Venlafaxine

venlafaxine

Postnatale depressie (6 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)

Antidepressivum Venlafaxine

Arjen Walstra (26-04-2013)

17-04-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

5 jaar geleden ben ik ermee begonnen, de week nadat ik hoorde dat mijn moeder een hersentumor had. Ik heb een angststoornis al sinds mijn 12e ongeveer. Ik ben al heel wat keren er cold turkey mee gestopt van 150mg naar niks (slechtste advies ooit trouwens, nooit doen). De ontwenningsverschijnselen waren zo vreselijk, uiteindelijk dan toch volgehouden, maar dan na 3 weken [lees meer...]kwam de emotionele na klap, enorm angstig en negatief denkend. Op advies ben ik constant maar weer opnieuw gaan opbouwen. Ik kon het niet aan. Inmiddels ben ik wel 2 jaar geleden van 150 naar 75 gegaan. Dat ging goed. Toch wil ik er ontzettend graag vanaf, wil voorgoed breken met dit rot medicijn, de angst die ik heb om een pilletje te vergeten is heel groot, als ik hem vergeet ben ik gelijk 4 dagen emotioneel van de kaart en ziek. Kan je je voorstellen als ik buikgriep heb met overgeven.... weg pilletjes, zodra ik mijn ogen sochtends open doe voel ik het kenmerkende nare gevoel al.. het is weer zo ver. Nu sinds 1 week ben ik van 75mg naar ongeveer 50mg gegaan, gewoon door steeds balletjes uit de capsules te halen. Tot nu toe gaat het buiten verwachting goed. Wel enorme hyperventilatie en emoties, maar het echte ziek zijn en misselijke valt mee. Ik doe het rustig aan, na iedere 5 dagen haal ik er 20 balletjes uit. Sinds het gebruik van venlafaxine ben ik 25kg aangekomen.
02-04-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Nadat ik begonnen ben met dit medicijn . Heb ik nooit weer echt lekker gevoeld . Maar er mee stoppen lukt niet. Na 1 dag word je helemaal raar in je hoofd En begin je er maar weer mee. In mijn ogen word alleen de fabrikant er beter van . Ik wil er van af . Maar weet niet hoe .
02-04-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Iemand bekend met het krijgen van gele tanden?
01-04-2018

Hyperventilatie

Heb ik op advies van huisarts voor het slapen gaan in genomen maar ik slik ook oxazepam en dat kon geen kwaat volgens huisarts en apotheek dus gedaan en de volgende morgen werd ik niet goed na opstaan ben in elkaar gezakt paar seconde weg geweest en een uur later een grote hyperventilatie aanval zo er dat mijn man 112 gebeld omdat hij dacht dat het hart het was ik slik all[lees meer...]een nog oxazepam voor als het nodig is en magnesium voor de spieren en veel water ik heb de hyperventilatie nu bijna een jaar .
20-03-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Bezint eer gij begint!!! Ik weet dat leven met depressie/angst een hel is maar dit soort medicijnen worden veel te snel en makkelijk voorgeschreven. Besef echt heel goed dat deze pillen je zwaar afhankelijk maken en als je er ooit af wil je door een hel gaat. Het opbouwen is vreselijk. Je voelt je echt ziek maar afbouwen is haast niet te doen. Ik slikte 300 mg en ben er nu[lees meer...] een half jaar af en begin me nu pas weer een beetje normaal te voelen. Ik deed het met de kleinst mogelijke stapjes over een lange periode maar toch. Misselijk, overgeven, diaree maar het ergste zijn de schokken zowel in je hoofd als je lichaam. Mijn man moest mij soms letterlijk vasthouden om mijn lichaam stil te krijgen. Stroomstoten door je hoofd echt heel erg!! Mijn advies blijf van de pillen!! Probeer het op te lossen op een andere manier ik weet dat dat moeilijk is maar deze ellende wil je jezelf niet op de hals halen.....
12-03-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

ik gebruik dit medicijn tegen depressie en angstproblematiek. Het werkte eerst niet helemaal goed, maar na verhoging van de dosis werkt het nu wel naar tevredenheid. Enige bijwerkingen die ik duidelijk had waren rare, levendige dromen, soms wat nachtmerries en nachtelijk zweten, maar dit is na ongeveer 2 maanden na de laatste verhoging weg gegaan
10-03-2018

Chronische depressie

Ik ben een vrolijk lief persoon met wie t al 2 jaar niet lekker ging. Geweldige jeugd en nooit wat meegemaakt. Waarom kreeg ik dan paniek aanvallen? Werd angstig en voelde me somber. Wat was ik boos op mijzelf dat dit mij overkwam. Werd snachts 4x wakker, huilbuien tot ik niet meer op mijn benen kon staan. Een burn-out was de constatering vd arts. Dit blijkt nu een angstst[lees meer...]oornissen met depressie te zijn. Na 5 maanden citalopram dat niets deed overgestapt op venlafaxine. Na steeds weer verhogen voelde ik me steeds een stukje beter. Nu eindelijk na 10 weken de laatste verhoging te hebben gehad herken ik de fijne vent weer die ik altijd was. Ik wilde niet toegeven aan deze medicijnen, wilde op eigen kracht, dat is me niet gelukt en nu kan ik me daar eindelijk bij neerleggen. De put was zoooo ontzettend diep maar met mensen om me heen die er altijd voor mij waren koester ik hoe ik mij nu voel. Ik word dikker, oorsuizen, kom moeilijker klaar, soms duizelig. Maar dit zijn peanuts vergeleken met hoe t was. Een depressie en angst kan iedereen overkomen, zelfs als je je hele leven lang alleen maar liefde en geluk heb gekend zoals ik . Gun het jezelf ❤️
04-03-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Gebruik deze medicatie NIET. Je hebt er zoveel meer ellende dan voordeel van. De bijwerkingen zijn te heftig en bijwerkingen zijn er altijd op de achtergrond. Als je het per ongeluk vergeet kan je daarna een dag niet functioneren doordat de bijwerkingen heel erg versterken. Ik heb het 2 jaar lang gebuikt met alle bovengenoemde bijwerkingen altijd aanwezig. Maar de electri[lees meer...]sche schokken waren het heftigst met afbouwen. Ik ben heel snel afgebouwd van 150 naar 0 mg, om de 2 weken afgebouwd met 37,5. Ik raad aan dit niet te doen maar bouw af met zo klein mogelijke stappen voor zo min mogelijk bijwerkingen.
02-03-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Na jarenlang gebruik van Seroxat en de nodige toename in gewicht, ben ik na laatste opname bij PAAZ in overleg met psychiater overgestapt op Venlafaxine 150 mg verlengde afgifte. Op zich werkt het medicijn redelijk goed, maar ik ben erg onrustig en ontevreden met mijn leven. ik ben gehuwd, heb een zoon van 15, een goede baan (assistent-accountant), maar mis uitdaging in mi[lees meer...]jn leven, zowel op het werk als privé. Vanwege burn-out klachten heb ik een WSW indicatie, waardoor ik via WSW bedrijf gedetacheerd ben bij accountantskantoor. Na 10 jaar wil ik andere baan, ben 53, en weet dat het gezien mijn verleden (stotteren, burn-out, depressies, angsten) niet verantwoord is om over te stappen naar nieuwe baan. Ook privé mis ik uitdaging. Ik wil vrienden maken, leuke dingen doen, zoals concerten bezoeken, mountainbiken met anderen etc. Voel me ongelukkig, heb verschillende therapieën gevolgd, maar blijf onrustig en zoeken naar iets nieuws in mijn leven. Herkennen jullie dit? (ontevreden, nergens op zijn plek)
13-02-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Nog geen ervaring ga jet voor het eetst gebruiken.
11-02-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Dit medicijn heeft mij veel geholpen de Afgelopen 1,5 jaar het was wel een zware start , nu gaat heel goed met me .ik kan nu Met 18.75 Mg afbouwen en dan over 7 weken nog een met 18,75 Langsaam afbouwen samen met de specialist Dan zitten op 187,25
28-01-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik had al jaren last van een angst stoornis en hyperventilatie voordat ik aan dit medicijn begon. Bij het begin kreeg ik meer last van de klachten. Je denkt dat het nergens naar toe gaat maar gelukkig na een week of vier gaat het beter. Ik ben na deze periode van de 37,5 mg naar 75mg gegaan en dit gaf ook enige terugval. Hierna werkte het medicijn bij mijn goed en heb[lees meer...] ik al jaren een te overziene angst. Een paar jaar geleden ben ik een half jaar gestopt. Na het afkicken (week of 3) kwamen de klachten weer helemaal terug. Na zes maanden ben ik weer gestart met de medicijnen. Ik Ben inmiddels 57 jaar en mijn kwaliteit van leven met deze medicijnen heeft een ruime voldoende. Angst ligt altijd op de loer maar beheerst mijn leven niet meer.
23-01-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik had eerst Citalopram en die verloor zijn werking plotseling. Dit zorgde voor ernstige klachten. De Venlafaxine heeft me weer op de been geholpen. Wel zie ik er tegen op om af te bouwen, omdat 80% van de werking in de laagste dosis van 37,5 mg zit. Omdat het capsules zijn met balletjes is zelf een afbouw regelen die je lichaam kan hanteren heel lastig. Ik weet nog niet h[lees meer...]oe ik dit ga doen. Een optie is dit via Cinderella.org te doen. De enige die je kan helpen met afbouwen is de regenboog apotheek. Voor de rest doet iedereen niets om mensen te helpen hier weer van af te komen, met alle gevolgen voor de receptoren in je hersenen die langzaam maar zeker kapot gaan.
19-01-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik ben rond mijn 18 de depressief geworden en met maatschappelijk werk moest het over gaan... Dit hielp totaal niet! Toen doorgestuurd naar dijk en duin en daar met behulp van psycholoog en psychiater van was wel snel duidelijk dat het genetische aanleg had en dat ik met medicijnen prima mijzelf kon redden. Verschillende medicatie gebruikt, opzoek naar de medicatie die he[lees meer...]t best bij mij zou passen. Na ups en downs wisseling van medicatie kwam ik op sertraline, dit ging prima tot ik zwanger werd en moest switchen van medicatie omdat toen met dit medicijn en zwangerschap weinig bekend was. Dus werd ik door verwezen naar een psychiater in het ziekenhuis die meer ervaring had met zwangerschap en medicatie gebuikt depressie. De psychiater in het ziekenhuis heeft mij begeleid bij het overgaan op venlafaxine en begeleid tijdens mijn 2 zwangerschappen en dit ging prima! Inmiddels 2 kinderen en wat jaren verder ga ik nu stoppen bij de psychiater in het ziekenhuis en gaat mijn huisarts de begeleiding van mijn medicatie overnemen. De reden omdat de zorg verzekeraar het niet meer vergoed om naar de psychiater te gaan. Het ziekenhuis valt wel onder de verzekering alleen niet het stukje psychiatrie. Ik kan alleen zeggen schandalig eerst de medicatie niet meer vergoed en nu dit ook niet meer, het is belachelijk!
13-01-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Op advies huisarts ivm angst door burn out dit middel voorgeschreven gekregen. Aanvankelijk 37,5 mg per dag-ivm noodzakelijk contact met autistische zus (mijn moeder heeft alzheimer en omdat mijn zus en ik beiden voor haar zorgen is contact noodzaak ) en hooggevoeligheid de dosering opgehoogd naar 2x daags 37,5 mg. Ik slik daarbij op advies van arts-acupuncturist nog l-[lees meer...]theanine. Ik voel mij goed, geen last van bijwerkingen - heb het gevoel zekerder te zijn en ik kan sneller over mijn angst heen stappen als ik ergens tegenop zie. Heb besloten het de rest van mijn leven te blijven slikken - aangezien ik ook erfelijk belast ben ivm een psychotische vader. Ik vind het niet erg om dit middel te gebruiken; ik zie het zo: door allerlei oorzaken mis ik een stofje in mijn hersenen / ik kom tekort - en dit middel vult dat aan. Hetzelfde als iemand die ijzer tekort komt. Ik loop daarnaast nog bij een (hapto)therapeut
09-01-2018

Chronische depressie

Ik slik nu al ongeveer 18 jaar dit medicijn, voor recidieve depressie. De werking is prima. De bijwerkingen worden me teveel. Ik heb een jaar of 5 geleden geprobeerd te stoppen, vreselijke ervaring wist niet hoe snel weer terug te beginnen. Nu een week of 3 geleden naar huisarts gegaan om te praten over afbouwen. De bijwerking extreem zweten, begon me zo tegen te staan dat[lees meer...] ik eigenlijk wilde stoppen. Na kleine activiteit, bv 5 minuten stofzuigen lopen de druppels al van mijn gezicht, zo ook bij boodschappen doen, kleding passen, dansen of als ik me druk maak omdat ik haast heb ofzo. Mensen vragen of het buiten zo hard regent ?? Als ik dus na een feestje ofzo ga, loop ik bunnen een half uur voor schandaal omdat mijn haar dan echt kleddernat is en ik de druppels op mijn gezicht niet bij kan hoyden met droogdeppen. Thuis loop ik bijna altijd met een theedoek in mijn nek om me af te kunnen drogen. Ik ben al jaren single en zou het leuk vinden weer iemand te leren kennen maar als ik uitga zie ik er binnen de korste keren niet meer uit. Afbouwen met 1 dag 75mg en andere dag 37,5mg zo voor een maand, na minder dan 3 weken stond ik alweer bij de huisarts. Het lukt me niet, ik ben zo snel geirriteerd en prikkelbaar dat ik mezelf nu al geen leuk mens meer vind.....en onredelijk reageer op andere mensen. Aldus met huisarts besloten nu 2 weken terug te gaan naar 75mg per dag en dan afbouwen met deze en tegelijkertijd opbouwen met mirtazapine, maar daar heb ik dus net op deze site de ervaringen van andere mensen over gezlezen en die hebben het over de bijwerking honger en gewichtstoename....maar ik ben net 20 kilo afgevallen en heb nu dus schrik om er mee te beginnen. Weet nu even niet welke kant op te moeten.....of ik blijf en zweet me de rest van mijn leven een ongeluk....of ik stap over en word weer dik, dat wil ik ook niet. Iemand die mij kan helpen ALSJEBLIEFT.......??

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum