pregabaline

Aangezichtspijn (31 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

20-01-2019 | Vrouw | 63
Rugklachten

20-01-2019 | Vrouw | 63
Rugklachten
Die mevr van 28 ,jaar dat kon mijn verhaal zijn, had precies dezelfde klachten .Mijn afbouw is begeleid door psyschiater in het rode kruis ziekenhuis Beverwijk afd psyschiatrie .Moest afbouwen van de oxynorm en de lyrica, dat ging in eerste instantie heel goed had geen lasts van afkickverschijnselen , daardoor mocht ik eerder naar huis. don 15 nov kwam ik thuis niets aa[lees meer...]n de hand nog to de zaterdag toen begon de hel.Heeft 2 mnd geduurd .Heb die zaterdag ziekenhuis gebeld en gevraagd kan het nog bijwerking zijn van de afbouw ,nee dat was uitgesloten dat kon niet. Heb toen de huisartsenpost gebeld en uitgelegd dat ik het gevoel had gek te worden van dat rotgevoel,kreeg diazapam dat hielp gelukkig iets het was tenminste dragelijk maar na een paar dagen hielp dat al niet meer . De huisarts gebeld kreeg ik lorazepam enparoxentine dat moest helpen tegen de paniek en angstaanvallen maar dat zou pas gaan werken na zo,n 4 weken. Ik zei hoe kom ik die weken door .Mijn huiusarts heeft crisesopvang Lentis in Groningen gebeld.Psyschiater kwam erachter dat ik lerica hebt gebruikt hij zei denk dat de afbouw van de lerica niet op de goed manier is afgebouwd. Hij heeft gelijk contact met huis arts opgenomen en gezegd dat ik weer met de lyrica moest gaan starten .Ik had altijd 300mg op een dag we zijn begonnen met 3 keer 75 mg. Ik nam mijn eerste lerica om kwartover 4 en na 1,5 uur was het gevoel weg . Het voelde wel eerst heel raar want na een half uur begon de lyrica te werken het voelde aan als een soort golfbeweging het kwam en het ging maar het bleef steeds langer weg en zoals ik al zei na 1,5 was ik van het rotgevoel af helemaal . Wat een opluchting , maar zag tegen de volgende ochtend opwant s,avonds zakte het altijd wat af maar zodra ik wakker werd s,ochtends was het er weer .Weer een strijd om de dag door te komen verschrikkelijk. Maar goed werd s,ochtends wakker en durfde het haast niet te geloven maar het bleef weg en ben nu bezig met de afbouw van de lorazepam .Dat was mijn verhaal inhet kort.20 jan 2019 Als er mensen zijn die het willen delen..... (privé gegevens verwijderd - ivm privacy)

20-01-2019 | Vrouw | 48
Nek- / rughernia
Na vier lage rughernias waarvoor 1 x hemilaminectomie, in 2015 Spondylodese en nieuwe tussenwervenschijven, nu weer een hernia op dezelfde plek. Naar de pijnpoli omdat ik geen operatie oid meer wil. Lyrica voorgechreven gekregen. Voor het eerst sinds jaren merk ik, hoewel ik het pas enkele weken slik (langzame opbouw op basis van klachten/ervaringen) dat ik bijvorbeeld [lees meer...]geen pijn meer heb als het douchewater over mijn voet komt, en dat ik geen stekende pijn in mijn teen en been en rijbroekgebied meer heb. Lijkt ook te werken ivm Fybromyalgieklachten en atrose klachten. Vooralsnog tevreden, maar ik raak wat angstig als ik lees over de afbouw, dat dat een hel is. Ben zeer vatbaar voor angsten en depressie, vatbaar voor verslaving (slaappillen, nu in remissie), dus ik ben benieuwd. Ik probeer hoop te houden dat ik binnenkort weer eens aan het werk kan (ik vrees niet in mijn eigen beroep, verpleegkundige). Hoop op omscholing binnen iets paramedisch via het UWV.

17-12-2018 | Vrouw | 55
Posttraumatische dystrofie
in januari een nieuwe knie gekregen, tijden operatie een pees gescheurd dus 6 weken in het gips... na de gips periode is de revalidatie periode ingegaan, goede buiging in de knie maar toename van pijn dus weer 6 weken in het gips, nadien weer revalidatie... na een paar maanden been rood en dik en toename van pijn, wakker gelegen van de pijn, blijk ik Posttraumatische Dystr[lees meer...]ofie te hebben.... arts in overleg met orthopeed besloten me aan de lyrica te doen, begin dosering 2x per dag 75mg en wekelijks opbouwen, zit nu sinds 1 week op 2x daags 300mg.... ben na zo'n 2 uur na inname ontzettend duizelig en meerdere bijwerkingen maar ga er van uit dat dit tijdelijk is, pijn nog niet weg maar wel al veel beter te verdragen. Sliep niet meer en sinds de lyrica slaap ik geweldig, in 1 stuk de nacht doorbrengen is me alles wel al waard. Even geduld nog en dan ga ik er van uit dat ik pijnvrij ben!

04-11-2018 | Vrouw | 28
pregabaline (150mg)
Bij gebruik deed het wat het moest doen. Maar het stoppen is verschrikkelijk. Het is echt de hel die lyrica heet. Totale de compensatie van mijn geestelijke balans. Met verschrikkelijke paniekaanvallen en een constant gevoel van lichamelijke onrust tot gevolg. Crisis ggz moest eraan te pas komen om te voorkomen dat ik in een angst psychose raakte. Nu 3x daags 50 ja echt 50[lees meer...] mg oxzazepam om de boel enigzins dragelijk te maken. Gedachten aan zelfmoord willen plegen huilbuien en totale angst tot gevolg. Specialist zei dat ik na mijn hernia operatie gewoon in 3 dagen kon stoppen. Domste dat ik ooit heb Gedaan. Ik ben onderzocht en kwa persoonlijkheid is er niets mis met mij. Maar de ontregeling in mijn bio chemische toestand van mijn hersenen is door die verdomde lyrica helemaal aan gort geholpen. Nu zit ik met de shit. Lyrica helpt tegen zenuw pijn maar omg het stoppen is een ramp tot en met.

25-10-2018 | Vrouw | 43
pregabaline (300mg)
Ik neem nu al zo'n 5 jaar Lyrica, eerst 150 mg. Die werd voor mij voorgeschreven omwille van neuropathische pijn in de benen, de spierpijn en zenuwpijn en krampen. Ik neem nog andere medicatie die mogelijks de werking beïnvloedt. De eerste twee jaar was ik enorm tevreden van Lyrica. Er was een waas, een gevoel dronken te zijn. Ik raakte sneller in slaap en voelde geen en[lees meer...]kele kramp of pijn meer. Gaandeweg is de werking van Lyrica verminderd en moest ik verhogen naar 300 mg. Momenteel voel ik nog amper verschil en moet ik er nog Trazolan bijnemen. Maar Trazolan alleen is geen optie, als ik geen Lyrica neem, heb ik opnieuw spierpijnen en zenuwpijnen. Mogelijks moet ik de dosis verhogen. Ik ga het probleem binnenkort aanstippen bij mijn gesprek met de neuroloog.

10-10-2018 | Vrouw | 71

24-09-2018 | Vrouw | 49
Chronisch pijnsyndroom
Chronische pijn in bekken gecombineerd met onderrug. Neem al vrij veel pijnstillers en heb op de duur niet echt veel levenslust hierdoor. Lyrici werkte heel goed toen ik 1x per dag 75 Mg nam... gewoon weer zin in het leven, minder pijn, van zodra ik er een tweede maal dezelfde dosis bijnam : effect volledig weg, ik zit nu aan 2x 150 Mg per dag, ik voel nog steeds niks, ik [lees meer...]zweet me gek, heb heel de dag hoofdpijn en om over de bijgekomen kilo’s maar te zwijgen, ik heb op eigen houtje eergisteren beslist mijn avonddosis terug op 75 Mg te brengen... voorbij hoofdpijn ! Zegt genoeg zeker hè

24-08-2018 | Vrouw | 59
pregabaline (300mg)
Ernstige zenuwpijn door beschadigen zenuw door mislukte operatie

17-08-2018 | Vrouw | 47
Chronisch pijnsyndroom
De eerste 5 dagen, was ik heel erg duizelig, maar kon ik al wel voelen dat de pijn minder werd. Nu slik ik het al twee jaar, tot groot genoegen!

11-08-2018 | Vrouw | 54
pregabaline (150mg)
Het helpt echt goed tegen de zenuwpijn alleen ben ik nu depressief, suïcidaal. Afkicken een hel.

02-08-2018 | Vrouw | 49
Chronisch pijnsyndroom
Bekkenproblemen, niet opgelost na twee operaties aan hernia Momenteel zoektocht voor de meest positieve medicijnen. Ben in behandeling bij pijnkliniek te Gent. Lyrica wordt momenteel opgedreven, zien of ik het positieve effect dat ik een tweetal weken bij het begin van de behandeling had terug kan krijgen...

01-06-2018 | Vrouw | 55
pregabaline (75mg)
Kreeg dit middel van de pijnplolie arts ivm met versleten nek en lange wachttijd voor de drie prikken in mijn nek. Echter ik slik al jaren alprazolam 2 per dag tegen angst en fluvoxamine tegen depressie. Nu ik dit middel gebruik 2 maal daags 75 mg. Merk ik veranderingen in mijn gedrag..ik doe veel meer wel allemaal in een soort roes. Ben ook vrolijker en de lust naar alcoh[lees meer...]ol is totaal verdwenen, ook rook ik minder. Het is nog te kort om te zeggen jippie...de pijn in mijn schouder die uitstraalt naar mijn arm is ook dragelijker zelfs zonder paracetamol. Ben benieuwd hoe het gaat over een week misschien blijft dat gevoel van ik ben stoned dan ben ik er minder blij mee maar misschien gaat het ook weg en hou ik alleen het gevoel van happy. Beetje warrig geschreven maar dat is tevens een bijwerking .

19-05-2018 | Vrouw | 59
Chronisch pijnsyndroom
In combinatie met nortrilen wordt de pijn onderdrukt tot een niveau waardoor je normaal kan functioneren. Er zijn altijd pijnpieken (vooral aan het eind van de dag) maar als ik dan 3 slokkn wijn neem zijn die ook weer weg. Ik ben na 10 jaar van 450 mg p.dag naar 300 mg per dag en probeer nu weer iets af te bouwen. De 450 mg had meer bijwerkingen dan de 300 mg. De bijwerki[lees meer...]ngen in het begin zijn sterk maar nemen af naarmate de tijd verstrijkt. Het is voor mij het enige medicijn gebleken wat helpt tegen de constant aanwezige pijn in mijn oor.

28-04-2018 | Vrouw | 59
pregabaline (300mg)
Zonder deze en andere opiaten gerelateerde medicijnen, zou ik niet kunnen functioneren. Dus ik ben er heel blij mee. Het heeft lang geduurt voor ik de goede medicijnen kreeg. Dus na jaren veel pijn en gekluisterd aan mijn bed, maar nu ik de medicijnen gebruik die ik nu heb (best veel), kan ik weer wat mee doen. Ik ben dus heel blij dat ze er zijn. Pijn is erger dan al het [lees meer...]andere...

28-02-2018 | Vrouw | 55
pregabaline (150mg)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
CRPS hand-arm-schouder na polsoperatie begin november 2017. Veel pijn, zwelling hand, kiné onmogelijk. Dit medicijn maakt dat ik minder pijn heb en mijn hand en arm beetje bij beetje weer begin te gebruiken. Kiné kan ook terug, met succes, zwelling hand is zo goed als verdwenen.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum