semaglutide

Glimepiride (48 meningen)

31-05-2022 | Man | 43
semaglutide (0)
Afslanken - overgewicht
Diabetes type 2, beginstadium. Als booster om af te vallen en om bloedsuikerspiegel omlaag te halen, Ozempic gekregen, 1 maand 0,25 en 1 maand 0,5. Dus iedere week 1 x injecteren. Nu 7 weken verder: exact 5kg kwijt en bloedsuikerspiegel in ochtend terug binnen de grenzen. Pos: makkelijk in gebruik en snel resultaat. Neg: maaglast, weinig kunnen eten, moeite met op korte ti[lees meer...]jd veel water te drinken ( in tegenstelling tot voorheen), humeurig én plots zin in veel chocolade. Ik probeer nu terug met een gezonde levensstijl (koolhydraatarm eten en veel bewegen) huidig gewicht te behouden, zonder het medicament.

28-05-2022 | Man | 61
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Ben overgegaan van 1 mg naar 0,5 mgCombinatie met atrosvastine 20 mg geeft erg veel misselijkheid en braak klachten. Heb bij mij ontdekt dat smaakversterkers in voedsel direct klachten geeft. Bijv. Chinees, kant en klare soepen, of pakjes, diverse marinade en dressings, vloeibare bak en braad vetten in fles, Italiaanse kant en klaar sausen, enz. Ik ben overgegaan op ech[lees meer...]te roomboter, echte standaard margarine of kokos vet. Verder meer eten maken zonder kant en klaar pakjes en de smaak wen je wel aan. Meestal gebruiken restaurants oom geen smaakversterkers. En kinder menu's gewoon bestellen in restaurants doen de meeste niet mogelijk over

25-05-2022 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het om af te vallen en diabetes type 2 onder controle te krijgen. In het begin (eerste week met 0.25) wat misselijk geweest, nu gestart met 0.5. Ik kan geen vettig eten ruiken of eten, dat staat me tegen. Koffie smaakt en ruikt ook niet lekker. Ik zit snel vol, maar dat ervaar ik niet perse negatief. Waardes zijn al mooi gezakt na 5 weken (4 x 0.25 en 1x 0.[lees meer...]5)

22-05-2022 | Vrouw | 57
semaglutide (0.25)
Laatste duwtje om op ideaal gewicht te komen

21-05-2022 | Man | 60
Diabetes type 2
Neem nu al meer dan 1 jaar ozempic 1mg in begin geen bijwerkingen maar nu de laatse weken pijn in mijn linker zijde . Is eigenlijk heel vervelend en weet niet wat ik er tegen kan doen ??? Ben wel 10 kg afgevallen wat ik heel mooi vind en mijn suikerwaarde staan momenteel heel goed en stabiel. Maar ja die stomme linkerzijpijn is er echt teveel aan. Is er iemand die dit oo[lees meer...]k heeft en wat kan je er aan doen

21-05-2022 | Vrouw | 37
semaglutide (1,5mg)
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Ik heb Ozempic gespoten van januari tot mei Ik heb nu al twee weken geen ozempic meer gespoten, basically omdat het niet werkt (Indicatie was PCOS, Het werd zelfs erger en ik kwam zelfs bij!) Ik ben niet meer misselijk, heb geen hoofdpijn en migraine meer en heb terug energie! De misselijkheid was in het begin veel erger, verminderde wel, maar ging niet weg. het werd ee[lees meer...]n steeds, zeurende aanwezige misselijkheid. Niets ondraaglijk, maar wel heel erg lastig. Daarnaast had ik ook constant verschrikkelijk hoofdpijn, die regelmatig uitmondde in migraine (vermoedelijk omdat mijn suiker te laag stond)

19-05-2022 | Vrouw | 45
Diabetes type 2
Sinds 28-02-2022 gebruik ik dit middel. De eerste 4 weken 0.25 daarna 0.50 voor 4 weken en nu 2 keer de 1 mg gespoten. Mijn ervaringen zijn dat ik dit middel zeer intens vind. Ben inmiddels 13,5 kilo afgevallen maar het valt me zwaar het misselijk zijn het overgeven het moe zijn. Het is afzien maar ik houdt vol al kost het me soms echt moeite.

14-05-2022 | Vrouw | 54
semaglutide (50)
Diabetes type 2
De eerste weken misselijk,overgeven en moe,wel 5 kilo er af en een paar cm omvang kwijt. De bijwerkingen blijven best lang vindt ik. Ik ben nu 7 weken bezig,maar nog steeds regelmatig misselijk en moe Maag geeft snel aan ik zit vol,ik at al niet veel,nu bijna niets. Lucht van eten maakt mij al kokhalzen,koffie is al helemaal een ramp,drink de hele dag water zelden iets[lees meer...] anders. Hoop wel dat bijwerkingen snel ophouden.

08-05-2022 | Man | 71
Diabetes type 2
Zo. 13/02 Om 11 uur de eerste maal 0.25 mg. Ozempic ingespoten. Heb er weinig van gemerkt, normaal gegeten, alleen in de late avond een beetje opgeblazen gevoel. Moest een paar forse oprispingen maken. Ma. 14/02 Tweede dag na de injectie. Merk er weinig van, na de lunch, 1 tarwe boterham met wat kaassalade en 1 mandarijn, wel een vol gevoel. Avond eten ongeveer 50 %. Di.[lees meer...] 15/02 Derde dag, gaat goed, tot op heden niet veel bijwerkingen. Wel wat oprispingen, verder geen honger of snaaidrang, als het zo blijft… Vr. 18/02 Voel mij goed, geen snaaibuien of drang daartoe. Dwing mijzelf om minder te eten. Zo nu en dan wat hoofdpijn (zwaar hoofd) maar niet erg genoeg om een paracetamol te nemen. Woensdag heel even een beetje duizelig maar ook niets ernstigs. Wel wat problemen met knoertharde ontlasting, ga maandag vragen naar Lactulose stroop. Als dit zo blijft ben ik erg blij met Ozempic. Za. 19/02 Denk dat ik weer toe ben aan een prikje, krijg wat hongergevoel. Beetje afgevallen 1.8 kg. Ik had op meer gehoopt. Zo. 20/02 Voor de 2de X (0.25) prik gezet geen probleem, ben benieuwd. Wo. 23/02 Zero ernstige bijwerkingen, het enige is een beetje wee gevoel in mijn maag voor het eten aan het einde van de dag. Za. 26/02 Hetzelfde als vorige week, de laatste 2 dagen voor de nieuwe prik krijg ik weer hongergevoel en ook snaaidrang. Weet dat wel te onderdrukken. Zowat een kilo afgevallen, had op meer gehoopt. Zo.27/02 Vandaag derde prik gezet (0.25), geen vervelende reacties. Ma. 28/02Vandaag een beetje wee in mijn maag, weinig puf of energie. Ontlasting is een beetje op gang gekomen. Vr. 04/03 Prima week gehad geen vervelende zaken, ben niet topfit, beetje weeïg maar verder okay. Zo.06/03 Vandaag de laatste kwart dosis, heb het gevoel dat ik aan een verdubbeling toe ben, eind van de week is moeilijk om vol te houden. 4.5 kilo kwijt dus dat is niet slecht in 3 weken, al had ik op meer gehoopt. Wo. 09/03 Voel mij goed geen bijzonderheden. Zo. 13/03 Vandaag eerste maal 0.50 geïnjecteerd. Heb Corona, dus misschien zijn de rapportages lichtelijk daardoor beïnvloed. Heb hoofdpijn (Covid ?). Verder alles okay. Wo. 16/03 Merk niets van de verhoogde dosis, val ook niet verder af. Zo. 20/03 Vandaag weer 0,5 mg geïnjecteerd. Heb de laatste week geen bijwerkingen bemerkt. Val ook niet verder af. Misschien door de Covid ? Zo. 27/03 Vandaag weer 0,5 geïnjecteerd. Weinig last van tot nu toe, ben weer een kilo kwijt, BMI begint ook te zakken. Zo.03/04 Vandaag laatste 0.5 geïnjecteerd. Ben n zowat 7 kilo kwijt, gaat erg langzaam, maar wel gestaag. BMI is 2 hele punten gezakt. Ben tevreden, maar ik had meer verwacht. Doordat ik geen bijwerkingen heb is het goed te doen. Wo.06/04 Ik ben echt toe aan de volle dosis, afvallen is gestopt dus…. Kijk uit naar zondag, dat wordt de eerste volle mep. Zo. 10/04 Eerste maal volle dosis. Raar, niet echt last, maar moest gedurende de hele dag erg veel opboeren. Wo. 13/04 Nu 3 dagen na de eerste volle dosis, rare smaak in mijn mond al een paar dagen, en veel opboeren. Maar als ik lees wat andere mensen doormaken is het een fluitje van een cent. Ben nu 2 maanden bezig en ongeveer 7 kilo kwijt, had hier wel wat meer van verwacht. Zo. 17/04 Weer de volle dosis ingespoten, ben benieuwd naar resultaat. Zo. 24/04 Derde volle dosis ingespoten, merk er eigenlijk steeds minder van. Tot het moment dat ik iets meer ga eten, dan meteen een opgeblazen gevoel en erg veel boeren. Ontlasting is erg onregelmatig, afvallen gaat heel langzaam, maar er komt niets bij. Het is iedere week maar een paar ons. BMI zakt ook langzaam. Ben erg benieuwd naar de glucosewaarde. 01/05 Deze week 4de volledige dosis. Val heel weinig af, ongeveer 2 a 3 ons in de week. BMI zakt ook heel langzaam. Ben erg benieuwd naar de suikerspiegel. Deze week bloedprikken, heb een erg hevige jichtaanval achter de rug, daardoor veel medicatie geslikt, zal wel terug te vinden zijn in het bloedonderzoek. Verder geen last meer van de Ozempic. 08/05 Weer een volledige dosis ingespoten. Geen merkbare bijwerkingen meer, zoals opboeren en/of opgeblazen gevoel. Gewichtsafname gaat langzaam maar gestaag. Hoop op verlaging van de suikerspiegel waardoor ik de medicatie kan afbouwen. Datum Gewicht BMI Vet % Vet kg FFM TBW 12/02 104.4 34.1 40.0 41.8 62.6 45.8 19/02 102.6 35.5 40.9 42.0 60.6 44.4 26/02 101.7 33.2 40.6 41.3 60.4 44.2 05/03 100.2 32.7 39.8 39.9 60.3 44.1 12/03 99.9 32.7 39.5 39.5 60.5 44.3 19/03 99.9 34.2 43.1 43.1 56.9 41.7 26/03 99.0 32.3 38.5 38,0 60.9 44.6 02/04 98.2 32.1 37.6 36.9 61.3 44.9 09/04 97.9 32.0 38.7 37.9 60.0 43.0 16/04 98.0 32.0 38.0 37.2 60.8 44.5 23/04 97.8 31.9 38.1 37.3 60.5 44.0 30/04 97.6 31.9 36.4 35.5 62.1 45.5 07/05 96.7 31.6 36.4 35.2 61.5 45.0 Gele arcering is een week met vermoedelijk Corona.

04-05-2022 | Vrouw | 62
semaglutide (25)
Diabetes type 1
bij werking vooral .duizdligheid.hoofdpijn misselijk

03-05-2022 | Man | 61
Diabetes type 2
Ik gebruik het inmiddels al meer dan een half jaar. Ben zeer blij met dit middel. Ik spuit 1x per week 1mg en mijn bloedsuikers zijn zeer acceptabel en beter dan ooit. Ook ben ik er mee op een veel beter gewicht gekomen, nadat ik na mijn Gastric Bypass toch weer wat zwaarder aan het worden was.

02-05-2022 | Man | 58
Diabetes type 2
Op advies POH nu 8 weken gebruikt. 6 weken 0.25 ml , hierbij weinig klachten wel snel een aantal kilo's afgevallen. Nu sinds 4 weken 0.5 ml , dit zorgt voor veel maagpijn , in overleg met HA extra Omeprazol innemen, maar eerste dagen na spuit toch veel last van misselijkheid en maagzuur. Goed opletten wat ik eet. De glucose waarden sterk gedaald en twee tabletten gliclazid[lees meer...]e minder. Volgende week overleg met POH . Totaal nu 8 kilo afgevallen.

26-04-2022 | Vrouw | 53
semaglutide (1ml)
Afslanken - overgewicht
Goedemiddag Ik gebruik Ozempic nu 10 weken en ben gestart met 0.25 dan na 4 weken 0.50 en nu sinds 2 weken 1.0. Ik ben reeds 10kg afgevallen maar de bijwerkingen zijn toch wel lastig. Vooral de vermoeidheid speelt enorm parten. Ook het maagzuur is steeds aanwezig. Ga nu terug naar de dokter om advies te vragen dat ik niet beter een tijdje 0.50 of 0.25 kan inspuiten. [lees meer...] Het afvallen gaat me iets te snel wat me niet oke lijkt.

01-04-2022 | Vrouw | 59
semaglutide (1ml)
Diabetes type 2
Een al maanden durende ellende door de Ozempic, 0 energie op tweede en derde dag en de hele week enorm veel last van bijwerkingen die alleen maar erger worden en helemaal niet van korte duur zijn. Dat staat in de bijsluiter, nou ik heb al maanden last en voel me voornamelijk ziek ervan, erg ziek. Hele nachten wakker door spugen en zuurbranden. Als ik mijn tanden poets mo[lees meer...]et ik kotsen. Vreselijk klotemiddel. Ik ga er nog mee door omdat ik er van afval. In vier maanden 6 kg. Ik gebruik andere medicatie waar je juist van aankomt dis die 6 kg is al heel wat. Maar wat een hel.

22-03-2022 | Vrouw | 55
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Diabetes type twee . Morgen mijn derde spuit 0,25 geen bijwerkingen , pas wel mijn voeding aan na het lezen van sommige ervaringen , misselijk, braken enz . Mijn maag geeft aan wanneer ik genoeg gegeten heb . Ben nu 4 kg kwijt in 2weken . Tot hiertoe blij met resultaat!

18-03-2022 | Man | 55
Afslanken - overgewicht
Zeer tevreden - Eenvoudig in gebruik - gewichtsverlies - 7 kg op bijna 2 maanden. - maand 1 gestart met dosis 0.25 mg -4 kg - maand 2 gestart met dosis 0.5 mg - 3 kg na 3 weken - Slechts bij het starten met Ozempic een lichte misselijkheid gewaar geworden. - Nadien geen bijwerkingen gehad. - Bijna geen hongergevoel meer. Eet nog slechts ca 1/3 van vroeger. [lees meer...] - Bloedwaardes laten nakijken na 1 maand gebruik. spectaculaire verbetering op diverse vlakken. - Ik kan Ozempic op dit moment absoluut aanraden.