citalopram

Bij  DepressieX

Postnatale depressie (12 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (5 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Het eerste onderzoek naar de rol van fluvoxamine was kleinschalig maar bemoedigend. Dit tweede TOGETHER onderzoek is groots opgezet. Er is nog niet bekend of andere SSRIā€™s ook een vergelijkbaar effect kunnen hebben. Het exacte mechanisme is nog onbekend.

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

24-06-2021 | Vrouw | 41
citalopram (20mg)
Na een jaar lang paroxetine 30 mg te hebben gebruikt ben ik overgestapt naar Citalopram 20 mg. Ik had enorm veel bijwerkingen van paroxetine en bij Citalopram bijna niks. Citalopram is voor mij persoonlijk een fijne anti-depressiva die ik nu zo'n 4 maanden gebruik. Ik voel me eindelijk een stuk rustiger in mijn hoofd en er komt weer informatie binnen die daarvoor langs me [lees meer...]heen ging.

22-06-2021 | Man | 40
citalopram (10mg)
8 jaar citalopram geslikt, op advies van huisarts toch een geprobeerd te stoppen maar helaas geen succes, weer begonnen met 10 mg citalopram, nu weer 4 dagen bezig, erg veel last van buikpijn en buikkrampen Is dit bij iemand herkenbaar en gaat dit na wat weken gebruiken over?

13-06-2021 | Vrouw | 61
citalopram (40mg)
Steeds terugkerende depressies na stoppen antidepressiva. Laatste keer ingesteld op Citalopram omdat seroxat niet aansloeg. Opgehoogd tot 40 mg. Kon weer goed functioneren en werken. In 2017 herseninfarct. Geen oorzaak hiervoor gevonden, behalve verlengde QT tijd. Kan bloedklontjes veroorzaken. Dit is een bijwerking van Citalopram. Cardioloog wilde dat ik stopte met de Ci[lees meer...]talopram, maar onder begeleiding van psychiater afgebouwd tot 30 mg. Toen was de QT tijd weer normaal. Misschien dus iets om op te letten en te laten controleren voor mensen die hogere dosering Citalopram gebruiken! Helaas volledig afgekeurd na herseninfarct. Maar als ik gestopt was met de Citalopram, was ik ws niet meer geweest........

11-06-2021 | Vrouw | 25
citalopram (20mg)
Na een lange burnout en ptss, ook een depressie en angstklachten ontwikkelt. Na therapie waren de ergste randjes er vanaf, maar ik bleef na mijn behandeling toch vaak somber en angstig en vermeed situaties. Citalopram heeft me net het zetje gegeven om de dingen die nog eng zijn aan te gaan en het heeft mij mijn leven weer terug gegeven. Ik zit weer op 1/3 van mijn uren, ge[lees meer...]niet van de kleine dingen en voel me stabiel en kan goed met emoties of tegenslagen omgaan. Het was in het begin bij mij pittig met veel bijwerkingen, ook na de ophoging van mijn dosering. Maar daarna kwam ik na een aantal weken in rustig vaarwater en begon ik me weer op en top mezelf te voelen. Een flinke bittere pil om door heen te gaan (duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijnen, gespannen kaken, gespannen spieren, trillende spieren, slapeloosheid, minder eetlust, nachtmerries, levendige dromen, intrusies, sterke onverklaarbare somberheid) maar als je hier doorheen bent (eerste 2 weken het ergst) dan neemt het af. Ik heb nu alleen nog dat ik meer zweet dan eerder en wat duizeligheid bij opstaan en inspanning. Het is het me allemaal dubbel en dwars waard geweest. Eindelijk kan ik dit nare, leerzame hoofdstuk achter me laten en weer gaan genieten van een nieuw leven.

05-05-2021 | Vrouw | 23
citalopram (60mg)
Fijn medicijn, heeft goed geholpen afbouwen geen probleem. Alleen werkte deze voor mij niet 100% daarom besloot mijn psygiator om over te gaan op venlafaxine. Heb ik spijt van.

22-04-2021 | Man | 65
citalopram (40mg)
Vanuit mijn jeugd getraumatiseerd daardoor eerst gaan drinken, kon moeilijk leven in maatschappij.Relaties liepen stuk. Werken ging redelijk . Nu al jaren Citolopram 1x daags 40 Mg toch wel zware dromen die meestal heftig zijn. Maar meteen opstaan helpt en wandel veel fietsen, en hang toch elke dag de slingers op nu 65 jaar en in rustig vaarwater en goed afgesteld medica[lees meer...]tie. Maar ieder mens is anders dus hou goed overleg arts, en probeer ook veel ontspanning oefeningen te doen, zoek daarin de vele mogenlijk heden. Ik ben er wel achter dat je zelf ook veel kan doen gezond leven. šŸ’„šŸ€

19-04-2021 | Man | 30
citalopram (30mg)
In het begin, de 1e 2 weken namen de klachten alleen maar toe. Hierna ging het beter en nam het de 'scherpe randjes' van mijn depressie en neerslachtige gevoelens weg. Begon met 20mg maar uiteindelijk op eigen verzoek naar 30mg. Na een week of 2 Ć” 3 begint het te werken. Mijn tip: even door de zure appel heen heen de eerste weken en dan heb je er echt profijt van. Dit is[lees meer...] ook volkomen normaal.

14-04-2021 | Vrouw | 57
citalopram (20mg)
Ik heb het meficijn drie dagen gebruikt en had zoveel bijwerkingen dat ik wilde stoppen . Ik sliep niet meer voelde me zo ziek. Ben gestopt in overleg met de arts maar dagen me dood ziek gevoelt en trillen zweten hoofdpijn en doodmoe geen energie . Wie herkent dit ook naar paar dagen gebruik