Escitalopram

escitalopram

Bij  AngstX

Overspannen/burn-out (14 meningen)
Bipolaire stoornis (1 mening)
Sociale fobie (1 mening)
Psychische klachten (0 meningen)

Escitalopram bij depressie

Kenth Triesscheijn (22-08-2018)

03-02-2018

Escitalopram (escitalopram)

Ik ben momenteel aan het starten met escitolapram 5 mg en het leek me wel fijn om een dag tot dag beschrijving van de bijwerkingen bij het starten. Dit stond namelijk overal alleen vaag beschreven, dus dit leek me wel fijn voor komende starters. Dag1: koud, rillen, elektrische shocks in mn benen, klappertanden. Veel verschillende bijwerkingen, maar allemaal maar even 5 m[lees meer...]in. En ik was gelijk na 2 uur mijn onrust kwijt waardoor ik deze bijwerkingen niet zo erg vond. En niet onrustig werd van de bijwerkingen. Kon prima werken en naar verjaardag Dag 2: werd snachts misselijk wakker en met buikpijn. Zo misselijk en buikpijn dat ik niet kon werken. Even een dagje bijkomen op de bank. T.
13-08-2017

Escitalopram (escitalopram)

Ik ben begonnen in november nadat ik opeens hyperventilatie had. Geen stress maar wel gevoel of ik hartaanval kreeg. Ik durfde niet meer te fietsen (bochten moest ik lopen, kon niet een bocht nemen), autorijden lukte niet meer waardoor ik moest carpoolen om toch te werken (ben al die tijd wel blijven werken overigens), bang om naar winkels te gaan (AH bracht het huis). Rol[lees meer...]trappen en trappen naar beneden lukte niet meer (naar boven wel). Kreeg de pillen en duurde erg lang eer er resultaat was. Minimaal 8 weken en geen opbouw maar gelijk 10mg. De trappen lukken pas sinds kort weer (9 maanden later!), autorijden en fietsen en winkels lukken al heel lang weer. Het gaat weer goed. Ik wil afbouwen, niet omdat ik denk dat ik het zelf weer kan, dat gevoel heb ik wel, maar weet niet of dat het pilletje is of gewoon dat het goed gaat. Maar zie er tegenop om weer al die bijwerkingen te krijgen die ik heftig vond. Ik wil stoppen omdat ik het enorme zweten meer dan zat ben en ben de kilo's die ik aangekomen ben terwijl ik juist minder ben gaan eten! meer dan spuugzat. Ik zou nu bijna medicijn moeten hebben tegen minderwaardigheidscomplex doordat ik foto's lelijk vind doordat ik dikker ben geworden. Afijn, ik ga stoppen en wil dat doen met halfjes beginnen. Had 10mg en ga beginnen met 5 mg paar weken en dan naar 2.5 mg. Als jullie dat niet adviseren dan hoor ik het graag. Vrij nemen en autorijden moet ik kunnen blijven doen voor mijn werk dus ik moet even niet ontsporen. En wat mijn grote vraag is...ik sport elke dag (loop 10 km) val ik dan automatisch af doordat ik geen vocht vast hou...of moet ik dan wederom weer nog meer doen om weer normaal als vorig jaar te worden?
30-04-2017

Escitalopram (escitalopram)

Morgen slik ik dit middel vier weken. Escitolapram nam ik elke ochtend in samen met methyfenidaat, op een gegeven moment heb ik alleen escitolapram genomen omdat ik een wrak was. Ik heb de hobbels overleefd. Ik heb me een week, anderhalf erg leeg gevoeld, ik was ook leeg. Want ik at niks, ik had totaal geen trek in voedsel. Slapen ging super goed, dat deed ik namelij[lees meer...]k minstens tien uur per dag. ZO moe. Gelukkig heb ik mensen om me heen gehad die me er even uittrokken, al was het even een wandeling van 10 minuten. Een frisse neus veranderde mijn humeur, ik kon alleen maar janken. Janken om het janken en dan janken om het janken om het janken. Libido.. waar kun je dat kopen? M'n angsten, negatief zelfbeeld, paniekaanvallen et cetera zijn allemaal toegenomen. Ik schrik volgens mij nog heviger en sneller dan voorheen. In mijn tweede, derde week voelde ik mij wel iets beter. Ik eet goed, slaap minder, lach weer, nog steeds geen zin in seks, ben wel mega klunzig - ik zit onder de blauwe plekken en schrammen. Ik kijk het nog even aan en anders kap ik met deze achenebbisj zooi!
29-03-2017

Escitalopram (escitalopram)

na een jaar van gezondheidsproblemen heeft de huisarts mij verwezen naar de psychiater: zij constateerde: gegeneraliseerde angst. begonnen met opbouwen van escitolapram: 5, 10,15 en nu 20mg. Inmiddels ben ik er zeker van dat ik alleen goed reageer op het merk "sandoz", als ik een ander merk bij de apotheek krijg ( de verzekering bepaalt welke men mag verstrekken) voel ik [lees meer...]me echt niet optimaal. nu betaal ik het zelf, en ik ben weer mijn vrolijke ik !! In de eerste paar weken had ik last van wat duizeligheid, droge mond en spierspanning.
10-02-2017

Escitalopram (escitalopram)

Ik heb jaren aan de citalopram gezeten. Dat ging zo goed dat de huisarts graag wilde dat ik ging proberen af te bouwen. Tussentijd gaf ik aan dat het niet goed ging met mij. Moest even doorzetten was toen als reactie. Uiteindelijk daardoor later 1.5 jaar thuis gezeten, kwam de deur niet meer uit. Daarna verschillende soorten geprobeerd, maar niks hielp echt. Weer terug naa[lees meer...]r de citalopram, werkte helaas ook niet meer bij mij, omdat ik er helemaal vanaf ben geweest, ben ik er helaas immuun voor geworden. Sindskort nu aan de escitalopram. Gisteren, ook al zit ik er echt nog maar kort aan, voor het eerst weer eens zelf in mn eentje ondernomen om in t dorp te gaan shoppen.. dit had ik in hele lange tijd al niet meer alleen gedaan, dus best trots op mezelf en toch een teken dat het de juiste richting op gaat. heb wel in begin enorme angsten en vloog me echt aan en bang voor wat zou gebeuren, zweetaanvallen, etc. hoop echt dat de escitalopram voor mij wel gaat werken na aantal jaren zoeken wat bij mij past. ik zit nu op 10 mg en eerst even aan kijken hoe dat verder verloopt.
02-02-2017

Escitalopram (escitalopram)

Ik heb dit medecijn gedurende 2 maanden genomen, voor wat betreft de behandelingen van mijn angsten (piekeren na een jaar behandeling van mijn vrouw voor borstkanker) en ook wel depressie. Het heeft hiermee zeker geholpen, maar na 2 maanden waren alle bijwerkingen (diarree, braakneigingen, duizeligheid, verstoorde eetlust (meestal geen, soms heel veel), slecht slapen, v[lees meer...]ermoeidheid) nog altijd even hard aanwezig, zelfs al nam ik toen nog steeds de halve (5mg) dosis, omdat bij de volledige dosis deze nog erger waren. Wat voor nut heeft het om je beter in het hoofd te voelen als je je steeds ziek voelt door de medicatie ? De bijwerkingen waren nog zelfs erger met het generisch product (TEVA), iets minder met het merkproduct (sipralexa). Na 2 maanden heeft de huisarts mij Fluoxetine voorgeschreven, dit is echt een verademing, eigenlijk geen noemenswaardige bijwerken (beetje duizelig de eerste dagen maar dit was snel weg, was na 2 maanden op escitalopram nog veel duizeliger met halve dosis). De Fluoxetine is misschien net iets minder efficient voor de behandeling van mijn klachten, maar dit is nog te vroeg om te zeggen na 2 weken gebruik. Een paar dagen was de moraal misschien iets minder door de overschakeling maar zeker te doen. Mijn vrouw neemt al jaren Escitalopram zonder al deze bijwerkingen, dus ik zal misschien een uitzondering zijn.
29-01-2017

Escitalopram (escitalopram)

Ik weet niet wat te zeggen. Ik heb angst die mijn leven kleiner is geworden elke dag vervelende combinaties licht gevoel in mijn hoofd en angstgevoelens, alsof ik niet echt in mijn lichaam leef. Iets wat ik niet kan begrijpen. Ik heb alle onderzoeken gedaan waar artsen niets terug vinden. Altijd ben ik positief, vanwaar het komt weet ik niet. Is er iemand die ook dezelfde[lees meer...] klachten heeft?
07-06-2016

Escitalopram (escitalopram)

Waardeloos middel, zou ik niemand aanraden. Helpt inderdaad tegen angstklachten omdat het erg sederend is, maar daardoor functioneer je voor de rest ook niet meer. Andere bijwerkingen zijn regelmatig flauwvallen (voor gebruik van dit middel nog nooit gebeurd), verminderde eetlust en gewichtsverlies. Na 3 maanden geen vermindering van bijwerkingen en geen toename van werk[lees meer...]zaamheid.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum