azathioprine

Ziekte van Crohn (58 meningen)
Colitis ulcerosa (32 meningen)
Lupus (3 meningen)
Reumatoïde artritis (2 meningen)
Orgaantransplantatie (2 meningen)

Colitis ulcerosa

28-02-2015 | Vrouw | 46
azathioprine (75mg)
Crohn
Ik slik dit nu 20 jaar. Ik heb nog 1 opleving gehad, maar sinds 15 jaar niet meer. Wel heb ik last van verminderde weerstan, vooral in de winter heb ik minimaal 6x griep. Ik ben hierdoor 1x gestopt, maar liept na een half jaar vast: ik was om 10 uur smorgens zo moe dat ik niets meer kon doen. Ik ben weer begonnen met azathioprine en na enkele weken functioneerde ik weer [lees meer...]normaal. Door de vele griep heb ik wel een slechtere conditie, maar dat weegt niet op tegen het wegblijven van Crohn. Ik ben heel dankbaar dat dit werkt. Ik heb ook 3 gezonde kinderen gekregen terwijl ik dit gebruikte.

18-09-2014 | Man | 56
Ziekte van Crohn
Slik inmiddels 7 jaar dit medicijn, begreep dat het pas na 3 maanden innemen effectief wordt. Heb er ontzettend veel baat bij, geen opvlammingen meer gekregen. Kreeg het nadat prednison niet meer werkte. Geen bijverschijnselen, opvallend is wel dat ik na 2 dagen een goede nachtrust heb gekend normaal naar het toilet ga. Dit was altijd wel anders :-) Voor mij fijn spul!

03-09-2014 | Man | 14
Crohn
In begin wat bijwerkingen, zoals misselijkheid en haaruitval, maar na enkele weken ging dat stukken beter. Nu bijna geen bijwerkingen meer. Alleen duidelijk gevoeliger voor ontstekingen . Slik het nu een half jaar, 50 Mg per dag, telkens voor het slapen gaan.

26-07-2014 | Vrouw | 24
azathioprine (75mg)
Ziekte van Crohn
Bij mij heeft het medicijn geholpen. Nooit last gehad van bijwerkingen. Wel elke 3 week bloed prikken ivm verstoorde leverfuncties. Maar dit geeft geen problemen. Kleine afwijkingen kan/mag voorkomen. Wel moe maar dit komt miss door stress van studie en ivm crohn sneller vermoeid en mindere weerstand. Ben nu paar dagen gestopt. Gaat opzich goed alleen ineens wel last van[lees meer...] veel en dunne ontlasting en pijn als ik moet. Dit is wel zwaar vervelend. Heb 2 weken geleden videocapsule gehad en daaruit kwam dat mijn darmen er goed uitzagen en ik dus geen ontsteking had. Eerste jaar heb ik entrocort 3 capsules per dag gehad en daarna eerst half jaar erop 50mg en toen 75mg. Ben sinds crohn is ontdekt in 2012 en nu ruim 2 jaar later 4/5 kilo aangekomen.

12-07-2013 | Vrouw | 27
Ziekte van Crohn
Vorig jaar is in april bij mij de ziekte van Crohn vastgesteld. Eerst begonnen met Entocort, dat afgebouwd en tijdens het afbouwen de azathioprine opgebouwd. In de zomer kreeg ik erge last van zonne-allergie en haaruitval. De MDL arts stuurde mij door naar een dermatoloog, waar ik lichttesten heb ondergaan. Hier kwam idd zonne-allergie uit. Nu is het opnieuw zomer en is de[lees meer...] zonne-allergie volledig verdwenen. Ook mijn haar is gestopt met uitvallen. Toen ik hier last van kreeg kon ik erg weinig vinden op het internet hierover, dus ik hoop dat mensen die dezelfde bijwerkingen ervaren, hiermee iets meer hoop hebben dat bepaalde bijwerkingen ook weer kunnen verdwijnen. En ook ik ben erg moe, zoals voorgaande berichten, maar dat hoort volgens mij eerder bij het ziektebeeld dan bij de azathioprine.

12-09-2012 | Vrouw | 60
Hart

05-07-2012 | Vrouw | 20
Crohn
Ik ben er vorig jaar achter gekomen dat ik de ziekte van Crohn heb. Sindsdien heb ik vele medicijnen geslikt, van Entocort tot prednison en nu dus Imuran (Azathioprine). Ik kan met tevredenheid zeggen dat dit het eerste medicijn is dat écht werkt, naast de prednison. Bijwerkingen heb ik gelukkig geen gehad (ook niet in de eerste paar weken), had van de prednison meer gew[lees meer...]richtspijn dan van dit medicijn. Wel heb ik wat haaruitval (niet alarmerend) en misselijkheid. Inmiddels is dit voorbij. Jammer dat ik veel negatieve verhalen lees, wat verschrikkelijk voor de schrijvers! Gelukkig kan ik dus zeggen dat ik blij ben met dit medicijn, in de toekomst kunnen we uiteraard niet kijken maar ik ben zeer tevreden!

26-10-2011 | Man | 46
Afstoting van gezonde lever
voel me een man van 80.Ben snel moe,heb gewrichtspijnen, pijn in onderrug, concentratieverlies regelmatig licht in hoofd, slecht slapend

21-10-2011 | Vrouw | 36
SLE/Lupus
Grote vergissing!!! Ik behoor tot mijn GROTE PECH tot de 0.01%. In een treinsnelheid KAAL geworden en heb bloedvergiftiging opgelopen (bacterie uit urine in bloed terecht gekomen).Opgenomen in ziekenhuis,omdat temp was gestegen naar 40 graden.Van waar de bacterie kwam,was niet zichtbaar, omdat mijn witte bloedcellen enorm waren gedaald.

10-06-2010 | Man
Crohn
Helemaal geen problemen meer met de darmen. Maar ik heb heel veel uitslag in mijn gezicht en op mijn rug heel vervelend. Weet iemand of dat ook nog weg gaat de uitslag?

09-06-2010 | Man
Colitis Ulcerosa
Goede ervaring met het medicijn, na de remicade behandeling overgegaan op dit medicijn. Bijwerkingen zijn minimaal. Nadeel is het niet mogen gebruiken van Alcohol, niet teveel zon en geen levende vaccins.

27-04-2010 | Vrouw

27-04-2010 | Vrouw
Ziekte van crohn
ik gebruik het sinds januari jl en ben nu van mijn klachten af. Dit komt mede door een prednison kuur

01-10-2021 | Vrouw | 31
Lupus
Medicijn 2 jaar gebruikt, bleek zich te stapelen in het bloed en was ver boven de toxische grens. 100mg Allopurinol erbij gekregen om de opname van azathioprine te verbeteren. Sindsdien nachtmerries, vreemde en toch realistische dromen. Ik wordt vaker wakker in de nacht. Sinds de betere opname heb ik een slechter geheugen, vergeetachtig en zwak cognitie. Studeren of zelfs [lees meer...]gewoon lezen is moeilijk want ik vergeet wat ik gelezen heb. 's ochtends word ik wakker met een hoofdpijn alsof ik een kater heb, vooral als mijn diner niet zo zwaar is. Als ik ze niet samen met voedsel neem krijg ik koorts, extreme hoofdpijn en misselijkheid tot aan overgeven toe. Ik overweeg om te stoppen als mijn slaap niet verbetert. Ik had nooit nachtmerries en een zeer goede geheugen. Ik heb een zwangerschapswens en moest daarom overstappen van Mycofenolzuur op azathioprine. Ik was erg tevreden over de vorige behandeling maar Mycofenolzuur mag niet gebruikt worden tijdens de zwangerschap.

19-02-2021 | Vrouw | 53
Colitis ulcerosa
Ik heb colitus ulserosa en ik heb dit medicijn Aziotoprine gekregen voor onderhoud . Maar ik heb sinds ik dit middel slik constant hoofdpijn/ migraine,ook heil moeite met spraak en trillingen in mijn benen ,maar volgens mijn mdl arts stond dat niet-bindend de bijwerkingen .de hoofdpijn wel , maar ik wil graag weten wTik kan doen aan de hoofdpijn?