semaglutide

Jardiance (48 meningen)

26-11-2020 | Man | 53
semaglutide (0.5mg)
Diabetes type 2
Ondanks de goede resultaten op mijn bloedsuikerwaarde ben ik na 4 maanden gestopt. De bijwerkingen waren zeer vervelend waarbij vooral de winderigheid en het boeren voor mijn werksituatie niet meer te doen waren. Helaas....

25-11-2020 | Vrouw | 63
Diabetes type 2
het is moeilijk "' maar wel volhouden je word beloond .ben 12kilo afgevallen en 3xper dag minder medicijnen en sinds een paar maanden GEEN insulline MEER!!!!!!!

24-11-2020 | Man | 72

20-11-2020 | Man | 56
semaglutide (0.5)
Diabetes type 2
Sinds 8 weken in gebruik. Daags na injectie hypo. Twee dagen na injectie zeer zware buikpijn (half uur tot een uur lang). Weken lang obstipatie gehad en is nu eindelijk over. De hele dag hele vieze boeren laten zonder dat ik lucht inslik. Komt dus echt uit de maag. Ondanks dagelijks slikken van maagbeschermer continue oprispingen. Moet vaak tot wel 4 x daags extra maagtabl[lees meer...]etten slikken. Slecht slapen en vaak wakker doordat mijn maag opspeelt. Vaak draaierig en duizelig. Denk niet dat dit de oplossing is. Ik gebruik dit naast 1 x 1000mg metformine per dag. HbA1c dropte gelukkig wel, maar de positieve bijwerking dat je wat afvalt geldt bij mij helaas niet. Ga vanaf volgende week op Gliclazide over.

19-11-2020 | Man | 59
semaglutide (0,25mg)
Diabetes type 2
Man 59 jaar en al pakweg 7 jaar diabetes type 2. Ondanks medicatie, koolhydraatarme diëten e.d. lukte het mij niet om de bloedsuikerwaardes voldoende omlaag te brengen. Nuchter veelal rondom de 10 mmol/l of hoger. Ben vanaf 1 november 2020 beginnen met de opbouw van Ozempic. Start voor 4 weken met 0,25 Mg, Daarna in principe naar 0,5 Mg . Zit nu dus in 3e week. De eers[lees meer...]te week wat lichte bijwerkingen met name wat zuur oprispen en wat weeïg gevoel en minder eetlust. Al snel daalden de suikerwaarden naar een bandbreedte van 5,5 tot 7,2 mmol/l (nuchter geprikt). Vanaf de 2e week geen last meer van bijwerkingen. Voor mij dus een ‘supermiddel’ bloedsuiker waardes keurig omlaag naar normaal niveau. Minder trek dus val geleidelijk wat af (en dit alles ondanks minder bewegen gezien dit Corona tijd perk). Ben benieuwd naar het effect bij 0,5mg. Als waardes laag blijven mogelijk ook afbouw huidige orale medicatie (Metformine 2xdgs 500mg, Gliclazide 30mg 1xpdg 4 tabletten)

02-11-2020 | Vrouw | 63
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Intolerantie insuline. Bloedwaarden steeds te hoog. Al heel snel (paar maanden) bloedwaarden prima, gewicht afgenomen. Mocht met de kortwerkende insuline stoppen.

01-11-2020 | Vrouw | 74
semaglutide (0,25mg)
Ben dag en nacht misselijk met overgeven, zelfs s'nachts. Ik heb de eerste 4 dosis van 0,25 mg gehad maar ga niet hoger. Kan nergens naar toe vanwege de misselijkheid. Ben ook verschrikkelijk moe. Mijn lichaam doet zeer vanwege het overgeven.

01-11-2020 | Vrouw | 56
semaglutide (1ml)
Diabetes type 2
Gebruik nu 2 mnd , van 44 E Toujeo naar 24 E en van 12-10 E Novarapid naar 6E Ben nog niet gewogen, dus weet niet of er iets af is. Heb een licht overgewicht. Ben wel af en toe misselijk, maar dit neemt af. Heb er veel vertrouwen in !! Mijn HBac1 is 42 mmol (6.0)

30-10-2020 | Man | 66
Suikerziekte (type 2)
na 18 mnd. gebruik kreeg ik last van hikken door mdl art gastroscopie gedaan. Gastroparese ontdekt en direct gestopt O.L. met internist. en over gegaan op Jardiance 10 Mgr. gestart . lijkt nu beter te gaan.

24-10-2020 | Vrouw | 63
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Ik gebruik nu Ozempic gedurende 7 weken. De eerste 6 weken 0,25ml en nu 0,5. En 2x dag Metformine.Ben reeds 2kg bij gekomen, frustratie! Vervelend is dat ik soms drie dagen niet naar het toilet kan en dan een dag diarree. In het begin wel hoofdpijn en zwarte vlekjes.Eet kleinere porties, drink redelijk veel water. Verder ervaar ik geen bijwerkingen maar ik wil ook gewich[lees meer...]t verliezen.

21-10-2020 | Man | 62
semaglutide (1Mg)
Suikerziekte (type 2)
Effectief kan ik nog niet zeggen te kort gebruik maar wel erg misselijk na twee dagen en twee keer over moet braken. Ondanks weinig eten hoge suiker 14

27-09-2020 | Vrouw | 57
semaglutide (5)
Diabetes type 2
Als ik dit van te voren had geweten had ik denk ik niet begonnen pff wat een drama heb het heel moeilijk.

25-09-2020 | Vrouw | 66
Diabetes type 2
Het gebruik van insuline had niet het gewenste effect. Mijn gewicht nam toe en de suiker werd slechter. Met ozempic bereikte ik dat mij gewicht afnam en de suikerwaarden werden stabieler. Ik gebruik nu geen insuline meer. Dus eerst gebruikte ik insuline (en metformine), Dat bracht geen oplossing (gewicht steeg, suikerwaarde steeg, meer insuline, dus gewicht steeds wee[lees meer...]r etc). Na gebruik ozempic daalde het gewicht en kon ik de insuline afbouwen. Nu gebruik ik alleen nog metformine.

07-09-2020 | Vrouw | 48
semaglutide (1)
Diabetes type 2
Sind maart 2020 gebruik ik ozempic. Ben eerst begonnen met 25mg daarna 0,5 en nu 1 mg. All aangegeven aan deskundige dat ik nog misselijk ben van maar krijg altijd te horen dat joort er bij., elke dag is anders dan andere. Ik leef per dag eant ik ben continuu misselijk de ene dag meer de andere minder . Ben echt uitgeput en heb geen concentratie om dingen te doen

05-09-2020 | Vrouw | 66
semaglutide (0,25)
Diabetes type 2
Gebruik al jaren Metformine 1000 2x per dag. De gemiddelde waarde bleef wat hoog 10.3. Daarom op advies internist gestart met Ozempic. Na de 4 weken startdosis van 0,25 hebben we besloten om voorlopig nog door te gaan met deze dosis omdat ik veel last heb van misselijkheid en een weeïg gevoel. Geen trek in eten en geen trek in koffie terwijl ik normaal gesproken wel gr[lees meer...]aag koffie drink. Ik begrijp zelf niet zo goed waarom en wanneer de bijwerkingen optreden. Soms pas 3 dagen na de injectie maar ook 15 uur na de injectie. De diabetesverpleegkundige is wel tevreden over de waarden die niet meer boven de 10 uitkomen en ik val af, wat heel prettig is. Als ik me altijd zo zou blijven voelen weet ik niet of dit vol te houden is. Ik ben nu 7 weken bezig en hoop dat ik me beter ga voelen want ik wil het heel graag een kans geven.

26-08-2020 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Behoorlijk ziek geweest van dit middel . Gaat na 6 maanden wat beter maarschalk en toe nogmisselijk

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum