Ervaringen met Ozempic

semaglutide

misselijkheid buikkrampen acute diarree duizeligheid impotentie afwezigheid van menstruatie buikgeluid constipatie algemene zwakte zware onregelmatige menstruatie

Metformine (589 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (114 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

19-07-2023 | Man | 55
semaglutide (1mg)
Diabetes type 2
gebruik nu 7 maanden ozempic 1 en ben al 12 kilo afgevallen mijn suikerproblemen zijn ontstaan na snelle gewichtstoename oa door palyperidon gebruik voor mijn geestelijke klachten heb met ozempic nagenoeg geen hongergevoel meer dat stelt me in staat flink te dieten heb momenteel een gewicht van nog 115 kg en hoop in de toekomst een gewicht te bereiken van 86-90 kg dan heb [lees meer...]ik kans dat ik van mijn diabetes af ben ben zeer gelukkig met het medicijn

19-07-2023 | Man | 57
semaglutide (0.5)
Afslanken - overgewicht
Sinds 15 mei gestart met Ozempic. Bloedsuiker schommelingen, overgewicht. Vele diëten geprobeerd. Sport 6uur intensief, zonder resultaat. In overleg met arts n.a.v. bloedonderzoek gestart met Ozempic. Was heel sceptisch, gezien bijwerkingen. Nu 9 weken verder en 9kg lichter. Geen last van bloedsuiker schommelingen meer. Geen zweetaanvallen. Maar ook amper bijwerkingen.[lees meer...] Voel me veel prettiger. Eten gaat goed, eet wel veel minder maar nog steeds gezond. Sporten gaat ook veel beter, meer energie. Al met al zeer tevreden. Nog -11kg te gaan.

18-07-2023 | Man | 63
semaglutide (14)
Diabetes type 2
In verband met veel prednisolon gebruik voor mijn longen was moest ik erg veel extra insuline spuiten om onder de 20 te blijven. Door het gebruik van Rybelsus nu 14mg zit ik zo'n 90% in mijn streefgebied. Qua gewicht viel ik een kleine 5 kg af echter in de weken erna zat dat er zo weer bij. Helaas die bijwerking heb ik niet. De misselijkheid en diarree zijn wellicht voor m[lees meer...]ij een reden om te stoppen als ik van de prednisolon af ben.

17-07-2023 | Vrouw | 66
semaglutide (0,5)
Afslanken - overgewicht
Ben nu 6 weken bezig met Ozempic en heb lichte bijwerkingen. Maar de opbrengst is geweldig! Ik hoef niet snel en veel te eten, zit sneller vol, kan makkelijker ‘nee’ zeggen zonder het gevoel dat ik iets moet laten, kortom: er is een soort ‘eetrust’ over mij gekomen die ik eerder (alle diëten gedaan)niet meemaakte. Daarnaast val ik gestaag af: inmiddels bijna 5 kilo. Ben va[lees meer...]n 0,25 (vier weken) naar 0,5 gegaan maar vraag me af wat de meerwaarde is. Effect is hetzelfde maar bijwerkingen wat meer.

15-07-2023 | Vrouw | 43
Afslanken - overgewicht
Neem dit middel niet als je niet doodziek wil zijn. De bijwerkingen zijn niet te doen. Buikkrampen, buikloop, misselijkheid, eierpuf , enorme vermoeidheid. Ik heb maar 2 weken dit product gebruikt, effectief is het wel, ben 3,5 kg kwijt. Maar hoe! Vuilbak binnen . Nooit meer!

15-07-2023 | Vrouw | 66
semaglutide (0,50)
Afslanken - overgewicht
epressiva en Semaglutide Meer dan 35 jaar geleden raakte ik in een zware depressie. Men schreef mij antidepressiva en benzodiapzines voor. De laatste waren verslavend, werd gezegd en werden na een tijd stopgezet. Met de antidepressiva kon ik redelijk normaal functioneren en mijn professionele plus huishoudelijke taken naar behoren uitvoeren. De antidepressiva ware[lees meer...]n niet verslavend, werd gezegd. De ervaring van mezelf en de meerderheid (voltalligheid) van patiënten is anders. Het blijkt onmogelijk om het gebruik te staken. Telkens ik probeerde af te bouwen, kwam ik opnieuw in een zware depressie terecht. Het andere grote nadeel van de antidepressiva is de gewichtstoename. Zelfs met een streng dieet. Deze bijwerking heeft daarenboven een ‘ creeping effect’. Het lichaamsgewicht blijft stijgen in de loop der jaren. Een zeer demoraliserende factor voor patiënten. “Je doet iets fout” zei mijn arts. ’’Dat is de reden.” Sinds een paar maanden ben ik gestart met Ozempic, een soort medicatie voor diabetespatiënten, Mijn gewicht daalde met een aantal kilo’s zonder een drastische verandering van mijn dieet. Ik stel mij de vraag hoe de antidepressiva en de semaglutide op elkaar inwerken. Mijn depressie flakkert weer hevig op en ik heb hoe meer hoe meer zelfmoordgedachten.

13-07-2023 | Man | 49
semaglutide (1MG)
Afslanken - overgewicht
Helpt je om te minderen en of te stoppen met snoepen, zoetigheid; alcohol en grote portie aan maaltijden. Nadeel voor wie graag eet en kookt ... zin in lekker eten en koken is ook weg hiermee...

04-07-2023 | Vrouw | 40
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Na jarenlange enorm hoeveelheid pillen voor m'n diabetes, bloedruk, hart en cholesterol. Nu alleen maar ozempic, nu ben ik in 4 maanden 7 kilo afgevallen en heb een gezond bmi. Mijn bloedwaardes waren heel goed. De eerste paar weken was ik zo ongelooflijk ziek, moe, misselijk en overal pijn en nu kan ik alles eten, alleen in kleinere porties omdat ik snel vol zit, ik heb c[lees meer...]ontinue enorme trek in zoetigheid, terwijl k nooit zoetigheid at

28-06-2023 | Vrouw | 54
semaglutide (0.25)
Met 0,25 mg.effectief. Na 1 week al bijna 1 kg.afgevallen. Minder trek in zoete dingen en kleinere porties. Geen vervelende bijwerkingen met de laagste dosis, alleen diarree.

23-06-2023 | Vrouw | 64
Diabetes type 2
Goeiemorgen , al 15 j diabetes met moeilijk onder controle krijgen van goede suikerwaarden . Staat nu weer al weken rond 200 nuchter , voor middag en avondeten 🥴🥴. Nu begonnen met ozempic 0,25 , wanneer zie je resultaten van dit medicijn ? Is eerste week dat ik gespoten heb maandag . Suiker blijft rond de 200 , neem 1/2 metformax 850 en 1 uni diamicron dagelijks . [lees meer...]Ik word daar zo triest van om elke dag weer te moeten zien hoe hoog dat mijn waarden zijn …….😫😫😫

22-06-2023 | Vrouw | 60
semaglutide (1ml)
Diabetes type 2
Na metformine (maag en darmproblemen), Gliclazide ( hartkloppingen), Januvia (hoofdpijn en gewrichtspijn), Trajenta ( geen klachten, maar deed helemaal niks) nu dus Ozempic. Elke vier weken een hogere dosis om mijn lichaam eraan te laten wennen. Nu sinds 1 week op 1 mg. Bij de lagere dosis weinig bijwerkingen. Alleen na een paar uur maagpijn en/of misselijkheid als ik te[lees meer...]veel gegeten had. Dat heb ik nu prima in de hand. Heb weinig behoefde aan zoetigheid. Ik eet ook koolhydraatarm als het uitkomt. Wat me opvalt bij dit middel: ik slaap er zo goed op! Zelfs al bij de 0,25 mg…. Echt een uitkomst! Nu ik op 1 mg zit komen er wel wat andere bijwerkingen bij. Met name gewrichtspijnen. Die voel ik opkomen en die voel ik weer wegtrekken. In mijn polsen of enkels. Geen stijfheid, gewoon pijn. Alles blijft soepel. Deze bijwerking had ik ook bij Januvia. Ik ben inmiddels wel wat afgevallen. (Heb geen weegschaal), ik denk 1 maat. Mijn bloedsuikergehalte wordt pas over een paar maanden getest. Dus of het wat doet, weet ik nog steeds niet.

19-06-2023 | Vrouw | 61
semaglutide (1mg)
Diabetes type 2
Ozempic gebruik voor diabetes en afslanken, gebruik sinds ongeveer 1 jaar, de eerste 4 maanden soms gedacht aan opgeven, zo misselijk en raar gevoel..maar heb doorgezet en en nu niks meer van bijwerking, heb een zeer goeie bloedsuikerspiegel door dit medicijn maar het afslanken is gestopt, ben 12kg kwijt...

16-06-2023 | Vrouw | 48
semaglutide (1)
Artrose
Helaas kan ik door mijn jarenlange artrose en reuma niet genoeg lopen en mag een hoop activiteiten niet doen.Eet gezond maar ging van 68 kilo bij 1.76 naar 96 kg. Ben daarom door mijn reumatoloog op ozempic gezet en ben nu 21 kg kwijt.Totaal geen last van bijwerkingen slik ook nog erg veel andere medicatie en minder pijn in mijn gewrichten. Maar heb nog wel trek hoor,niet [lees meer...]misselijk en erg blij dat het bestaat.

15-06-2023 | Vrouw | 69
Afslanken - overgewicht
Kan iemand mij zeggen waarom men na een maand van 0,25 naar 0,5 zou moeten overstappen, en daarna naar 1 mg? Als je hetzelfde effect hebt qua hongergevoel, waarom doen mensen dat dan? Volgens mij heb je alleen meer kans op bijwerkingen; en het is véél duurder. Ik gebruik al 3 maand 0,25 met hetzelfde spuitje van 1mg. Volgende week het 2e spuitje .... En 9 kg afgevall[lees meer...]en .... zonder bijwerkingen. Natuurlijk zit mijn maag veel sneller vol,en voel ik mij misselijk als ik meer eet, maar dat is toch de bedoeling dacht ik.

15-06-2023 | Vrouw | 69
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik nu ozempic 0,25 gedurende 13 weken; 9 kg afgevallen zonder moeite; zin om te eten gedurende de maaltijden is weg. Ik heb weer controle over mijn lichaam. 0,25 werkt bij mij perfect, ik hoef niet sneller af te vallen: mijn huid moet zich kunnen aanpassen aan het vermageren. En ik blijf hetzelfde effect hebben met 0,25, dus moet ik niet verhogen van de endocrinol[lees meer...]oog. Waarom riskeren bijwerkingen te krijgen met te verhogen als 0,25 ook werkt?

11-06-2023 | Vrouw | 39
semaglutide (0.25)
Afslanken - overgewicht
Nu sinds 3 weken aan de ozempic. En bijna 5 kilo kwijt. Wegens ernstig overgewicht en 100 dieeten verder, nooit een verzadigd gevoel hebben nu eindelijk iets gevonden wat werkt. Heb weinig last van ongewenste bijwerkingen. Heb veel eerder een verzadigd gevoel en eet dus een stuk minder. Zonder dit medicijn zou ik dat niet kunnen. Slik dit niet om een mooier uiterlijk te k[lees meer...]rijgen want vind mezelf prima zoals ik ben, maar volgende de huisarts komen veel van mijn vage klachten (bloedonderzoeken waren goed) door overgewicht en dus mocht ik met ozempic beginnen. Volgende week naar 0.5 mg. Ben benieuwd of ik dan net zo weinig bijwerkingen houdt.