azathioprine

Colitis ulcerosa (32 meningen)
Lupus (3 meningen)
Reumatoïde artritis (2 meningen)
Orgaantransplantatie (2 meningen)
Vasculitis (1 mening)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

Azathioprine (Imuran)

Bojan Nikolik (12-07-2015)

22-06-2015 | Vrouw | 64
azathioprine (50mg)
Ziekte van Crohn
Bij mij is de ziekte vastgesteld in 1989. Ik nam jaren Salazopirine en Prednisol, had regelmatig ontstekingen, 10 jaar geleden kreeg ik een andere specialist en hij stelde Imuran voor, sindsdien heb ik geen opflakkeringen meer en een normale stoelgang wat fantastisch is na jarenlange diarree. Van mogelijke bijwerkingen heb ik geen last. Veertien dagen geleden nog een volll[lees meer...]edige coloscopie gehad, mijn dikke darm zag er prima uit. Moe voel ik me ook soms maar wie heeft dat niet. Ik ben veel beter met dan zonder Imuran.

07-05-2015 | Man | 20
azathioprine (50mg)
Ziekte van Crohn
Goedkoop en slecht medicijn naar mijn mening. Ik heb last van ernstige vermoeidheid, futloosheid en duizeligheid. Ook moet ik regelmatig overgeven. Voor de arts geen rede om op een ander medicijn over te stappen want de waardes zijn goed. Naar mijn mening is dit een goedkope oplossing voor een groot probleem. Er zijn veel betere geneeswijzen dus hoop dat ik er zo snel mog[lees meer...]elijk af mag.

16-04-2015 | Vrouw | 36
azathioprine (150mg)
Crohn
crohn is rustig maar last van de gewrichten

28-02-2015 | Vrouw | 46
azathioprine (75mg)
Crohn
Ik slik dit nu 20 jaar. Ik heb nog 1 opleving gehad, maar sinds 15 jaar niet meer. Wel heb ik last van verminderde weerstan, vooral in de winter heb ik minimaal 6x griep. Ik ben hierdoor 1x gestopt, maar liept na een half jaar vast: ik was om 10 uur smorgens zo moe dat ik niets meer kon doen. Ik ben weer begonnen met azathioprine en na enkele weken functioneerde ik weer [lees meer...]normaal. Door de vele griep heb ik wel een slechtere conditie, maar dat weegt niet op tegen het wegblijven van Crohn. Ik ben heel dankbaar dat dit werkt. Ik heb ook 3 gezonde kinderen gekregen terwijl ik dit gebruikte.

18-09-2014 | Man | 56
Ziekte van Crohn
Slik inmiddels 7 jaar dit medicijn, begreep dat het pas na 3 maanden innemen effectief wordt. Heb er ontzettend veel baat bij, geen opvlammingen meer gekregen. Kreeg het nadat prednison niet meer werkte. Geen bijverschijnselen, opvallend is wel dat ik na 2 dagen een goede nachtrust heb gekend normaal naar het toilet ga. Dit was altijd wel anders :-) Voor mij fijn spul!

03-09-2014 | Man | 14
Crohn
In begin wat bijwerkingen, zoals misselijkheid en haaruitval, maar na enkele weken ging dat stukken beter. Nu bijna geen bijwerkingen meer. Alleen duidelijk gevoeliger voor ontstekingen . Slik het nu een half jaar, 50 Mg per dag, telkens voor het slapen gaan.

26-07-2014 | Vrouw | 24
azathioprine (75mg)
Ziekte van Crohn
Bij mij heeft het medicijn geholpen. Nooit last gehad van bijwerkingen. Wel elke 3 week bloed prikken ivm verstoorde leverfuncties. Maar dit geeft geen problemen. Kleine afwijkingen kan/mag voorkomen. Wel moe maar dit komt miss door stress van studie en ivm crohn sneller vermoeid en mindere weerstand. Ben nu paar dagen gestopt. Gaat opzich goed alleen ineens wel last van[lees meer...] veel en dunne ontlasting en pijn als ik moet. Dit is wel zwaar vervelend. Heb 2 weken geleden videocapsule gehad en daaruit kwam dat mijn darmen er goed uitzagen en ik dus geen ontsteking had. Eerste jaar heb ik entrocort 3 capsules per dag gehad en daarna eerst half jaar erop 50mg en toen 75mg. Ben sinds crohn is ontdekt in 2012 en nu ruim 2 jaar later 4/5 kilo aangekomen.

23-07-2014 | Vrouw | 23
Crohn
Goedemorgen allemaal, Zoals mijn vorige blog had ik aangegeven dat ik aan de Aziothoperine zal beginnen, ik ben na 2 maanden gestopt met dit medicijn! Ik had zeer veel bijwerkingen, haaruitval oververmoeidheid nog meer diaree als toen ik geen medicijnen had.. Overal bultjes gekregen over mijn hele lichaam.. Mijn advies is om te stoppen zodra je merkt dat j[lees meer...]e lichaam tekens geeeft om te stoppen! Groet, Crohn patient

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum