pregabaline

Aangezichtspijn (31 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Rivotril (170 meningen)
Gabapentine (151 meningen)

20-01-2019 | Vrouw | 48
Nek- / rughernia
Na vier lage rughernias waarvoor 1 x hemilaminectomie, in 2015 Spondylodese en nieuwe tussenwervenschijven, nu weer een hernia op dezelfde plek. Naar de pijnpoli omdat ik geen operatie oid meer wil. Lyrica voorgechreven gekregen. Voor het eerst sinds jaren merk ik, hoewel ik het pas enkele weken slik (langzame opbouw op basis van klachten/ervaringen) dat ik bijvorbeeld [lees meer...]geen pijn meer heb als het douchewater over mijn voet komt, en dat ik geen stekende pijn in mijn teen en been en rijbroekgebied meer heb. Lijkt ook te werken ivm Fybromyalgieklachten en atrose klachten. Vooralsnog tevreden, maar ik raak wat angstig als ik lees over de afbouw, dat dat een hel is. Ben zeer vatbaar voor angsten en depressie, vatbaar voor verslaving (slaappillen, nu in remissie), dus ik ben benieuwd. Ik probeer hoop te houden dat ik binnenkort weer eens aan het werk kan (ik vrees niet in mijn eigen beroep, verpleegkundige). Hoop op omscholing binnen iets paramedisch via het UWV.

24-08-2018 | Vrouw | 59
pregabaline (300mg)
Ernstige zenuwpijn door beschadigen zenuw door mislukte operatie

17-08-2018 | Vrouw | 47
Chronisch pijnsyndroom
De eerste 5 dagen, was ik heel erg duizelig, maar kon ik al wel voelen dat de pijn minder werd. Nu slik ik het al twee jaar, tot groot genoegen!

19-05-2018 | Vrouw | 59
Chronisch pijnsyndroom
In combinatie met nortrilen wordt de pijn onderdrukt tot een niveau waardoor je normaal kan functioneren. Er zijn altijd pijnpieken (vooral aan het eind van de dag) maar als ik dan 3 slokkn wijn neem zijn die ook weer weg. Ik ben na 10 jaar van 450 mg p.dag naar 300 mg per dag en probeer nu weer iets af te bouwen. De 450 mg had meer bijwerkingen dan de 300 mg. De bijwerki[lees meer...]ngen in het begin zijn sterk maar nemen af naarmate de tijd verstrijkt. Het is voor mij het enige medicijn gebleken wat helpt tegen de constant aanwezige pijn in mijn oor.

28-04-2018 | Vrouw | 59
pregabaline (300mg)
Zonder deze en andere opiaten gerelateerde medicijnen, zou ik niet kunnen functioneren. Dus ik ben er heel blij mee. Het heeft lang geduurt voor ik de goede medicijnen kreeg. Dus na jaren veel pijn en gekluisterd aan mijn bed, maar nu ik de medicijnen gebruik die ik nu heb (best veel), kan ik weer wat mee doen. Ik ben dus heel blij dat ze er zijn. Pijn is erger dan al het [lees meer...]andere...

10-02-2018 | Man | 39
pregabaline (75mg)
Ik heb nu ongeveer een jaar last van de rechterkant van mijn nek wat uitstraalt naar mijn schouder rontgenfoto laten maken en hier kwam naar voren een versleten nek zoveel pijn ik kreeg 2x30 mg oxycodon langwerkend in de ochtend en in de avond 1, zoveel last overdag kreeg ik ook 6x 5 mg kortwerkend voor overdag (dit slik ik nog steeds) mri scan laten maken 3 zenuwen klem i[lees meer...]n mijn nek nu ook lyrica 2x 75 mg erbij gekregen werkt tot nu toe redelijk goed het is draagbaar geworden😃 geen last van bijwerkingen gelukkig (verder slik ik al jaren 20mg escitalopram en 300mg wellbutrin voor mijn depressie, 60 mg medikinet voor mijn adhd en af en toe voor het slapen 20mg temazepam) deze combinaties gaan heel goed samen en wordt het allemaal wat dragelijker)

08-02-2018 | Man | 55
Polyneuropathie
Ik schrik me kapot vandaag. Ik slik al een tijd, in overleg met de huisarts, 3x 450 mg/dag lyrica icm 3 x 150 mg zaldiar per dag. Het recept was 3 x 300 lyrica en 4 x 100 zaldiar. Zaldiar = 75 ,% tramadol en 25 % paracetamol. Bijwerkingen zijn er volop, belangrijkste is vergeetachtigheid. Belde gisteren de huisartsassistente ineens dat lyrica maar 3 x 300 mag zijn, ik vraa[lees meer...]g hoe dat zit, krijg ik reactie van pijnarts (geweldige kerel!!!!) dat 600 mg lyrica per dag het max is. Teruggaan naar 900 gaf al direct merkbare verergering. Wat nu te doen? Wat kunnen de gevolgen zijn van die veel te lange blijkbaar veel te hoge dosering?

09-12-2017 | Man | 36
Hernia
In eerste instantie oxycodon gekregen, 2 x 10 mg icm paracetamol 3 x per dag 1000 mg. Maar nog altijd teveel pijn, hierdoor niet kunnen slapen, zitten oid. Daarom daarnaast ook 2 x 75 mg lyrica/pregabaline, gekregen, werkt goed. Ik kan nu slapen en merk verder niets van bijwerkingen.

01-06-2022 | Vrouw | 67
Aangezichtspijn
Na verwijdering brughoektumor (2002) heel veel last van stijfheid en dood gevoel linker helft gezicht en voortdurend een dicht oor alsof je of je gezwommen hebt en het water in je oor blijft staan. Ik werd er gek van. Uiteindelijk lyrica gaan gebruiken en het is over. Zonder lyrica, als ik per ongeluk het vergeten ben te nemen, komt de klacht meteen terug. Ik gebruik h[lees meer...]et al al 20 aar ! En ben het maar heel zelden vergeten te gebruiken. Ik kijk wel uit !

06-03-2022 | Vrouw | 62
Fibromyalgie

28-02-2022 | Vrouw | 28
pregabaline (300mg)
Dit middel heb ik in oktober gekregen voor enorme angst, ben begonnen met 75 mg. Het leek of er een wereld voor me open ging, ik voelde me zoo goed. Na 2 tot 3 weken kwamen de depressieve gevoelens. Psychiater heeft het steeds verder opgehoogd tot 300 mg. Mijn klachten werden steeds erger en erger. Hierdoor hebben ze me moeten opnemen in een kliniek. In de kliniek over 5 w[lees meer...]eken tijd 250 MG afgebouwd. Was een enorme hell. Volgens de behandelaars waren het mijn eigen angsten en zat het tussen mijn oren. Er stond al een ontslag datum vast ondanks hoe ik me ook zou voelen. Was het hier totaal niet mee eens. En zag de meerwaarde er niet van in om nog een week te blijven. Ben de laatste 50 mg nu een goeie week gestopt. Jezus wat voel ik me klote zeg. Heel veel onrust, maagpijn, hoofdpijn, emotioneel. En alle dokters zeggen dat het na een week geen ontwenning meer zou mogen geven. Word ik nou gek of wat is dit ?! Ik lees op internet zoveel dezelfde klachten. Voel me zo onzeker.. iemand die mij info kan geven of wat dan ook ?

20-02-2022 | Vrouw | 57
pregabaline (75mg)
In het begin had ik last van misselijkheid,na enkele maanden is dit voorbij.Last van obstipatie alsook verzwaard op korte tijd.Last van tintelingen in handen soms voeten.Helpt goed tegen de pijn,maar de tintelingen worden mij te zwaar snachts waardoor ik denk om te stoppen.

18-01-2022 | Vrouw | 42
pregabaline (150mg)
Nou ik ben het zo erg met je eens!! Ik kreeg oxycodon voor Mn rugpijn en ik kom er nooit meer vanaf, 2 x rehab gehad en nog steeds een hel im vanaf te komen, dit spul werkt erg goed ook voir depressies etc en voor de pijn , maar ze hadden me dit nooit mogen voorschrijven omdat ik al last had ven een erge depressie! Dn nu zit ik met de gebakken peren en ernstige slapeloo[lees meer...]sheid, ik heb dit middel al gehad, qeatiaoine, prozac, mirtazepine etc. Een hel is het , ik ga Nu beginnen met microdosing truffels, dit s bijna erg goed te weken voir je depressies, focus welbehagen en add klachten en zelfs voor het opvangen van onttrekkingsklachtsn, je hebt dan ook geen depressiva meer nodig als je gaat microdosing met truffels, paddestoelen , ayahesca puur natuur echt de moeite waard im er eens in te verdiepen. Succes en sterkte iig.

11-01-2022 | Vrouw | 71
pregabaline (75mg)
Ik slikte al 225mg Pregabeline per dag wegens BMW. Burning mouth syndrom. Toen kreeg ik vreselijke zenuwpijnen door een lumbale stenose. Gebruik opgehoogd naar 300mg per dag. Helpt een beetje. Zou het eigenlijk snachts ook moeten slikken want slapen is een groot probleem. Pas over 3 weken afspraak met neuroloog. Het is eigenlijk niet te doen.

24-10-2021 | Vrouw | 66
pregabaline (150mg)
Pregabaline helpt mij enorm om door te slapen. Vroeger ging ik wel 3 keer per nacht naar het toilet om te plassen. Maar door dit medicijn nog maar 1 keer. Prettige bijwerkingen dus. Om 7 uur savonds neem ik de capsule. Dan ben ik om 11 uur slaperig. Goed slaapmiddel. Tegen de pijn helpt het helaas niet bij mij.

25-09-2021 | Vrouw | 65
pregabaline (75mg)
Ernstige Zenuwpijnen Overal in mijn lijf, Ledematen, Handen, Hoofd.. Fybromyalgie.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum