Ervaringen met Ozempic

semaglutide

misselijkheid buikkrampen acute diarree duizeligheid impotentie afwezigheid van menstruatie buikgeluid constipatie algemene zwakte zware onregelmatige menstruatie

Metformine (589 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (117 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

08-06-2023 | Vrouw | 44
Afslanken - overgewicht
Na maagband en 2x gastric bypass nu met ozempic in totaal 80 kg afgevallen. Ik slik zoveel medicatie dat ik niet goed kan aangeven welke bijwerkingen er nou bij wat hoort maar ik merk wel dat als ik teveel Ozempic binnen krijg ik depressief word en dat is nou juist niet de bedoeling aangezien ik onder andere aan chronische depressielijt hebben meer mensen hier last van, de[lees meer...] combinatie met Ozempic en antidepressiva? Ik spuit één keer per 5 dagen Ozempic.

30-05-2023 | Vrouw | 43
semaglutide (1)
Augustus 2022 begonnen met ozempic 0,25 mg . Dit omdat ik al jarenlang enorm worstel met overgewicht en uiteindelijk obesitas. Altijd zeer gezond gegeten en zo’n beetje alle diëten gevolgd die er zijn. Absoluut niet vol te houden om zo te leven. Volgens diëtiste moet ik minder dan 1000 calorieën eten om af te vallen gezien mijn trage metabolisme door alle diëten. Zeer scep[lees meer...]tisch begonnen met ozempic onder begeleiding van mijn huisarts en de dosis langzaam opgehoogd. Al snel merkte ik dat ik veel sneller verzadigd was en geen hongergevoel meer had. Nauwelijks bijwerkingen gehad, enkel heel soms diarree. Nu driekwartjaar verder en al 20 kilo kwijt zonder veel moeite. Ongelofelijk blij dat dit middel bestaat en ik eindelijk weer een gezond gewicht heb. Ik mag dan geen diabeet zijn maar met dit middel kan ik wel voorkomen dat ik dit krijg of andere gevaarlijke gevolgen van overgewicht. Hopelijk komt er snel meer van dit medicijn op de markt zodat iedereen hiervan gebruik kan maken !

30-05-2023 | Vrouw | 37
semaglutide (0.25mg)
Afslanken - overgewicht
Na op twee jaar bijna 20kg te zijn bijgekomen via een vriendin bij ozempic terecht gekomen. Ik heb twee jaar verschillende diëten gevolgd, trainde 4-6 dagen de week en dronk veel water en verloor niets in gewicht. Dus gestart met ozempic sinds een maand, de 0.25mg. Werken doet het wel, ondertussen de 4e week gestart en al 4kg kwijt. Maar de bijwerkingen zijn niet mis... En[lees meer...]orme last van de maag, hevige krampen, soms eet ik iets en duurt het 15min of het is er weer uit als diarree. Obstipatie is er dan ook nog eens bij, soms voor dagen. Futloos gezien eten een opgave geworden is en ik mezelf moet verplichten te eten. Sporten doe ik zelfs niet meer omdat ik de fut niet meer heb, mijn lijf voelt moe aan en ik voel me zwak. Ik zou normaal volgende week starten met de 0.50mg maar ik ga voorlopig de 0.25mg blijven nemen. Ik wil niet weten hoe mijn lijf gaat reageren als ik de dosis verhoog en ik val liever gestaag af dan alles in één keer. Ik zou zeggen ik raad het aan als je op deze manier gestaag wil afvallen en de bijwerkingen erbij wilt nemen. Ik zie dit als een duwtje in de rug om eindelijk richting mijn normaal gewicht te gaan. Ik ga het niet blijven neme op lange termijn, de bijwerkingen zijn te zwaar en het futloos gevoel is echt niet aangenaam.

26-05-2023 | Vrouw | 67
Diabetes type 2
Mijn bloedsuiker is nu perfect, ben gestopt met glycazide. Helaas is na 4 kilo te zijn afgevallen mijn overgewicht hetzelfde. Ik val niet verder af, ondanks dat ik aanzienlijk minder eet, (bijna) geen koolhydraten eet en voldoende beweeg en sport. Mijn eetlust is sterk verminderd, en iedere dag koken is een ware beproeving, want ik heb nergens zin in. Ik ben niet meer mis[lees meer...]selijk. Ik ga binnenkort met de diabetes arts toch maar alternatief bespreken.

24-05-2023 | Vrouw | 57

22-05-2023 | Man | 61
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Ben in een halfjaar tijd afgevallen van 83 naar 75 kg. Is dat niet te veel in een half jaar? Gemiddelde suikers zijn goed, 46. Geen hypo's meer

14-05-2023 | Vrouw | 50
semaglutide (0,25mg)
Diabetes type 2
Slikte veel pillen voor diabetes en moest 4x pd meten en evt. bijspuiten. Met ozempic zou ik de pillen ( 6 pd ) af kunnen bouwen en hoefde ik niet meer 4x pd te meten en bij te spuiten. Verder heb ik een bmi van 36 dus daarvoor ook ideaal. Heb 4 weken 0,25 mg gespoten en 2 weken 0,50. 10 kilo afgevallen. Maar ik functioneer totaal niet meer. Als ik al eten zie of ruik w[lees meer...]ordt ik onpasselijk. Ben ontzettend beroerd de hele dag. Hoewel ik nog niet heb hoeven braken heb ik dat gevoel wel de hele dag door. Zodanig dat ik de deur niet meer uit ga. Niks meer kan . Verbruik ca. 500 calorieën pd. En drink max 0.5 liter pd. Meer wil er niet in. Ik stop nu toch maar met ozempic. Is te allesbeheersend. Lig alleen nog maar op de bank en slaap ca15 a 16 uur pd. Alles is te veel en prikkels kan ik niet verdragen. De laatste prik zit nog in mijn systeem , maar zal er geen meer nemen.

13-05-2023 | Vrouw | 43
semaglutide (1MG)
Ik heb heel mijn leven gewichtsproblemen gehad. Op mijn 22 was ik obees (110kg bij een lengte van 1,72M). Omdat ik door had dat diëten voor mij niet werkt zocht ik met mijn arts naar een oplossing. Ik heb 12 jaar een maagbandje gehad met de nodige problemen (veel overgeven, maar ik was wel mager 62kg). Ondanks alles voelde ik mij heel goed maar de bijwerkingen werden te ve[lees meer...]el dus ik besloot op mijn 34 jaar de maagband te laten weghalen. Jaren van bijkomen en diëten volgden. Mijn gewicht ging terug naar bijna 90kg. Zo kwam ik drie jaar geleden bij mijn endocrinoloog terecht. Door mijn verleden werd er een behandeling met Ozempic gestart. Dit werkte voor mij heel goed. De bijwerkingen in het begin was even wennen maar verdwenen na enkele weken. Ik viel af naar 72 kg. Mijn gewicht bleef bijna drie jaar stabiel. Zalig. De endocrinoloog besloot dat ik deze behandeling mag blijven volgen. Eindelijk ik had mijn gewicht op een haalbare manier onder controle. Voor het eerst in mijn leven was gewicht, eten geen dagelijkse issue meer, net zoals de weegschaal. Ik woog me nog amper 1 à 2 keer per maand. Enkele maanden geleden was hier in België Ozempic niet meer te verkrijgen als je geen diabetes hebt. Paniek. Ik heb ongeveer 2 maanden geen Ozempic genomen. Mijn gewicht nam terug toe. Wat mij opviel en duidelijk werd is dat ik van nature geen verzadigingsgevoel heb. Ik heb niet rap een vol gevoel bij het eten en het vol gevoel na het eten is rap verdwenen. Dus ik begon meer en meer te eten. Ik was wanhopig en de apotheek kon niets doen. Ik ben zelf op zoek gegaan naar een alternatief en kwam zo bij Sandexa. In samenspraak met dokter en apotheek ben ik deze week hiermee begonnen. Mijn instant volgevoel is zelfs met de laagste dosis van 0,6mg meteen terug. Ik ben terug aan het afvallen. Oef. Ik hoop snel terug op mijn 72kg te zitten. Voor mij is het duidelijk, dit medicijn alsook Ozempic helpen voor mij. Het is wel duur, maar op lange termijn is dit het zeker waard, want als ik terug obees wordt komen er vele andere kosten. En ik voel mij hier heel goed bij.

11-05-2023 | Vrouw | 58
semaglutide (25mg)
Diabetes type 2
Ik gebruik het nu vier weken. Mijn suikergehalte is gezakt en ik ben ook 5 kilo afgevallen. Maar wat voel ik me er beroerd van. Het is niet zo gek dat je afvalt. Als ik eten zie dan ben ik er eigenlijk al klaar mee. De methformine had bij mij te veel bijwerking waardoor ik nog maar 1 x daags methformine kon nemen. Daarbij zat ik aan de maximale hoeveelheid Glicazide. Da[lees meer...]arom voor de Ozempic gekozen als zijnde laatste middel voor insuline.

10-05-2023 | Vrouw | 45
semaglutide (0,25)
Diabetes type 2
Ik zou vandaag beginnen, maar... het is niet leverbaar! Ik heb het nodig want mijn suiker is echt te hoog en metformine en gliclazide helpen niet... Dank aan iedereen die het alleen gebruikt om af te vallen!

08-05-2023 | Vrouw | 37
semaglutide (0.5)

07-05-2023 | Vrouw | 75
semaglutide (25mg)
Diabetes type 2
Verschrikkelijk spul. was gezond en werdt ziek gemaakt door Ozempic

02-05-2023 | Vrouw | 58
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Nadat mijn suikerspiegel te hoog was bij controle, heeft mijn huisarts Ozempic voorgeschreven. Eerst 0,25 voor 4 weken en daarna 0,5 voor de volgende 8 weken. Van bij de start van dit medicijn heb ik ernstige bijwerkingen zoals hevige misselijkheid en hartkloppingen. Teruggegaan naar de huisarts maar ik moest volhouden, de bijwerkingen zullen minder worden zei ze. Helaas d[lees meer...]it is niet waar, ik ben er sommige dagen zo ziek van dat ik niet kan werken. Volgende week terug op controle, maar ik zal er mee stoppen, ben er wel 8 kg van vermagerd, maar als je niet kan eten en toch diarree hebt, val je sowieso af. Blijf er ver weg van van dit medicijn, ik blijf me erover verbazen dat dit goedgekeurd is.

29-04-2023 | Vrouw | 43
Diabetes type 2
sinds juni 2022 begonnen met ozempik omdat mijn suikers met glicazide en metformine niet na beneden wouden. Ondanks dat ik lette op wat ik at wilde mijn gewicht ook niet na beneden. Door medische redenen kan ik niet meer sporten en na laatste operatie was ik daardoor veel aangekomen. Ben zeer tevreden met ozempik. Mijn suikers zijn eindelijk gedaald. Ik ben nu van de glica[lees meer...]zide af heb nu alleen nog metformine 2x dgs 1000 mg en 1 x 500mg. Ik ben inmiddels 31 kg kwijt. Je moet opletten wat je eet, als tip kreeg ik ook schep je warm eten op een boterham bord dat lijkt het wat meer. En ik heb hier ook meer als genoeg aan. Eet af en toe nog wel gekookte aardappelen maar voor de rest heb ik die vervangen voor zoete aardappel. Het is voor mij een redding geweest om niet over te moeten gaan na insuline.

24-04-2023 | Vrouw | 65
semaglutide (1,0)
Diabetes type 2
In 1 jaar 18 kilo afgevallen. Van 4 x per dag insuline spuiten naar 1 s avonds langwerkende insuline. Sinds april 2022. Methformine van 3 tablet naar 1 tablet 500 mg. Geen hypo of hypers meer. Af en toe misselijk maar dat heb ik er wel voor over. Ben er blij mee.

24-04-2023 | Vrouw | 50
Afslanken - overgewicht
(Let op: deze mening is aangepast, in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)