Metformine (572 meningen)
Glimepiride (48 meningen)

04-09-2021 | Vrouw | 60
semaglutide (50mg)
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik Ozempic nu 3 weken en moet over een week voor controle naar de huisarts. Ik ben niet misselijk maar heb wel verstopping al is het niet zo dat ik daar iets voor moet nemen. Wat ik ik heel moeilijk vind is de vermoeidheid, ik sleep me door de dag heen. Ik heb totaal geen behoefte aan eten of snoepen. De eerste week heb ik 25mg ingespoten, week 2 en 3 over op 50 mg[lees meer...] en aankomende week zou ik over moeten op 75 mg maar zoals ik mij nu voel blijf ik op 50mg en hoor wel wat de dokter de week daarop zegt. Over het effect kan ik nog niet veel zeggen maar gezien het feit dat ik niet veel kan eten zal er wel gewichtsverlies komen neem ik aan.

31-08-2021 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Ik gebruik nu 3,5 maand Ozempic 1 mg en nog steeds 5 op de 7 dagen misselijk. Was gestart met 0,5 mg en daarmee geen problemen. Het is dat mijn suikerwaarden veel verbeterd zijn of ik zou opgeven. Ik behelp mij met R-calm, pilletjes tegen misselijkheid.

25-08-2021 | Vrouw | 48
semaglutide (0.25ml)
Afslanken - overgewicht
Ik ben 22/4/2021 gestart met Ozempic 0.25ml en dit voor 4 weken. Nadien 4 weken 0,50ml en dan naar 1 ml. Momenteel gebruik ik nog steeds 1ml ( 25/08/2021)Ondertussen ben ik bijna 20 kg kwijt. Volgende maand begin ik af te bouwen want ik het het resultaat wat ik wenste. Van 84,3kg naar 64,6 kg. Ik voel me super en ik zou het opnieuw doen.

18-08-2021 | Man | 55
Afslanken - overgewicht
9de week bezig (eerste 4 weken 0.5 mg, volgende weken steeds 1 mg): 11 kg (van de 113) afgevallen. Veel minder honger, ook minder zin in eten. Soms zeer lichte misselijkheid en veel rapper vermoeid. Maar al bij al heeeeel tevreden mens.

17-08-2021 | Man | 64
Suikerziekte (type 2)
Na 30 jaar last te hebben gehad van suikerziekte ben ik in samenwerking met diabeet verpleegkundige en internist gestart met wijziging in levensstijl. Hierbij ondersteunt door gebruik van ozempic. het resultaat na 6 maanden: insuline gebruik is bijna nihil. Medicijn gebruik ( tegen hoge bloeddruk en hoge cholesterol ) gestopt. In totaal 18 kg afgevallen. Eigenlijk ge[lees meer...]en bijwerkingen ondervonden in de afgelopen tijd. wel helpt het lichte gebrek aan eetlust om verder af te vallen. Doel: geheel stoppen met insuline en medicijn gebruik aan einde van het jaar.

16-08-2021 | Man | 60
Diabetes type 2
reeds 10 weken bezig, 4x.025mg, 4x0.50mg, 2maal1mg. Je word zwak, misselijk,kan niets meer eten, niets smaakt nog , je kan toch niet leven op mars en koekjes. de moraal word er zeker niet positiever op. sociaal leven staat op nul. Mijn man heeft een groot restaurant, gn overgewicht, moet veel werken, je suiker word stabiel maar ten koste van wat??????

28-07-2021 | Vrouw | 48
semaglutide (0.5)
Suikerziekte (type 2)
Met 0.25 weinig last ban bijwerkingen, diarree en 1 keer misselijk en moeten spugen. Na 4 weken over op 0.5 nu veel meer last van; vannacht daardoor ook erg slecht geslapen. Ik hoop toch dat dat weggaat.... Inmiddels ruim 3 kilo afgevallen maar dat is ook niet zo raar denk met die diarree.... Suiker nuchter na 3 weken flink gezakt van 12.3 naar 8.7

28-06-2021 | Vrouw | 68
semaglutide (50)
Diabetes type 2
Gestart met 0,25 erg misselijk. Ging nagenoeg over, over 0,50 4 kilo afgevallen, hba1 goed. Abasaglar van26e,naar 12e. Nu na een jaar hetzelfde,maar nog misselijk,zwarte vlekken voor mijnogen, duizelig, totaal futloos, veel last van mijn maag. Zuurbranden, steeds minder eten, bij elke hap meteen de hik. IK ben ermee gestopt, dat houdt onherroepelijk in dat IK weer meer [lees meer...]insuline moet gaan spuiten en dus die 4 kilo minstens weer aankom. Maar vooral het verlies van energie, totaal futloos op de bank, voor mij geen fijn middel

23-06-2021 | Vrouw | 35
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Sinds 4 weken, wekelijks spuiten met 0,25. Geen bijwerkingen, veel minder honger en geen trek meer in zoetigheid. Ik eet dus alleen nog mijn 3 maaltijden per dag en echt veel minder, inmiddels 7 kilo kwijt.

22-03-2021 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht
Wanneer eerder saxenda gebruikt werd, geeft Ozempic geen resultaat meer

26-02-2021 | Man | 66
semaglutide (1)
diabetes type 2

04-02-2021 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
toen mijn dossis verhoogd is van 0,25 naar 0,5 ging het mis, het heeft mij 8 dagen ziekenhuis gekost i.v.m. ingeschrompelde nieren, had geen week langer moeten duren dan had ik kunnen gaan dialiseren .

28-01-2021 | Man | 58
Diabetes type 2
Alle merken van dit soort medicijn al geprobeerd en niet een die echt ook maar een beetje resultaat gaf. Ozempic 1 mg nu na een jaar gestopt. Dit soort medicijn gaf geen verandering in Glucosewaarde . Lijkt wel een soort gemeen gif wat echt niet goed is voor een mens.

03-01-2021 | Vrouw | 57
semaglutide (0.25mg)
Diabetes type 2
Al 22 jaar slecht ingestelde diabetes. Nu 19 jaar insuline waarvan 4 jaar Novomix 2dd . Nu 15 jaar 3 dd Novorapid en 1 dd Levemir. 3 maanden geleden op verzoek diabetes verpleegkundige begonnen met Ozempic 1x per week 0.25 mg. Reageerde erg goed en na 2 weken gebleven bij 0.25 terwijl ik volgens het gebruik door zou moeten naar 0.50. Wel vertrlde ik de diab vpk dat ik e[lees meer...]rn erg hoge pols in rust had, zo ong 120 pm terwijl ik altijd tussen 68-72 zat. Thuis bloeddruk meten gaf ook erg hoge waarden aan. Word bij de internist 2x pj gemeten en altijd ong. 120/80. Na overleg gestopt met Ozempic. 1 week na stoppen RR nog 215/105 . Na 3 weken RR nog 180/85. Ik moet nu via huisarts laten controleren met 24 uurs meting maar door Corona niet veel mogelijk bij huisarts. Ik wil alleen weten hoe het kán dat ik na inmiddels 5 weken stoppen met Ozempic, ik nog steeds een erg hoge RR en polsslag heb.

29-12-2020 | Man | 54
semaglutide (0.25)
Diabetes type 2
Het is een goed werkend middel, wat wel een vereiste is, nadenken en aanpassen van je eet gewoontes. Kleine beetjes, niet te veel, te vet of te zoet. Wel voel ik mij wat sneller moe, maar goed dat kan ook tijd van het jaar zijn en gesloten sportschool. Maar door eerder op bed te gaan is dit ook weer te tackelen.

26-11-2020 | Man | 53
semaglutide (0.5mg)
Diabetes type 2
Ondanks de goede resultaten op mijn bloedsuikerwaarde ben ik na 4 maanden gestopt. De bijwerkingen waren zeer vervelend waarbij vooral de winderigheid en het boeren voor mijn werksituatie niet meer te doen waren. Helaas....

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum