Ervaringen met Lyrica

pregabaline

duizeligheid depressie misselijkheid hallucinaties

Aangezichtspijn (33 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Rivotril (191 meningen)
Gabapentine (166 meningen)

21-03-2021 | Vrouw | 18
Stemmingswisselingen
Blijkbaar wordt dit ook gebruikt als stemmingsstabilisator door overgevoeligheid op antipsychotica dit maar geprobeerd, ik neem heel lage dosis 2x 75 mg en ik voel geen verschil

23-01-2021 | Man | 26
Angst
Eerst valium gekregen van dokter voor mijn angstoornis. Maar aangezien het niet zo gezond is overgestapt naar 2x 25 mg lyrica per dag. Haalt de scherpe randjes eraf maar ook niet meer. Net zoals bij valium het geval is misschien moet de dosis verhoogt worden voor een beter effect te hebben. Maar al bij al toch content van en GEEN bijwerkingen. Want daar was ik bang voor z[lees meer...]eker als je gans de lijst met bijwerkingen leest. Maar geen bijwerkingen persoonlijk waarschijnlijk door de lage dossis van 2 x 25 mg per dag.

18-01-2021 | Vrouw | 69
pregabaline (250mg)
De aandoening is ongeveer drie jaar geleden meer en meer begonnen. Het medicijn Lyrica gebruik ik sinds een jaar, het helpt wel om te kunnen slapen. het zou eigenlijk nog verhoogd moeten om s'avonds zonder jeuk te kunnen doorbrengen.Naast de Lyrica slik ik ook Desloratidine 2x5 mg . Mijn nagels houd ik super kort, ik smeer mijn huid volledig goed in en herhaal dat vaker a[lees meer...]ls nodig en gebruik ik bij erge jeukbulten Betamethason.. Niet te veel warmte en geen kunstvezels dragen. Ik wil bewust de Lyrica niet verder verhogen omdat ik dat niet goed voor mijn lichaam vind. Ik vind het jammer dat er geen verder onderzoek naar een eventuele betere behandeling en minder ingrijpend medicijn gedaan wordt.

18-11-2020 | Vrouw | 37
pregabaline (75mg)
Ik kan mijn korte ervaring hier wel neer zetten maar daar heeft niemand iets aan denk ik .. slik t nu 2 dagen.. Maar ik zou graag willen vragen aan iemand die ook zenuwpijn heeft wat nu echt werkt of tips ofiets .. Ben erg radeloos .. Even kort proberen mijn verhaal te vertellen.. afgelopen jaar veel operaties gehad .. lever endeldarm en lymfklieren in de kleine bek[lees meer...]ken .. tumoren weg gehaald... voor de endeldarm operaties ook bestraling gehad 5 weken.. Nu alles achter de rug is krijg ik ineens een hoop zenuw pijn in mijn rechterbeen.. na de lymfklier operatie heb ik ook even last gehad maar dat verdween na een aantal weken en was lang niet wat ik nu voel.. al met al is er veel gerommeld in mijn buik.. heb amitriptiline gebruikt maar deed niks aan de zenuw pijn.. sliep wel goed .. Ben nu al weken eigenlijk maanden met oxycodon te slikken.. 2 x 10(lang werkende) en 4 tot 6 x per dag 5 mg (kortwerkende) maar t is niet genoeg .. nu heb ik pregabaline maar stond gister avond echt op zijn kop.. huilen en gewoon ontzettend raar .. op een moment echt heel moe in slaap gevallen.. dus voel ik geen pijn dat is t voordeel dan wel .. zonder iets slaap ik 2 u per nacht... Alle tips zijn meer dan welkom 🙏 wil zo graag van deze ellendige pijn af .. en hoop ook voor jullie dat dat stopt of in ieder geval dragelijker wordt 😘 Liefs melanie

09-02-2020 | Man | 51
pregabaline (300mg)
Lyrica is geen antidepressiva maar een anti epileptica. Verdiep je eerst eens in de materie voordat je zomaar wat schrijft!

20-12-2019 | Man | 81
pregabaline (150mg)
Is een artroseaandoening in d e wervelkolom met acute ontstekingen en hevige pijnen . Infiltratie met depomedrol, pleisters van duregesic tot 50 helpen niet meer , ook oxycontin en oxynormm instant , allemaal opoiden , hebben maar een beperkte invloed. Nu pas begonnen met Lyrica, nu 2 x 150, nog geen resultaat voelbaar, au contraire. Ik zie nog een tijdje,,dan terug naar [lees meer...]pijnklinuek Pellenberg bij dr en assistenten .

17-09-2019 | Man | 51
Hernia
Ik heb een hernia doet heel veel

28-05-2019 | Vrouw | 62
pregabaline (150mg)
Jaren geleden met spoed opgenomen wegens verlammingsverschijnsel aan me been bleek een hernia te zijn Gelukkig wel weer wat gevoel in me been maar me voet was gedeeltelijk verlamd en zenuwpijn bil been maar vooral me voet Kreeg lyrica in het begin last van een dronken gevoel maar de pijn was weg en heerlijk geslapen slikte toen 2x 150mg Na een paar maanden meer[lees meer...] last werd het verhoogd tot ik aan 2x daags 375mg zat toen mocht ik niet hoger Kwam in aanmerking voor een neurostimelator en deze is geplaats pijn was minder en ging tijdelijk gabatine gebruiken maar daar werd ik gevoeloos van toen weer begonnen met de lyrica 2x 75mg paar maanden later werd het verhoogd naar 2x 150mg en dat was me maxium Toen kreeg ik problemen had een soort stroomgevoel door me hoofd en lichaam drukkend gevoel in me hoofd oorsuizen en harde geluiden vooral in bed vloog ik tegen het plavon aan Nu sinds 1 week nog 2x 75mg per dag maar wat voel ik me rot soms denk ik zal het me neurostimelator omdat het gevoel zo heftig is maar die staat al een paar maanden uit.

03-04-2019 | Man | 58
pregabaline (150mg)
Ik heb al lange tijd uitstralende pijn in beide benen. Maar metname het linkerbeen. Na een lamge tid met steefeeds meer pijn bij lopen en korteere afstanden. Het viel op dat ik geen pijn had op feesten met XTC en ketamine. Uiteidenlijk werd ik in ziekenhuis opgenomen en na vele onderzoeken bleek dat ik naast zenuwbeschadiging door wervelkanaalstenosen ook een complete vaa[lees meer...]ataflsuiting van mijn rechterbeen had. Dit is gedotterd en er zijn stents geplaatst. Ik kan mijn rechter been weer goed gebruiken. Ik zit nu sinds een maand op de sportschool , ga daar 6 x week heen, en doe ook nog thuis op hometrainer . Ik voel me als herboren, wel heb ik bij het sporten last gekregen van uitstralende pijnen. Hierdoor heb ik lyrica 3 x 150 mg .het helpt erg goed en ik voel mer er goed bij. Hoewel ik wat sloom ben en niet kan autorijden kan ik me in het sporten heel goed belasten zonder pijn . Mdat ik ook nog naltrexon gebruik ivm keramineverslaving kan ik geen andere pijnstilllers zoals opiaten gebruiken. Wat wel bijzonder is dat sinds ik het gebruik ik een oogontsteking waarvoor ik,bij de oogarts loop. Ik draag al 40 jaar comtactlenzen en heb zelden een oogontsteking. Nu is het expchter fors en duurt lang en ik. Oet 12 x per dg druppelen. Ik zie dat dat - keratitis- een zeer zeldzame bijwerking kan zijn , maar weet niet of het door de lyrica komt. Er zijn oogkweken afegenomen. Verder voel ik me wel hapy met de lyrica!!

22-03-2019 | Vrouw | 46
Hernia
Beste middel voor de zenuwpijn, heb alles al gehad maar zoals je ook kunt lezen, vergeetachtig en niet uit je woorden komen zijn vreselijk. Nog steeds weegt dat op tegen de pijn. Het andere voordeel is, ik slaap er vreselijk goed door.

06-03-2019 | Man | 57
suf, droge mond

23-01-2019 | Man | 74
Posttraumatische dystrofie

10-11-2018 | Man | 50
Polymyalgia rheumatica
Ik heb een door de reumatoloog gediagnosticeerde polyartrose. Verscheidene myalgieën reeds vele jaren Thoracaal cervicaal en lumbaal waarmee ik naar de orthopeed gegaan was en die 4 discopathiën middels MRI vaststelde. Artrose aan alle facetgewrichten en cox artrose (lumbago) via ct scan door reumatoloog.(krijg Arthrotec) Er volgde nog een MRI thoracaal en cervicaal door d[lees meer...]e neuroloog om wegens familie historie bekendheid met auto immuun ziekte multiple sclerose vader en schizofrenie broer, manische depressie, moeder. Uit test blijkt dat ik positief test voor Anti Nucleair Antigen. Voorts stelt de neuroloog vast dat de brachialgie komt door een nogal ernstige myelomalacie cervicaal en thoracaal vandaar de diagnose ongedifferentieerde spondylartropathie ook wegens de anamnese van scheefstand en artrose sacroiliacale gewricht waargenomen door de orthomanueel therapeutisch arts reeds vanaf 1994. Lyrica dus voor poly myalgische neuropathieën, zoals ischialgie, brachialgie,(linker)aangezichtspijn,(linker) hals en nekpijn waarvoor ivm subklinische hypothyreoïdie een globus nervosa door huisarts werd waargenomen, vage pijn aan schouders en tussen schouderbladen chronische scherpe stekende pijn,pijn/druk op de borst recidiverend welke acuut beangstigend is na lange existentiële angst episodes(kreeg oxazepam van cardioloog), jeuk over het gehele huidoppervlakte, soms oog ontstekingen en zeer lange tijd voorhoofdsholte ontsteking gehad en/of rhinitis. Deze lichamelijke ongemakken vreten of lekken continue energie, waardoor ik vaak manisch depressief ben. (ernstige fatalistische huilbuien ed.) Mijn intelligentie en cognities moeten welhaast desastreus zijn afgelopen de laatste vijf jaren. Met recht zou ik moeten kunnen spreken van een post traumatische stress stoornis! Echter de specialisten geven geen eenduidig advies,(medicamenteuze) behandeling (kreeg van psychiater biperideenhydrochloride voor rusteloze benen) of behandelmethode. Zij vinden mij maar een lastpost en zien mij liever gaan dan komen., noemen me namen en wijzen mij na. Ik ben te duur voor onze ziekte industrie farmacologische mishandelingen en samenleving.

04-04-2024 | Man | 68
pregabaline (75mg)
Ik slik 300mg pregabaline per dag vanwege zenuwpijn in de voeten en onderbenen. Ciap. Nu zes jaar. Ik ben uitermate tevreden. Geen stekende pijn meer. Nog wel een vervelend brandend gevoel als ik ga slapen en bij het wakker worden, maar ik kan wel goed slapen. Ik heb gelezen over de bijwerkingen, maar die heb ik niet. Of het verslavend is weet ik niet. Ik ben niet van pla[lees meer...]n ermee te stoppen. Mocht er een andere pijnstiller zijn die nog beter is wil ik dat best proberen. Ik verwacht niet, dat dan afscheid nemen van pregabaline een probleem zal zijn.

16-11-2023 | Man | 50
pregabaline (150mg)
Lage rugpijn met uitstraling in rechter of linkerbeen

28-10-2023 | Vrouw | 55
pregabaline (75mg)
5 rugoperaties en mijn benen blijven stuwen, niet stil houden , snachts echt wakker liggen van rusteloze benen