Ervaringen met Ozempic

semaglutide

misselijkheid buikkrampen duizeligheid impotentie algemene zwakte constipatie acute diarree zelfmoordgedachten afwezigheid van menstruatie zware onregelmatige menstruatie

Metformine (589 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (114 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

03-04-2023 | Vrouw | 45
Afslanken - overgewicht
Morgen start ik met ozempic. Hopelijk valt het wat mee. Ik kom uit een behandeling van kanker. Heel veel bijgekomen. Hoop op deze manier wat kilo's kwijt te geraken.

03-04-2023 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
Sinds jan begonnen met 0,25 6 weken later naar de 0,50 nu sinds een week 1mg en geen noemeswaardige bijwerkingen. Hcac1 van de 81 naar de 58 jen nog ff te gaan tot de 52 maar ben zeer tevreden.

28-03-2023 | Vrouw | 42
Afslanken - overgewicht
9 weken geleden gestart met Ozempic 0,25 mg. Na 4 weken overgegaan naar Ozempic 0,50 mg en nu sinds 2 weken 1 mg. De overstap van de lichtere naar zwaardere versies heb ik als zeer positief ervaren. Mijn eetlust vermindert geleidelijk aan. Het hongergevoel is enorm vermindert. Ik eet gezond, veel minder dan voorheen en drink veel water. Het is effectief. Ik ben 6 kg afgeva[lees meer...]llen. Je let automatisch op je eten. Ik heb 1 keer heel erge buikpijn gehad aangezien ik geen honger had en een etentje op had staan en toch gegeten heb. Goed luisteren naar je lichaam. Het is een bevrijding om af te vallen en ik vind dat het heel goed gaat. Heb nog een lange weg te gaan maar voel mij al zoveel beter. Ik zou het iedereen aanraden. Ben onder begeleiding van mijn huisarts die me dit voorstelde aangezien niets hielp en ik momenteel niet kan sporten omwille van een medische reden. Doen zou ik zo zeggen voor de twijfelaars.

19-03-2023 | Vrouw | 38
semaglutide (0,25mg)
Prediabetes
Ik ben nu 5 weken geleden begonnen met de 0,25mg injecties. In het begin had ik geen bijwerkingen hoogstens soms misselijk en soms diarree bij het iets vettiger eten maar dat was het. Vanaf de overgang van de 4e naar de 5e week begonnen de vervelende bijwerkingen. Het begon met op de één op andere dag wazig zicht kan opeens geen ondertiteling meer lezen dubbel wazig zicht.[lees meer...] Verschrikkelijke hoofdpijn, duizeligheid, slap voelen, lusteloos, zweet aanvallen, angst aanvallen, verward, snellere hartklopping. Klachten leken op een hypo maar ondanks druiven suiker en mijn suikerwaarde op pijl gaat de duizeligheid hoofdpijn en wazig zicht niet weg. Ik ben inmiddels gestopt met Ozempic. Totaal 5 kilo kwijt in 4 weken maar deze bijwerkingen zijn mij echt te heftig. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die zich herkennen in mijn klachten die nu ook gestopt zijn met dit medicijn en hoe lang het heeft geduurd om van de klachten af te zijn.

13-03-2023 | Vrouw | 20
semaglutide (0,25)
Afslanken - overgewicht
Ik ben vandaag begonnen met mijn 1ste spuit van ozempic met 0,25 mg. Ik wou even aan jullie vragen of jullie meteen de 1ste dag als verschil voelde ivm eetlust enz of dat dat pas na een aantal dagen komt. Na dag 1 voel ik nog niet veel verschil.

08-03-2023 | Vrouw | 61
semaglutide (0,5)
Diabetes type 2
Ik was eind augustus 2022 begonnen met o,25 voor een maand. Na een maand overgegaan naar 0,5 mg. Toen werden de bijwerkingen heel heftig. De arts dacht dat ik een maagzweer had maar ik gaf aan dat het door de Ozempic kwam. Wel veel afgevallen, als ik alleen aan eten dacht werd ik al onpasselijk. Nu aan de tabletten 0,25. Deze doet niets, behalve na inname hartkloppi[lees meer...]ngen. Daarna zakt dit.

05-03-2023 | Vrouw | 65
semaglutide (050)
Afslanken - overgewicht
ik gebruik het nu van november 2022.startende met 0,25 en nu dus 0,50 mg. Geen gram afgevallen. Bij mij werkt het dus totaal niet. Erg teleurgesteld

04-03-2023 | Vrouw | 56
Afslanken - overgewicht
Eerste keer ozempic gebruik 13 kg kwijt op een jaar. Gestopt omdat het toch echt wel duur is. Na 8 maand terug begonnen, 11 kg kwijt moest toen plots stoppen. Apotheek mocht geen meer meegeven. Ondertussen terug 5 kg bijgekomen na 8 maand stoppen. Ik had af en toe een gevoel van misselijkheid. Maar ik ga terug beginnen. Terug pijn in benen en heupen door het gewicht dat bi[lees meer...]j komt.

03-03-2023 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
ik heb het gekregen omdat ik diabets type 2 heb, ben begonnen met 0.25 mg elke week dan naar drie maand naar 0.50 mg en dan drie maand later 1 mg dat ik nu na twee jaar ozempic in te nemen, 11 kg ben afgevallen, maar blijf nu wel hangen, in het begin was ik wat misselijk, maar dat was rap gedaan, ik heb geen last of zo meer gehad. ik moet het wel op een vaste dag van in he[lees meer...]t begin zetten, 1 keer elke week, wel lastig dat ik altijd moet wachten bij apotheker dat ze zo moeilijk te verkrijgen zijn..

01-03-2023 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
Sinds ik dit vergif spuit last van nierstenen!!!! Last van speen. Mijn nieren zijn ziek geworden door de stenen die ik heb sinds gebruik van dit vergif

23-02-2023 | Man | 55
Afslanken - overgewicht
Ben 5 weken begonnen met ozempic Eerst 0,5 18 klikjes ophogen naar36 klikjes Nu de 5 week 36 klikjes van 1mg Ben nu 9 kilo kwijt Maar ben elke dag ziek Misselijk overgeven hoofdpijn darmkramp pijn op de borst pijn boven in de buik Niet of nauwelijks eten Drinken gaat ook slecht Ik vind het geen aanrader .

19-02-2023 | Vrouw | 56
Diabetes type 2
1 van de gevaarlijkse bijwerkingen zijn schaden aan oog tot blindheid. Mijn mama ziet plota vlekken in haar linker oog en wachten nu af wat het gaat geven. İk raad het niet aan afblijven van dit vuil product

18-02-2023 | Man | 65
Diabetes type 2
eerste 4 maanden nergens last van maar nu al 3 a 4 maanden veel last zoals veel buikpijn misselijk veel winden laten en diaree en ik heb het meest last als ik ik bed lig dan gaat alles borrelen in mijn lijf , ik hoop dat het snel over gaat

16-02-2023 | Vrouw | 49
Afslanken - overgewicht
Ik ben eind november 2022 gestart met Ozempic. Mijn bmi was te laag voor een maagverkleining en ik zat tegen obesitas aan. Op advies van een arts Ozempic gaan gebruiken. De eerste weken heb ik 0,25 mg geprikt maar dit heb ik al snel verhoogd naar 0,50 mg per week. Wel wat bijwerkingen af en toe en dat is met name oprispingen, soms een moeilijke stoelgang en als ik wijn dri[lees meer...]nk ben ik heel snel misselijk ;-). Maar het goede nieuws is dat ik binnen 2,5 maand 10 kg kwijt ben geraakt!! En mijn bmi aanzienlijk gezakt is. Ik voel me fitter en gezonder en zit veel beter in mijn vel! Ozempic is voor mij echt het beste wat mij afgelopen jaar is overkomen! Ik ga door totdat ik mijn streefgewicht bereikt heb. Ik let ook op mijn voeding want ik vind het belangrijk om gezond te eten. Af en toe een wijntje kan maar alles met mate. Daarnaast wandel ik zo rond de 5 km per dag. Het is vrij prijzig maar dat heb ik er voor over. Ik heb mij in jaren niet zo goed gevoeld want 10 kg minder maakt je echt een ander mens. Van binnen en van buiten!!

15-02-2023 | Man | 74
Diabetes type 2
Ik gebruikte eerst 0.25 mg 4 weken, daarna 0.5 mg 4 weken en nu na 2 weken 1.0 mg hevige pijn in onderbuik rechts en onder rug rechts hiervan de huisarts in kennis gesteld, moet nu afbouwen weer tot 0.25 mg. Ben wel 8 kg kwijt. Eigenlijk tot de pijn niet weg is wil ik voorlopig stoppen met prikken.

03-02-2023 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
Ik gebruik het sinds ongeveer 1 jaar en ben 2 kilo bijgekomen’ipv afgevallen.