Ervaringen met Ozempic

semaglutide

misselijkheid buikkrampen acute diarree duizeligheid impotentie afwezigheid van menstruatie buikgeluid constipatie algemene zwakte zware onregelmatige menstruatie

Metformine (589 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (114 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

24-10-2023 | Vrouw | 36
semaglutide (1mg)
Allen, Ik had bmi van net geen 30. Na een burn out waarbij mijn zelfvertrouwen spoorloos was, schreef mijn arts ozempic voor. Ik heb nu een gezond bmi en wil stoppen, ook omdat het middel moeilijk te verkrijgen is. Ik ben heel bang dat de kilo’s terug komen. Ik sport ondertussen op regelmatige basis. Slechte eetgewoonten afgeleerd. Ben bang dat de vreetbuien en het groot [lees meer...]hongergevoel terugkomen. Iemand ervaring met stoppen met ozempic? Komen de kilo’s effectief terug?

21-10-2023 | Vrouw | 51
Afslanken - overgewicht
Goede ervaring. Nu na 11 maanden 19 kg kwijt. Nu ongeveer een halve kg per 2 maanden. Ik voel mij geweldig. Suiker goed, veel minder medicatie. Ik hoop ooit van de insuline af te kunnen. Ik mag nu niet teveel meer afvallen. Gezond bmi nu. Ik ben blij. Hopelijk gaat het bij meer mensen goed, zonder teveel bijwerkingen. Ik had geen bijwerkingen gelukkig.

18-10-2023 | Man | 55
semaglutide (0,5mg)
Diabetes type 2
Eerste week 3kg afgevallen daarna gewenning Nu Eerste dag 0.5 en mijn hongergevoel was meteen weer weg. Ik heb Diabetes 2, en moest glycazide halveren dat was teveel was erg moe door hypers

18-10-2023 | Vrouw | 31
semaglutide (0,25mg)
Afslanken - overgewicht
Ik heb deze voorgeschreven gekregen van de huisarts en ben deze ook braaf gaan halen bij de apotheek. 0,25 en 0,50 maar ik ben beginnen verder te lezen en had mezelf er schrik van doen krijgen. Inmiddels zit ik nu in het fertiliteitstraject en kan ik deze niet gebruiken. Heb zo nog 2 doosjes ongeopend in de ijskast liggen. Zonde van het geld.

29-09-2023 | Vrouw | 51
semaglutide (0.25g)
Afslanken - overgewicht
Sinds 3 weken prik ik 0.25 g. Eerste 2 weken voelde prima en de snaaimomenten waren prima onder controle. Na derde spuit zeer ernstige bijwerkingen . Lijk ik steeds een hypo te doen waardoor ik extreem moe word. Normaal zit ik vol energie en kan ik bergen verzetten. Het afvallen gaat daarom ook snel maar voelt niet gezond aan , aangezien ik geen eten meer verdraag precies.[lees meer...] ... hoop dat de klachten uitdeinen en ik toch naar een gezond eetsysteem kan gaan. Ik eet van nature niet overdreven veel Kh dus weet niet waaraan het ligt. .. ik twijfel sterk om door te gaan .

22-09-2023 | Vrouw | 47
semaglutide (0,25mg)
Diabetes type 2
Reeds enkele jaren diabetes type 2 waarvoor Metformax. Niet meer afdoend en ook overgewicht. Dokter wou Ozempic 0,25mg opstarten. Eerste 2 weken vielen bijwerkingen mee, misselijkheid en vlug verzadigd en geen hongergevoel. Na 3de week ernstig last van maag en darmen, diarree en krampen. 4de week aanhoudende buikkrampen en diarree die enkel weggingen met Buscopan Forte en [lees meer...]pijnstilling. Dadelijk moeten stoppen van arts. Nu maag-en darmontsteking waarvoor Motilium tot het uit mijn systeem is. 3kgs afgevallen maar mijn glucose nog steeds te hoog nuchter. Voor mij nooit meer. Slechte ervaring.

22-09-2023 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
Begonnen met 0,5 mg en na een aantal weken naar 1 mg. In korte tijd van 5 maanden 14 kg afgevallen. Woog nog maar 54 kg. Zo licht nog nooit geweest. Suiker was heel goed. Maar door het snelle afvallen in Ketose geraakt en letterlijk mijn spiermassa aangevreten. Zag er niet uit. Voelde mij niet happy en zwak. Totaal geen trek in eten en bij warm eten gewoon misselijk kreeg[lees meer...] het er niet in.Gebruik verder metformine en Forxiga. De combi met Ozempic was niet goed.Gestopt in overleg met huisarts. Nu wel meer op mijn voeding letten voor mijn suiker.Nu begin ik weer beter in mijn vel te zitten en weer trek in eten. Heb nog 1 nieuwe doos in de koelkast liggen van 1 mg als er een liefhebber is. Zonde om weg te gooien. Als ik dit mag vermelden. ////// red. Let op: In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.) ////

21-09-2023 | Man | 72
Diabetes type 2
Pas begonnen met spuitje 0,25. Direct ziek, braakneigingen, zweten, moe, maagpijn . Stop ermee.

20-09-2023 | Vrouw | 51
semaglutide (0.50)
Afslanken - overgewicht
ik ben in 8 wkn 8 kilo afgevallen. zelf ook eetpatroon aangepast en veel gaan wandelen. ik ben zeer tevreden en ja in het begin ook zeer misselijk geweest. nu spuit ik 0.75 per week en voel mij prima!

13-09-2023 | Vrouw | 36
semaglutide (0,50)
Afslanken - overgewicht
Ik neem nu zes weken ozempic. Ik startte met 0,25 Mg in de eerste vier weken. Sinds de vijfde week 0,50. Nu ben ik vijf kilogram afgevallen. Heb weinig bijwerkingen, wel soms diarree. Ik ben heel tevreden over dit product. Nog tien kilogram te gaan.

10-09-2023 | Vrouw | 44
semaglutide (0.5)
Afslanken - overgewicht
De eerste 2 maand heel veel bijwerkingen ; nadien verbeterde dit wel, gelukkig . Ik bleef doorbijten omdat het toch wel zijn werk deed ; veel minder zin in eten en zoetigheid waardoor ik nu maar 1/3 eet en zo goed als niet meer snoep of zoetigheid . op 3 maand 11,7 kg verloren , ik hoop dat dit zo nog maanden doorgaat want ik zou nog 35 kg kwijt moeten om een gezond B[lees meer...]MI te bekomen . het werkt niet bij iedereen en je moet er wel wat bijwerkingen bijnemen en je manier van eten veranderen maar hiermee lukt het me tot nu toe ; iets wat voorheen met tal van verschillende diëten niet lukte . ik ben super tevreden

20-08-2023 | Man | 51
Diabetes type 2
Vanwege zeer veel bijwerkingen van met name Metformine en Rybelsus (altijd diarree bv) Ozempic gekozen om toch de bloedsuikers te verlagen. Ik moest helaas opbouwen, waardoor de suikers eerst stegen, maar nu met 1mg per week gaat het al heel goed. Ik ben 6 weken onderweg en voel me al veel beter. Ik heb ook ernstig overgewicht en eet niet veel, maar van bijwerking afvallen[lees meer...] heb ik nog niks gemerkt. Ik hoop, dat mensen dit medicijn niet alleen wegens overgewicht gebruiken, want de tekorten aan dit medicijn zijn echt heel schadelijk voor Diabetes patiënten.

19-08-2023 | Vrouw | 69
Afslanken - overgewicht
Het spuitje kan je veel langer dan 6 weken houden: ik bewaar het in de frigo en ik doe er dus heel lang mee, omdat ik op dosis 0,25 blijf. Zolang die dosis werkt, mag ik het zo houden van de endocrinoloog. Zolang de vloeistof niet troebel wordt, is ze goed. Normaal hoef je ze niet in de frigo te bewaren na opening, maar vermits ik er maanden mee goed ben en ze dus zolang [lees meer...]moet bewaren, leg ik ze in de frigo. Nooit problemen gehad, en de dokter vindt het prima en zegt dat het echte verspilling zou zijn de spuit na 6 weken weg te gooien!

19-08-2023 | Vrouw | 69
Afslanken - overgewicht
Ik heb een doos naaldjes gekocht in de apotheek: accu-fine 4mm 32 g. Ze kennen dat wel in de apotheek, wordt ook door diabetici gebruikt. Niet duur: 13€ voor 100 stuks

03-08-2023 | Vrouw | 57
semaglutide (0.25)
ik ben heel tevreden over dit middel ik kan het eenieder aanraden. Maar kan je dit ook zelf kopen dan? En waar?

03-08-2023 | Vrouw | 37
semaglutide (0.5)
Diabetes type 2
Ben 4 weken geleden begonnen met 0.25 voor mijn overgewicht en diabetes 2, geen enkele bijwerken en kon gewoon alles eten, nu 2 weken op 0.5 mg en in de 1ste week extreem moe en kon de hele dag slapen, 2de week is de extreme moeheid verdwenen en nu steeds misselijk. Vanwege de diabetes moet ik eten, maar kan na een paar hapjes mijn eten weggooien, omdat ik gewoon geen tre[lees meer...]k meer heb en braakneigingen krijg. Het lijkt er dus op dat het nu pas is gaan werken. (voor afvallen) Voor mijn diabetes werkt het vanaf het begin uitstekend en kom zowel nuchter als na eten niet meer boven de 10 uit.