fluoxetine

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

04-06-2019 | Man | 22
fluoxetine (10)
1ste twee uur na inname gelijk rustig, daarna een week door een chemische hel met amper kunnen leven en functioneren. Om psychisch van te worden, per direct gestopt na 6 dagen, de week heb ik geeneens vol gehouden.

23-10-2018 | Man | 22
fluoxetine (20mg)
Dit middel kreeg ik later als toevoeging op Paroxetine. Ik werd er gewelddadig van en boos. Dit middel moest ik na 2 incidenten acuut stoppen van de psychiater, echter was het gevaar nog niet geweken omdat het middel nog langer in het bloed kan doorwerken. Ik vond het een naar middel en merkte duidelijk toename van negatieve emoties.

11-01-2021 | Vrouw | 21
fluoxetine (20mg)
Ik heb dit medicijn 4 jaar geleden eerder geslikt met goed effect. In het begin ontzettend veel bijwerkingen. Ik kreeg ontzettende angst en sterkere emotionele gevoelens. Ook kreeg ik last van dwangneurose?? Heel apart. Toch doorgezet. Na een paar weken begon ik me al beter te voelen. Toen ik zwanger werd was ik gestopt. Nu 4 dagen geleden weer begonnen omdat ik na me be[lees meer...]valling weer in een depressie ben beland. Ik was heel bang voor de bijwerkingen die ik weer zou krijgen maar... ik heb NERGENS last van. Behalve dat ik wat meer droom dan. Slaap ook prima. Nu wachten tot ze aanslaan....

23-01-2019 | Vrouw | 21
Bipolaire stoornis
Fluoxetine geruikte ik voor mijn depresieve episoden in mijn bipolaire stoornis. Het heeft geen effect gehad.

14-07-2020 | Vrouw | 20

12-11-2022 | Vrouw | 19
fluoxetine (20mg)
Ik kreeg dit middel voorgeschreven in 2016, toen ik net 14 jaar was geworden. Ik heb het tot mijn 18e geslikt (2021). Meerdere stoppogingen gedaan maar steeds als ik ook maar 1 mg minder binnen kreeg kreeg ik gelijk al suicidale gedachtes. Maar, nou was dit middel erg effectief mentaal, het heeft me geholpen uit mijn schulp te kruipen en het maakte me echt happy want voor[lees meer...]heen lag ik alleen maar dagen lang in bed. Dit is overgens ook de enige reden dat ik zo lang met deze rotzooi ben doorgegaan. Vanaf het eerste moment dat ik dit slikte voelde ik een onbekend gevoel: trek (ik was in de 40-50kg toen, ik kwam NIET makkelijk aan toen). Ik begon veel te eten en kwam zo al 10kg aan in de eerste maand. Ik moest gedwongen stoppen in 2021 omdat ik op dat punt al 60kg was aangekomen in deze jaren.. ik woog toen al tussen de 110 en 120kg. Nou was de keuze om te kiezen tussen mijn Mentale gesteldheid of mijn gewicht en lichaam heel moeilijk, (zeker voor mij met een eetstoornis) maar de keuze bleef makkelijk: mij goed voelen en dus doorgaan met Fluoxetine. Destijds hadden we bewust voor deze medicatie gekozen omdat er niet stond dat je ervan kon aankomen (later pas bijgeschreven). Ik kon letterlijk 1 komkommer en een slablaadje eten op een dag maanden lang en vaak naar de sportschool en toch kwam ik nog aan. Mijn gewicht is niet stabiel geweest in deze jaren, het bleef maar toenemen wat ik ook deed. Maar omdat Fluoxetine zo effectief was bleef ik doorgaan tot 2021. Ik werd namelijk lichamelijk ziek door het overgewicht van deze medicatie: Ik scheurde letterlijk uit mijn lichaam en zit nu voor altijd onder de groeistrepen (striae), zelfs op mijn armen. En ik heb PCOS ontwikkeld. Ben toen gestopt maar omdat er niks over aankomen in de bijsluiter stond hadden we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat mijn gewichtstoename kwam door de Fluoxetine. Pas toen ik gestopt was vlogen de Kilo’s er af. Binnen 3 maanden was ik 40kg lichter (geloof het of niet!). En ik at wat ik wilde en ik sportte niet. Nu kan ik nogsteeds alles eten wat los en vast zit en ik kom niet aan, dus mijn gewicht was zeker weten een bijwerking van deze medicatie. Dus PAS OP!! Ik leef nog elke dag met de gevolgen, van stretchmarks en verminderde vruchtbaarheid naar hangende borsten en losvel (op 19 jarige leeftijd..) en nu ook ernstige haaruitval van het te snel afvallen. Het is verschrikkelijk. Mijn advies: STOP OPTIJD ALS U AANKOMT VAN FLUOXETINE EN BLIJF PROFESSIONEEL IN DE GATENHOUDEN HOE HET MET UW LICHAAM GAAT!!

27-09-2020 | Vrouw | 19
fluoxetine (20mg)
Heb dit medicijn ruim 2,5 jaar gebruikt. Ik heb hier zeker baat bij gehad. Mijn stemming was stabieler. Mijn dalen waren minder diep. In het begin moeite gehad met wakker worden, alsof ik vast zat in mijn slaap. Na enkele dagen was dit weer over. Nauwelijks bijwerkingen gehad.

04-05-2020 | Vrouw | 19
Depressief
Eerste 3 weken alle bijwerkingen gehad wat echt een hel was maar daarna zijn ze bijna allemaal verdwenen. Merk dat het medicijn alles afvlakt positief en negatie. Zorgt wel dat ik minder pieker en het wat rustiger in mijn hoofd is. Voel me wel beter dan eerst omdat het vooral negatieve gevoelens af vlakt en het zorgt er ook voor dat ik meer durf en mijn angsten minder zijn[lees meer...].

26-07-2021 | Vrouw | 18

03-12-2020 | Man | 18
Chronische depressie
Eerste medicijn dat ik kreeg na vaak weigeren. Het werd zeer sterk aangeraden toen ik opgenomen was wegens een crisis situatie. Werkt goed bij veel jongeren rond jouw leeftijd. Dat dus niet... Ik heb meerdere malen moeten ophogen wat niks uithaalde. De eerste week geen last van bijwerkingen gehad, daarna een beetje misselijk en zulk soort dingen, lijkt niks ergs dus... Maa[lees meer...]r na 3 weken slikken begon ik hartkloppingen te krijgen, was ik kort ademig en kreeg vaker paniekaanvallen te krijgen (die heb ik zelden). Volgens mij had ik ook nog eens last van heftige nachtmerries, maar dat zou ook kunnen zijn geweest door de huidige situatie.

05-03-2019 | Vrouw | 18
fluoxetine (20mg)
In 2017 heeft mijn psychiater mij fluoxetine voorgeschreven omdat ik toch best wel depressief was. Ik zat bijna letterlijk op het randje tussen leven en dood. In het begin werden mijn klachten wel steeds heftiger. Maar een half jaar later was het wel weer geneutraliseerd. In oktober ben ik de afbouw begonnen, en vandaag de dag dat ik geen fluoxetine meer hoef te sl[lees meer...]ikken

13-11-2022 | Vrouw | 17
fluoxetine (30mg)
Chronische depressie
Begonnen te slikken voor chronische depressie, (sociale) angststoornis en ocs. In eerste instantie 10 mg en na een aantal weken opgebouwd naar 30 mg omdat het geen effect had. Na de laatste verhoging ging het echter steeds slechter en kreeg ik o.a. last van heftige nachtmerries en dwanggedachtes. Nu ben ik weer aan het afbouwen, en nog slechter af dan toen ik met dit medic[lees meer...]ijn startte. Al met al geen positieve ervaring dus.

20-05-2021 | Vrouw | 17
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik begon dit medicijn te slikken voor mijn “ongespecificeerde stemmingsstoornis”, dit blijkt een zware depressie te zijn geweest. Ik heb ook Borderline, vermijdende persoonlijkheidsstoornis, ADHD, autisme en ik heb meerdere eetstoornissen gehad. Fluoxetine heeft voor mij de “scherpe randjes” van de depressie afgehaald. In het begin (eerste paar weken) had ik erg veel last [lees meer...]van duizeligheid, ik viel bijna flauw als ik opstond, maar dat ging vanzelf weer weg en nu heb ik geen bijwerkingen. Dit medicijn heeft mijn leven gered. Als je last hebt van bijwerkingen in het begin, wacht het even af. Bij mij zijn ze vanzelf weggegaan.

29-10-2018 | Man | 17
fluoxetine (20mg)
Dit medicijn gekregen voor mijn angst en paniekstoornis. Eerste 2 weken waren heftig en vooral binnen gebleven, na 2 a 3 weken leek het beter te gaan en toen ineens sloeg alles om en kreeg ik enorm versterkte angst en kreeg ik er depressieve gedachtes dr en dp bij. Wel piekerde ik stukken minder! De bijwerkingen zelf vielen wel mee, ik had erger verwacht. Niet mijn medicij[lees meer...]n helaas en ben dus na overleg met psychiater gestopt.

06-06-2019 | Man | 16
fluoxetine (20mg)
Ik heb drie jaar een depressie gehad, met opnames etc. Fluoxetine werd mij gegeven in de psychiatrie in combinatie met cognigtieve gedragstherapie, psycho-motorische therapie en systeemtherapie. We begonnen de eerste week met 5mg, de week daarna 10 mg en zo door naar de 20mg. Dit heeft mij erg geholpen over mijn depressie te komen. Wat betreft de bijwerkingen. Bij start[lees meer...] eigenlijk nergens last van. Echter gebruik ik het nu 1 jaar en ben sinds een half jaar stabiel en heb ik nu wel last van lage bloeddruk, vooral s'nachts, interesseverlies in anderen (wat mij eerlijk gezegd niet veel boeit, aangezien ik mij altijd zorgen maakte om anderen) en soms duizeligheid/black-outs. Naar mijn mening is het gebruik van dit medicijn het zeker waard geweest voor mij. Op het moment is dit een steuntje in de rug voor mij en ik weeg de voordelen zwaarder dan de nadelen! Als iemand nog vragen heeft, beantwoord ik deze graag .

25-01-2020 | Vrouw | 14
fluoxetine (20mg)

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum