venlafaxine

Postnatale depressie (7 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)

24-02-2020 | Vrouw | 27
venlafaxine (75mg)
Ik had plots erge last van paniekaanvallen en continu angst. Het werd zo erg dat ik in een depressie raakte. Ik kreeg deze nieuwe antidepressiva. Ik gebruikte eerst een paar jaar fluoxetine en had daarna afgebouwd. Maar ik vond fluoxetine nooit effectief voor mij werken. Na ongeveer twee weken Venlafaxine slikken, was ik weer helemaal de oude. Ik was wel erg moe in het beg[lees meer...]in en mijn dromen waren erg levendig. De bijwerkingen duurden een paar weken. Ik heb geen enkele spijt van het gebruik en ik voel me supertop!

23-02-2020 | Man | 41
venlafaxine (150mg)
Ik ben van 24/10/‘18 thuis door lichamelijke klachten overmatige stress door mijn thuissituatie en mijn verleden. Suïcide poging 5jaar terug. Doorverwezen door huisarts na insomnia. In behandeling bij de psychiater van 02/‘19 medicatie vanaf 04/‘19 en bijhorend dagelijkse neurostimulatie sessies tot heden! K heb geen psycholoog, kosten zijn t hoog! Na verschillende anti-d[lees meer...]epressiva en ook anti-psychotica genomen t hebben ben k door de hel gegaan mentaal en psychisch alles, ik ben ook HSP en overgevoelig aan medicatie maar ik heb niet opgegeven ik ben r nog altijd wat niet zo vanzelfsprekend is als man alleen en papa van 3 kinderen. Het komt r op neer dat ht voor iedere persoon anders is, maar de bijwerkingen zijn niks vergeleken met de pijn die je voelt om je kinderen achter t moeten laten! Ik neem op’t moment venlafaxine 150(ik kom van 300mg) samen met 60mg duloxetine s’morgens en nog eens 30mg duloxetine in de avond. Volgende week start ik met een nieuw medicijn esketamine, mijn verwachtingen zijn hoog want geen enkel medicijn helpt mij blijvend van mijn suicide gedachten af. Het is vreselijk die bijwerkingen maar als ht enige hulp kan bieden moet je het ondergaan, nooit de hoop verliezen! Ooit komt ht goed! Ik blijf vechten...

20-02-2020 | Vrouw | 37
venlafaxine (37,5mg)
Begonnen op mijn verjaardag met het middel. Ik was heel sceptisch over het slikken van antidepressiva. Ik top al jaren met angsten en paniek, niet zozeer dat het zo erg is dat ik nergens naartoe ging. Integendeel ik zocht alles op, ook waar ik angst voor heb en onderging het. Meerdere keren behandelingen gehad, maar in tijden van stress had ik hier niets aan. 'Het ligt [lees meer...]als een prooi in het gras mij op te wachten om mij te bespringen' . Zie ik het, het is altijd aanwezig die stomme angst en paniek. Ik was er zo zat van, dat ik de stoute schoenen heb aangedaan. Dag 3 ik heb nog steeds geen spijt, had hele nare bijwerkingen verwacht, maar het valt me 200% mee. Ik ben een beetje high, en soms misselijk en hoofdpijn....thats it! Mensen laat je vooral niet lijden door alle negatieve berichten, beheers angst/paniek/depressie je leven? Probeer het en ervaar wellicht een ander leven, het leven is al zo kort!

18-02-2020 | Man | 20
venlafaxine (75mg)
Ik begon met slikken met een lagere dosis van 37,5 mg, na twee weken ben ik naar een dosis van 75 mg gegaan. In de eerste week had ik rotte bijwerkingen. Was erg misselijk, ik schrok steeds wakker van nachtmerries. Maar ook zag ik redelijk wazig. Ik moet wel zeggen dat het de moeite waard is om te slikken. Ik ben nu een paar maanden verder en mijn levenslust is weer [lees meer...]terug en ben weer aan het genieten. Wel zal ik aanraden om af te bouwen onder proffesionele begeleiding en zeer langzaam. Heb namelijk al van dit medicijn geleerd dat je niet zomaar kan stoppen dit geeft ernstige klachten. Ik had met name veel last van paniek, angst maar ook werd ik er beroerd van. Dit middel heb ik namelijk twee jaar geleden geslikt. Maar kreeg een terugval daarom ben ik weer op nieuw gestart met venlafaxine.

14-02-2020 | Vrouw | 60
venlafaxine (75mg)
Sinds 2005 slik ik Venlafaxine en ben erg tevreden over dit middel. Voorheen werd ik jarenlang wakker met buikpijn (angst voor de dag, angst voor het leven) en dat was een heel naar gevoel! Therapie heeft me toen zeker goed geholpen maar de Venlafaxine heeft me uiteindelijk het beste geholpen. Mijn leven is er zoveel op vooruit gegaan.

06-02-2020 | Vrouw | 28
venlafaxine (112,5)
Hoi, ik ben een meid van net 28 jaar oud. Ik gebruik Venlafaxine nu 2,5 maand. (Hiervoor 1,5 jaar Wellbuterin geslikt wat in het begin wel werkte maar al vrij snel niet meer) Ik slik hier naast Methyldenidaat vanwege ADD. (En diazepam zo nodig) Ik zou graag met iemand praten die het zelfde ervaart als mij. Al jaren geleden verloor ik mijn levenslust, ik werd depressief en [lees meer...]kon niks meer aan. Hierna zelf geprobeerd t weer op te pakken en kwam al gauw in een burnout terecht, begon met paniek aanvallen en heb maanden lang gedacht dat ik dood zou gaan en of ik erg ziek was. Ik durfde niks meer ik was alleen maar emotioneel, moe, verward en durfde niet meer naar buiten of naar mensen toe. Ik sloot mezelf af en sloot iedereen buiten. Na een jaar therapie ondekt dat ik ADD heb, hiervoor training gedaan. Uiteindelijk was de burnout op de achtergrond maar ik bleef enorm angstig en last van paniekaanvallen vooral in sportschool, winkels, verjaardagen etc. Ik kreeg psycho therapie en kwam bij psychiater. Nu dus Venlafaxine in 2 maanden opgebouwd naar 112,5. Ik ervaar nare nachtmerries, ik heb hier van mijzelf al veel last van maar de laatste weken is het bizar.. Ik ben nu bang om te gaan slapen, kent iemand dit? Ook zweet ik enorm eind van de nacht (vooral mn benen). Ik merk ook dat ik anders naar mijn vriend kijk, en mij wat meer irriteer en op mijzelf wil zijn.. Mn angst/paniek is wel meer gedempt soms voel ik mij zelfs wat afgezwakt. Ik heb voor dat ik medicatie kreeg altijd gezegd dat ik het niet wilde. Toen in het begin medicijnen goed aansloegen wilde ik het toch proberen. Maar ik voel mij toch niet op mijn gemak omdat altijd nare bijwerkingen zijn! Ik ben nog niet lang aan het middel en wil het even aankijken.. Maar zou graag met iemand praten die wat herkent of tips heeft voor andere medicatie die (in zijn ervaring) goed werkt op add prikkelbaarheid en angst/paniek.

28-01-2020 | Man | 56
Overspannen/burn-out
Ik heb totaal géén bijwerkingen of klachten. Nu ik een andere ziekte onder de leden heb komt dit medicijn zeer goed van pas.

28-01-2020 | Vrouw | 49
venlafaxine (37,5mg)
10 jaar geleden werd mij de venlafaxine voor geschreven door mijn huisarts. Eigenlijk wou ik geen antidepressiva slikken omdat ik in het verleden genoeg nare ervaringen heb gehad bij een naaste die anti depressiviteit slikte. Maar ik had eigenlijk geen andere keuze omdat het psychisch niet lekker met me ging. Er gebeurde zoveel narigheid in mijn leven, ik werd depressie[lees meer...]f en ik wou rust. 10 jaar heb ik het geslikt, tot ik de regie zelf in handen wou hebben. Na verschillende operatie’s achter de rug gehad te hebben, vond ik dat het genoeg was , ik wou geen “troep” meer in mijn lichaam en besloot ik om te gaan afbouwen met de venlafaxine... nou viel dat even vies tegen! Zoveel nare bijwerkingen, ik voelde me zo ellendig erbij dat ik het maar weer ben gaan gebruiken. Ik ben me er verder in gaan verdiepen en kwam erachter dat er een taperingstrip bestaat om geleidelijk te helpen bij de afbouw van de venlafaxine, Deze kan je alleen verkrijgen via de regenboog apotheek. Ik heb deze via mijn huisarts aangevraagd ( hij wist niet van het bestaan af van deze taperingstrip) In 28 dagen ben ik gaan afbouwen van 37,5 mg. naar 0! Inmiddels ben ik 9 weken verder na mijn volledige afbouw van de venlafaxine, dus 9 weken slik ik helemaal niets meer. Hoe ik me nu voel? Ik vind het zwaar, heel zwaar! Ik heb veel last van somberheid, depressieve gedachtes, ik ben heel emotioneel en kan van weinig dingen meer genieten. Ik heb een gezin en ook mijn man en kinderen zien mijn verdriet, mijn strijd....dit maakt het allemaal niet makkelijker. Ik ben inmiddels begonnen met een cursus mindfulness, dit verlicht iets, maar minimaal! Elke ochtend wordt ik weer wakker met dat nare gevoel. Ik weet even niet wat ik moet gaan doen, terug aan de venlafaxine? Het nog even de tijd geven, of gaan kijken voor een andere antidepressiva? maar zoals ik me nu dagelijks voel is ook niet echt een pretje. Heeft iemand advies?

26-01-2020 | Vrouw | 41
venlafaxine (150mg)
Ik heb in 2004 een burn-out gehad en daar kwam mijn paniekstoornis tot uiting. Na een halfjaar gestart met Alprazolam en Efexor (75mg en later 187.5mg). Het beschermde de angst een beetje en ik kon na 2 jaar thuiszitten weer aan het werk, maar hield eigenlijk altijd flink wat paniekaanvallen over. In 2010 kreeg ik een MERKLOZE VARIANT en die deed helemaal niets. Ik was[lees meer...] binnen 3 weken helemaal terug bij af en lag weer trillend en huilend op de bank. De hulpstoffen zijn anders dan in het origineel en daarom nam mijn lichaam helemaal niets op. Terug naar het ORIGINELE MERK Efexor en het ging stapje voor stapje beter. Het duurde een half jaar voordat ik weer aardig op de rit was en een trauma rijker, want dit hakte er goed in. In 2017 merkte ik dat het eigenlijk niet echt meer hielp. Zat ik eerst op 50% werking van het middel, dan was het nu nog geen 20%. Terug naar de psychiater en begin 2018 kon ik overstappen op Citalopram. Dit heb ik een jaar geslikt, maar bij mij had het helaas de uitwerking dat ik er somber en zelfs bij een hogere dosering zwaar depressief van werd. De angst was wel beschermd!! Dus ik had bijna geen paniekaanvallen meer, wel sensaties in mijn lijf, maar ze schoten nooit door naar mijn hoofd, echt al een heel stuk beter dan de Efexor!! Omdat ik zwaar depressief werd, weer naar de psychiater en ik ben nu aan het afbouwen om over te slappen op Clomipramine, nog 7 dagen afbouwen, dan kan ik gaan starten. Heel benieuwd!

22-01-2020 | Man | 35
venlafaxine (75mg)
Gebruik het nu 8 jaar, Dik tevreden. Wel van 150 naar 75mg gegaan omdat ik het net iets te hoog vind. Mijn max ligt op 100mg zonder probleem. Seks? Ik lees veel reacties dat dat minder word met venlaflaxine. Integendeel bij mij werkt het juist wel voor seks. De eerste 2 maanden zijn minder fijn, na 2 maand meer zin in seks. Langere orgasme. Verhoging naar 150mg da[lees meer...]n wordt seks voor mij een opsessie. Vandaar ik mede 75mg prima vind. Slik hiernaast ook al jaren tramadol, ook zonder probleem. Het stoppen heb ik meerdere keren gedaan in de 8 jaren. In tijden dat ik me goed voelde. Ook stoppen met venlaflaxine in 1 keer zonder moeite. Oke 4 dagen duizelig en dat was het. Over het algemeen ben ik wel wat medicatie gewend zo ook morfine. Ook daar geen last van. Zaldiar, diclofenac nsaids medicatie is voor mij wel een probleem. Uitslag en ziek worden. Misschien zit er handige info tussen. Let wel, er zit veel tussen je oren, en vaak angst die het dan overwint ;)

17-01-2020 | Man | 29
Depressief
Wat rommel, veel bijwerkingen en na 4 maand nog steeds weinig verbetering. Wil er van af maar stoppen is heel lastig

14-01-2020 | Vrouw | 70
venlafaxine (75mg)
Mensen om mij heen hebben het sneller in de gaten dan ik zelf. Voel me zwart- grijs vanbinnen in (kleur uitdrukking)zomers wit van binnen. Erg snel huilen bv om n kleinigheid. Dat is zomers niet. Ik heb al jaren een Philips lichttherapielamp. 1 keer per dag 20 minuten ervóór zitten, houd dat 3 weken vol. Hij staat op de strijkplank met een leesboek ernaast, dus le[lees meer...]kker erbij lezen. Winterdepressie kan bij mij drie keer in het jaar voorkomen, balen, maar je houdt het niet tegen, het komt gewoon. Ik heb het zo'n beetje al 47 jaar. Het bestaan ervan zag ik in een krant waar gezocht werd naar proefpersonen in Groningen.

06-01-2020 | Man | 34
venlafaxine (225mg)
Heftige bijwerkingen. Geen positief effect. Op het moment dat ik eindelijk mocht afbouwen kreeg ik weer energie en voelde ik mij stukken beter. Gedurende de gehele gebruiksduur een soort van elektrische schokken door mijn hersenen enige uren voordat ik de volgende dosering in moest nemen.

12-12-2019 | Vrouw | 29
venlafaxine (225mg)
Chronische depressie
Prima product! eerste 2 a 3 weken veel bijwerkingen, maar zoals veel medicamenten: van voorbij gaande aard. Als je weet dat het kan voorkomen, dan houd je daar meer rekening mee. Als je niet op de hoogte bent van de bijwerkingen dan kan het je overrompelen en snap ik dat je het een slecht medicijn vind. Persoonlijk heb ik er veel baat bij!

12-12-2019 | Vrouw | 41
venlafaxine (75mg)
Ik heb meer dan 20 jaar last gehad van een angst & paniekstoornis. Eerst wist ik niet wat het was, het kreeg pas zo'n 9 jaar geleden een naam. Ik heb van alles geprobeerd, gesprekken met psychologen, online cursussen, psychosomatische fysiotherapie, enz., maar nooit had het het gewenste resultaat. Op een gegeven moment was het zo erg dat ik niet meer in winkels kwam, het g[lees meer...]evoel had dat ik altijd iets vast moest houden of ergens moest kunnen zitten en ik moest altijd weg kunnen, omdat ik anders het gevoel had dat ik flauw ging vallen. Dus ook de dagelijkse dingen zoals mijn dochters naar school brengen en van school halen of kijken bij een sportwedstrijd was echt een verschrikking en probeerde ik zoveel mogelijk te vermijden. Ik was constant bezig met overleven en vooruit plannen om maar geen dingen te hoeven doen waar ik wist dat ik daar paniekaanvallen kreeg. Mijn laatste redmiddel was medicatie (wist ook eerder niet dat er medicatie voor bestond), dus een gesprek gehad met een psychiater, die mij Venlafaxine voorschreef. In eerste instantie 37,5mg en daarna opgehoogd tot 75mg. Ik slik het nu zo'n 9 maanden en wat een verschil! Ik heb een leven nu! Ik kan het niet anders omschrijven. Het hele onrustige gevoel wat ik altijd had, de paniekaanvallen, het overleven, alles is weg. Ik doe alles weer wat ik jaren niet gedaan heb of in ieder geval niet klachtenvrij gedaan heb. Ik heb geen enkele bijwerking van dit medicijn, dus voor mij is het echt een lifesaver!

11-12-2019 | Vrouw | 21
venlafaxine (75mg)
Ik ben langzaam opgebouwd met milligrammen van 37,5. Al gauw merkte ik dat ik nog suïcidaler werd en meer hoofdpijn kreeg. Na 2 maanden zit ik op 150 mg. En dit pilletje doet zijn werk erg goed. Na hele nare bijwerkingen van andere AD ben ik blij dat dit middel er is en zijn werk goed doet. Het geeft net dat kleine duwtje in je rug die je nodig hebt om over je angsten heen[lees meer...] te komen. Uiteindelijk, het is natuurlijk een lange weg en dit pilletje kan dat niet oplossen maar wel net dat kleine beetje extra zelfvertrouwen geven.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum