Venlafaxine

venlafaxine

Postnatale depressie (6 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)

08-08-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Eerst een ander medicijn tegen mijn depressie gekregen dat niet hielp. Daarna werd venlafaxine retard voorgeschreven. Ik merkte al na een paar dagen een enorm verschil en voelde me na 5 jaar eindelijk weer opgewekt en vrolijk. Dus bijzonder blij. Enige nadeel dat ik ervaar is geheugenverlies en black outs. De psych kon dit biet bevestigen, maar wel heel toevallig dat dit s[lees meer...]amenvalt met het gebruik. Zelfs namen van vrienden kan ik opeens vergeten zijn. Echter weegt het niet op tegen de positieve kant van het medicijn. Ik slik nu 8 maanden deze variant 75mg en hoop dat ik dit over een half jaar mag gaan afbouwen.
03-08-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Goedendag, Ik heb nu al een aantal jaar venlafaxine retard geslikt. Aangezien ik al een paar keer ben gestopt met de medicijnen, leek het me dus in eerste instantie niet handig om het weer te proberen. Nu ben ik in mijn vakantie gestopt. Dat ging opzich redelijk. Tot ik weer moest werken. Toen ging het toch weer op en neer. ‘S ochtends toch wel erg last van emotie[lees meer...]s. In de middag een flinke hoofdpijn. Ik kom er nu wel achter dat het een hele opgave is om te stoppen. Ik snap alleen niet goed waar die hoofdpijn vandaan komt. Iemand daar ervaring mee?
02-08-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Na een misdiagnosing Myocardinfarct , raakte ik de weg kwijt. Hierna aan de oxazepam gezet waardoor ik nog veel meer ontspoorde. Arts vermoede angststoornis, wat in feite simpelweg negative effecten waren van de medicatie. Schreef me Venlafaxine voor, totaal radeloos werd ik er van en geloofde mijn huisarts. Toen hij wilde ophogen Venlafaxine, sputterde ik tegen. Dit vond [lees meer...]hij niet correct en sommeerde bijna dan ik dan maar mee Oxazepam moest gaan nemen. In plaats van dat te doen ben ik de oxazepam gaan afbouwen op eigen initiatief wat niet makkelijk was. Hierna voelde ik me meer terug mezelf. Dus besloot ook de venlafaxine af te bouwen, maar daar was de arts fel op tegen of uiteindelijk werd me geadviseerd om de dag te gaan slikken. Absurd, gezien de korte halfwaardetijd, dus ik besloot 10 korrels per twee weken af te bouwen. Ik wilde dit gif uit mijn lijf na vier maanden. Ik heb er een half jaar over gedaan om eraf te komen, en het heeft me vermoedelijk een heel mooi contact met iemand gekost, waardoor ik het moeilijker kreeg toen ik eenmaal was gestopt. Tijdens de afbouw was het een ramp, met alle bovengenoemde bijwerkingen. Bedankt venlafaxine, bijna een jaar verklood van mijn leven en mogelijk ook een liefde.
31-07-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Derde depressieve episode door voortslepende problemen in mijn leven. Deze (zware) depressie kwam opzetten terwijl het einde van die problemen in zicht was. Ik probeerde het eerst een aantal maanden te stoppen met alles behalve antidepressiva. Het werd erger en erger. Toen ben ik, op voorschrift van de huisarts, weer begonnen met escitalopram, het medicijn dat me in de ee[lees meer...]rste twee episodes heeft geholpen. Ik had weer vreselijk last van "opstart-bijverschijnselen", één van de redenen dat ik er niet mee wilde beginnen. Na 3 maanden was ik nog steeds even depressief. Een psychiater heeft me toen laten overstappen op Venlafaxine. Geen enkel probleem met het overstappen, en na twee weken begon ik me beter te voelen. Ik heb gesprekken gehad met psychiater en psycholoog en heb me gestort op een zelfhulpboek overr cognitieve therapie. En nu.... voel ik me weer de oude. Ik ben zo gelukkig!!! Ik ga door met slikken zolang als de psychiater me dat aanraadt.
26-07-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Vorig jaar in de opname terecht gekomen, ik was zwaar depressief met wanen erbij. In de opname begonnen met venlafaxine en olanzapine tegen de wanen. Eerste week was ik wat beroerd maar goed te doen. Na een maand begon ik verandering te merken, depressie werd minder en is nu zelfs verdwenen. Voor het eerst in mijn leven voel ik mij een normaal mens. Dit medicijn houd mij o[lees meer...]p de oppervlakte, enige nadeel is 15kg gegroeid. Dat probeer ik nu met sporten weer eraf te krijgen. Kortom dit medicijn heeft mij stabiel gekregen erg tevreden mee!!
17-07-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Vanwege een ernstige depressie moest ik o.a. Venlafaxine slikken. Toen ik na een opname weer thuis was had ik veel last van geheugen problemen. Ook mijn cognitieve vaardigheden stagneerden ernstig. Lezen lukte niet meer, gesprekken volgen ook niet. TV programma's volgen was ondoenlijk. Klussen lukte niet meer. Ik had problemen met spreken, op woorden komen etc. Een neurolo[lees meer...]gisch psychisch onderzoek volgde. De diagnose was verbijsterend: vasculaire dementie. Na een jaar waarin ik wilde afbouwen met Venlafaxine, tegen de zin in van mijn behandelaar, weer een neurologisch psychisch onderzoek. De resultaten waren echter niet slechter en op een aantal punten zelfs beter. Een onderzoek volgde door een klinisch geriater en de diagnose vasculaire dementie werd losgelaten. Ik ben toch gaan afbouwen en in 2017 slikte ik de helft van 150 mg. Mijn toestand verbeterde spectaclulair. Inmiddels ben ik geheel van de Venlafaxine af en heb al mijn oude vaardigheden en geheugen weer terug! Hoewel het niet als bijverschijnsel van Venlafaxine wordt aangegeven blijf ik van mening dat dit middel de oorzaak was van mijn ernstige klachten.
30-06-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik gebruik dit al bijna 8 jaar ik heb er veel baat bij Ik voel mij goed en heb geen bijwerkingen Nou ja 1 ik heb minder zin in sex is voor mij geen probleem zonder partner.
26-06-2018

Ademhalingsproblemen

Een ritje naar de hel is er volgens mij niks bij, wat een verschrikkelijke rommel is dit zeg. Als allereerst werd er oxazepam aanbevolen, nadat ik hier blijkbaar een allergische reactie op had en eruit zag als een zombie terug gegaan naar de huisartsenpost waar een of andere 'huisarts' na het meten van mijn bloeddruk en hartslag, het vragen van mijn leeftijd en of ik no[lees meer...]g last had van hyperventilatie aanvallen maar met het geweldige idee kwam om dan maar is een anti-depressiva capsule naar binnen te werken. Kreeg nog te horen dat ik zeker minimaal 2 weken tot een half jaar moet doorpakken anders heeft het schijnbaar geen effect, nee begrijpelijk want als je dit langer dan een week pakt lig je of onder de grond of ben je zo een kasplantje geworden dat ze je in een gesloten afdeling gooien ergens in Enschede. Vanaf het moment dat de pil begint te werken zal je geen emotie meer voelen, een lach kan er niet vanaf want je bent vergeten wat het is, het enige wat je nog kent is zweven en zweten. Pieken en dalen meegemaakt waar de Goliath in Walibi nog wat van kan leren, enige voordeel aan dit vergif is dat je geen honger hebt dus als je overgewicht hebt en je geen andere uitweg meer ziet raad ik je zeker aan om hier maar is een keer op te kauwen. Raad iedereen af om dit te pakken, na het stoppen met dit vergif ging het aanzienlijk beter en was ik binnen no-time weer wat levendiger en kreeg ik weer het gevoel dat ik mijn eigen lichaam kon besturen. Zon, wandelen en rust nemen is het beste medicijn ipv deel te nemen aan deze helse farmaceutische industrie.
20-06-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Verschrikkelijk medicijn. Ergste ervaring die ik ooit meemaakte. Er wordt geadviseerd om 6 tot 9 maanden door te slikken. Logisch, want dan zijn neuronen zo aangetast dat afbouwen onmogelijk wordt. Medicijn wat zwaar drogerend werkt. Farmaceutische goudmijn. Moest er de liefde voor opzij zetten. Moest kiezen om af te bouwen om af te komen van dit verschrikkelijke gif.
18-06-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Het middel helpt de scherpe randen eraf te halen. Verder is de maatschappij de boosdoener bij mij persoonlijk. Nadeel is absoluut nr 1 niet vergeten in te nemen! Zelfs na een tweetal uurtjes te laat voel je dat het foute boel is. Zweten hartkloppingen afwezig paniek gevoel hyperactiviteit en zweefgevoel in de benen!
17-06-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik had erg last van de bijwerking 'dromen'. In mijn geval werden dit door de paniek bijna altijd nachtmerries. Gelukkig heb ik nu een ander medicijn erbij die de nachtmerries stoppen.
14-06-2018

Nervositeit

Gebruik nu anderhalf jaar dit medicijn. Wil nooit meer zonder. Was altijd hypernerveus, onrustig, hartkloppingen, nachtmerries, vermeed situaties. Nu voelt het leven weer 'normaal'. Onverwachte bijkomstigheid was dat zelfs mijn hartkloppingen en overslaand hart zijn verdwenen. Nadat ik tig betablokkers heb moeten proberen. Ik ervaar geen bijwerkingen. Behalve wanneer ik [lees meer...]per ongeluk een tablet oversla, dan de bekende brainzaps. Voor mij het perfecte medicijn.
13-06-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Na eerder afgebouwd te hebben van 275mg tot 0mg een terugval gehad uit het niks. Arts gevraagd om weer tijdelijk te mogen slikken om te functioneren op mijn huidige baan. Gelijk vielen de bijwerkingen op, gebrek aan libido en vage onsamenhangende dromen... Verder slaperig en altijd een gevoel van een kater in de ochtend. Het deed wel zijn werk en ben nu weer afgebouwd n[lees meer...]aar 0mg nadat ik een andere baan had gezocht. Maar als je elke minuut jezelf rot voelt en het leven je zo tegenstaan zorgen deze pillen wel voor verlichting.
23-05-2018

Depressief

Ik slik nu een jaar Venlafaxine. Helaas heeft het bij mij niet het gewenste effect. Mijn klachten zijn nog steeds hetzelfde. Ik heb alleen last van bijwerkingen als ik ze een dag vergeet. En dan is er geen land met me te bezeilen. Ik zie het leven dan echt niet meer zitten. Kan alleen nog maar huilen, piekeren en ontzettend opgefokt voelen. Ik slik er Wellbutrin bij, deze [lees meer...]gaat de Venlafaxine uiteindelijk vervangen. Dit zou beter zijn, omdat ik ook ADD/ADHD zou hebben. Maar dit heeft tijd nodig. Ook heb ik Quetiapine gekregen om beter te kunnen slapen. Dit werkt super. Na een jaar slecht/amper slapen. Heb ik nu 5 nachten doorgeslapen.
13-05-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik ben momenteel aan het afbouwen van 300 mg naar 0 mg maar ben blijven steken op 112,5 mg. Zal mentaal nog iets sterker moeten worden om de laatste stappen te zetten.
28-04-2018

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum