Narcolepsie (1 mening)

Bojan Nikolik (17-04-2015)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

26-04-2013 | Man | 35
clomipramine
depressie gediagnosticeerd door HA heeft Mirtazapine voorgeschreven+verwijzing tweede lijn psycholoog. Na 7 weken geen verbetering is ernstige depressie met vitale kenmerken gediagnosticeerd. Gestopt met Mirtazapine en een paar dagen zonder AD waarna Clomipramine is voorgeschreven. Na ongeveer 6 weken sloeg medicatie merkbaar aan ik wist niet wat me overkwam, dagschommelin[lees meer...]g begon te verdwijnen en kreeg weer zin om dingen te ondernemen. Gewone huishoudelijke klusjes die normaal vanzelfsprekend zijn en waar ik als een berg tegen op zag pakte ik met gemak weer op. Ik kon ook weer slapen. Ben rustig aan begonnen met zwemmen elke avond en na een week of twee ook weer gestart met fitness. Daarna ook weer aan het werk gegaan. Bijwerkingen zijn er duidelijk, soms is mijn bed een zwembad als ik wakker wordt en bij geringe inspanning veel transpiratie, ook tril ik behoorlijk daar geneer ik me nog het meeste voor en regelmatig stuiptrekkingen als ik in bed lig. Gebruik nu 125mg/24h en wordt door HA gevolgd in begin elke 2 weken nu elke 4 weken. Mensen om me heen zeggen dat ik nu sneller praat en veel alerter en meer ' gevat' ben dan gewoonlijk misschien ook een bijwerking(?) Voor mij is deze medicatie op dit moment het beste wat me is overkomen;)

09-03-2013 | Man | 25
ADHD
ik heb anderhalf jaar 100mg clomipramine gebruikt voor angst en dwang. ik ben nu precies een week gestopt en ik ben in die anderhalf jaar 10kilo aangekomen. ik voreg me af of iemand mij kan vertellen hoelang het duurt voordat het gewicht weer afneemt nadat je gestopt bent met de clomipramine. beweeg veel met werk en doe aan sporten. gr J.J

17-02-2013 | Man | 21
clomipramine
Slik nu ongeveer 6,5 week clomipramine (anafranil) sinds mijn opname in een kliniek vanaf eind november. Eerst Citalopram en Zoloft geprobeerd, dit had ook geen effect. (hiervoor 3 maanden Efexor maar deed ook niets) Na 4 weken op 100 mg te hebben gezeten opgehoogd naar 150 mg waar ik nu 2,5 week op zit. Nog steeds geen effect, erg moe in mijn hoofd, soort "steken" Ongev[lees meer...]eer een minuut heel duizelig bij het opstaan (ligt aan de lage bloeddruk door het medicijn), Erg droge mond en verstopping. Ik zou deze bijwerkingen opzich niet erg vinden als ik maar wat positiefs voel!! En dat gebeurd tot op heden nog niet.... Ben de wanhoop nabij

31-12-2012 | Man | 33
clomipramine
Ik had dwang en angststoornissen. Bang voor enge ziektes en bewust het opzoeken op internet wat bijv een hoestje zou kunnen zijn. 10 min later dacht ik dat ik ernstig ziekvwas met alle gevolgen vandien. Ben 3x naar psychiater geweest uit eigen wil. Praten hielp niet. Moest een bloedtest doen en er kwam uit dat ik een stofje in mn hersens mis. Clomipramine vult dit aan. Ik [lees meer...]voel me herboren. Helaas slik ik deze rommel al een aantal jaar en zal dit voorlopig moeten gebruiken. Hetis niet anders. Maar ik heb gelukkig weer de touwtjes in handen en voel mij super.en maar 1 tabletje per dag.

02-07-2012 | Man | 51
clomipramine
Ik heb op mijn 17e jaar een ongeluk gehad waarbij ik altijd pijn in mijn nek had. Ik ben nu 51 jaar en gebruik anafranil als pijnstiller sinds ca 10 jaar.. Geweldig middel. Nadeel is wel dat wanneer je stopt allerlei bijwerkingen krijgt zoals genoemd. Voor mensen die met whiplashklachten lopen kan het prima werken.

31-05-2012 | Man | 37
clomipramine
Wat een verademing!! Na 5 jaar geexperimenteerd met Sertraline, Paroxetine, nu iets gevonden wat dus wel werkt. Mede dankzij het lezen van het boek 'Pil' van Mike Bodde overgestapt naar de Clomipramine. Ben gewoon weer mens, en sta weer met beide benen op de grond!

24-04-2012 | Man | 35
Depressief

12-03-2012 | Man | 36
clomipramine
Van alle AD's die ik heb geslikt (een stuk of 12...)tegen ernstige angstklachten en depressies is dit het enige wat echt werkt! De eerste weken waren wel erg heftig (toename angst/paniek, ondanks een langzame opbouw (25-50-75mg) en het effect komt pas na een week of 6! Advies; bouw zeer langzaam op, en heb veel geduld!

06-12-2021 | Vrouw | 49
clomipramine (75mg)
Ik slik clomipramine nu ruim 4 eeken zit nu op 95.mg maar ik blijf zo onrustig Iemand hier ervaring mee en weet hoelang het ongeveer duurt Dank je wel

05-10-2021 | Vrouw | 43
clomipramine (75mg)
Ik heb al 2 SSRI's geprobeerd, maar deze werken niet voor mij. Nu naar een TCA Clomipramine. Ik neem het sinds februari 2020, nu dik 1.5 jaar. De eerste 8 weken zijn zwaar, want het kost tijd tot hij het goed gaat doen. Na 8 weken merk je verschil. Het duurde bij mij 8 maanden voor ik stabiel was. Dat is nu een jaar zo en ik voel me hartstikke goed. Heb al een jaar geen pa[lees meer...]niekaanval meer gehad en krijg stukje bij beetje mijn leven terug. Ik ben super blij met dit medicijn!

18-08-2021 | Vrouw | 25
clomipramine (25mg)
In 2015 kreeg ik de eerste dosis. 25 milligram. Ging heel goed met mijn angsten maar later voelde ik steeds meer onrust. Ik kon dit niet meer kwijt terwijl mijn lichaam zo moe was ging mijn hoofd steeds door. Ook zat ik om de klipklap onder de blauwe plekken. Ook moest ik verplicht in het ziekenhuis bevallen en 48 uur blijven. Dit omdat ze Clomipramine nog zo slecht kennen[lees meer...] en willen kijken wat het met de baby doet en heeft gedaan. Nu sinds 4 weken aan het afbouwen en nu drie dagen op 0. Van 50 ml naar 0. Het is pittig, flink doorbijten wat betreft de ontwenningsverschijnselen: hoofdpijn , duizelig , onrust , veel stoelgang , hoofdpijn , misselijk etc. Maar we bijten door! En gaan voor een medicijn vrije toekomst! Ik vind het nu al weer heerlijk om gewoon weer emoties te voelen. Ik voel me weer een beetje mens! Terug van weggeweest, ik had vaak het idee dat ik er nooit helemaal bij was met mijn hoofd. Nu ga ik ineens weer genieten van dingen en heb ik echt wee meer het idee dat ik leef. Ik raad iedereen aan die erover denkt ermee te stoppen dit ook te doen. Even doorzetten, je kan het!

08-08-2021 | Vrouw | 33
clomipramine (100mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

09-05-2021 | Vrouw | 64
clomipramine (75mg)
Eerste 2,weken met opbouw geen last toen 75 mg en de bijwerkingen begonnen veel last van zenuwen en angst onrust

26-05-2020 | Vrouw | 55
clomipramine (10mg)

18-05-2020 | Vrouw | 33
clomipramine (10mg)

01-08-2019 | Vrouw | 29
clomipramine (75mg)
Wat een klote medicatie. Ik had extreem veel bijwerkingen die ook niet afnamen, nadat de dosis na twee weken verlaagd werd naar 32,5 mg. Drie weken lang me echt ziek gevoeld. Schijnbaar ben ik erg gevoelig voor antidepressiva. Hierna ben ik dan ook met antidepressiva gestopt. Pas na vier dagen waren de bijwerkingen gestopt.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum