Venlafaxine

venlafaxine

Postnatale depressie (6 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)

Antidepressivum Venlafaxine

Arjen Walstra (26-04-2013)

24-03-2019

Spierpijn

Ik neem sinds 4 weken dezelfde medicatie. Ik slaap niet door constant spierpijn en paar keer doorverwezen geweest naar mijn neuroloog. Nu leest ik jou verhaal en ik ben toch een beetje overdonderd door de bijwerkingen. Heb je toevallig meer uitleg ivm met de anti depressiva?
22-03-2019

Autisme

Ik ben Autistisch (Asperger) heb daarbij ook ADHD en een depressie en angst/paniekstoornis. Via mijn specialist heb ik Venlafaxine 225 mg voorgeschreven gekregen en dit helpt mij bij de depressie en angst en paniekaanvallen. Ik heb er geen last meer van dankzij dit medicijn in combinatie met de juiste therapie. Ik ben mijn specialist dankbaar hiervoor, want mijn leven ziet[lees meer...] er nu kleurrijker uit hierdoor. Wat ook fijn is, dat ik totaal geen last heb van bijwerkingen met dit middel.
22-03-2019

Chronische depressie

Tevredenheid al de jaren al heb ik op een punt klachten en dat is ik transpireer abnormaal veel
17-03-2019

Autisme

Wegens Autisme een depressie en angst/paniekstoornis neem ik Venlafaxine 225 mg in. Het heeft mij echt geholpen, ik lijk weer de oude en mijn leven terug te krijgen. Top medicijn en ben mijn specialist zeer dankbaar. Geen bijwerkingen.
12-03-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik gebruik dit middel nu bijna een jaar en heb effectief kunnen herstellen van een burn-out. Ik heb door dit medicijn de rust gevonden om aan de slag te gaan met ‘mijn angstklachtten. Het is niet dat ik nooit meer angst of paniek voel, maar ik heb er veel beter mee leren omgaan. Het middel brengt mijn overactieve systeem tot rust. Ik voel me weer mezelf. Het is de 2e k[lees meer...]eer dat ik dit middel gebruik. Een aantal jaar geleden naar tevredenheid gebruikt en zeer makkelijk kunnen afbouwen. Nu gebruik ik het opnieuw vanwege meerdere heftige gebeurtenissen in mijn leven. Naast dat ik wat kilo’s ben aangekomen ondervind ik geen bijwerkingen
06-03-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Na Mirtazipine op Venlafaxine overgestapt. Van 37,5 naar 75 Mg/dag en vervolgens naar 150 Mg. Geen ernstige bijwerkingen tijdens gebruik, anders dan lager libido en pijn tijdens. Klaarkomen. Nadat was vastgesteld dat Venlafaxine niet werkte aan de afbouw begonnen. Van 150 naar 112 Mg ging goed, de volgende stap gaf veel bijwerkingen; Ik werd verdrietig, moe, prikkelbaar,[lees meer...] sliep slecht. In overleg met mijn behandelaar zonder afbouw begonnen aan Fluoxetine. Deze overgang was goed te doen, verschijnselen als duizeligheid en moeheid, maar in mindere mate dan met Venlafaxine.
05-03-2019

Chronische depressie

Na jaren van chronische depressies en steeds meer periodes van herstel, afgelopen november nu 3 maanden terug weer een terugval. 5 weken terug ben ik (toch maar, wilde eigenlijk niet aan de AD) met Venlafaxine gestart. Ik heb het idee dat het sinds ruim een week aan begint te slaan. Hoewel het ook de zon zou kunnen zijn, het licht ging bij mij aan in de week dat wij [lees meer...]waren skieen er was veel zon. Eenmaal thuis ging het licht na een paar dagen weer uit, toen heb ik de vit D3 75mg weer eens uit de kast gehaald en slik nu elke dag 3 capsules, en voila er is licht. De bijwerkingen van Venlafaxine had ik wel eerder maar vallen mee. Met name een beetje diarrhee en veranderde mond/smaak/maagervaring, dat is bijgetrokken na een paar weken. Het enige wat blijft is nachtelijke zweetaanvallen, ik word meermaals per nacht wakker helemaal klam. Dan wapper ik wat met mijn dekbed, draai het om en slaap weer verder. Op deze site las ik dat iemand daartegen salie thee dronk. Dat heb ik ook gedaan gisteren, een paar blaadjes gedroogde salie kokend water erop 5 a 10' trekken; ja dat hielp, afgelopen ben ik maar een keer wakker geworden. Vandaag probeer ik wat eerder te beginnen zodat ik meer ervan kan nemen kijken of het weggaat. Aan salie wordt trouwens ook als anti depressivum genoemd (en tegen keelpijn, verkoudheid en nog een heel zwikkie)... wellicht kun je als je net als ik toch wat weerstand hebt tegen AD eens een kopje thee proberen? Beterschap iedereen!
24-02-2019

zeer tevreden
20-02-2019

Heeft mijn leven gered!
18-02-2019

Manisch-depressieve stoornis

Met dit medicijn heb ik gekregen omdat ik zeer depressief was en het leven niet meer zag zitten. Bang was voor alles en mezelf wegcijferde. Inmiddels slik ik dit middel al meer dan 10 jaar en ben nog steeds tevreden. Het middel heeft mij geholpen uit bed te gaan en de dag te ervaren. De scherpe kantjes zijn er vanaf.
18-02-2019

Autisme

Autistisch met daarbij een forse depressie een GAS, sociale angststoornis en paniekstoornis. Hiervoor krijg ik Venlafaxine 225 mg voorgeschreven gekregen. Voorheen 150 mg. Ik ervaar dat de klachten afnemen en de scherpe radnjes eraf gaan. Qua bijwerkingen merk ik nauwelijks wat. Voorheen andere (AD) gebruikt dat was 1 en al bijwerkingen met dit middel is dit niet het geval[lees meer...]. Zeer tevreden mee!
16-02-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Krijg Venlafaxine 225 mg voorgeschreven gekregen. Dot krijg ik voor: Depressie, GAS, sociale angst en een paniekstoornis. Ik merkte al gauw verbetering tijdens de opghoging. Nauwelijks bijwerkingen gehad. Eerder een ander (AD) geprobeerd had enkel de bijwerkingen. Met dit middel heb ik de juiste werking en het pakt ook meerdere klachten tegelijk aan.
02-02-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Ik slik dit medicijn omdat ik veel last had van angst en paniek. Daarnaast had ik vele negatieve gedachtes. Wat ook invloed had op mijn studie. Ik had ernstige concentratieproblemen die ik voor mijn depressie nooit had gehad. De medicatie heeft zeker geholpen om mijn angst en paniek deels te verlichten. Echter voel ik mij behoorlijk duf en vermoeid. Ook heb ik het gevoel[lees meer...] dat mijn rationaliteit een beetje wordt beperkt. Het denken duurt wat langer. Wat mij het meest dwars zit is dat indien ik aan het denken ben of slaap krijg ik ontzettend veel last krijg van een oorruis en geruis in mijn hoofd. Ik weet dus niet of dit komt doordat de hoeveelheid te hoog of juist te laat is. Reacties zijn welkom! Hoor graag van jullie!
30-01-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Werkt prima naar behoren.
27-01-2019

Autisme

Wegens Autisme met daarbij PTSS een zware depressie en paniek-sociale angststoornis krijg ik Venlafaxine (Efexor) 75 mg voorgeschreven gekregen. Het helpt goed om de scherpe randjes van de klachten eraf te halen en maakt je langzaam een nieuw mens. De bijwerkingen duurde bij mij maar een paar dagen, niets ernstigs.
26-01-2019

Venlafaxine (venlafaxine)

Eerste nacht verliep redelijk, wel vaak wakker en moeilijk weer in slaap te komen. De volgende dag erg opgefokt, volgens mensen om mij heen keek ik anders uit mijn ogen. Tweede nacht werd ik wakker en heb niet meer kunnen slapen. Ik had hartkloppingen, paniekaanvallen, erg rusteloos, kon mijn handen en benen niet stil houden. Hele nacht misselijk en overgeven en consta[lees meer...]nt een droge mond. Ik keek in de spiegel en mijn pupillen waren erg groot. Het heeft tot de volgende dag 14:00 uur geduurd tot ik weer rustig was, na 5 stuks oxazepam vanaf 01:00 ‘snachts (op advies van de specialist) Ben gestopt met innemen maar 2 dagen erna nog steeds niet helemaal lekker.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum