fluoxetine

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

27-08-2019 | Vrouw | 22
fluoxetine (10mg)
Vandaag is de 12de dag dat ik dit medicijn gebruik. Voorheen heb ik fluoxetine ongeveer een jaar gebruikt en heb ik er heel veel baat bij gehad. Omdat mijn angststoornis weer zeer aanwezig werd, gepaard met paniekaanvallen, heeft de dokter mij dit medicijn voorgeschreven. Ik durfde het bijna niet te gebruiken, aangezien ze al duidde op dat de eerste 2 weken mijn klachten e[lees meer...]rger konden worden. Inmiddels weet ik niet meer wat ik met mezelf aanmoet. Ik heb paniekaanvallen van uren lang en ben op dat moment het besef van de realiteit kwijt, ik zit alleen maar in mijn hoofd. Ik gebruik oxazepam om mijn lichaam af en toe wat rust te geven. Al 3 kilo afgevallen en ik krijg niks binnen. Geen honger, niks. Ik heb geen idee hoe ik deze dagen door moet komen en ben heel afhankelijk van de mensen in mijn omgeving. Zometeen een afspraak bij de dokter om aan te geven dat dit niet langer meer zo gaat..

10-07-2019 | Vrouw | 22
Anorexia
Geslikt wegens zware depressie in combinatie met een eetstoornis. altijd doodmoe en na 1 jaar al 50 kg aangekomen omdat mijn braakreflex zo goed als weg was maar de eetbuien bleven. nu weer op zoek naar iets dat wel werkt. Hiervoor heb ik al sertraline, escitalopram (beide verschrikkelijk trouwens), en nu een TAC antidepressiva aan het proberen.

04-06-2019 | Man | 22
fluoxetine (10)
1ste twee uur na inname gelijk rustig, daarna een week door een chemische hel met amper kunnen leven en functioneren. Om psychisch van te worden, per direct gestopt na 6 dagen, de week heb ik geeneens vol gehouden.

23-10-2018 | Man | 22
fluoxetine (20mg)
Dit middel kreeg ik later als toevoeging op Paroxetine. Ik werd er gewelddadig van en boos. Dit middel moest ik na 2 incidenten acuut stoppen van de psychiater, echter was het gevaar nog niet geweken omdat het middel nog langer in het bloed kan doorwerken. Ik vond het een naar middel en merkte duidelijk toename van negatieve emoties.

11-01-2021 | Vrouw | 21
fluoxetine (20mg)
Ik heb dit medicijn 4 jaar geleden eerder geslikt met goed effect. In het begin ontzettend veel bijwerkingen. Ik kreeg ontzettende angst en sterkere emotionele gevoelens. Ook kreeg ik last van dwangneurose?? Heel apart. Toch doorgezet. Na een paar weken begon ik me al beter te voelen. Toen ik zwanger werd was ik gestopt. Nu 4 dagen geleden weer begonnen omdat ik na me be[lees meer...]valling weer in een depressie ben beland. Ik was heel bang voor de bijwerkingen die ik weer zou krijgen maar... ik heb NERGENS last van. Behalve dat ik wat meer droom dan. Slaap ook prima. Nu wachten tot ze aanslaan....

23-01-2019 | Vrouw | 21
Bipolaire stoornis
Fluoxetine geruikte ik voor mijn depresieve episoden in mijn bipolaire stoornis. Het heeft geen effect gehad.

14-07-2020 | Vrouw | 20

27-09-2020 | Vrouw | 19
fluoxetine (20mg)
Heb dit medicijn ruim 2,5 jaar gebruikt. Ik heb hier zeker baat bij gehad. Mijn stemming was stabieler. Mijn dalen waren minder diep. In het begin moeite gehad met wakker worden, alsof ik vast zat in mijn slaap. Na enkele dagen was dit weer over. Nauwelijks bijwerkingen gehad.

04-05-2020 | Vrouw | 19
Depressief
Eerste 3 weken alle bijwerkingen gehad wat echt een hel was maar daarna zijn ze bijna allemaal verdwenen. Merk dat het medicijn alles afvlakt positief en negatie. Zorgt wel dat ik minder pieker en het wat rustiger in mijn hoofd is. Voel me wel beter dan eerst omdat het vooral negatieve gevoelens af vlakt en het zorgt er ook voor dat ik meer durf en mijn angsten minder zijn[lees meer...].

26-07-2021 | Vrouw | 18

03-12-2020 | Man | 18
Chronische depressie
Eerste medicijn dat ik kreeg na vaak weigeren. Het werd zeer sterk aangeraden toen ik opgenomen was wegens een crisis situatie. Werkt goed bij veel jongeren rond jouw leeftijd. Dat dus niet... Ik heb meerdere malen moeten ophogen wat niks uithaalde. De eerste week geen last van bijwerkingen gehad, daarna een beetje misselijk en zulk soort dingen, lijkt niks ergs dus... Maa[lees meer...]r na 3 weken slikken begon ik hartkloppingen te krijgen, was ik kort ademig en kreeg vaker paniekaanvallen te krijgen (die heb ik zelden). Volgens mij had ik ook nog eens last van heftige nachtmerries, maar dat zou ook kunnen zijn geweest door de huidige situatie.

05-03-2019 | Vrouw | 18
fluoxetine (20mg)
In 2017 heeft mijn psychiater mij fluoxetine voorgeschreven omdat ik toch best wel depressief was. Ik zat bijna letterlijk op het randje tussen leven en dood. In het begin werden mijn klachten wel steeds heftiger. Maar een half jaar later was het wel weer geneutraliseerd. In oktober ben ik de afbouw begonnen, en vandaag de dag dat ik geen fluoxetine meer hoef te sl[lees meer...]ikken

20-05-2021 | Vrouw | 17
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik begon dit medicijn te slikken voor mijn “ongespecificeerde stemmingsstoornis”, dit blijkt een zware depressie te zijn geweest. Ik heb ook Borderline, vermijdende persoonlijkheidsstoornis, ADHD, autisme en ik heb meerdere eetstoornissen gehad. Fluoxetine heeft voor mij de “scherpe randjes” van de depressie afgehaald. In het begin (eerste paar weken) had ik erg veel last [lees meer...]van duizeligheid, ik viel bijna flauw als ik opstond, maar dat ging vanzelf weer weg en nu heb ik geen bijwerkingen. Dit medicijn heeft mijn leven gered. Als je last hebt van bijwerkingen in het begin, wacht het even af. Bij mij zijn ze vanzelf weggegaan.

29-10-2018 | Man | 17
fluoxetine (20mg)
Dit medicijn gekregen voor mijn angst en paniekstoornis. Eerste 2 weken waren heftig en vooral binnen gebleven, na 2 a 3 weken leek het beter te gaan en toen ineens sloeg alles om en kreeg ik enorm versterkte angst en kreeg ik er depressieve gedachtes dr en dp bij. Wel piekerde ik stukken minder! De bijwerkingen zelf vielen wel mee, ik had erger verwacht. Niet mijn medicij[lees meer...]n helaas en ben dus na overleg met psychiater gestopt.

06-06-2019 | Man | 16
fluoxetine (20mg)
Ik heb drie jaar een depressie gehad, met opnames etc. Fluoxetine werd mij gegeven in de psychiatrie in combinatie met cognigtieve gedragstherapie, psycho-motorische therapie en systeemtherapie. We begonnen de eerste week met 5mg, de week daarna 10 mg en zo door naar de 20mg. Dit heeft mij erg geholpen over mijn depressie te komen. Wat betreft de bijwerkingen. Bij start[lees meer...] eigenlijk nergens last van. Echter gebruik ik het nu 1 jaar en ben sinds een half jaar stabiel en heb ik nu wel last van lage bloeddruk, vooral s'nachts, interesseverlies in anderen (wat mij eerlijk gezegd niet veel boeit, aangezien ik mij altijd zorgen maakte om anderen) en soms duizeligheid/black-outs. Naar mijn mening is het gebruik van dit medicijn het zeker waard geweest voor mij. Op het moment is dit een steuntje in de rug voor mij en ik weeg de voordelen zwaarder dan de nadelen! Als iemand nog vragen heeft, beantwoord ik deze graag .

25-01-2020 | Vrouw | 14
fluoxetine (20mg)

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum