Venlafaxine

venlafaxine

Postnatale depressie (6 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)

27-01-2019

Autisme

Wegens Autisme met daarbij PTSS een zware depressie en paniek-sociale angststoornis krijg ik Venlafaxine (Efexor) 75 mg voorgeschreven gekregen. Het helpt goed om de scherpe randjes van de klachten eraf te halen en maakt je langzaam een nieuw mens. De bijwerkingen duurde bij mij maar een paar dagen, niets ernstigs.
26-01-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Eerste nacht verliep redelijk, wel vaak wakker en moeilijk weer in slaap te komen. De volgende dag erg opgefokt, volgens mensen om mij heen keek ik anders uit mijn ogen. Tweede nacht werd ik wakker en heb niet meer kunnen slapen. Ik had hartkloppingen, paniekaanvallen, erg rusteloos, kon mijn handen en benen niet stil houden. Hele nacht misselijk en overgeven en consta[lees meer...]nt een droge mond. Ik keek in de spiegel en mijn pupillen waren erg groot. Het heeft tot de volgende dag 14:00 uur geduurd tot ik weer rustig was, na 5 stuks oxazepam vanaf 01:00 ‘snachts (op advies van de specialist) Ben gestopt met innemen maar 2 dagen erna nog steeds niet helemaal lekker.
23-01-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Zit in een zware depressie met daarbij een angst en paniekstoornis. Hiervoor heeft de specialist Venlafaxine 75 mg voorgeschreven. Tot nu toe helpt het aardig en de bijwerkingen zijn mild te noemen
23-01-2019

19-01-2019

Pijn (algemeen)

Gekregen van mijn mdl arts ivm neuropatische pijn bij ziekte van Crohn. Eerste week was een hel. net of ik continu dronken rondliep. Na een week gewend en met 2 weken voor het eerst in jaren geen buikpijn en ook geen hoofdpijn meer. Het overmatig gapen en de zweetaanvallen nam ik voor lief. Na iets meer als 5 jaar begonnen er steeds meer bijwerking op te treden en worden z[lees meer...]e ook steeds heftiger. Naast gapen en zweetaanvallen (die nu iedere dag gebeuren en niet meer bij meer dan 20 graden) ook moeite met slapen, heel erg moe en krijg weer hoofdpijnklachten. Heb verschillende merken gehad. Accord, teva, auro allemaal dezelfde bijwerkingen en evrn erg
16-01-2019

Chronische depressie

Hielp uitstekend tegen mijn depressie en angststoornis,maar te veel bijwerkingen die gezondheidsbedreigend werden.
13-01-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik heb ervaring met seroxat, prozac, fevarin en moclobemide (Aurorix). Van al deze middelen ging ik enorm transpireren. En mijn libido nam af. Daarnaast kwam ik van seroxat enorm aan. Venlafaxine is voor mij het beste antidepressiva met veruit de minste bijwerkingen. Ik gebruik het tegen een sociale fobie en tegen depressie waar ik nu 30 jaar last van heb. Onlangs heb ik[lees meer...] in overleg met mijn arts een benzo hier aan toegevoegd. Eerst Oxazepam. Maar dit heb ik later gewijzigd in 2x0,25mg Alprazolam. Alprazolam werkt sneller en naar mijn mening iets langer. Het blijft een libido killer. Maar ik gebruik Alprazolam alleen tijdens werk en lastige sociale situaties. Bij de start van het gebruik van Venlafaxine maakte het me zeer nerveus. En telkens bij ophoging kwam dit terug. Het heeft 3/4 jaar geduurd voordat ik op 150 mg zat (2x75mg.) Het dempt mijn negatieve en angstige gedachten. En ik kan mijn gedachten makkelijker verzetten. Voor mij is het heel belangrijk gebleken om constant te zijn in inname. Zodra ik een dosis vergeet of per ongeluk een dubbele neem, word ik erg nerveus. Hopelijk help ik andere mensen met mijn ervaring. Ik weet hoe moedeloos een sociale fobie je kan maken. Voor mij was het een zoektocht van jaren naar het beste medicijn. Mijn arts en ik denken er nu nog aan om de Venlafaxine gift te verhogen naar 225mg. Reacties en ervaringen zijn altijd welkom.
03-01-2019

Manisch-depressieve stoornis

Zijn sinds 21 november 2018 bezig maar tot nog toe geen verbetering begonnen met 1x 37,5 mg per dag, na 2 dgn 2x perdag en zo opgebouwd naar nu 2x 150mg en nog geen verbetering helaas, ook Lorazepam 1 mg gekregen ook dat veroorzaakt niet veel goeds,hele dagen op de bank en een dronkenmans loop. Wie heeft hier nog meer last van?..
26-12-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Na 2 maanden venlafaxine was ik eindelijk weer mezelf. Ondanks veel bezoekjes aan een psycholoog bleef ik met problemen kampen. Door onzekerheid en sociaal perfectionisme streefde ik altijd naar het allerbeste op sociaal gebied. Het was nooit goed genoeg. Ik kreeg last van zweetaanvallen tijdens sociale situaties en dit zorgde ervoor dat ik steeds minder durfde. Simpele ve[lees meer...]rjaardagsbezoekjes of een bezoek aan openbare plekken waar ik bekenden tegen kon komen maakte me erg gespannen en zweterig. Ik durfde op het gegeven moment niets meer en begon enorm te piekeren over alles, en vooral de mogelijke opvliegers en zweetaanvallen. Dit medicijn heeft me weer helemaal op de rit geholpen. Mijn lichaam blijft rustig en geestelijk voel ik me eindelijk weer normaal. Een aanrader! (vanuit mijn ervaring)
30-11-2018

Chronische depressie

20-11-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Gelukkig eindelijk een middel dat mij goed helpt tegen mijn gegeneraliseerde angststoornis en depressie. Net als elk mens heb ik mijn ups en downs, maar deze zijn nu goed onder controle en ik kan weer goed functioneren (thuis, werk). Ik gebruik 300 mg. per dag, daarmee bleek, na herhaaldelijk bloedprikken, de effectieve hoeveelheid venlafaxine in mijn bloed pas op orde. [lees meer...]Ooit begonnen met paroxetine, maar dit heeft het nooit echt voor mij gedaan. Na jaren lang tobben uitgekomen bij een psychiater gespecialiseerd in dergelijke medicijnen. Hij beloofde mij dat er genoeg middelen waren om mij te helpen, en met succes. Nog een tip: mediteer, mindfulness, ademhalingsoefeningen.
18-11-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Vrouwelijke autist, vele depressieve periodes, pas na lange tijd autisme, asperger, gediagnosticeerd bij 50+ leeftijd. Klachten al vanaf jong, suïcidaal vanaf adolescentie. FEVARINE hielp lange tijd goed. Toen dit in 2015 niet meer hielp diagnose en overschakeling op ander medicijn venlafaxine.
17-11-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Na veel schroom door alle negatieve berichten in 2009 begonnen met venlafaxine. Had ik dat maar jaren eerder gedaan. Het helpt geweldig, geen bijwerkingen en ik ben niet vlak. Volgens mijn man kinderen en vrienden ben ik nog dezelfde persoon maar niet meer zo zwaar op de hand of somber. Het heeft mijn leven gered want vóór de antidepressiva wilde ik niet meer leven.
13-11-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Na eerdere depressieklachten herkende ik het ditmaal sneller en heb daarom de huisarts geconsulteerd. Deze schreef in overleg met mij Venlafaxine voor. Vooralsnog weet ik geen beter middel na veel zoeken naar alternatieven enkele jaren geleden, toen onder begeleiding van psychiater. Erg jammer van Venlafaxine vind ik het effect op libido en potentie. Ejaculatie lukt nog [lees meer...]één soms twee keer in de week. Ik las in de krant over blijvend effect op potentie en dat gaf herkenning. Het is na de vorige periode bij mij ook nooit meer als voorheen geworden. Verder geeft het me een draaierig gevoel, een gevoel van onwerkelijkheid. Ook heb ik minder energie. Een flinke lijst vervelende bijwerkingen. Positief is dat ik ook de werking ervaar van het leven minder zwaar te nemen. Voordat ik met de inname begon was ik in staat tot het ergste. Die gedachten zijn nu weg. Ik kan ook weer functioneren in mijn werk. Dat lukte voordat ik met de Venlafaxine begon ook steeds minder. Redenen er toch bij gebrek aan beter mee door te gaan.
05-11-2018

Overspannen/burn-out

Voorgeschreven door huisarts. Ging daar de medicatie door een hel, hij zei dat ik het vol moest houden. Ooit gestopt en na 2 maanden een acute depressie ! Suïcidaal en poging gedaan. Daarna ophoging van 75 naar 150. Mijn huisarts liet het afweten! Hij deed niets toen ik zei dat ik niet meer wilde leven. Hou het nog maar even vol zei hij. Na mijn poging opgenomen in geslo[lees meer...]ten inrichting. Het was een grote hel... troep die ik achteraf nooit had moeten krijgen. Nu aan het afbouwen! Met goeie hulp en andere betere huisarts die mij heel goed begeleid. Langzaam langzaam langzaam. Dat is zijn advies. Hij heeft schema gemaakt. Helaas krijg ik de taperingsstrips niet vergoed. Grote schande van de zorgverzekeraar!!!! Eerst verslaafd maken , dan niet willen helpen om eraf te komen. Diep triest hoe het is gelopen . De AD's werden uitgedeeld alsof het snoepjes waren! Het heeft mij bijna mijn leven gekost! Doe nu veel mindfulness, meditatie en dat helpt mij heel goed!
29-10-2018

Venlafaxine (venlafaxine)

Bij mij werkt dit middel uit ervaring, uitstekend bij oorsuizen. Hoe ik dat weet? Als ik s'morgens mij pil vergeet, word ik s'middags gek van het oorsuizen. Dan weet ik dat ik hem vergeten ben. Bijwerkingen harde voetzolen en vingerstoppen, soms steken in benen. Lijkt wel iets op gebruik van chemo.!!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum