Ervaringen met Lyrica

pregabaline

duizeligheid depressie misselijkheid hallucinaties

Aangezichtspijn (33 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Rivotril (191 meningen)
Gabapentine (166 meningen)

23-11-2020 | Vrouw | 67
Lage rugpijn
Fel pijn sacroillacaal gewricht en gebroken bekken met gescheurde heup spier na val Ondraaglijke pijn alle dagen.

18-11-2020 | Vrouw | 37
pregabaline (75mg)
Ik kan mijn korte ervaring hier wel neer zetten maar daar heeft niemand iets aan denk ik .. slik t nu 2 dagen.. Maar ik zou graag willen vragen aan iemand die ook zenuwpijn heeft wat nu echt werkt of tips ofiets .. Ben erg radeloos .. Even kort proberen mijn verhaal te vertellen.. afgelopen jaar veel operaties gehad .. lever endeldarm en lymfklieren in de kleine bek[lees meer...]ken .. tumoren weg gehaald... voor de endeldarm operaties ook bestraling gehad 5 weken.. Nu alles achter de rug is krijg ik ineens een hoop zenuw pijn in mijn rechterbeen.. na de lymfklier operatie heb ik ook even last gehad maar dat verdween na een aantal weken en was lang niet wat ik nu voel.. al met al is er veel gerommeld in mijn buik.. heb amitriptiline gebruikt maar deed niks aan de zenuw pijn.. sliep wel goed .. Ben nu al weken eigenlijk maanden met oxycodon te slikken.. 2 x 10(lang werkende) en 4 tot 6 x per dag 5 mg (kortwerkende) maar t is niet genoeg .. nu heb ik pregabaline maar stond gister avond echt op zijn kop.. huilen en gewoon ontzettend raar .. op een moment echt heel moe in slaap gevallen.. dus voel ik geen pijn dat is t voordeel dan wel .. zonder iets slaap ik 2 u per nacht... Alle tips zijn meer dan welkom 🙏 wil zo graag van deze ellendige pijn af .. en hoop ook voor jullie dat dat stopt of in ieder geval dragelijker wordt 😘 Liefs melanie

28-09-2020 | Vrouw | 54
pregabaline (150mg)
Gebruik ik naast Mirtazapina, slechte combinatie!

27-09-2020 | Vrouw | 35
pregabaline (100mg)
MS (multiple sclerose)
Toen ik met Lyrica startte had ik hele heftige bijwerking vooral op het psychische vlak. Van depressie tot aan suïcidale gedachten. Gelukkig heb ik doorgezet en gingen deze gevoelens weg. Ik had nog nooit een depressie meegemaakt en wist dus ook niet dat deze negatieve gedachten veroorzaakt werden door mijn medicatie. Inmiddels slik ik het ruim 4 jaar. Na ruim een decennia[lees meer...] met pijn op te staan en ermee naar bed te gaan, ga ik nu mijn dagen pijnloos door. Wat een verademing. Ik zou niet zonder lyrica kunnen en heb eeer levenskwaliteit ermee terug gekregen.

07-09-2020 | Vrouw | 76
Artrose
Denk ik, want ik heb een versleten rug. 8 jaar geleden ben ik geopereerd aan mijn rug, ben bij de pijnkliniek geweest maar geen van beide heeft geholpen. Bij mijn rug zijn stenosis weggehaald en bij de pijnkliniek zijn er 10 x een zenuw verbrand. Ook dat heeft niet geholpen, dus ik loop nu in huis zelfs met een rollator vooral omdat ik, ondanks de medicijnen, veel pijn h[lees meer...]eb. Bij de revalidatie centrum hebben ze gezegd dat ik een totaal een versleten rug heb en dat er niets meer aan te doen is. Ik vind het moeilijk om mij daar bij neer te leggen want je wereldje word zo klein, vooral omdat ik ook mijn auto weg heb moeten doen vanwege de medicijnen.

23-08-2020 | Vrouw | 49
pregabaline (150mg)
Ik slik nu 4 jaar Lyrica in combinatie met Surgam. Heb polyneuropathie, ernstige vorm van artrose, fybromyalgie , aangezichtspijn en foraminale stenose. Langzaam opgebouwd naar 2x daags 150 mg Lyrica en 2x daags 300mg Surgam. Op slechte dagen aangevuld met 2x daags 1000 mg Paracetamol. Ik heb erg lang last gehad van een zwaar zombiegevoel. Was tot niets in staat. Kon nog n[lees meer...]iet recht lopen zonder om te vallen. Heb 1,5 jaar op krukken gelopen. Kon absoluut niet autorijden en was best wel verward. Bovendien in die 4 jaar ruim 25 kg aangekomen. Dit vind ik persoonlijk de ergste bijwerking van Lyrica omdat gewichtstoename weer niet ten goede komt aan mijn artrose. Maar stoppen met Lyrica is geen optie. Heb het ooit moeten doen ivm zenuwblokkades maar de pijn was zo hevig dat ik van mening ben dat, als er geen Lyrica bestond, deze pijn ondraaglijk is om mee te leven. Dus kort samengevat ben ik heel blij met Lyrica, ik heb weer een beetje leven terug, kan inmiddels weer zonder krukken lopen, ik rijd weer auto ( wel altijd heel goed oplettend! Indien je botsing veroorzaakt ben je denk ik wel zuur) Het enige minpunt aan het einde van de rit is de gewichtstoename. Moeilijk te accepteren maar als je geen andere optie hebt moet je het wel accepteren.

28-07-2020 | Vrouw | 48
Gordelroos
Ben 48 jaar, sinds 2015 na gordelroos heb ik een neuropathie gekregen. Owv pijn kon ik niet meer functioneren. Een hoop pijnstillers geprobeerd maar hulp het maar tijdelijk. Na de start met Lyrica (1x75 tot 2x 150). Kan ik opnieuw zonder pijn sporter, mijn huishoudelijk doen en ook tuinieren. Op werk heb meer tijd om te doen wat ik moet doen zonder pijn. Heb een beetje[lees meer...] concentratie problemen met muziek maken maar niet erger als vroeger. Ik kan eindelijk slapen en rusten tegelijkertijd. Zelf de menopausia kwaaltjes zijn verminder. 100% aan te raden. Om mijn gewicht onder controle te houden ben ik terug aan hardlopen wat ik voordien niet meer kon owv de pijn.

14-07-2020 | Vrouw | 64
Polyneuropathie
ik ben al heel lang sinds 1988 chronisch ziek, COPD, rug is stuk niets meer aan te doen, heel veel prednison op , veel pijn en nog meer ziektes en aandoeningen chronisch .afgekeurd etc , beperkt, ik ben een positief en opgewekt persoon en lach graag dat is mijn karakter die mij hiermee door sleurt . Opeens kreeg ik zoveel pijn aan mijn voeten , onhoudbaar, te heftig alsof [lees meer...]ik op watten liep, ik moest meteen van de pijnpoli arts naar de neuroloog voor EMG , ik dacht ach ja dit kan er nog wel bij dacht ik hahah . zelf had ik AXACOOLSPRAY via google opgezocht wat enorm goed hielp naast de medicatie , mijn man spoot net zolang totdat mijn voeten en tenen bevroren waren en dan voelde ik de pijn niet , binnen 10 min werden mijn voeten warmer en de pijn verdween voor 6 uren naast de medicatie Conclusie : Dunne vezel neuropathie.........verschillende medicatie gekregen van de neuroloog, pijnpoli behandelingen gehad wat niet aansloeg en nu gebruik ik lyrici 150 mg 4 x per dag en ben er wel stoned van en loop als een dronken man , maar ook dit gaat over MAAR HEB GEEN PIJN MEER !!!!! zo blij !!!!!!

07-07-2020 | Vrouw | 58
pregabaline (75mg)
Ik heb er naast het verdwijnen van mijn zenuwpijn ook psychisch baat bij. Ben altijd gespannen en licht depressief maar met lyrica voel ik me als vroeger. Gewoon relaxed en het leven aankunnen.

17-04-2020 | Vrouw | 43
Hernia
Na 2 maanden heftige uitstralingspijn in de rechterbeen due met tramadol en naproxen niet volledig onderdrukt kon worden gestrart met lyrica, na 3 weken tramadol en naproxen afgebouwd en de lyrica met 25 mg verhoogd ( dus 2x 100 mg per dag) eindelijk pijnvrij. Ik kan nu vrijwel alles pijnvrij en hoop over een tijdje ook de lyrica te kunnen afbouwen. Geen bijwerkingen gemer[lees meer...]kt van het medicijn.

22-02-2020 | Vrouw | 55
Polyneuropathie

11-02-2020 | Vrouw | 61
pregabaline (300mg)
Door gebruik trilplaat 8 jaar geleden een ondraaglijke pijn. Na een paar maanden kine, osteopathie, verschillende medicatie,... de juiste mix Lyrica 2x300mg met Tramadol 2x200mg. De pijn is nu vrij draaglijk.

25-10-2019 | Vrouw | 47
pregabaline (75mg)
Let op!! Neem dit middel niet ivm zenuwpijn, want de bijwerkingen zijn enorm en het niet waard! Ik had al zeer snel bijwerkingen , binnen een week en ben gelukkig tijdig gestopt. Ik voelde zo naar en raar en was na lezen over dit middel enorm bang voor de afkickverschijnselen! Het leek eerst te helpen voor pijn, maar kwam er toch snel doorheen... nog hogere dosis wilde i[lees meer...]k zeker niet van dit gevaarlijk middel. Ik weet hoe zwaar afbouw van antidepressiva kan zijn.. lyrica( pregabaline) is ook een antidepressiva en dus na het stoppen of verlagen komt de echte moeilijke periode pas!! Voelt echt als afkicken... helemaal bij hoge dosering. Na een paar dagen al voelde ik me slechter en beroerder en totaal niet mezelf en heb daarom meteen om ander middel gevraagd . in overleg met arts naar morfine( oxycodon) gekregen. 5mg 1 in ochtenden 1 savonds. Dit middel klinkt zwaarder maar is het zeker niet! Werkt zuiver op de pijn en geeft rust.. oxycodon werkt prima voor de pijn en geen nare bijwerkingen. Blij dat ik van dit belachelijke medicijn af ben en gelukkig niet hoef mee te maken om af te kicken, wat bijna iedereen gaat ervaren na al een paar weken of een maand of langer gebruik. Het heet niet voor niets de hel van lyrica! Pas dus echt op met dit vreemde spul.

05-10-2019 | Vrouw | 43
pregabaline (150mg)
ben maar 3 uur pijn vrij na 6 uur zo duf geweest te zijn als konijn mET pijn. Drink sloten koffie om wakker te worden. en heb elke dag een halve dag pijn. want zolang werkt die lyrica niet.

19-07-2019 | Vrouw | 70
pregabaline (75mg)
ik heb fibromyalgie en kreeg dit medicijn samen met meloxicam . Met beiden ben ik gestopt. Maagpijn met stemverlies en opvliegers. Het gaat nu beter met mij. Bij veel pijn af en toe paracetamol.

04-07-2019 | Vrouw | 58
pregabaline (300mg)
Ik voel niet dat lyrica goed is voor mij. Moet het blijven nemen van dokter omdat het nodig is.