venlafaxine

Postnatale depressie (8 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)

28-07-2020 | Vrouw | 81
venlafaxine (150mg)
hele zware paniek aan vallen en onrust ik heb nu weer een leven.

09-07-2020 | Man | 56
venlafaxine (75mg)
Wat niet op de bijsluiter staat, is dat als je een keer een dosis dit kan leiden tot heftige ontrekkingsverschijnselen. In mijn situatie 1x een dosis vergeten in te nemen, zonder dat ik mij hiervan bewust was. Deze dag ontzettend duizelig, licht in mijn hoofd, buikpijn, angstig, geagiteerd, weeig gevoel etc. Wist niet wat er aan de hand was en dacht dat de klachten weer [lees meer...]vol terug waren, met als gevolg terugtrekgedrag en afzondering. Pas bij het innemen van de volgende dosis kwam ik erachter, dat ik een dosis was vergeten, omdat strip op was. De volgende dag alles weer OK. Toen gaan googlen en artikel gevonden van Peter Groot (wetenschappelijk onderzoeker), waarin dit verschijnsel wordt beschreven. Schijnt vrij vaak voor te komen, zonder dat artsen en/of patiënten hiervan op de hoogte zijn. Bizar. Hij pleit ook voor een meer gematigde afbouw dan gangbaar is. Google Peter Groot en venlafaxine, en je vindt diverse wetenschappelijke artikelen met informatie die je niet leest op de bijsluiter of hoort van je apotheker, arts etc., maar je wel de gevolgen van ervaart als dit niet bekend is bij jou.

06-07-2020 | Vrouw | 47
venlafaxine (300mg)
dit medicijn helpt evt. alleen in hoge doseringen, 300 mg. per dag. Ik heb het ruim 20 jaar geslikt. Het werkt indirect op de dwangneurose doordat je een muur opbouwt waardoor je minder prikkels ervaart. Het heeft heel vervelende bijwerkingen. Ik heb diabetes en een bipolaire stoornis ontwikkelt door de hoogte van de dagelijkse dosering. Afbouwen is een ramp. Dit kun je he[lees meer...]t beste doen via taperingsstrips verkrijgbaar bij de regenboog apotheek in Brabant Tilburg. wordt niet vergoed. Ik zit nu op 150mg, maar ik ga door met afbouwen tot 0! Achteraf gezien had ik deze medicatie nooit willen slikken. Ik heb er veel ellende mee beleeft.

24-06-2020 | Vrouw | 48
venlafaxine (37,5mg)
Ik ben het beginnen nemen vanwege depressieve gevoelens gevolge det zenuwpijnen in beide polsen waardoor ik dikwijls weken aan een stuk mezelf amper kon verzorgen. Na 2 weken venlafaxine voor de eerste keer in 7 jaar opeens Pijnvrij, alsof ze opeens een knop omzetten. Bijwerkingen puh, no prob dan hoor! Ik heb het toen 6 maanden gepakt met als effect bijna 1 jaar pijnvrij,[lees meer...] en toen opeens klikte de knop terug om terug vol pijn. En als hij zo onverwacht terug is, echt nog moeilijker mee te leven. Je weet dat zonder ook kan. Dan terug een jaar Venlafaxine (zelfde bijwerkingen) met het idee misschien eens te stoppen na 1 jaar of 2. Toen onverwacht gestopt omdat ik geopereerd moest worden vlak voor de kaap van 1 jaar. Ondertussen 9 jaar pijnvrij! Af en toe een ietsje gevoelerige polsen maar peanuts qua pijn en nog steeds werkbaar, bruikbaar.

18-06-2020 | Vrouw | 21
venlafaxine (75mg)
112,5 mg, nu last van oorsuizen. Iemand ervaring? Gaat dit over?

17-06-2020 | Vrouw | 50
venlafaxine (225mg)
Goedemiddag, Ik heb 15 jaar lang goed gefunctioneerd op 150 mg venlafaxine. Nu komen de klachten van nare gedachten weer terug. Vorig jaar opgehoogd plus 37,5 mg. Niks geholpen. Nu weer plus 37,5 mg. Slik totaal nu 225 mg. Ben in de eerste week van ophogen naar 225 mg maar het valt me tegen. Ook omdat het ‘maar’ 37,5 mg is. Is venlafaxine nog wel het medicijn voor mij? Wi[lees meer...]e kan mij helpen?

16-06-2020 | Man | 60
venlafaxine (150mg)
Ik mis een stofje in m’n hersenen waardoor ik levenslang Venlafaxine nodig heb. Gaat probleemloos. Maar als het niet van Sandoz is dan gaat het fout. Dan word ik beroerd in m’n hoofd en krijg ik depressieve gedachten. Voor mij moet het van Sandoz zijn. En dat is niet psychisch. Ik heb zonder te weten een maand Venlafaxine geslikt van een ander merk en dat ging niet goed. O[lees meer...]vergeschakeld op Sandoz en na een week ging het weer gewoon goed.

11-06-2020 | Vrouw | 24
venlafaxine (150mg)
Ik was begonnen op voorschrift van de huisarts met citalopram. Ik ben na 2 maanden noodgedwongen gestopt wegens verschrikkelijke bijwerkingen . Daarna overgestapt naar venlafaxine 37,5 en 3 dagen later al naar 75 mg. Ik heb letterlijk geen bijwerkingen gehad en het leek net een wondermiddel op het moment zelf. Ik kon weer slapen, had geen paniek weer en was over het algeme[lees meer...]en rustig. Het sloeg ook direct aan bij mij en heb dus niet een aantal weken moeten slikken totdat ik effect merkte. Alleen heeft alles een nadeel, en ook dus venlafaxine. Want ik ben er wel erg van aangekomen, namelijk tegen de 20 kilo aan in iets langer dan een half jaar. Dus nu weer besloten om volledig te stoppen met antidepressiva.

31-05-2020 | Vrouw | 26
venlafaxine (225mg)
Helpt goed tegen somberheid, suicidale gedachtes zijn sterk verminderd en ik voel mij veel sterker in mijn schoenen staan. Wel veel bijwerkingen en dat is echt vervelend. Heb 225mg en 75mg = 300mg, het werkt dan ook als SNRI.

24-05-2020 | Vrouw | 28
Postnatale depressie
Venlafaxine werkte bij mij enkel op een hoge dosering van 225 mg. Deze dosering gaf mij erg veel bijwerkingen. De vervelendste bijwerking was het nachtelijk zweten, dit werd naarmate het medicijn opgehoogd werd erger waardoor ik ook overdag hier veel last van had. Daarnaast werd ik er erg vermoeid van en kon ik niet meer werken. Ook voelde ik mij afwezig. Tot slot had ik h[lees meer...]ele onrustige / nare dromen en werd ik dus niet uitgerust wakker. Daarnaast had het ook wel degelijk een positief effect, want de postnatale depressie was weg, maar de bijwerkingen waren me te heftig, waardoor het mij heeft doen besluiten over te stappen naar een ander medicijn. Eerst Sertraline, voor de duur van twee weken, want ik had onuitstaanbare hoofdpijn. Vervolgens de stap gemaakt naar Brintellix, dit werkt erg goed en de bijwerkingen zijn te accepteren.

15-05-2020 | Man | 38
venlafaxine (225mg)
Ik slik sinds een aantal jaar het medicijn venlafaxine en ben daar zeer tevreden over. Ik slik het tegen sociale angsten en daar werkt het perfect voor. Met name omdat ik last van bloosangst had. Dit middel werkt perfect tegen bloosangst. Ik word niet langer meer rood in mijn gezicht en ben daar erg blij om!

12-05-2020 | Vrouw | 28
venlafaxine (37,5mg)
Beste, Ik neem sinds 3 weken venlafaxine 37.5mg, eerste weken leken goed te gaan. Wat afvlakking en rustiger, nauwelijks bijwerkingen (buiten droge mond en meer naar toilet moeten gaan). Nu heb ik het gevoel dat de sombere gedachten meer terugkomen en ik precies meer angsten heb.. herkent iemand dit? Zou dit kunnen omdat ik nog in de eerste weken zit of mijn dosis te l[lees meer...]aag is?

12-05-2020 | Man | 48
Depressief
Ik was vanaf kinds af aan al depressief. Dit niet wetende. Ik kreeg een burn-out en deed een zelfmoord poging. Ik kreeg hulp. Veel medicatie geprobeerd. Niets deed iets voor me. Venlafaxine leek even te werken maar uiteindelijk deed het verdomd weinig. Gelukkig ben ik er op een andere manier uitgekomen. Alleen moet ik nog van Venlafaxine af. Elke avond rond 7 uur beginnen [lees meer...]de duizelingen en dan weet ik dat het weer moet innemen. Vergeet je het een keer ben je over dag de pineut. Niet handig voor op je werk. Ik val maar niet af terwijl ik veel loop en veel minder eet. Ik ben vegetariër (eigenlijk Pescetarier want ik eet wel vis tegenwoordig) en krijg veel minder calorieën binnen dan vroeger. Ik zet mijn 10.000 stappen per dag. Maar blijf rond de 100 kilogram. Mijn Libido is minimaal. Geen zin in sex. Tijd om er vanaf te raken.

08-05-2020 | Vrouw | 30
venlafaxine (75mg)
Gebruik dit middel al lang. Meerdere doseringen gehad van 37,5mg tot 300mg Beste resultaten bij 37,mg gehad. Nachtzweten beperkt tot 2 x pw Geen grote veranderingen in persoonlijkheid en gedrag Haalde beetje de randjes eraf maar niet voldoende dus vaak verhoogd en weer verlaagd. Bij hogere doseringen vanaf(75mg)was het nachtzweten zo hinderend dat het niet vol te houd[lees meer...]en was ( soms tot twee keer snachts bed verschonen en douchen) Ook werd ik bij hogere dosering enorm vlak, lusteloos moe, geprikkeld) normaal ben ik enorm actief daar bleef niet veel van over. Piekeren werd minder. De depressiviteit Steeds aanwezig. Mensen om mij heen zagen enorm verandering bij hogere doseringen. Vlak/ nergens zin in/ veel verdrietig /nergens puf voor had/ veel slaap nodig

29-04-2020 | Vrouw | 49
venlafaxine (225mg)
Had mirtazipine eerst gekregen en was ok maar mijn gewicht schoot de lucht in,20 kg op 12 maanden ,dus ik kreeg venlafaxine, opgestart met 75 mg , voelde mij nog altijd depressief,verhoogd naar 150mg plus een halve risperdal s avonds en op die manier voelde ik mij goed ,heb dit gekregen tijdens mijn 6 weken opname en had een zware diepe depressie, ik ben er sterker uitgeko[lees meer...]men en nu mits nog altijd dezelfde medicatie voel ik mij goed,de venlafaxine is naar 300mg opgedreven na een trauma ik neem nu al 20 jaar deze medicatie,ik vind het heel doeltreffende medicatie

22-04-2020 | Vrouw | 24
venlafaxine (75mg)
Ik was 21 toen ik begon met dit medicijn, na 1 jaar geworsteld te hebben met angst, depressie en paniek. De opbouw was vreselijk, ik kreeg er suïcide gedachtes van. Hier was ik niet op voorbereid, dus ik dacht dat ik me echt zo voelde. De angst en depressie waren erger dan ooit. Uiteindelijk, na een week of 4, voelde ik me herboren. Ik kon eindelijk leven zonder te piekere[lees meer...]n. Wat een verschil! Dit medicijn heeft me enorm door een moeilijke periode heen geholpen, en ik zou het zeker aanraden. Alleen, ben alsjeblieft voorbereid op de eerste 4 weken. Die zijn echt vreselijk, dit is niet je depressie of je angst die praat, maar de medicijnen! Probeer als je je heel slecht voelt tegen jezelf te zeggen, dit zijn de medicijnen en is maar voor even! Ga er niet naar handelen! Geloof me, na die opbouw weken, krijg je een veel rustiger leven ervoor terug! Ook kan het zijn dat door wisselingen van het merk, je je slechter kan voelen. In principe zit in ieder merk dezelfde werkzame stof, maar sommige mensen zijn er toch gevoelig voor. Heb je een merk wat fijn voor jou werkt (voor mij was dit Focus) dring er dan bij je apotheek op aan dat je dit iedere keer wilt. (Ik kreeg weer paniek, achteraf was de oorzaak de wisseling van Focus naar Mylan)