fluoxetine

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

25-01-2020 | Vrouw | 69
fluoxetine (20mg)
Begonnen indicaties Burn-out met Paroxetine 20mg ging slecht na 6mnd afgebouwd tot 2.5mg in 1,1/2 jaar daar ging t mis in crisis bij ggz beland.Verandering in medicatie naast Fluoxetine 20mg daarbij Alprazolam 20mg. Deze na 6 mind afgebouwd zeer veel klachten volledig op bed.nu 3 jaar verder alleen nog 20 mg Fluoxetine wil afbouwen.

07-01-2020 | Vrouw | 23
fluoxetine (20mg)
Vorige jaar citalopram geslikt tegen paniekklachten. Daar 10 kilo van aangekomen, maar langzaam afgebouwd want het ging steeds beter met me. Sinds september weer heftige angstklachten. Ditmaal fluoxetine voorgeschreven gekregen. De bijwerkingen begonnen na 3 dagen. Ik was misselijk, had totaal geen eetlust wat leidde tot gewichtsverlies, non stop hoofdpijn, angst, zweten, [lees meer...]een vaginale infectie, tintelingen in mijn ledematen, blauwe plekken op mijn benen, slecht slapen en onwijs veel hartkloppingen. Na 6 weken fluoxetine slikken waren de bijwerkingen nog steeds niet verdwenen. In overleg met de dokter mocht ik in één keer stoppen. De afkick verschijnselen waren 3 keer zo erg als de bijwerkingen en ik had last van hallucinaties, waanideeën, was totaal paranoïde en durfde niet meer alleen te zijn. Inmiddels ben ik bijna 3 weken gestopt met de fluoxetine en gaat het langzaam steeds beter. Ik heb één ding geleerd: nooit meer fluoxetine. Het heeft mijn afgelopen 3 maanden een hel gemaakt en heb constant met de gedachte rondgelopen dat ik dood ging. Ik ga investeren in goede therapie en begeleiding, want durf geen pillen meer in mijn lijf te stoppen.

25-12-2019 | Vrouw | 34
fluoxetine (20mg)
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen voor mijn Depressie in 2018. Het heeft mijn depressie goed afgevlakt. Wel waren de ernstige bijwerkingen de positieve werking van het middel niet waard. Ik kreeg last van sexuele stoornissen en hartkloppingen. De sexuele stoornissen zijn bij mij niet meer hersteld, de hartkloppingen werden gelukkig wel minder. Ik zou daarom toch me[lees meer...]nsen dit product afraden. Het geneest ook niks definitief, tenzij je levenslang dit middel wilt blijven slikken. Psychiaters komen wat mij betreft, op dit gebied, ondeskundig over. Die hebben hun geneeskunde diploma uit het raam gegooid en kunnen je niet concreet vertellen wat het middel is en doet.

05-12-2019 | Vrouw | 41
fluoxetine (20mg)
Voor mij haalt het de scherpe randjes eraf. Heel fijn. Weinig tot geen bijwerkingen.

02-12-2019 | Vrouw | 45
fluoxetine (20)
Chronische depressie
Ik slikte ongeveer 6 maanden Fluoxetine voor mijn depressie maar werd er erg vlak en ongeinteresseerd van. Mijn 3 weken vakantie in Slovenie had geweldig moeten zijn. Er waren geen diepe dal momenten, maar staand op een berg, met het wonderlijkste uitzicht ooit, deed me ook niet zo heel veel. Overgestapt naar Venlafaxine. In het begin meer bijwerkingen, maar ik kan in elk [lees meer...]geval ook nog genieten van het leven. Dat is mi de bedoeling van een AD.

23-11-2019 | Vrouw | 46

27-10-2019 | Vrouw | 36
Paniekaanvallen
Wat een troep.ik zit op week 8 bij 6 weken is de dosis met 10 gr opgehoogd .het lijkt of ik een horrorfilm zit . Durf niet meer onder de mensen te komen ,wil het liefst alleen zijn.slaap slecht en word wakker met angst.zweethandjes en mijn leven staat gewoon stil er gaat een hele boel mis in mijn hoofd

23-10-2019 | Vrouw | 46
fluoxetine (20mg)
Voor angst & depressie. Ik gebruik al meer dan 20 jaar AD; paroxetine en fluoxetine 20 mg. Werkt bij mij allebei goed, maar moest soms wisselen (borstvoeding twee keer, dan geen fluoxetine vanwege opstapelen ivm langere halfwaardetijd). Paroxetine geen langere halfwaardetijd en merkte ik direct als ik een dosis vergat. Dat heb ik niet met fluoxetine. Fluoxetine i.c.m. Ya[lees meer...]z pil gehad: gaf rare smaak in mn mond.

26-09-2019 | Vrouw | 36
fluoxetine (20mg)
Na jaren zoektocht naar hulp voor depressie gestart met gesprekstherapie en inname Fluoxetine 20 mg. De beide samen doe ik nu al jaren aan een stuk en deden/doen wonderen. Ik combineer de twee en zal deze ook blijven onderhouden. Geen ondervindingen van bijwerkingen maar moet wel eten bij het nemen van Fluoxetine om brandend maagzuur te voorkomen.

27-08-2019 | Vrouw | 22
fluoxetine (10mg)
Vandaag is de 12de dag dat ik dit medicijn gebruik. Voorheen heb ik fluoxetine ongeveer een jaar gebruikt en heb ik er heel veel baat bij gehad. Omdat mijn angststoornis weer zeer aanwezig werd, gepaard met paniekaanvallen, heeft de dokter mij dit medicijn voorgeschreven. Ik durfde het bijna niet te gebruiken, aangezien ze al duidde op dat de eerste 2 weken mijn klachten e[lees meer...]rger konden worden. Inmiddels weet ik niet meer wat ik met mezelf aanmoet. Ik heb paniekaanvallen van uren lang en ben op dat moment het besef van de realiteit kwijt, ik zit alleen maar in mijn hoofd. Ik gebruik oxazepam om mijn lichaam af en toe wat rust te geven. Al 3 kilo afgevallen en ik krijg niks binnen. Geen honger, niks. Ik heb geen idee hoe ik deze dagen door moet komen en ben heel afhankelijk van de mensen in mijn omgeving. Zometeen een afspraak bij de dokter om aan te geven dat dit niet langer meer zo gaat..

28-07-2019 | Vrouw | 49
fluoxetine (20mg)
Vlakt af. Nergens zin in. Geen zin in leven. Je vraagt je hoe lang je nog moet.

10-07-2019 | Vrouw | 22
Anorexia
Geslikt wegens zware depressie in combinatie met een eetstoornis. altijd doodmoe en na 1 jaar al 50 kg aangekomen omdat mijn braakreflex zo goed als weg was maar de eetbuien bleven. nu weer op zoek naar iets dat wel werkt. Hiervoor heb ik al sertraline, escitalopram (beide verschrikkelijk trouwens), en nu een TAC antidepressiva aan het proberen.

04-07-2019 | Vrouw | 34
fluoxetine (20mg)
Ik nam Fluoxetine tegen depressie en angst, maar het na 2 weken gestopt omdat ik erg veel last had van bijwerkingen. Ik zweette 's nachts heel erg en had nachtmerrie, voelde me vervreemd en had anderzijds hypomane neigingen.

11-06-2019 | Vrouw | 25
fluoxetine (20mg)
Na 2 weken gestopt met dit middel ivm ernstige bijwerkingen. Heel erg moe, afgevlakt, tot niks om staat en erg misselijk en buikpijn.

30-05-2019 | Vrouw | 33
fluoxetine (20mg)
Fluoxetine is o.a voorgeschreven voor een angststoornis. Na goed onderzoek te hebben gedaan en te hebben overlegd met psychiater zijn we met dit middel gestart (20mg). Ik heb eerder andere antidepressiva gehad (goede ervaring)dus wist een beetje wat me te wachten stond. Vond het toch wel eng om het middel in te nemen. Eerste dag helemaal niks gemerkt, alleen in de nacht w[lees meer...]erd ik om 4 u klaarwakker. De tweede dag merkte ik beetje 'high' was. Is moeilijk te beschrijven..wazig zien, ontstabiel,duizelig achtig gevoel maar was te doen. Wel goed in slaap komen maar weer om 4 u klaarwakker. Derde en vierde dag eigenlijk hetzelfde maar nu kreeg met ik met vlagen brandend maagzuur oprispingen en gewrichtspijn en droomde ik heel vreemd. Ook durfde ik niet meer alleen naar buiten want als ik moest praten kreeg ik meteen een paniekaanval. Was ook erg onrustig. De vijfde dag van inname werd ik wakker. Moest direct naar het toilet en had extreme honger. Heb me wat gegeten maar kon weer direct naar het toilet gaan. Het koude zweet brak me uit, buikpijn, tintelingen in tong en ging bijna out. In bed gaan liggen om tot rust te komen. Denk dat angst ook zeker eern rol heeft meegespeeld. Had hele koude voeten en handen maar continue koud zweet. Met huisartsenpost gebeld en in overleg meteen gestopt met de fluoxetine. Helaas wist ik vantevoren niet dat de halfwaardetijd lang is en het niet meteen uit het lichaam verdwijnt. Heb ondertussen al 5 dagen geen fluoxetine meer genomen maar merk nog steeds dat het niet uit mn lichaam is. Ben nog altijd zo 'high', val moeilijk in slaap en droom vreemd, heb wel honger maar geen zin om te eten en blijf het liefste in bed. Psychiater had dit nog nooit meegemaakt. Wat een troep..was ik maar nooit begonnen ermee. Ik hoop dat het snel uit mijn lichaam is..

07-05-2019 | Vrouw | 60
Chronische depressie
Binnen een paar dagen nadat ik dit middel ben gaan slikken verdween de rem tot automutilatie. waar ik dat eerst nog tegen kon houden kon dat nu niet meer met alle gevolgen van dien. Menstruatie verdween en is nooit meer terug gekomen. Totale afvlakking van emoties, niet meer kunnen huilen of lachen, ik voelde niks meer, geen zin meer in seks, geen orgasme mogelijk. ruim [lees meer...]25 kilo aangekomen die er nu, na ruim een jaar gestopt te zijn met die troep, er niet meer af te krijgen zijn. En het had totaal geen effect op de depressie, die werd zelfs erger doordat ik veel te zwaar ben geworden. Ik walg van mezelf nu. Na vele jaren slikken (je doet apathisch wat je arts zegt omdat je hoopt dat hij het beste met je voor heeft) ben ik gestopt. Nog net zo depressief maar ik slik nooit geen antidepressiva meer , het is troep waar alleen de Farmaceutische industrie beter van wordt en niet de patiënt. Ik heb tussendoor nog een korte tijd Efexor geslikt en ten werd ik zo suïcidaal dat dit bijna mijn leven heeft gekost. Ik had toen 2 jonge kinderen, dat zou dus vreselijk zijn geweest voor hen. Na het stoppen van de fluoxetine kwam langzaam de emotie terug, ik kon weer huilen en dat voelde zo goed, dat ik dat weer kon. Ik kan weer emotioneel worden als iets me raakt, een boek, iets wat ik zie op tv of om me heen. Ik kan weer een orgasme krijgen. Helaas gaan de kilo's er niet meer af, wat ik ook probeer. Ik neem het iedereen die me deze troep aangesmeerd heeft dit zeer kwalijk. Want deze mensen moeten toch beseffen dat niemand zit te wachten op overgewicht.