Ervaringen met Fluoxetine

fluoxetine

vermoeidheid spanning depressief duizeligheid verstoorde slaap verminderd libido verdoofde geest slecht slapen tijdens het drinken darm/maag van streek

Chronische depressie (25 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (10 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (10 meningen)
Bipolaire stoornis (8 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (7 meningen)
Eetstoornis (5 meningen)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS) (5 meningen)
Postnatale depressie (1 mening)
Sociale fobie (1 mening)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

11-03-2020 | Vrouw | 49
fluoxetine (10mg)
Ik slik dit medicijn sinds 5 dagen. De eerste week 10 mg om op te bouwen. Daarna 20 mg. Ik moet zeggen dat ik nu al verbetering merk. Met name de pieker/dwanggedachten zijn minder. En ook minder drang tot eten (ben een emotie eter). Depressie nog niet minder, maar slik het pas net. Lichte bijwerkingen, niet vervelend. Levendige dromen, verminderde eetlust en wat slapeloosh[lees meer...]eid. Ik merk wel dat ik een hogere dosis nodig ga hebben, maar: so far so good. Ik had dit veel eerder moeten doen. Merk nu pas dat ik eigenlijk mijn hele leven al gek wordt van mijn gedachten. Wat een opluchting is dit! Was ook anti medicijnen, maar tientallen jaren therapie is nog niet alles beter. Ik heb het geprobeerd, maar het ging gewoon niet meer. Ik wil gewoon meer kwaliteit van leven. Ik ga door met fluoxetine. Langzaam opbouwen is denk ik verstandig. Succes iedereen die voor de keuze staat!

14-02-2020 | Vrouw | 49
fluoxetine (20mg)
Na een paar heftige gebeurtenissen gestart met 20 mg, geen bijwerkingen en voel me heerlijk; geen gepieker meer. Veel gelijkmatiger, was ik maar 25 jr eerder gestart

28-07-2019 | Vrouw | 49
fluoxetine (20mg)
Vlakt af. Nergens zin in. Geen zin in leven. Je vraagt je hoe lang je nog moet.

09-04-2021 | Vrouw | 47
fluoxetine (20mg)
Wie kan mij vertellen of de Fluoxetina Tecnigen net zo goed werkt als de "originele"? Kan dit in combinatie met Sedoxil innemen? Ik start vandaag met deze medicijnen en maak me zorgen. Vast hartelijk dank voor jullie hulp!

23-11-2019 | Vrouw | 46
Depressiviteit

23-10-2019 | Vrouw | 46
fluoxetine (20mg)
Voor angst & depressie. Ik gebruik al meer dan 20 jaar AD; paroxetine en fluoxetine 20 mg. Werkt bij mij allebei goed, maar moest soms wisselen (borstvoeding twee keer, dan geen fluoxetine vanwege opstapelen ivm langere halfwaardetijd). Paroxetine geen langere halfwaardetijd en merkte ik direct als ik een dosis vergat. Dat heb ik niet met fluoxetine. Fluoxetine i.c.m. Ya[lees meer...]z pil gehad: gaf rare smaak in mn mond.

09-09-2020 | Vrouw | 45
fluoxetine (40mg)
Fluoxetine 40mg werkt super bij mijn angst en paniekstoornis maar ik ben extreem moe. Ik slaap meer dan dat ik wakker ben en blijf aan het gapen. Ik neem dit medicijn nu ongeveer 8 maanden. Ik vraag me af of er iets aan te doen is aan de moeheid of is misschien een ander medicijn de oplossing? Wel ben ik blij dat ik gewoon de deur weer uit kan maar ben blij als ik kan slap[lees meer...]en of niets hoef te doen.

02-12-2019 | Vrouw | 45
fluoxetine (20)
Chronische depressie
Ik slikte ongeveer 6 maanden Fluoxetine voor mijn depressie maar werd er erg vlak en ongeinteresseerd van. Mijn 3 weken vakantie in Slovenie had geweldig moeten zijn. Er waren geen diepe dal momenten, maar staand op een berg, met het wonderlijkste uitzicht ooit, deed me ook niet zo heel veel. Overgestapt naar Venlafaxine. In het begin meer bijwerkingen, maar ik kan in elk [lees meer...]geval ook nog genieten van het leven. Dat is mi de bedoeling van een AD.

15-12-2020 | Vrouw | 44
Chronische depressie
Na 10 jaar seroxat en 10 jaar citaprolam, paar jaar gestopt en nu 4 maanden bupropion. Veel bijwerkingen gehad en nu nog steeds gejaagd en moeilijk slapen. Geen rust en depressieve klachten nog aanwezig. Nu stoppen en over op fluoxetine. Wil niet aankomen! Iemand tips? Of hopelijk de gouden tip, advies, leefwijze noem maar op. Er moet toch een medicijn zijn wat perfect v[lees meer...]oor mij is. Niet aankomen. Geen gekke angsten of gedachten, medicatie op maat, moet toch kunnen! Alles kan op maat tegenwoordig

01-10-2019 | Man | 44
PDD-NOS
NOOIT deze medicatie vragen aan je Arts ! Ook al helpt Prozac/Fluoxetine voor miljoenen kinderen en volwassenen heel goed zonder manische reaktie en agresie . Koop dan in overleg CBD tabletten of vraag om Clomipramine 25 mg of Buspiron of Nortilen 30 mg en sporten , de natuur opzoeken , muziek maken , werken , arbeid ONDERSCHAT dit niet ! Ik heb er een Delict door gepl[lees meer...]eegd helaas waar ik voor veroordeelt ben en heel veel spijt van heb !

19-04-2019 | Vrouw | 44
fluoxetine (10mg)
Ik heb al mijn hele leven angsten en paniek, ik wou geen medicatie nemen uit schrik voor de bijwerkingen. Ik gebruik kruiden en magnesium en probeer te sporten en gezond te leven. Maar ik heb nu toch besloten om iets te nemen omdat ik soms depressieve gevoelens heb en omdat een angststoornis zo uitputtend is. En het is te vroeg om al te merken of het echt helpt, maar i[lees meer...]k ben blij dat de bijwerkingen goed te verdragen zijn(, ik neem nu 5 dagen 10 mg) en ik ben gaan werken en het ging. Alleen minder goed slapen en afwisselend wat onrust en moe, maar zeker niet fel, terwijl ik sterk reageer op medicatie. Dit is mijn ervaring tot nu toe, IK was echt heel bang om iets te nemen en nu valt het goed mee.

08-11-2020 | Vrouw | 43
Depressiviteit

23-02-2020 | Vrouw | 43
fluoxetine (20mg)
Heb het medicijn zeker 20 Jaar geslikt. Het ging prima. Af en toe een dipje. Ik heb tussen de 20 en 40 geslikt. Hier zocht ik zelf naar de beste weg. Uiteindelijk heel lang op 20. Toen bedacht ik in September, ik stop. Heb nog een tijdje afgebouwd naar om de dag, toen gewoon gestopt. Resultaat, goed. Ik huilde meer, maar vond dat toen nog niet vervelend. Vond het fijn om [lees meer...]niet meer het Ubermens te zijn. Maar nu: in februari, na een aantal vervelende en ingrijpende gebeurtenissen een vette terugval. Zo heftig dat ik me zo somber en vervelend voelde dat ik dacht; ik begin weer. Heb nu 3 dagen 20 mg op, en ben helemaal niet relaxed. Voortdurende angstgevoelens en gepieker. Nog erger dan het was. Nu weet ik dat dat erbij kan horen, maar wát voelt dit verschrikkelijk! Ik deel het met mensen, want dan weet iedereen misschien een beetje wat ik doormaak, alhoewel ik het idee heb dat ik dit gevoel niet kan uitleggen. Ik ga maar even naar de huisarts morgen.

21-05-2019 | Man | 43
Over het algemeen tevreden

16-02-2020 | Vrouw | 42
fluoxetine (20mg)
Na ruim 20 jaar gestopt met fluoxetine omdat het ontzettend goed ging. Helaas ging ik na twee maanden volledig onderuit. Constante paniek en angst. Dus weer begonnen met fluoxetine. Ga nu de derde week in. Eerste twee weken waren hel. Heb er nu oxzazepam bij . Eerst twee keer per dag. Nu drie maal per dag 10mg zo nodig. Helaas is t dan ook nodig. Hopelijk slaat de fluoxe[lees meer...]tine snel aan. Het lijkt eind middag en avond al wat beter te gaan. De ochtenden zijn nog hel. Pak bij het wakker worden meteen een oxzazepam om de ergste paniek te onderdrukken. Het nadeel van angst en paniek is dat het ook bij mij fysiek veel invloed heeft.

05-12-2019 | Vrouw | 41
fluoxetine (20mg)
Voor mij haalt het de scherpe randjes eraf. Heel fijn. Weinig tot geen bijwerkingen.