Venlafaxine

venlafaxine

Postnatale depressie (6 meningen)
Dysthymie (3 meningen)

20-02-2019

Heeft mijn leven gered!
18-02-2019

Manisch-depressieve stoornis

Met dit medicijn heb ik gekregen omdat ik zeer depressief was en het leven niet meer zag zitten. Bang was voor alles en mezelf wegcijferde. Inmiddels slik ik dit middel al meer dan 10 jaar en ben nog steeds tevreden. Het middel heeft mij geholpen uit bed te gaan en de dag te ervaren. De scherpe kantjes zijn er vanaf.
18-02-2019

Autisme

Autistisch met daarbij een forse depressie een GAS, sociale angststoornis en paniekstoornis. Hiervoor krijg ik Venlafaxine 225 mg voorgeschreven gekregen. Voorheen 150 mg. Ik ervaar dat de klachten afnemen en de scherpe radnjes eraf gaan. Qua bijwerkingen merk ik nauwelijks wat. Voorheen andere (AD) gebruikt dat was 1 en al bijwerkingen met dit middel is dit niet het geval[lees meer...]. Zeer tevreden mee!
16-02-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Krijg Venlafaxine 225 mg voorgeschreven gekregen. Dot krijg ik voor: Depressie, GAS, sociale angst en een paniekstoornis. Ik merkte al gauw verbetering tijdens de opghoging. Nauwelijks bijwerkingen gehad. Eerder een ander (AD) geprobeerd had enkel de bijwerkingen. Met dit middel heb ik de juiste werking en het pakt ook meerdere klachten tegelijk aan.
02-02-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik slik dit medicijn omdat ik veel last had van angst en paniek. Daarnaast had ik vele negatieve gedachtes. Wat ook invloed had op mijn studie. Ik had ernstige concentratieproblemen die ik voor mijn depressie nooit had gehad. De medicatie heeft zeker geholpen om mijn angst en paniek deels te verlichten. Echter voel ik mij behoorlijk duf en vermoeid. Ook heb ik het gevoel[lees meer...] dat mijn rationaliteit een beetje wordt beperkt. Het denken duurt wat langer. Wat mij het meest dwars zit is dat indien ik aan het denken ben of slaap krijg ik ontzettend veel last krijg van een oorruis en geruis in mijn hoofd. Ik weet dus niet of dit komt doordat de hoeveelheid te hoog of juist te laat is. Reacties zijn welkom! Hoor graag van jullie!
30-01-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Werkt prima naar behoren.
27-01-2019

Autisme

Wegens Autisme met daarbij PTSS een zware depressie en paniek-sociale angststoornis krijg ik Venlafaxine (Efexor) 75 mg voorgeschreven gekregen. Het helpt goed om de scherpe randjes van de klachten eraf te halen en maakt je langzaam een nieuw mens. De bijwerkingen duurde bij mij maar een paar dagen, niets ernstigs.
26-01-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Eerste nacht verliep redelijk, wel vaak wakker en moeilijk weer in slaap te komen. De volgende dag erg opgefokt, volgens mensen om mij heen keek ik anders uit mijn ogen. Tweede nacht werd ik wakker en heb niet meer kunnen slapen. Ik had hartkloppingen, paniekaanvallen, erg rusteloos, kon mijn handen en benen niet stil houden. Hele nacht misselijk en overgeven en consta[lees meer...]nt een droge mond. Ik keek in de spiegel en mijn pupillen waren erg groot. Het heeft tot de volgende dag 14:00 uur geduurd tot ik weer rustig was, na 5 stuks oxazepam vanaf 01:00 ‘snachts (op advies van de specialist) Ben gestopt met innemen maar 2 dagen erna nog steeds niet helemaal lekker.
23-01-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Zit in een zware depressie met daarbij een angst en paniekstoornis. Hiervoor heeft de specialist Venlafaxine 75 mg voorgeschreven. Tot nu toe helpt het aardig en de bijwerkingen zijn mild te noemen
23-01-2019

19-01-2019

Pijn (algemeen)

Gekregen van mijn mdl arts ivm neuropatische pijn bij ziekte van Crohn. Eerste week was een hel. net of ik continu dronken rondliep. Na een week gewend en met 2 weken voor het eerst in jaren geen buikpijn en ook geen hoofdpijn meer. Het overmatig gapen en de zweetaanvallen nam ik voor lief. Na iets meer als 5 jaar begonnen er steeds meer bijwerking op te treden en worden z[lees meer...]e ook steeds heftiger. Naast gapen en zweetaanvallen (die nu iedere dag gebeuren en niet meer bij meer dan 20 graden) ook moeite met slapen, heel erg moe en krijg weer hoofdpijnklachten. Heb verschillende merken gehad. Accord, teva, auro allemaal dezelfde bijwerkingen en evrn erg
16-01-2019

Chronische depressie

Hielp uitstekend tegen mijn depressie en angststoornis,maar te veel bijwerkingen die gezondheidsbedreigend werden.
13-01-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb ervaring met seroxat, prozac, fevarin en moclobemide (Aurorix). Van al deze middelen ging ik enorm transpireren. En mijn libido nam af. Daarnaast kwam ik van seroxat enorm aan. Venlafaxine is voor mij het beste antidepressiva met veruit de minste bijwerkingen. Ik gebruik het tegen een sociale fobie en tegen depressie waar ik nu 30 jaar last van heb. Onlangs heb ik[lees meer...] in overleg met mijn arts een benzo hier aan toegevoegd. Eerst Oxazepam. Maar dit heb ik later gewijzigd in 2x0,25mg Alprazolam. Alprazolam werkt sneller en naar mijn mening iets langer. Het blijft een libido killer. Maar ik gebruik Alprazolam alleen tijdens werk en lastige sociale situaties. Bij de start van het gebruik van Venlafaxine maakte het me zeer nerveus. En telkens bij ophoging kwam dit terug. Het heeft 3/4 jaar geduurd voordat ik op 150 mg zat (2x75mg.) Het dempt mijn negatieve en angstige gedachten. En ik kan mijn gedachten makkelijker verzetten. Voor mij is het heel belangrijk gebleken om constant te zijn in inname. Zodra ik een dosis vergeet of per ongeluk een dubbele neem, word ik erg nerveus. Hopelijk help ik andere mensen met mijn ervaring. Ik weet hoe moedeloos een sociale fobie je kan maken. Voor mij was het een zoektocht van jaren naar het beste medicijn. Mijn arts en ik denken er nu nog aan om de Venlafaxine gift te verhogen naar 225mg. Reacties en ervaringen zijn altijd welkom.
03-01-2019

Manisch-depressieve stoornis

Zijn sinds 21 november 2018 bezig maar tot nog toe geen verbetering begonnen met 1x 37,5 mg per dag, na 2 dgn 2x perdag en zo opgebouwd naar nu 2x 150mg en nog geen verbetering helaas, ook Lorazepam 1 mg gekregen ook dat veroorzaakt niet veel goeds,hele dagen op de bank en een dronkenmans loop. Wie heeft hier nog meer last van?..
26-12-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Na 2 maanden venlafaxine was ik eindelijk weer mezelf. Ondanks veel bezoekjes aan een psycholoog bleef ik met problemen kampen. Door onzekerheid en sociaal perfectionisme streefde ik altijd naar het allerbeste op sociaal gebied. Het was nooit goed genoeg. Ik kreeg last van zweetaanvallen tijdens sociale situaties en dit zorgde ervoor dat ik steeds minder durfde. Simpele ve[lees meer...]rjaardagsbezoekjes of een bezoek aan openbare plekken waar ik bekenden tegen kon komen maakte me erg gespannen en zweterig. Ik durfde op het gegeven moment niets meer en begon enorm te piekeren over alles, en vooral de mogelijke opvliegers en zweetaanvallen. Dit medicijn heeft me weer helemaal op de rit geholpen. Mijn lichaam blijft rustig en geestelijk voel ik me eindelijk weer normaal. Een aanrader! (vanuit mijn ervaring)

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum