ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 7 van 7
02-04-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Iemand bekend met het krijgen van gele tanden?
01-04-2018

Hyperventilatie

Heb ik op advies van huisarts voor het slapen gaan in genomen maar ik slik ook oxazepam en dat kon geen kwaat volgens huisarts en apotheek dus gedaan en de volgende morgen werd ik niet goed na opstaan ben in elkaar gezakt paar seconde weg geweest en een uur later een grote hyperventilatie aanval zo er dat mijn man 112 gebeld omdat hij dacht dat het hart het was ik slik all[lees meer...]een nog oxazepam voor als het nodig is en magnesium voor de spieren en veel water ik heb de hyperventilatie nu bijna een jaar .
20-03-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Bezint eer gij begint!!! Ik weet dat leven met depressie/angst een hel is maar dit soort medicijnen worden veel te snel en makkelijk voorgeschreven. Besef echt heel goed dat deze pillen je zwaar afhankelijk maken en als je er ooit af wil je door een hel gaat. Het opbouwen is vreselijk. Je voelt je echt ziek maar afbouwen is haast niet te doen. Ik slikte 300 mg en ben er nu[lees meer...] een half jaar af en begin me nu pas weer een beetje normaal te voelen. Ik deed het met de kleinst mogelijke stapjes over een lange periode maar toch. Misselijk, overgeven, diaree maar het ergste zijn de schokken zowel in je hoofd als je lichaam. Mijn man moest mij soms letterlijk vasthouden om mijn lichaam stil te krijgen. Stroomstoten door je hoofd echt heel erg!! Mijn advies blijf van de pillen!! Probeer het op te lossen op een andere manier ik weet dat dat moeilijk is maar deze ellende wil je jezelf niet op de hals halen.....
12-03-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

ik gebruik dit medicijn tegen depressie en angstproblematiek. Het werkte eerst niet helemaal goed, maar na verhoging van de dosis werkt het nu wel naar tevredenheid. Enige bijwerkingen die ik duidelijk had waren rare, levendige dromen, soms wat nachtmerries en nachtelijk zweten, maar dit is na ongeveer 2 maanden na de laatste verhoging weg gegaan
10-03-2018

Chronische depressie

Ik ben een vrolijk lief persoon met wie t al 2 jaar niet lekker ging. Geweldige jeugd en nooit wat meegemaakt. Waarom kreeg ik dan paniek aanvallen? Werd angstig en voelde me somber. Wat was ik boos op mijzelf dat dit mij overkwam. Werd snachts 4x wakker, huilbuien tot ik niet meer op mijn benen kon staan. Een burn-out was de constatering vd arts. Dit blijkt nu een angstst[lees meer...]oornissen met depressie te zijn. Na 5 maanden citalopram dat niets deed overgestapt op venlafaxine. Na steeds weer verhogen voelde ik me steeds een stukje beter. Nu eindelijk na 10 weken de laatste verhoging te hebben gehad herken ik de fijne vent weer die ik altijd was. Ik wilde niet toegeven aan deze medicijnen, wilde op eigen kracht, dat is me niet gelukt en nu kan ik me daar eindelijk bij neerleggen. De put was zoooo ontzettend diep maar met mensen om me heen die er altijd voor mij waren koester ik hoe ik mij nu voel. Ik word dikker, oorsuizen, kom moeilijker klaar, soms duizelig. Maar dit zijn peanuts vergeleken met hoe t was. Een depressie en angst kan iedereen overkomen, zelfs als je je hele leven lang alleen maar liefde en geluk heb gekend zoals ik . Gun het jezelf ❤️
04-03-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Gebruik deze medicatie NIET. Je hebt er zoveel meer ellende dan voordeel van. De bijwerkingen zijn te heftig en bijwerkingen zijn er altijd op de achtergrond. Als je het per ongeluk vergeet kan je daarna een dag niet functioneren doordat de bijwerkingen heel erg versterken. Ik heb het 2 jaar lang gebuikt met alle bovengenoemde bijwerkingen altijd aanwezig. Maar de electri[lees meer...]sche schokken waren het heftigst met afbouwen. Ik ben heel snel afgebouwd van 150 naar 0 mg, om de 2 weken afgebouwd met 37,5. Ik raad aan dit niet te doen maar bouw af met zo klein mogelijke stappen voor zo min mogelijk bijwerkingen.
02-03-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Na jarenlang gebruik van Seroxat en de nodige toename in gewicht, ben ik na laatste opname bij PAAZ in overleg met psychiater overgestapt op Venlafaxine 150 mg verlengde afgifte. Op zich werkt het medicijn redelijk goed, maar ik ben erg onrustig en ontevreden met mijn leven. ik ben gehuwd, heb een zoon van 15, een goede baan (assistent-accountant), maar mis uitdaging in mi[lees meer...]jn leven, zowel op het werk als privé. Vanwege burn-out klachten heb ik een WSW indicatie, waardoor ik via WSW bedrijf gedetacheerd ben bij accountantskantoor. Na 10 jaar wil ik andere baan, ben 53, en weet dat het gezien mijn verleden (stotteren, burn-out, depressies, angsten) niet verantwoord is om over te stappen naar nieuwe baan. Ook privé mis ik uitdaging. Ik wil vrienden maken, leuke dingen doen, zoals concerten bezoeken, mountainbiken met anderen etc. Voel me ongelukkig, heb verschillende therapieën gevolgd, maar blijf onrustig en zoeken naar iets nieuws in mijn leven. Herkennen jullie dit? (ontevreden, nergens op zijn plek)
13-02-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Nog geen ervaring ga jet voor het eetst gebruiken.
Pagina 7 van 7

Mirena (2099) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (841) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (482) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (461) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!