pregabaline

Aangezichtspijn (30 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

07-08-2021 | Vrouw | 74
Nu 4 weken bezig De scherpe randjes zijn eraf Wel moe en oriëntatie wat minder

09-03-2021 | Man | 64
pregabaline (150mg)
Begon met voetzolen, nu ook in handen. Onmogelijk ermee te stoppen want dan barst mijn hoofd eraf met ondraaglijke pijnen in gans lichaam. Ben radeloos in dat opzicht. Vriend raadt me Neurontin aan ....

11-02-2021 | Man | 38
pregabaline (150mg)
Ik neem 2 x 150 mg Lyrica per dag, voor het slapen en bij het opstaan. Mijn pijn aan mijn voet is minder. Soms neem ik 75mg bij als de pijn omplaait smiddags. Ik eet iets meer wel. Ik mag hier zeker niet op drinken want dan krijg ik hoofdpijn en rare gedachten.

28-07-2020 | Vrouw | 48
Gordelroos
Ben 48 jaar, sinds 2015 na gordelroos heb ik een neuropathie gekregen. Owv pijn kon ik niet meer functioneren. Een hoop pijnstillers geprobeerd maar hulp het maar tijdelijk. Na de start met Lyrica (1x75 tot 2x 150). Kan ik opnieuw zonder pijn sporter, mijn huishoudelijk doen en ook tuinieren. Op werk heb meer tijd om te doen wat ik moet doen zonder pijn. Heb een beetje[lees meer...] concentratie problemen met muziek maken maar niet erger als vroeger. Ik kan eindelijk slapen en rusten tegelijkertijd. Zelf de menopausia kwaaltjes zijn verminder. 100% aan te raden. Om mijn gewicht onder controle te houden ben ik terug aan hardlopen wat ik voordien niet meer kon owv de pijn.

22-02-2020 | Vrouw | 55
Polyneuropathie

11-02-2020 | Vrouw | 61
pregabaline (300mg)
Door gebruik trilplaat 8 jaar geleden een ondraaglijke pijn. Na een paar maanden kine, osteopathie, verschillende medicatie,... de juiste mix Lyrica 2x300mg met Tramadol 2x200mg. De pijn is nu vrij draaglijk.

14-11-2019 | Man | 57
Polyneuropathie
na chemo ivm darmkanker last van tintelende handen en voeten. eerst oxicodon gebruikt (2 x 10 mg), werkte nauwelijks. Vervolgens lyrica gaan gebruiken en oxicodon afgebouwd naar 2 x 5mg. aanzienlijke minder last van tintelingen, met name in de handen aanzienlijk verbeterd, voeten ook minder maar nog wel aanwezig. nadeel is dat je er ietwat slomer/vergeetachtig van wordt, m[lees meer...]aar in zeer geringe mate, dit weegt niet op tegen de voordelen. helaas wel verslavend, je merkt snel als je vergeet in te nemen. maar heb niet de behoefte om telkens meer in te nemen. de keuze genomen om dit voorlopig zo te blijven gebruiken en zie over tijd wel of ik kan afbouwen. ben geen voorstander van medicijngebruik, maar beter betere kwaliteit van leven met dit medicijn(en). Gebruik nu ongeveer een jaar, zie over aantal maanden wel wat er gebeurt als ik de dosis probeer te verlagen.

12-11-2019 | Man | 75
pregabaline (75mg)
Neuropathische pijnen in mijn verlamde rechterarm. verkeersongeluk in 1966. Zenuwbeschadiging vanuit de nekwervels Pijn neemt enorm toe. Bezoek pijnpoli .. Vanaf 2007 neem ik lyrica. Na wat experimenteren met de docering en overleg met de arts neem k nu 7 x 75 Mg . Voel me prima met soms nog wat pijn scheuten.

30-08-2019 | Man | 80
pregabaline (300mg)
ik slik nu Lyrica en 's avonds 1 Contramal meerdere weken kon ik niet slaap branderige tintelde benen + jeuk ik werd bijna gek en naar pijnarts een rug punctie volgde maar resultaat niks en dan de uitslag RLS " kunnen niks meer doen voor u ( leren mee leven ) dikwijls de slogan in vele klinieken ver stappen gedaan en de allures van een dropvoet + al waggelende stappen ( C[lees meer...]harly Chaplin ) sommigen denken die man is dronken maar een groot geluk met die medicatie kan ik toch goed slapen nu maar ja men is gedoemd te slikken tot men sterft .

14-06-2019 | Man | 53
Pancreatitis
Sinds 2005 chronische pancreatitis, heel verschillende behandelingen gehad om pijnvrij te worden ,van verwijding van een papil , verwijdering galblaas voornamelijk heel veel verschillende medicatie zoals, Oxycodon, Oxynorm, Morfine spuiten, Methadon , en Lyrica. Om de vooroordelen alvast weg te halen, de chronische pancreatitis heeft een onbekende oorzaak, geen alcohol , [lees meer...]geen galstenen. Sinds het gebruik van lyrica in combinatie met methadon een fijner leven, minder pijn, minder ziekenhuisopnames (ondertussen al 35 keer). Ik slik de lyrica 3 x daags 75 Mg de bijwerkingen daar kan ik mee leven, moe zeer zeker en af en toe zweet aanvallen. Voor de rest een medicijn die mij weer heeft opgemonterd .

08-04-2019 | Man | 58
pregabaline (150mg)
uitstralende pijn naar linkerbeen, kan door Lyrica gewoon trainen verder zijn hogere doseringen snuiven erg onstpannend

17-12-2018 | Vrouw | 55
Posttraumatische dystrofie
in januari een nieuwe knie gekregen, tijden operatie een pees gescheurd dus 6 weken in het gips... na de gips periode is de revalidatie periode ingegaan, goede buiging in de knie maar toename van pijn dus weer 6 weken in het gips, nadien weer revalidatie... na een paar maanden been rood en dik en toename van pijn, wakker gelegen van de pijn, blijk ik Posttraumatische Dystr[lees meer...]ofie te hebben.... arts in overleg met orthopeed besloten me aan de lyrica te doen, begin dosering 2x per dag 75mg en wekelijks opbouwen, zit nu sinds 1 week op 2x daags 300mg.... ben na zo'n 2 uur na inname ontzettend duizelig en meerdere bijwerkingen maar ga er van uit dat dit tijdelijk is, pijn nog niet weg maar wel al veel beter te verdragen. Sliep niet meer en sinds de lyrica slaap ik geweldig, in 1 stuk de nacht doorbrengen is me alles wel al waard. Even geduld nog en dan ga ik er van uit dat ik pijnvrij ben!

02-10-2018 | Man | 69
pregabaline (75mg)
ik gebruik Lyrica voor mijn Fantoom pijnen. ik ben diabetes al vanaf April 1982 en ben nog steeds Insuline afhankelijk;heb Ulcus aan mijn rechter enkel zowel aan de binnen kant en buiten kant en heb bloedvaten verstopping en heb een amputatie van mijn 5 tenen er af. en ben in 1996 Geopereerd aan mijn Hart in Nieuwegein ik slik 23 tabletten per dag om in leven te blij[lees meer...]ven,het lopen gaat slecht bloedsuikers schommelen ik gebruik een Insulinepomp gebruik Humaan Insuline. 3.5moll/l van 24 uur tot 08 uur in de ochtend en overdag van 08 uur tot 24 uur 5.10 moll/l + 3 x daags 850 mg -metformine heb vele aandoeningen om op te noemen en dus véél medicijnen ben er soms misselijk van. oke ditwasmijn verhaal wat ik nog steeds door sta! vriendelijke groeten Suikerklontje.

08-09-2018 | Man | 47
pregabaline (75mg)
Nek en rug enorme zenuwpijn,niks levensvreugde en liever dood.Nu morfinepleisters en 3x 75mg lyrica en buiten de bijwerkingen voel ik mij herboren,pijnvrij.Dus zeer tevreden over lyrica!

01-06-2018 | Vrouw | 55
pregabaline (75mg)
Kreeg dit middel van de pijnplolie arts ivm met versleten nek en lange wachttijd voor de drie prikken in mijn nek. Echter ik slik al jaren alprazolam 2 per dag tegen angst en fluvoxamine tegen depressie. Nu ik dit middel gebruik 2 maal daags 75 mg. Merk ik veranderingen in mijn gedrag..ik doe veel meer wel allemaal in een soort roes. Ben ook vrolijker en de lust naar alcoh[lees meer...]ol is totaal verdwenen, ook rook ik minder. Het is nog te kort om te zeggen jippie...de pijn in mijn schouder die uitstraalt naar mijn arm is ook dragelijker zelfs zonder paracetamol. Ben benieuwd hoe het gaat over een week misschien blijft dat gevoel van ik ben stoned dan ben ik er minder blij mee maar misschien gaat het ook weg en hou ik alleen het gevoel van happy. Beetje warrig geschreven maar dat is tevens een bijwerking .

28-02-2018 | Vrouw | 55
pregabaline (150mg)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
CRPS hand-arm-schouder na polsoperatie begin november 2017. Veel pijn, zwelling hand, kiné onmogelijk. Dit medicijn maakt dat ik minder pijn heb en mijn hand en arm beetje bij beetje weer begin te gebruiken. Kiné kan ook terug, met succes, zwelling hand is zo goed als verdwenen.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum