pregabaline

Aangezichtspijn (30 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Rivotril (169 meningen)
Gabapentine (149 meningen)

10-11-2018 | Man | 50
Polymyalgia rheumatica
Ik heb een door de reumatoloog gediagnosticeerde polyartrose. Verscheidene myalgieën reeds vele jaren Thoracaal cervicaal en lumbaal waarmee ik naar de orthopeed gegaan was en die 4 discopathiën middels MRI vaststelde. Artrose aan alle facetgewrichten en cox artrose (lumbago) via ct scan door reumatoloog.(krijg Arthrotec) Er volgde nog een MRI thoracaal en cervicaal door d[lees meer...]e neuroloog om wegens familie historie bekendheid met auto immuun ziekte multiple sclerose vader en schizofrenie broer, manische depressie, moeder. Uit test blijkt dat ik positief test voor Anti Nucleair Antigen. Voorts stelt de neuroloog vast dat de brachialgie komt door een nogal ernstige myelomalacie cervicaal en thoracaal vandaar de diagnose ongedifferentieerde spondylartropathie ook wegens de anamnese van scheefstand en artrose sacroiliacale gewricht waargenomen door de orthomanueel therapeutisch arts reeds vanaf 1994. Lyrica dus voor poly myalgische neuropathieën, zoals ischialgie, brachialgie,(linker)aangezichtspijn,(linker) hals en nekpijn waarvoor ivm subklinische hypothyreoïdie een globus nervosa door huisarts werd waargenomen, vage pijn aan schouders en tussen schouderbladen chronische scherpe stekende pijn,pijn/druk op de borst recidiverend welke acuut beangstigend is na lange existentiële angst episodes(kreeg oxazepam van cardioloog), jeuk over het gehele huidoppervlakte, soms oog ontstekingen en zeer lange tijd voorhoofdsholte ontsteking gehad en/of rhinitis. Deze lichamelijke ongemakken vreten of lekken continue energie, waardoor ik vaak manisch depressief ben. (ernstige fatalistische huilbuien ed.) Mijn intelligentie en cognities moeten welhaast desastreus zijn afgelopen de laatste vijf jaren. Met recht zou ik moeten kunnen spreken van een post traumatische stress stoornis! Echter de specialisten geven geen eenduidig advies,(medicamenteuze) behandeling (kreeg van psychiater biperideenhydrochloride voor rusteloze benen) of behandelmethode. Zij vinden mij maar een lastpost en zien mij liever gaan dan komen., noemen me namen en wijzen mij na. Ik ben te duur voor onze ziekte industrie farmacologische mishandelingen en samenleving.

10-10-2018 | Vrouw | 71

10-08-2018 | Man | 53
Rugklachten
was eerst verslaafd aan de morfine pillen , na afkicken nu op de lyrica, soms komt de pijn er doorheen ,

02-08-2018 | Vrouw | 49
Chronisch pijnsyndroom
Bekkenproblemen, niet opgelost na twee operaties aan hernia Momenteel zoektocht voor de meest positieve medicijnen. Ben in behandeling bij pijnkliniek te Gent. Lyrica wordt momenteel opgedreven, zien of ik het positieve effect dat ik een tweetal weken bij het begin van de behandeling had terug kan krijgen...

19-11-2017 | Vrouw | 45
pregabaline (300mg)
ik voel me niet echt goed ermee. De bijwerkingen zijn veel: duizeligheid, moeilijke stoelgang, verstrooid, niet uit woorden komen, droge mond, soms moeilijk iets precies te doen met handen. Maar ik hoop dat het klopt dat na 3 a 4 weken de bijwerkingen verminderen en zou ook mijn pijn moeten minderen, dus hoop ik dat het werkt.

10-11-2017 | Man | 73
Rugklachten
Middel voorgeschreven i.v.m. Lumbaal stenoze in L4 en L5. het middel helpt wel maar voor hoelang ??

16-11-2021 | Vrouw | 67
Fibromyalgie
Ik heb al sinds jonge leeftijd fibromyalgie, een nieuwe arts vertelde me erover en ik heb het geprobeerd. De bijwerkingen waren te overheersend. Het werkte wel echt want ik ben nu weer teruggezakt naar mijn oude niveau van pijn. Jammer!

23-06-2021 | Vrouw | 72
pregabaline (75)
Hereditaire motorische en sensorische neuropathie
Effectief maar verslavend

10-05-2021 | Vrouw | 40
pregabaline (150mg)
Voor een hevige rughernia pijn gebruikt. Half jaar 2x per dag 150mg. Volgens mij deed hij helemaal niks. Ik heb snel afgebouwd zonder problemen. Ik had het week een beetje koud en heb 3 nachten matig geslapen. Pijn (die tegenwoordig heel erg meevalt) is niet veranderd na het stoppen met pregabaline. Ik heb al de horror verhalen gelezen, maar kan ze niet bevestigen.

11-09-2020 | Man | 54
Hernia
Was het beste medicijn maar weet zeker dat samen met methadon geen goede combo is, en bier.

07-09-2020 | Vrouw | 76
Artrose
Denk ik, want ik heb een versleten rug. 8 jaar geleden ben ik geopereerd aan mijn rug, ben bij de pijnkliniek geweest maar geen van beide heeft geholpen. Bij mijn rug zijn stenosis weggehaald en bij de pijnkliniek zijn er 10 x een zenuw verbrand. Ook dat heeft niet geholpen, dus ik loop nu in huis zelfs met een rollator vooral omdat ik, ondanks de medicijnen, veel pijn h[lees meer...]eb. Bij de revalidatie centrum hebben ze gezegd dat ik een totaal een versleten rug heb en dat er niets meer aan te doen is. Ik vind het moeilijk om mij daar bij neer te leggen want je wereldje word zo klein, vooral omdat ik ook mijn auto weg heb moeten doen vanwege de medicijnen.

05-06-2019 | Vrouw | 54
pregabaline (75mg)
Zenuwpijnen bij niet achterhaalde rughernia. Geen resultaten (pijnvermindering). 8 weken genomen en echt afkickverschijnselen. Had ik het op voorhand geweten, dan had ik het niet ingenomen!!

28-03-2019 | Man | 76
Polyneuropathie

25-10-2018 | Vrouw | 43
pregabaline (300mg)
Ik neem nu al zo'n 5 jaar Lyrica, eerst 150 mg. Die werd voor mij voorgeschreven omwille van neuropathische pijn in de benen, de spierpijn en zenuwpijn en krampen. Ik neem nog andere medicatie die mogelijks de werking beïnvloedt. De eerste twee jaar was ik enorm tevreden van Lyrica. Er was een waas, een gevoel dronken te zijn. Ik raakte sneller in slaap en voelde geen en[lees meer...]kele kramp of pijn meer. Gaandeweg is de werking van Lyrica verminderd en moest ik verhogen naar 300 mg. Momenteel voel ik nog amper verschil en moet ik er nog Trazolan bijnemen. Maar Trazolan alleen is geen optie, als ik geen Lyrica neem, heb ik opnieuw spierpijnen en zenuwpijnen. Mogelijks moet ik de dosis verhogen. Ik ga het probleem binnenkort aanstippen bij mijn gesprek met de neuroloog.

01-10-2018 | Man | 70
pregabaline (75mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Kreeg dit voorgeschreven door neuroloog. Klachten waren (zijn): RLS, en i.h.a. heel onrustige nachten met veel bewegen, trappelen, praten en schreeuwen. Dit alles werd wel wat beter door Pregabaline, maar (zie boven) ik wilde die afhankelijkheid niet. Ik startte met de laagste dosering (75 mg). Na verloop van tijd werd de werking veel minder. De arts stelde hogere dosering[lees meer...] voor, maar daar had ik geen trek in. Want dan lijkt het einde zoek.

24-09-2018 | Vrouw | 49
Chronisch pijnsyndroom
Chronische pijn in bekken gecombineerd met onderrug. Neem al vrij veel pijnstillers en heb op de duur niet echt veel levenslust hierdoor. Lyrici werkte heel goed toen ik 1x per dag 75 Mg nam... gewoon weer zin in het leven, minder pijn, van zodra ik er een tweede maal dezelfde dosis bijnam : effect volledig weg, ik zit nu aan 2x 150 Mg per dag, ik voel nog steeds niks, ik [lees meer...]zweet me gek, heb heel de dag hoofdpijn en om over de bijgekomen kilo’s maar te zwijgen, ik heb op eigen houtje eergisteren beslist mijn avonddosis terug op 75 Mg te brengen... voorbij hoofdpijn ! Zegt genoeg zeker hè

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum