt niet meer zitten. Kan alleen nog maar huilen, piekeren en ontzettend opgefokt voelen. Ik slik er Wellbutrin bij, deze [lees meer...]gaat de Venlafaxine uiteindelijk vervangen. Dit zou beter zijn, omdat ik ook ADD/ADHD zou hebben. Maar dit heeft tijd nodig. Ook heb ik Quetiapine gekregen om beter te kunnen slapen. Dit werkt super. Na een jaar slecht/amper slapen. Heb ik nu 5 nachten doorgeslapen.
13-05-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik ben momenteel aan het afbouwen van 300 mg naar 0 mg maar ben blijven steken op 112,5 mg. Zal mentaal nog iets sterker moeten worden om de laatste stappen te zetten.
28-04-2018

24-04-2018

Chronische depressie

Ik ben nu 60 jaar en gebruik antidepressiva vanaf 1998. Sinds ca 2,5 jaar slik ik nu Venlafaxine, 300 mg per dag. Het heeft me veel moeite gekost dit medicijn te willen accepteren maar toen was daar het haleluja gevoel, ik voelde me goed. Maar na een tijdje ging het weer bergafwaarts...weer dosisverhoging....en zo ging dat een paar x tot de huidige 300 mg. Werd stabiel...[lees meer...].fijn ! Ging goed, niets aan de hand, tot nu...ben weer depressief, niet zo heel erg maar toch, en angstig, lusteloos, prikkelbaar.... Maar wat ik sinds een paar maanden slik zijn vitaminesupplementen, vit.D, B12, visolie Om.3, glucosamine.... en begin het vermoeden te krijgen dat het daar aan ligt....
22-04-2018

Chronische depressie

Heb al veel gebruikt. Eerst jarenlang Seroxat maar dat werkte na jaren ineens niet meer. Via de psychiater daarna van alles geprobeerd; Sertraline, Escilatropram, Nortrilen (werd ik heel snel suïcidaal van). Toen 4 weken opname voor nieuwe diagnostiek in juni 2017. Daar begonnen met Venlafaxine. Hiervan kreeg ik een verhoogde bloeddruk waarvoor ik ook medicatie kreeg. Ven[lees meer...]lafaxine steeds verhoogd tot nu 150 mg. Helaas ben ik nu weer zo depressief, het werkt gewoon niet. Wat moet ik nu toch, zie het eigenlijk zo niet meer zitten.... Er moet toch iets zijn wat helpt bij mij? Suggesties?
19-04-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Één keer ingenomen. Na 2 uur raar, duizelig gevoel. ‘s Nachts snelle hartslag ( en die heb ik al waarvoor ik Bisoprolol gebruik) dus dat was beangstigend. Arts bij de huisartsenpost dacht dat dosis te hoog was. Gaf advies ademhaling goed te regelen en eventueel nog Bisoprolol te gebruiken, Hielp wel iets. Huisarts had dit nog nooit meegemaakt, zo’n snelle reactie op dit mi[lees meer...]ddel. Wellicht serotine intolerantie? Ik mag het in ieder geval niet meer gebruiken. Krijg nu toch Oxazepam om incidenteel te gebruiken.
17-04-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

5 jaar geleden ben ik ermee begonnen, de week nadat ik hoorde dat mijn moeder een hersentumor had. Ik heb een angststoornis al sinds mijn 12e ongeveer. Ik ben al heel wat keren er cold turkey mee gestopt van 150mg naar niks (slechtste advies ooit trouwens, nooit doen). De ontwenningsverschijnselen waren zo vreselijk, uiteindelijk dan toch volgehouden, maar dan na 3 weken [lees meer...]kwam de emotionele na klap, enorm angstig en negatief denkend. Op advies ben ik constant maar weer opnieuw gaan opbouwen. Ik kon het niet aan. Inmiddels ben ik wel 2 jaar geleden van 150 naar 75 gegaan. Dat ging goed. Toch wil ik er ontzettend graag vanaf, wil voorgoed breken met dit rot medicijn, de angst die ik heb om een pilletje te vergeten is heel groot, als ik hem vergeet ben ik gelijk 4 dagen emotioneel van de kaart en ziek. Kan je je voorstellen als ik buikgriep heb met overgeven.... weg pilletjes, zodra ik mijn ogen sochtends open doe voel ik het kenmerkende nare gevoel al.. het is weer zo ver. Nu sinds 1 week ben ik van 75mg naar ongeveer 50mg gegaan, gewoon door steeds balletjes uit de capsules te halen. Tot nu toe gaat het buiten verwachting goed. Wel enorme hyperventilatie en emoties, maar het echte ziek zijn en misselijke valt mee. Ik doe het rustig aan, na iedere 5 dagen haal ik er 20 balletjes uit. Sinds het gebruik van venlafaxine ben ik 25kg aangekomen.
02-04-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Nadat ik begonnen ben met dit medicijn . Heb ik nooit weer echt lekker gevoeld . Maar er mee stoppen lukt niet. Na 1 dag word je helemaal raar in je hoofd En begin je er maar weer mee. In mijn ogen word alleen de fabrikant er beter van . Ik wil er van af . Maar weet niet hoe .
02-04-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Iemand bekend met het krijgen van gele tanden?
01-04-2018

Hyperventilatie

Heb ik op advies van huisarts voor het slapen gaan in genomen maar ik slik ook oxazepam en dat kon geen kwaat volgens huisarts en apotheek dus gedaan en de volgende morgen werd ik niet goed na opstaan ben in elkaar gezakt paar seconde weg geweest en een uur later een grote hyperventilatie aanval zo er dat mijn man 112 gebeld omdat hij dacht dat het hart het was ik slik all[lees meer...]een nog oxazepam voor als het nodig is en magnesium voor de spieren en veel water ik heb de hyperventilatie nu bijna een jaar .
20-03-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Bezint eer gij begint!!! Ik weet dat leven met depressie/angst een hel is maar dit soort medicijnen worden veel te snel en makkelijk voorgeschreven. Besef echt heel goed dat deze pillen je zwaar afhankelijk maken en als je er ooit af wil je door een hel gaat. Het opbouwen is vreselijk. Je voelt je echt ziek maar afbouwen is haast niet te doen. Ik slikte 300 mg en ben er nu[lees meer...] een half jaar af en begin me nu pas weer een beetje normaal te voelen. Ik deed het met de kleinst mogelijke stapjes over een lange periode maar toch. Misselijk, overgeven, diaree maar het ergste zijn de schokken zowel in je hoofd als je lichaam. Mijn man moest mij soms letterlijk vasthouden om mijn lichaam stil te krijgen. Stroomstoten door je hoofd echt heel erg!! Mijn advies blijf van de pillen!! Probeer het op te lossen op een andere manier ik weet dat dat moeilijk is maar deze ellende wil je jezelf niet op de hals halen.....
12-03-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

ik gebruik dit medicijn tegen depressie en angstproblematiek. Het werkte eerst niet helemaal goed, maar na verhoging van de dosis werkt het nu wel naar tevredenheid. Enige bijwerkingen die ik duidelijk had waren rare, levendige dromen, soms wat nachtmerries en nachtelijk zweten, maar dit is na ongeveer 2 maanden na de laatste verhoging weg gegaan
10-03-2018

Chronische depressie

Ik ben een vrolijk lief persoon met wie t al 2 jaar niet lekker ging. Geweldige jeugd en nooit wat meegemaakt. Waarom kreeg ik dan paniek aanvallen? Werd angstig en voelde me somber. Wat was ik boos op mijzelf dat dit mij overkwam. Werd snachts 4x wakker, huilbuien tot ik niet meer op mijn benen kon staan. Een burn-out was de constatering vd arts. Dit blijkt nu een angstst[lees meer...]oornissen met depressie te zijn. Na 5 maanden citalopram dat niets deed overgestapt op venlafaxine. Na steeds weer verhogen voelde ik me steeds een stukje beter. Nu eindelijk na 10 weken de laatste verhoging te hebben gehad herken ik de fijne vent weer die ik altijd was. Ik wilde niet toegeven aan deze medicijnen, wilde op eigen kracht, dat is me niet gelukt en nu kan ik me daar eindelijk bij neerleggen. De put was zoooo ontzettend diep maar met mensen om me heen die er altijd voor mij waren koester ik hoe ik mij nu voel. Ik word dikker, oorsuizen, kom moeilijker klaar, soms duizelig. Maar dit zijn peanuts vergeleken met hoe t was. Een depressie en angst kan iedereen overkomen, zelfs als je je hele leven lang alleen maar liefde en geluk heb gekend zoals ik . Gun het jezelf ❤️

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum