Escitalopram

escitalopram

Bij  AngstX

Overspannen/burn-out (14 meningen)
Bipolaire stoornis (3 meningen)
Psychische klachten (0 meningen)

Escitalopram bij depressie

Kenth Triesscheijn (22-08-2018)

05-12-2018

Escitalopram (escitalopram)

Ik gebruik het medicijn na herhaaldelijke episodes van angst. Deze angstgevoelens worden bij mij gecreeerd door overprikkelikking bii autisme. De eerste 2 weken was ik vreselijk bang, huilde aan 1 stuk en dacht dat het nooit meer goed zou komen met mij. Maar door de juiste begeleiding, lieve mensen om mij heen en de Escitalopram ben ik nu helemaal oké. Vooralsnog geen b[lees meer...]ijwerkingen, maar heb net als een eerdere ervaringsdeskundige onverklaarbare hoofdpijn / nekpijn.
07-11-2018

Escitalopram (escitalopram)

Zeer effectief medicijn tegen paniek klachten. Dit medicijn kan weliswaar zorgen voor vermoeitheidsklachten en een aantal andere bijwerkingen zoals hoofdpijn en misselijkheid (vooral in het begin). Maar dit moet dan maar voor lief worden genomen.
01-11-2018

Escitalopram (escitalopram)

Deze ervaring schrijf ik omdat ik graag het starten van escitalopram aandacht wil geven Ik gebruik nu zes weken dit middel en voel me erg rot en merk nog geen voordeel. De dosis is 5 mg. Mogelijk is dit te laag voor een goede therapeutische werking. Wellicht heeft iemand hier ervaring mee. Met rot voelen bedoel ik snel moe veel nare gedachten en heel weinig energie voor[lees meer...] initiatieven.
07-06-2018

Escitalopram (escitalopram)

Begin april na de nodige stress en na paniekaanval snachts kon ik niet meer slapen. Van de huisarts oxazepam gehad en Nasr psycholoog. Echter ik raakte steeds meer in paniek, slapen ging moeizamer en kon daar ook alleen maar aan denken. Nu is het ook zo dat ik 3 jaar geleden een angststoornis heb gehad. Traumatische ervaring geweest en dat vertaterkt ook nu de angst. I[lees meer...]nmiddels loop ik bij psychiater en na het voorschrijven van 0,25 Mg xanax 3x per dag wat totaal niet hielp (alleen slapen ging beter) omdat ik maar blijf huilen en bang zijn en denken dat ik hier niet meer uitkom. Gisteren besloten om over te stappen naar 1mg xanax retard. Wordt er rustiger van maar slapen nu eeer moeilijk. Daarnaast begonnen per vandaag met 2,5 Mg escitalopram. Psych vond het beter om langzaam op te bouwen ivm slechte ervaring 3 jaar geleden met sertraline. Bedoeling g is om nu 2 wkn 2,5 Mg te gebruiken. Dan 5. En dan naar 7,5 of 10. Hoe ga ik weten of AD aanslaat of dat het de benzo’s zijn die mij rustig houden?
14-02-2018

Escitalopram (escitalopram)

slechte ervaring ik slik ze nog maar ga binnenkort met de huisarts overleggen
03-02-2018

Escitalopram (escitalopram)

Ik ben momenteel aan het starten met escitolapram 5 mg en het leek me wel fijn om een dag tot dag beschrijving van de bijwerkingen bij het starten. Dit stond namelijk overal alleen vaag beschreven, dus dit leek me wel fijn voor komende starters. Dag1: koud, rillen, elektrische shocks in mn benen, klappertanden. Veel verschillende bijwerkingen, maar allemaal maar even 5 m[lees meer...]in. En ik was gelijk na 2 uur mijn onrust kwijt waardoor ik deze bijwerkingen niet zo erg vond. En niet onrustig werd van de bijwerkingen. Kon prima werken en naar verjaardag Dag 2: werd snachts misselijk wakker en met buikpijn. Zo misselijk en buikpijn dat ik niet kon werken. Even een dagje bijkomen op de bank. T.
13-08-2017

Escitalopram (escitalopram)

Ik ben begonnen in november nadat ik opeens hyperventilatie had. Geen stress maar wel gevoel of ik hartaanval kreeg. Ik durfde niet meer te fietsen (bochten moest ik lopen, kon niet een bocht nemen), autorijden lukte niet meer waardoor ik moest carpoolen om toch te werken (ben al die tijd wel blijven werken overigens), bang om naar winkels te gaan (AH bracht het huis). Rol[lees meer...]trappen en trappen naar beneden lukte niet meer (naar boven wel). Kreeg de pillen en duurde erg lang eer er resultaat was. Minimaal 8 weken en geen opbouw maar gelijk 10mg. De trappen lukken pas sinds kort weer (9 maanden later!), autorijden en fietsen en winkels lukken al heel lang weer. Het gaat weer goed. Ik wil afbouwen, niet omdat ik denk dat ik het zelf weer kan, dat gevoel heb ik wel, maar weet niet of dat het pilletje is of gewoon dat het goed gaat. Maar zie er tegenop om weer al die bijwerkingen te krijgen die ik heftig vond. Ik wil stoppen omdat ik het enorme zweten meer dan zat ben en ben de kilo's die ik aangekomen ben terwijl ik juist minder ben gaan eten! meer dan spuugzat. Ik zou nu bijna medicijn moeten hebben tegen minderwaardigheidscomplex doordat ik foto's lelijk vind doordat ik dikker ben geworden. Afijn, ik ga stoppen en wil dat doen met halfjes beginnen. Had 10mg en ga beginnen met 5 mg paar weken en dan naar 2.5 mg. Als jullie dat niet adviseren dan hoor ik het graag. Vrij nemen en autorijden moet ik kunnen blijven doen voor mijn werk dus ik moet even niet ontsporen. En wat mijn grote vraag is...ik sport elke dag (loop 10 km) val ik dan automatisch af doordat ik geen vocht vast hou...of moet ik dan wederom weer nog meer doen om weer normaal als vorig jaar te worden?
30-04-2017

Escitalopram (escitalopram)

Morgen slik ik dit middel vier weken. Escitolapram nam ik elke ochtend in samen met methyfenidaat, op een gegeven moment heb ik alleen escitolapram genomen omdat ik een wrak was. Ik heb de hobbels overleefd. Ik heb me een week, anderhalf erg leeg gevoeld, ik was ook leeg. Want ik at niks, ik had totaal geen trek in voedsel. Slapen ging super goed, dat deed ik namelij[lees meer...]k minstens tien uur per dag. ZO moe. Gelukkig heb ik mensen om me heen gehad die me er even uittrokken, al was het even een wandeling van 10 minuten. Een frisse neus veranderde mijn humeur, ik kon alleen maar janken. Janken om het janken en dan janken om het janken om het janken. Libido.. waar kun je dat kopen? M'n angsten, negatief zelfbeeld, paniekaanvallen et cetera zijn allemaal toegenomen. Ik schrik volgens mij nog heviger en sneller dan voorheen. In mijn tweede, derde week voelde ik mij wel iets beter. Ik eet goed, slaap minder, lach weer, nog steeds geen zin in seks, ben wel mega klunzig - ik zit onder de blauwe plekken en schrammen. Ik kijk het nog even aan en anders kap ik met deze achenebbisj zooi!

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum