Ervaringen met Venlafaxine

venlafaxine

verhoogde hoeveelheid zweten hallucinaties hyperactiviteit misselijkheid slapeloosheid angst verminderd libido apathie gewichtstoename

Chronische depressie (53 meningen)
Postnatale depressie (9 meningen)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS) (8 meningen)
Sociale fobie (7 meningen)
Overgang (3 meningen)
Dysthymie (3 meningen)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

20-08-2021 | Vrouw | 49
venlafaxine (225mg)
na aantal x citolapram te hebben gebruik op advies over gestapt op deze omdat citolapram niet voldoende werkte. Overstap kon in 1x, en binnen een week of 2 voelde ik me herboren! Ik stop nooit meer, ben nu de beste versie van mezelf. Geen bijwerkingen van het merk Sandoz, wel van de andere variantie. Ik betaal hem dus maar gewoon zelf omdat de verzekering alleen andere ve[lees meer...]rgoed.

16-08-2021 | Man | 52
venlafaxine (75mg)
Ben hier net mee begonnen, na meerdere AD gehad te hebben. Heb het 10 jaar geleden tot 5 jaar terug ook gebruikt, toen met moeite er af gekomen. Nu toch weer deze. Wil ervaringen kunnen uitwisselen. Er zijn zoveel merken. Dat maakt het er niet makkelijker op. Heb ik met het merk Mylan de juiste keuze genomen? Ik lees vooral dat de Aurobindo klachten geeft.

15-08-2021 | Man | 41
venlafaxine (37,5mg)
6,5 jaar 150mg geslikt, redelijk goed effect, laatste jaar merkte ik er niet veel meer van, gestopt in 8 weken, na 2/3 maanden weer angst/paniek aanval gekregen, na overleg weer begonnen met 37,5mg, bijwerkingen verschrikkelijk! na ongeveer 12 dagen gestopt! wie kan antwoord geven hoelang het effect blijft hangen? nu na 6 dagen nog steeds onrustig, slecht slapen, spanni[lees meer...]ng blijft, piekeren, eetlust verstoord, stoelgang nog rottig, huisarts wil mij nu aan de mirtazapine hebben? goed plan? of doorzetten zonder iets? HELP!

04-08-2021 | Vrouw | 36
venlafaxine (75mg)
Dit medicijn heeft van alle ssri's de beste werking voor mij gehad. Het voelde heerlijk! Alsof ik eindelijk een filter om mij heen had en de wereld veel minder intens binnen kwam. Hierdoor ook veel minder angstig. Alsof ik als het ware net als 'normale' mensen om mij heen werd. Maar... Ik kreeg er electrische schokken van in mijn hoofd. Dit werd zo hinderlijk dat ik toch h[lees meer...]eb moeten stoppen met de medicijnen. Nu gebruik ik niets meer. Dat gaat ook goed maar de schokken zijn nooit meer helemaal weg gegaan. In tijden van veel stress steken ze weer de kop op.

02-08-2021 | Vrouw | 34
Postnatale depressie
9 maanden na bevalling en psychose . Kreeg ik tijdens opname deze medicatie. Heeft alles veranderd en ik kan nu volledig functioneren. Spijtig genoeg wel geprobeerd af te bouwen maar blijf 75 + 37,5 nodig hebben. Dochter is nu 2,5 jaar

31-07-2021 | Vrouw | 32
venlafaxine (150mg)
Hoi, Ik heb al eerder geplaatst en gereageerd via deze site. Nu vroeg ik mij af, of er meer mensen zijn die na de ‘stop’ van Focus overgestapt zijn op TEVA? En nu WEER over moeten stappen, omdat ook TEVA stopt?

29-07-2021 | Man | 52
venlafaxine (150mg)
Ik gebruik venlaflaxine nu 3 jaar Ik kan nu zeer goed met mijn depressie om gaan. En het werkt ook voor mijn add (een vorm van abhd) Goed, mijn hoofd ben is het nu een stuk rustiger en minder chaotisch.

21-07-2021 | Man | 60
venlafaxine (37,5mg)
Polyneuropathie
heeft totaal geen effect, slik ze nu 2 maanden, Dit is inmiddels me 5e soort medicijnen voor me polyneuropathie. Kijken maar weer naar andere.

20-07-2021 | Vrouw | 32
Borderline persoonlijkheidsstoornis
2e keer dat ik gebruik maak van de venlafaxine, helpt mij goed. Ik kan weer functioneren, durf weer naar de winkel, minder last van depressie. Wel in combinatie met VERS training die ik gehad heb.

26-06-2021 | Man | 39
venlafaxine (225mg)
Ik heb sinds mijn 10e levensjaar een gegeneraliseerde angststoornis.Dit heb ik jaren redelijk onder controle kunnen houden,helaas een jaar of 8 geleden is het verergerd door stress van werk en gezin.Toen overspannen geraakt en gestart via de huisarts met paroxetine en metoprolol voor bloeddruk,paroxetine gaf redelijk wat bijwerkingen zoals duizelig,misselijk,geen orgasme.H[lees meer...]ierna zijn de klachten licht verbeterd maar niet voldoende,na een aantal maanden via de huisarts overgegaan op citalopram.Die overgang ging zonder problemen maar de klachten bleven hetzelfde op de zwaarste dosis.Hierna wilde de huisarts dat ik via een psychiater de medicatie ging instellen,omdat ik al bij een psycholoog zat was ik snel aan de beurt.Hij heeft toen me de citalopram af laten bouwen in 2 weken en daarna een week niks,dit was een slechte week met zeer veel klachten.Na deze week begonnen met venlafaxine 37,5 mg van sandoz,en dit volgens schema opgehoogd naar 150 mg per dag.Na 1 dag na de start was ik al mijn klachten van de stop week kwijt,en geen bijwerkingen.Bij iedere verhoging wekelijks wel licht duizelig soms wat misselijk en nachtmerrie's,maar de spannings klachten werden ook beter.Toen 150 mg tabletten van aurobindo gekregen van de apotheek en dit veroorzaakte problemen,meer spanning en bijwerkingen.Na contact met de psychiater opnieuw 150 mg voorgeschreven maar van sandoz.Na een aantal dagen waren de klachten weer onder controle,en heb ik een aantal weken op deze dosis gezeten.Dit leverde nog niet het beste resultaat en is nu de dosis verhoogd naar 225mg.En nu merk ik duidelijk verschil,wel wat bijwerkingen maar veel meer rust en nauwelijks spanning meer,minder chaotisch en geen klachten meer in winkels of met drukte.

09-06-2021 | Vrouw | 36
venlafaxine (150mg)
Een aantal jaar geleden ook een angststoornis meegemaakt en toen Cytalopram voorgeschreven gekregen. Hier heb ik nooit positief effect van ondervonden. Uiteindelijk afgebouwd en er zo bovenop gekomen. Een tijdje terug weer na omstandigheden in een vergelijkbare situatie terecht gekomen en een ander middel (Venlafaxine) voorgeschreven gekregen. Dit middel lijkt beter bij [lees meer...]me te passen. Ik schijn een hoog metabolisme te hebben, dus 2x opgehoogd, nu op 150 mg. Mijn tip: Laat je écht niet gek maken door de negatieve ervaringen. De meeste mensen die een positieve ervaring hebben, nemen niet de moeite om dit hier te plaatsen. Ik heb dus wél een positieve ervaring. Maar het opbouwen was pittig. De angstklachten verergerden, dus het was moeilijk om vertrouwen te krijgen in het medicijn. Doorzetten is nodig om na een aantal weken effect te ervaren. Bij mij schijnt de zon weer en ik leef niet meer in angst. De medicijnen hebben daar aan bij gedragen, maar ook zeker cognitieve gedragstherapie en veel in de buitenlucht zijn. De enige bijwerking waar ik nu nog last van heb is zweten.

08-06-2021 | Vrouw | 26
venlafaxine (75mg)
Begonnen met Venlafaxine omdat ik sinds afgelopen november kamp met een angst en paniekstoornis. Omdat de wachttijd van de psycholoog behoorlijk lang was (half jaar), heb ik samen met de huisarts besloten om de tijd te overbruggen met medicatie. Hij gaf aan Venlafaxine voor te willen schrijven en gezien de hevigheid van mijn paniekaanvallen gelijk te willen starten met 75 [lees meer...]mg. Een aantal uur na inname begon ik mij zeer onrustig te voelen en kreeg ik paniekaanvallen die ik nog nooit zo hevig had ervaren. Ik wist niet meer waar ik het zoeken moest. Na een uurtje Oxazepam genomen om rustig te worden maar hier had ik niet zoveel baat bij. In overleg met de huisartsenpost nog een 2e genomen die gelukkig wel werkte. De ochtend daarop toen ik wakker werd herkende ik mijzelf niet meer in de spiegel. Ik had grote pupillen en zag er verward uit. Mijn lichaam voelde niet meer van mij en heet leek alsof ik in een film beland was. In overleg met de huisarts de dosis gelijk afgebouwd naar 37,5 mg en daarnaast maximaal 6 x per dag oxazepam. Dit leek goed te gaan maar na 2 weken kreeg ik een hoge hartslag. In rust zat ik op 140, terwijl ik rustig op de bank lag. Uiteindelijk naar de huisartsenpost gegaan en bleek dat ik tachycardie had door de medicatie. Ik moest gelijk stoppen met de venlafaxine en starten met Propranolol om mijn hartslag weer rustig te krijgen... Voor mij nooit dit middel meer..

18-05-2021 | Man | 66
venlafaxine (75mg)
Ik werd er nog zieker van ik heb weer en niewe medicijn gehat ze zeggen er niks je moet er maar van uitgaan dat het werkt dan doen ze gewoon en ander merk en dan zeggen ze dat is het zelfde met en nummer er op e 74 en

16-05-2021 | Vrouw | 41
venlafaxine (75mg)
Oproep! Zijn er nog mensen die ivm stoppen van Venlafaxine van Mylan over moesten stappen op het merk Teva en daar hinder van ondervinden? Na 10 jaar stabiel met Mylan, nu opeens terugval na 3 weken gebruik Teva

14-05-2021 | Vrouw | 49
venlafaxine (225mg)
Durfde eerst niets meer op sociaal gebied. Was bang voor mensen. Dat mensen naar mij keken. Nu met Venlafaxine ben ik er voor 90% van af. Maar ik moest toen ik begon wel erg doorzetten met de bijwerkingen. 12 weken lang. Maar het geeft mij nu al 7 jaar plezier. Nooit meer iets anders. O,ja kleinigheidje je wordt dikker. Maar ja wat is erger. De angst!

09-05-2021 | Vrouw | 52
venlafaxine (112,5)