Venlafaxine

venlafaxine

Postnatale depressie (5 meningen)
Overgang (2 meningen)
Dysthymie (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Ja.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Venlafaxine (714 meningen)

Arjen Walstra (26-04-2013)

Pagina 7 van 7
26-07-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Vorig jaar in de opname terecht gekomen, ik was zwaar depressief met wanen erbij. In de opname begonnen met venlafaxine en olanzapine tegen de wanen. Eerste week was ik wat beroerd maar goed te doen. Na een maand begon ik verandering te merken, depressie werd minder en is nu zelfs verdwenen. Voor het eerst in mijn leven voel ik mij een normaal mens. Dit medicijn houd mij o[lees meer...]p de oppervlakte, enige nadeel is 15kg gegroeid. Dat probeer ik nu met sporten weer eraf te krijgen. Kortom dit medicijn heeft mij stabiel gekregen erg tevreden mee!!
17-07-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Vanwege een ernstige depressie moest ik o.a. Venlafaxine slikken. Toen ik na een opname weer thuis was had ik veel last van geheugen problemen. Ook mijn cognitieve vaardigheden stagneerden ernstig. Lezen lukte niet meer, gesprekken volgen ook niet. TV programma's volgen was ondoenlijk. Klussen lukte niet meer. Ik had problemen met spreken, op woorden komen etc. Een neurolo[lees meer...]gisch psychisch onderzoek volgde. De diagnose was verbijsterend: vasculaire dementie. Na een jaar waarin ik wilde afbouwen met Venlafaxine, tegen de zin in van mijn behandelaar, weer een neurologisch psychisch onderzoek. De resultaten waren echter niet slechter en op een aantal punten zelfs beter. Een onderzoek volgde door een klinisch geriater en de diagnose vasculaire dementie werd losgelaten. Ik ben toch gaan afbouwen en in 2017 slikte ik de helft van 150 mg. Mijn toestand verbeterde spectaclulair. Inmiddels ben ik geheel van de Venlafaxine af en heb al mijn oude vaardigheden en geheugen weer terug! Hoewel het niet als bijverschijnsel van Venlafaxine wordt aangegeven blijf ik van mening dat dit middel de oorzaak was van mijn ernstige klachten.
30-06-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik gebruik dit al bijna 8 jaar ik heb er veel baat bij Ik voel mij goed en heb geen bijwerkingen Nou ja 1 ik heb minder zin in sex is voor mij geen probleem zonder partner.
26-06-2018

Ademhalingsproblemen

Een ritje naar de hel is er volgens mij niks bij, wat een verschrikkelijke rommel is dit zeg. Als allereerst werd er oxazepam aanbevolen, nadat ik hier blijkbaar een allergische reactie op had en eruit zag als een zombie terug gegaan naar de huisartsenpost waar een of andere 'huisarts' na het meten van mijn bloeddruk en hartslag, het vragen van mijn leeftijd en of ik no[lees meer...]g last had van hyperventilatie aanvallen maar met het geweldige idee kwam om dan maar is een anti-depressiva capsule naar binnen te werken. Kreeg nog te horen dat ik zeker minimaal 2 weken tot een half jaar moet doorpakken anders heeft het schijnbaar geen effect, nee begrijpelijk want als je dit langer dan een week pakt lig je of onder de grond of ben je zo een kasplantje geworden dat ze je in een gesloten afdeling gooien ergens in Enschede. Vanaf het moment dat de pil begint te werken zal je geen emotie meer voelen, een lach kan er niet vanaf want je bent vergeten wat het is, het enige wat je nog kent is zweven en zweten. Pieken en dalen meegemaakt waar de Goliath in Walibi nog wat van kan leren, enige voordeel aan dit vergif is dat je geen honger hebt dus als je overgewicht hebt en je geen andere uitweg meer ziet raad ik je zeker aan om hier maar is een keer op te kauwen. Raad iedereen af om dit te pakken, na het stoppen met dit vergif ging het aanzienlijk beter en was ik binnen no-time weer wat levendiger en kreeg ik weer het gevoel dat ik mijn eigen lichaam kon besturen. Zon, wandelen en rust nemen is het beste medicijn ipv deel te nemen aan deze helse farmaceutische industrie.
20-06-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Verschrikkelijk medicijn. Ergste ervaring die ik ooit meemaakte. Er wordt geadviseerd om 6 tot 9 maanden door te slikken. Logisch, want dan zijn neuronen zo aangetast dat afbouwen onmogelijk wordt. Medicijn wat zwaar drogerend werkt. Farmaceutische goudmijn. Moest er de liefde voor opzij zetten. Moest kiezen om af te bouwen om af te komen van dit verschrikkelijke gif.
18-06-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Het middel helpt de scherpe randen eraf te halen. Verder is de maatschappij de boosdoener bij mij persoonlijk. Nadeel is absoluut nr 1 niet vergeten in te nemen! Zelfs na een tweetal uurtjes te laat voel je dat het foute boel is. Zweten hartkloppingen afwezig paniek gevoel hyperactiviteit en zweefgevoel in de benen!
17-06-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik had erg last van de bijwerking 'dromen'. In mijn geval werden dit door de paniek bijna altijd nachtmerries. Gelukkig heb ik nu een ander medicijn erbij die de nachtmerries stoppen.
14-06-2018

Nervositeit

Gebruik nu anderhalf jaar dit medicijn. Wil nooit meer zonder. Was altijd hypernerveus, onrustig, hartkloppingen, nachtmerries, vermeed situaties. Nu voelt het leven weer 'normaal'. Onverwachte bijkomstigheid was dat zelfs mijn hartkloppingen en overslaand hart zijn verdwenen. Nadat ik tig betablokkers heb moeten proberen. Ik ervaar geen bijwerkingen. Behalve wanneer ik [lees meer...]per ongeluk een tablet oversla, dan de bekende brainzaps. Voor mij het perfecte medicijn.
Pagina 7 van 7

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!