Metformine (572 meningen)
Glimepiride (48 meningen)

18-01-2022 | Man | 60
semaglutide (0.25)
Diabetes type 2
Ik neem sinds bijna 4 weken Ozempic 0.25. Mijn waarde nuchter was 8.2. Ik neem af en toe mijn glucose peil. De laatste keer, een week geleden, had ik nog slechts 5.5 als waarde. Ik heb 0% bijwerkingen. In het begin was ik soms misselijk na het eten maar dat stopte toen ik de metformine tijdelijk van 850 per tablet naar 425 bracht. Nu neem ik terug een volledige tablet van[lees meer...] 850 mg Metformine. Ik heb ook mijn manier van eten totaal veranderd. Ik luister naar mijn lichaam en eet nooit nog veel. Zo eet ik twee boterhammen 's ochtends en twee 's middags en dit met mager beleg of light kaas. Ozempic geeft me ook een signaal als ik iets teveel heb gegegeten. Ik voel me dan licht misselijk na het eten en weet dan dat ik dit de volgende keer niet mag doen. Ik denk dat veel mensen hier minder last van bijwerkingen zouden hebben indien men ook het soort eten en de hoeveelheid eten strikt onder controle houdt.

15-01-2022 | Vrouw | 36
Afslanken - overgewicht
Effect : meer energie, minder honger, minder dipjes. Op 3 maanden, inclusief feestdagen 11 kg kwijt zonder grote aanpassingen.

13-01-2022 | Man | 40
semaglutide (0.25)
Afslanken - overgewicht
Beste, Ik wil het gebruiken om af te vallen maar ben bang van de bijwerkingen. Ik heb het gekocht en licht al een maand in de koelkast, maar heb schrik dat ik niet meer kan werken met klanten bij gebruik ervan. Kunnen jullie helpen? Groeten

11-01-2022 | Vrouw | 41
Afslanken - overgewicht
Hallo, Ik nam zaterdag de tweede spuit van ozempic 0,25mg. Tot nu heb ik nog steeds evenveel honger en zin in zoetigheid. Ik heb ook geen bijwerkingen. Herkent iemand dit? Gr, Kimmy

10-01-2022 | Vrouw | 64
Afslanken - overgewicht
Hoeveel keer kan je met de 0,5 mg inspuiten. Ik haalde 8 injecties uit de 0.25 mg spuit. Voorlopig 5 kilo kwijt op 12 weken.

09-01-2022 | Vrouw | 51
Afslanken - overgewicht
Ik ben 4 kg kwijt in 6 weken , ook misselijk maar ik kan niet meer op groot wc gaan neem van alles om te gaan maar komt maar stilletjes op gang over een paar dagen dan kan ik pas naar wc maar met laxerende middel

06-01-2022 | Vrouw | 46
semaglutide (1mg)
Diabetes type 2
In aug 2020 gestart. Drie maanden behoorlijk misselijk en winderig. Nu na anderhalf jaar alleen aan de diarree bij vet eten. Inmiddels 23 kilo kwijt (start 96). Ben zo blij! Van maat 48 naar 42. Zelfs in de maanden dat ik vaak snoepte ivm scheiding, kwam ik niet aan.

03-01-2022 | Vrouw | 49
semaglutide (2.4)
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu pas 1 dag, moest volgens de ha meteen met 2.4 beginnen, was al na een halfuur erg misselijk. Hebben jullie de dosis opgebouwd? En hoe zie je dan de dosis? Mijn pen geeft alleen 1mg aan, verder alleen streepjes.

29-12-2021 | Vrouw | 67
semaglutide (25)
Diabetes type 2
Waarders zakken, afgevallen 8 kilo eerste 2 weken . Maar ligt 3 dagen ziek per week nu al 5 weken lang

20-12-2021 | Vrouw | 28
semaglutide (0,5)
Afslanken - overgewicht
Sinds 29 september ben ik begonnen met het medicijn, Ozempic 0,25mg. Ik begin deze week woensdag met een hogere dosis van 0,5mg. Tijdens mijn eerste twee weken heb ik wel wat last gehad van een blaasontsteking. Dit kwam door de suikers die ik uit plaste zei mijn huisdokter. Hij vertelde me ook dat ik veel water moet drinken en zure dranken zoals; water met wat citroen, [lees meer...]cranberry sap, vers geperst sinaasappelsap,.. Ik ben ondertussen al 8kg verloren met het gebruik van Ozempic. Ik ben dus aangenaam verrast. :-)

19-12-2021 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
Na jaren allerlei medicatie en diëten zonder resultaat nu aan de Ozempic. Zit nu in de 3e week. Ben altijd al snel misselijk en buikkrampen/diarree is voor mij ook niks nieuws. Suikerwaarde is gehalveerd en ben 3 kilo afgevallen. Voor het eerst in jaren een goede nuchtere bloedsuikerwaarde. Al met al voor mij een verademing in mijn jarenlange strijdt tegen de suiker en [lees meer...]kilo's. Ondanks de bijwerkingen zeer de moeite waard.

08-12-2021 | Vrouw | 46
semaglutide (0,25mg)
Afslanken - overgewicht
Vanavond m’n eerste spuit gehad van 0,25mg. Voel er nog niks van. Maar dat is misschien wat snel? Ben benieuwd naar de volgende weken. Wanneer begonnen jullie de eerste “bijwerkingen” te voelen?

01-12-2021 | Vrouw | 54
semaglutide (0.5mg)
Afslanken - overgewicht
Ben nu op de helft van mijn 3de week en al 4 kg minder. Ben benieuwd naar de hogere dosis, of je dan meer/sneller afvalt. Moet zeggen het onderdrukt super het snaaigedrag. Miet eraan denken om te eten. Bij teveel koolhydraten wordt ik misselijk en moet vreselijk boeren. Sta tevens op groen licht voor een GBP maar ivm een allergie voor nikkel durf ik het niet aan daar ze al[lees meer...]les dicht maken met nietjes, blijkt dat in titanium ook een percentage nikkel zit. Voor mijn is dit dus een goede vervanger, ben hoopvol.

30-11-2021 | Vrouw | 57
semaglutide (0,5mg)
Diabetes type 2
Vrouw 57 jr, 17 jr diabetes. Nu 6 weken Ozempic, sinds 2 weken 0,5 Mg. Bij de start (eerste 2 weken) erg moe en van tijd tot tijd erg misselijk. Inmiddels nauwelijks bijwerkingen. Een enkele keer maar gaat heel snel over. Bls waarden fantastisch veranderd. Van 12 eh kortwerkende insuline 3 x per dag naar 0 eh. Gebruik dus helemaal geen kortwerkende insuline meer. Wel langw[lees meer...]erkende en 2 x per dag 100 mg metformine. Het is absoluut waard. 6 kg afgevallen tot nu toe

25-11-2021 | Vrouw | 42
semaglutide (5)
Afslanken - overgewicht
Vanaf ik teveel pasta eet of snoep word ik misselijk of moe. Ik moet wel mijn eten aanpassen of ik krijg ook de bijwerkingen. Niet te veel koolhydraten en een koekje vervang ik door een mandarijntje of yoghurtje ... . Ik lees veel over misselijkheid en andere bijwerkingen. Mijn ervaring is dat de bijwerkingen komen als ik mijn voeding niet aanpas.

19-11-2021 | Vrouw | 56
Maagzuur (brandend)
Gestart op 8/11 met ozempic,25 Vanaf dag 2 wat diarree , na de 2 de spuit , ganse week ellendig ziek geweest 🙈tot op heden Braken , misselijk, duizelig, heel moe , zeer weinig eetlust

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum