Methotrexaat

methotrexaat

Reuma (104 meningen)
Artritis psoriatica (41 meningen)
Ziekte van Crohn (9 meningen)
Gewrichtsontsteking (9 meningen)
Artrose (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (2 meningen)
Colitis ulcerosa (1 mening)
Juveniele reumatoïde artritis (1 mening)

Methotrexaat

Bojan Nikolik (12-07-2015)

07-08-2012

Reuma

gebruik het medicijn al jaren maar heb ook hele heftige hoofdpijn de laaste jaren misschien komt het toch door metoject en ook veel last van onstekingen in me mond nu lees ik dat meer gebruikers van metoject dat hebben , misschien toch zoeken naar alternatief .
12-07-2012

Reuma

Gebruik dit middel sinds 2001 en in het begin veel bijwerkingen. Veel ontstekingen in de mond en toen tijdelijk gestopt met inname. Na enige tijd weer begonnen met een lage dosering van 2 tabletten en opgevoerd naar 6 stuks. Nu is mijn dosering opgelopen naar 10 tabletten van 2,5 mg. Nu heb ik de vervelende bijwerking dat ik geen of weinig weerstand meer heb .Ik werd al [lees meer...]verkouden als iemand in mijn omgeving hoest. Dit duurd dan 5 a 6 weken en dit vele keren per jaar. Van mijn longarts heb ik inmiddels een antibiothica kuur gehad en daarbij moet ik dagelijks neusspray gebruiken Nasonex voor weer weerstand tegen de verkoudheid. Daarbij gebruik ik ook Symbicord voor de luchtwegen. Dit samen werkt goed ik ben al enige maanden niet meer verkouden geweest.
03-07-2012

Ziekte van Crohn

Na imuran gestart met methotrexaat injecties, 1 x in de week en begeleidend 6x 5 mg foliumzuur op de andere dagen. daarnaast het medicijn sulfasalazine. Tevreden over de werking, heb absoluut verbetering gemerkt! In verband met licht verhoogde leverwaarden (injecties in combinatie met ernstig overgewicht) besloten de dosis te verlagen en de ontstekingswaarden namen weer[lees meer...] licht toe helaas. Qua bijwerkingen valt het me mee! In de startperiode 1 a 2 dagen echt behoorlijk vermoeid, nu merk ik de dag na de injectie dat ik langer geslapen heb en vermoeider wakker word, ik doe gewoon de dagelijkse dingen of doe het een dagje rustiger aan. Nagels en haren worden inderdaad slechter. Mogelijke verbetering valt te behalen met vitamine B-complex, dat zou goed voor haren en nagels zijn. Al met al is het voor mij een goed medicijn geweest tot aan het verlagen van de dosis
13-06-2012

Auto-immuunziekte

ik slik nu 10 jaar mtx,voor een vaatontsteking in mijn ogen . heb regelmatig een stootkuur met prednisolon. ik ben altijd moe ,vaak ontstekingen als blaas/keel/achillespees,probeer op mijn gewicht te letten want ik krijg gewicht toename. altijd aanrakingpijn/gewrichtspijnen. en mtx is schadelijk voor je longen na lang gebruik. geen haar uitval of misselijk maar dat is[lees meer...] ook het enige"positieve' van het jaren lange slikken . als je andere opties hebt zou ik die overwegen.
01-06-2012

Auto-immuunziekte

gebruik de medicijnen naar tevredeheid. Geen onstekingsreactie meer in mijn ogen. Weinig bijwerkingen. Soms wat moe. Maar dat kan ook andere oorzaken hebben. Een keer gestopt maar de onstekingsreactie kwam daarna terug.
14-05-2012

Reuma

Krijg nu sind 1 jaar MTX spuiten en 2 x per dag naproxen en maagremmer erbij en nad espuit de dag erna een foliuimtabletje. In het begin had ik wel veel bijwerkingen maar na een paar maanden merk je pas dat het hele goede medicijnen zijn, kon voor de mtx haast niet meer zitten liggen of lopen, ik dacht dat ik invalide werd, maar na gebruik van MTX kan ik mij meer vooruitbe[lees meer...]wegen, met mate dan...want pijnen heb ik nog maar veel minder... Als je er mee begint dan werkt het niet meteen, niet opgeven want dat heb ik geleerd van mijn reumatoloog want het is wel een goed middel voor reuma patienten...
26-04-2012

10-04-2012

Reuma

Nog steeds niet pijn vrij en het ergste zweren in mond en op mijn tong, ben er nu voor onder behandeling. Dit had ik ook al met de pillen mtx een periode gestopt iets anders gebruikt en na hevige pijn besloten om te spuiten nu dit probleem maar nog erger dan vroeger. Als ik op 23 april mag beginnen met Humira dan hoop ik vlug verlost te zijn van alle ellende???Slik ook e[lees meer...]en maagbeschermer+Pretnison+Arcoxcia en hoop op betere tijden.
09-04-2012

Psoriasis

Ik gebruik het nu 2 maanden en vind het moeilijk. Ik wil aan de ene kant stoppen vanwege de bijwerkingen, maar wil doorgaan omdat ik nu al 2 maanden die bijwerkingen heb doorgestaan en er wel verbetering is. Heb de dag na innemen en die dag erna hoofdpijn en ben dan ook erg vermoeid. Ben al bijna 10 kilo kwijt. Voor mij wel een pluspunt, want ik wilde toch afvallen. Ben 3 [lees meer...]dagen na innemen depressiever, ik slik anti-depressiva, maar deze werkt dan totaal niet op die dagen. En de angst voor nier en leverfalen zit er de hele dag in. Al 2x bloedgeprikt en allebei waren goed, maar ik blijf angstig hierover. Tis echt rotzooi wat ik in mn lichaam stop. Wel t laatste redmiddel, al t andere al geprobeerd en niks hielp. ( en ja ook raw food, kreeg ik ernstig vitamine gebrek van)
01-03-2012

Methotrexaat (methotrexaat)

Sinds 14 februari gebruik ik op voorschrift reumatoloog 1x per week 10 tabletten á 2,5 mg Methotrexaat. Daarnaast 2x per week Foliumzuur á 5 mg. Daarnaast slik dagelijks 2 tbletten Plaquenil á 25 mg. Sinds een jaar of 2 was mij Arava voorgeschreven, eveneens in combinatie met Plaquenil, maar omdat de ontstekingen regelmatig zó ernstig waren dat er werd geïnjecteerd, vond [lees meer...]hij het beter over te stappen op MTX. Als ik de ervaringen lees van mensen die ook MTX gebruiken, word ik hier niet vrolijk van. Zo veel bijwerkingen die door de reumatoloog noch de reumaconsulente aan je worden verteld. Ik ben hier erg van geschrokken en ga maar eens zoeken naar een alternatief, bijv. een dieet. Mijn hemel, wat een gifzooi is dit toch.
20-02-2012

Methotrexaat (methotrexaat)

ik was kort na inname telkens erg ziek. daarnaast raakte ik ook erg onrustig( sta hier verder niet om bekend) Uiteindelijk moeten staken in overleg met reumatoloog aangezien ik niet kon functioneren, thuis niet en op het werk, het beperkte me te veel, of ziek of onrustig. geen van beide goed.
19-02-2012

Reuma

Ik gebruik het medicijn nu ongeveer 3 maanden maar helaas ik zie er niet meer uit, ik was altijd 73 kilo en na het stoppen met roken was ik ongeveer 79 kilo en nu weeg ik bijna 90 kilo en mijn eetgewoonte is niet veranderd wij eten altijd gezond! Ik ga stoppen. Voor dat ik dichtgroei ik ben kortademig en kan bijna de trap niet meer op en ik sport 5 x per week rara.
16-02-2012

Reuma

beste lezer ik heb rheuma heb verschrikkelijk gewrichts pijnen.ik gebruik MXZ in een week 1 keer, 24 uur daarna foliumzuur. vervolgens sulfasalasine.Ik krijg hoofdpijn,wordt mager,Ik wil bijvermelden,ben geheel onthouden.Gebruik veel water. gebruik geen rood vlees,melk prodrukten.De pijnen nemen af.
10-02-2012

Reuma

Geachte lezer,ik heb reumatoide artritis sinds 08-2010 maak ik gebruik van mtx,het is nu 2-2012 kan wel zeggen dat het misschien geholpen heeft in de zin van pijn.maar de bijwerkingen van of door in kombinatie met propranolol,lyrica en enbrel,heeft het gevolg gehad dat ik er uiterlijk niet meer uitzie,denkend aan veel puisten ,blaren op hoofd en rug [zeer verontrustend]zee[lees meer...]r veel correspondentie met consulent en reumatoloog met fotoos ,maar wordt genegeerd ,heb mijn bedenkingen over dit medicijn, het is namelijk ca verwekkend,lees de bijsluiter maar van mtx.
26-01-2012

Reuma

sinds 3 jaar spuit ik methotrexaat tegen artritis. Het werkt effectief: gewrichtsontstekingen zijn nagenoeg verdwenen. Enige bijwerking: verdunde huid op onderarmen daardoor eerder onderhuidse bloedingen als ik me stoot of ergens tegen aan bots. Meer last van artrose in diverse gewrichten ) samengaand met verkalking) Gebruik nu Butrans morfinepleijster en dat werkt erg goe[lees meer...]d. Kan nu weer kilometers lopen zonder pijn.
24-01-2012

Psoriasis

na drie jaar mtx. ben ik begonnen met raw food. ik heb al 27 jaar ernstige vorm van psoriasis. waar mtx wel werkt maar gewoonweg teveel bijwerkingen heeft....2 keer longonsteking gehad en drie keer keelonstekking...ben ik door raw food in 10 dagen genezen!!!!! ik was al gestopt met mtx twee maanden gelden omdat ik klaar was met mezelf te vergiftgen! wil je van je psoriais [lees meer...]af en reuma ook begin met rawfood! zie op internet in Amerika is het al lange tijd bekend!!!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum