Ervaringen met Lyrica

pregabaline

duizeligheid depressie hallucinaties

Aangezichtspijn (33 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Rivotril (191 meningen)
Gabapentine (166 meningen)

28-11-2020 | Vrouw | 33
pregabaline (150mg)
Door ernstige zenuwpijn in de benen, polyneuropathie en paresthesieën (extreem brandend gevoel, tintelingen, pijn, prikkelingen, elektrische schokken, etc.) en onbeschrijfelijk pijn in de heupen, na verrichting MRI en met als diagnose 2 licht uitstulpende tussenwervelschijven, pregabalina en robaxin (Clonazepam) gekregen. Eerst 1 pil 150mg pregabaline in de avond en na 3 d[lees meer...]agen ook 1 in de ochtend. Die tweede pil heb ik maar 3 dagen volgehouden. Lag gevloerd op bed. De pil voor de nacht maakte me zo duizelig dat ik niet naar de wc kon 's nachts zonder tegen muren en deuren aan te lopen. De pijn was vele malen minder, zowat weg, en dat maakte me heel blij! Maar na een paar dagen kreeg ik steeds negatievere gedachten, doodswensen en extreme angsten. Ik was depressief en lag dagen lang als een zombie op bed, verdronken in eindeloze huilbuien, aan het fantaseren hoe het zou zijn om dood te zijn. M'n man was op gegeven moment radeloos. Wat hij ook voor me deed, ik had nergens zin meer in, noch energie meer voor. Na drie weken zag ik m'n arts weer en vertelde hem huilend hoe verschrikkelijk rot ik me voelde. Hij stelde voor om de dosis te verhogen naar 3 pillen, zodat de bijwerkingen snel zouden verminderen. Ik was boos en verdrietig.. Voelde me zo onbegrepen.. Besloot diezelfde dag nog om de pregabaline en de robaxin nooit meer in te nemen. Kreeg ontzettende "afkickverschijnselen" en lag drie nachten volledig doorweekt van het zweet m'n bed uit te drijven, terwijl m'n benen zo nu en dan oncontroleerbaar schokte en trilden. Het voelde alsof ik af aan het kicken was van drugs. Deze medicijnen hoor je dan ook langzaam af te bouwen. Na een paar dagen begon ook de mist in m'n hoofd weer op te trekken. Ik was mezelf weer! De angst en depressie vloeiden weg, maar de verschrikkelijke pijn kwam direct weer terug. Maar ik kies deze pijn bewust (hoe moeilijk ook) boven de troep die pregabaline heet! Wat een rotzooi! Ben een andere weg in geslagen en heb ontdekt dat m'n B12 te laag is. Ben nu bezig met aanvullen van deze extreem belangrijke vitame. Het is een lange weg, maar weet zeker dat dit de goede weg is. Waarom zouden we enkel onze pijn onderdrukken, zonder de oorzaak weg te nemen? Dan zal er toch nooit herstel komen? Het maakt het leven misschien dragelijker en als men daar baat bij heeft, dan juich ik dat toe en ben ik blij voor die persoon. Maar let op: zoek de onderliggende oorzaak van je klachten. Pregabaline is een drug voor je hersenen. De pijnprikkel wordt onderdrukt, maar de oorzaak wordt níet aangepakt! Misschien is het wel zo simpel (en bijna ongelooflijk) als een vitamine tekort. Lees de site van het b12 institute van Rotterdam en bekijk de symptomen lijst. Wie weet herken je jezelf erin? Is er verder geen duidelijke oorzaak voor klachten (zoals bijv een duidelijke hernia) geef dit dan een kans. Echt! Ik raad je dit aan vanuit het diepste van m'n hart. De weg is grillig en alles behalve makkelijk, maar zoek naar de oorzaak van je klacht en werk daaraan! Laat je niet afschepen met medicijnen met zulke ernstige bijwerkingen, door artsen die protocollen volgen en vaak niet verder kijken dan hun neus lang is. Zij gaan na hun dienst weer naar huis, lekker op de bank genieten van vrienden en familie, maar jij en ik moeten verschrikkelijke pijnen en andere klachten trotseren. Zoek zelf naar betrouwbare informatie op internet en in boeken. Denk mee, denk voor jezelf, volg je intuïtie en weet dat artsen echt niet alles weten. Dat is geen verwijt, maar het kán simpelweg niet dat ze alles weten. Jij kent jezelf het beste. Ik wens je heel veel sterkte, kracht en genezing toe..!

10-11-2020 | Man | 52
Neurofibromatose
Onderdruk van de pijnpoli dit middel weer gaan gebruiken. Toen middel net op de markt verscheen ook gebruikt maar gestopt omdat het niet werkte. Omdat men een oorlog is begonnen tegen deze opiaten dit opgedrongen gekregen. Werkt niet tegen de pijn door plexiforme neurofibromen. Bij hoogste dosis in combinatie met oxicodon misschien 1 punt (van de 10) minder pijn. Behalve [lees meer...]geen pijn stillende werking wel veel bijwerkingen. Continue wegvallen, apathisch op de bank liggen omdat ik te suf was, gedrag nadelig beinvloed. Echt helemaal waus soms. Binnen een week afgebouwd, was vrij heftig maar niets vergeleken met de bijwerkingen in de jaren ervoor.

04-06-2020 | Man | 60
pregabaline (150mg)
Chirurg heeft ulnaris zenuw beschadigd tijdens operatie, had gevoelloze pink en helft van ringvinger. Had voor de operatie totaal geen pijn. Nu na de operatie is mijn leven een hel geworden ga met pijn slapen en sta er met op, neem zelfs slaapmedicatie chirurg geeft uiteraard fout niet toe werd zelfs verbaal agressief. En ging lopen op de 2 de consultatie na de operatie.[lees meer...]...kwam het kabinet net binnen en zei ik ga mijn collega halen en weg was hij. Een jonge pas afgestudeerde arts kon zijne shit opkuisen. p p

25-01-2020 | Man | 63
Hernia
Niet geschikt voor mij. Ben klaarblijkelijk intolerant (contra indicatie), voor pregabaline (Lyrica).

12-11-2019 | Man | 66
Hoofdpijn
Na alle checks, tandarts, MRI, CT, KNO schreef de neuroloog dit middel voor tegen de hoofdpijn die m.n. na niezen optrad. Na een opbouw tot 2x 150 merkte ik totaal geen verschil en slikte ik er ook paracetamol bij. In het begin heeft het middel wel wat gewerkt maar daarna begon de ellende. Nu, in overleg met huisarts, aan het afbouwtraject bezig. Maar wat een ellende . [lees meer...]Lokale hoofdpijn nu erger en nu misschien naar Leiden voor een onderzoek. Nog tips voor dat afbouwen? Graag!

25-10-2019 | Vrouw | 47
pregabaline (75mg)
Let op!! Neem dit middel niet ivm zenuwpijn, want de bijwerkingen zijn enorm en het niet waard! Ik had al zeer snel bijwerkingen , binnen een week en ben gelukkig tijdig gestopt. Ik voelde zo naar en raar en was na lezen over dit middel enorm bang voor de afkickverschijnselen! Het leek eerst te helpen voor pijn, maar kwam er toch snel doorheen... nog hogere dosis wilde i[lees meer...]k zeker niet van dit gevaarlijk middel. Ik weet hoe zwaar afbouw van antidepressiva kan zijn.. lyrica( pregabaline) is ook een antidepressiva en dus na het stoppen of verlagen komt de echte moeilijke periode pas!! Voelt echt als afkicken... helemaal bij hoge dosering. Na een paar dagen al voelde ik me slechter en beroerder en totaal niet mezelf en heb daarom meteen om ander middel gevraagd . in overleg met arts naar morfine( oxycodon) gekregen. 5mg 1 in ochtenden 1 savonds. Dit middel klinkt zwaarder maar is het zeker niet! Werkt zuiver op de pijn en geeft rust.. oxycodon werkt prima voor de pijn en geen nare bijwerkingen. Blij dat ik van dit belachelijke medicijn af ben en gelukkig niet hoef mee te maken om af te kicken, wat bijna iedereen gaat ervaren na al een paar weken of een maand of langer gebruik. Het heet niet voor niets de hel van lyrica! Pas dus echt op met dit vreemde spul.

05-10-2019 | Vrouw | 43
pregabaline (150mg)
ben maar 3 uur pijn vrij na 6 uur zo duf geweest te zijn als konijn mET pijn. Drink sloten koffie om wakker te worden. en heb elke dag een halve dag pijn. want zolang werkt die lyrica niet.

24-08-2019 | Man | 52
Psychose
Neem NOOIT Lyrica, het is een ramp om het af te bouwen, algemene malaise en psychose.

11-08-2019 | Man | 80
Pijn (algemeen)
ik heb al weken branderige tintelende pijn in beide benen links ergst pijndokter deed al rug punctie maar nog niet oke en andere dokter solferd mij nu Lyrica op om die tintelingen te stoppen en angst beknotten ( heb ik niet ) hij sprak fameuze pijnstiller maar is geen pijn neen ellende die u belet goed te slapen .

19-07-2019 | Vrouw | 70
pregabaline (75mg)
ik heb fibromyalgie en kreeg dit medicijn samen met meloxicam . Met beiden ben ik gestopt. Maagpijn met stemverlies en opvliegers. Het gaat nu beter met mij. Bij veel pijn af en toe paracetamol.

04-07-2019 | Vrouw | 58
pregabaline (300mg)
Ik voel niet dat lyrica goed is voor mij. Moet het blijven nemen van dokter omdat het nodig is.

25-02-2019 | Man | 56
pregabaline (150mg)
Ik had de Lyrica voorgeschreven gekregen van mijn Neuroloog. De eerste 2 weken geen problemen en toen ging het mis ik weet niets meer ik moest alles via mijn vrouw horen. Ik had alle medicijnen uit de stripjes weg gedrukt en overal neer gelegd verder wist ik niet meer wat ik deed een colllega van mijn vrouw kwam angs en ik zou met haar hebben gepraat maar ze verstond mij[lees meer...] helemaal niet. Ik had me zelf helemaal besmeurd mijn vrouw zei je moet je gaan douchen had wel de koude kraan open gedraaid maar had me niet gedoucht. Dit was de eerste maal. Tweede maal ik ging ook helemaal weer uit mijn lichaam weet niets meer mijn vrouw de huisarts gebeld nou ze moest smeken dat hij langs kwam het eerste wat hij vroeg wat voor dag is het vandaag ik kon wel lezen op de klok stond het. De huisarts heeft gezed direct stoppen!! Heb het ook door gegeven aan mijn Neuroloog hij bood zijn excuus aan ik daar kun je ook niets aan doen.

20-01-2019 | Vrouw | 63
Rugklachten

20-01-2019 | Vrouw | 63
Rugklachten
Die mevr van 28 ,jaar dat kon mijn verhaal zijn, had precies dezelfde klachten .Mijn afbouw is begeleid door psyschiater in het rode kruis ziekenhuis Beverwijk afd psyschiatrie .Moest afbouwen van de oxynorm en de lyrica, dat ging in eerste instantie heel goed had geen lasts van afkickverschijnselen , daardoor mocht ik eerder naar huis. don 15 nov kwam ik thuis niets aa[lees meer...]n de hand nog to de zaterdag toen begon de hel.Heeft 2 mnd geduurd .Heb die zaterdag ziekenhuis gebeld en gevraagd kan het nog bijwerking zijn van de afbouw ,nee dat was uitgesloten dat kon niet. Heb toen de huisartsenpost gebeld en uitgelegd dat ik het gevoel had gek te worden van dat rotgevoel,kreeg diazapam dat hielp gelukkig iets het was tenminste dragelijk maar na een paar dagen hielp dat al niet meer . De huisarts gebeld kreeg ik lorazepam enparoxentine dat moest helpen tegen de paniek en angstaanvallen maar dat zou pas gaan werken na zo,n 4 weken. Ik zei hoe kom ik die weken door .Mijn huiusarts heeft crisesopvang Lentis in Groningen gebeld.Psyschiater kwam erachter dat ik lerica hebt gebruikt hij zei denk dat de afbouw van de lerica niet op de goed manier is afgebouwd. Hij heeft gelijk contact met huis arts opgenomen en gezegd dat ik weer met de lyrica moest gaan starten .Ik had altijd 300mg op een dag we zijn begonnen met 3 keer 75 mg. Ik nam mijn eerste lerica om kwartover 4 en na 1,5 uur was het gevoel weg . Het voelde wel eerst heel raar want na een half uur begon de lyrica te werken het voelde aan als een soort golfbeweging het kwam en het ging maar het bleef steeds langer weg en zoals ik al zei na 1,5 was ik van het rotgevoel af helemaal . Wat een opluchting , maar zag tegen de volgende ochtend opwant s,avonds zakte het altijd wat af maar zodra ik wakker werd s,ochtends was het er weer .Weer een strijd om de dag door te komen verschrikkelijk. Maar goed werd s,ochtends wakker en durfde het haast niet te geloven maar het bleef weg en ben nu bezig met de afbouw van de lorazepam .Dat was mijn verhaal inhet kort.20 jan 2019 Als er mensen zijn die het willen delen..... (privé gegevens verwijderd - ivm privacy)

19-11-2018 | Man | 30
pregabaline (150mg)
Dit middel voorgeschreven bij vermoeden nekhernia. Helaas bij mij totaal geen effect gehad. Zelfs in combinatie met oxycodon geen effect of vermindering van de klachten.

04-11-2018 | Vrouw | 28
pregabaline (150mg)
Bij gebruik deed het wat het moest doen. Maar het stoppen is verschrikkelijk. Het is echt de hel die lyrica heet. Totale de compensatie van mijn geestelijke balans. Met verschrikkelijke paniekaanvallen en een constant gevoel van lichamelijke onrust tot gevolg. Crisis ggz moest eraan te pas komen om te voorkomen dat ik in een angst psychose raakte. Nu 3x daags 50 ja echt 50[lees meer...] mg oxzazepam om de boel enigzins dragelijk te maken. Gedachten aan zelfmoord willen plegen huilbuien en totale angst tot gevolg. Specialist zei dat ik na mijn hernia operatie gewoon in 3 dagen kon stoppen. Domste dat ik ooit heb Gedaan. Ik ben onderzocht en kwa persoonlijkheid is er niets mis met mij. Maar de ontregeling in mijn bio chemische toestand van mijn hersenen is door die verdomde lyrica helemaal aan gort geholpen. Nu zit ik met de shit. Lyrica helpt tegen zenuw pijn maar omg het stoppen is een ramp tot en met.