Ervaringen met Omeprazol

omeprazol

pijn in de onderbuik pijn op de borst

Maagzuur (brandend) (158 meningen)
Maagzuur (129 meningen)
Maagklachten (85 meningen)
Middenrifsbreuk (46 meningen)
Reflux (35 meningen)
Maagbeschermer (31 meningen)
Maagzweer (23 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

25-11-2023 | Vrouw | 55
Maagzuur (brandend)
Enkele dagen last van maagzuur totdat het niet meer te harden was heel veel pijn in, en rondom de maagstreek. Kreeg omeprazol na 2 tot 4 dagen geen last meer, maar heb het een week moeten slikken. Geen bijwerkingen gehad. Ik noem het magisch. Nu jaren later weer maagzuur, krijg nu pantoprazol, heel veel last van stekende pijn in zijkant buik en rug, diarree, winderigheid [lees meer...]en veel jeuk etc. geven ze geen gehoor aan, nog even doorzetten en anders dosis verhogen.

22-11-2023 | Man | 79
Maagzuur (brandend)
Maagklachten is familiekwaal, net als maagzweren. Na de 2de maagzweer geen extreme aanvallen meer ervaren, men schijnt er mee om te leren gaan, internets constateerde bij inwendig onderzoek tientallen littekens. Kan niet tegen rauwe groeten en ui, verteer geen noten en drink veel melk, zeker als we uit eten gaan. Voorschrift is 1 a 2 capsules per dag, meestal 1!

25-09-2023 | Man | 56
Maagzuur (brandend)
Altijd maagzuur, en echt heel erg brandend. Ik kreeg van water al maagzuur, en slikte wel 90 rennies in de week. Ik kwam er bij toeval achter toen ik aan m'n knie geopereerd werd en anti biotica kreeg, met daarbij een maagbeschermer, omeprazol. Na een dag was de maagzuur weg en nooit meer terug gekomen, en slik dit nu al een jaar of 20.

22-09-2023 | Vrouw | 43
Maagklachten
Heb al een aantal jaren maagzweren. En het wilde maar niet over gaan. Gebruikte per dag wel 3 strips rennie. Mijn huisarts vond dat niet normaal en goed. Dus heeft hij me omeprazol voorgeschreven. En sindsdien helpt het bij alles. Als ik het een dag vergeten ben merk ik het meteen. Meteen weer zuurbrander.

28-07-2023 | Man | 50
Middenrifsbreuk
Jarenlang heb ik Omeprazol van Sandoz gehad, maar ineens krijg ik nu die van A1 Pharma en heb al 2 weken last van maagzuur. Ik moet nu dagelijks een extra capsule nemen. Mijn apotheek (in Heerhugowaard) zegt doodleuk dat ze niets voor me kunnen ( willen ) doen 😡

27-07-2023 | Man | 68
Middenrifsbreuk
Geen last meer van het maagzuur. Eet en drink gewoontes rekening mee houden, zout, zuur en pittig of scherp eten, niet doen.

05-07-2023 | Vrouw | 65
Maagzuur
Ik had veel last van maagzuur. Ook bij bukken bijvoorbeeld. 8 jaar geleden begonnen met 2 x per dag 20 mg. Nu is alleen smorgens 1 capsule. Totaal geen last van bijwerkingen.

05-07-2023 | Vrouw | 80
Maagbeschermer
Sandoz word niet meer gemaakt volgens mijn Centraal apotheek in Haarlem , ook ik kreeg vandaag een onbekend ander middel dus ben benieuwd wat dit nu weer gaat worden ...pfff wat vervelend steeds weer een ander merk ...te erg allemaal !!!

22-05-2023 | Man | 73
Maagzuur (brandend)
Omeprazol werkt prima, want met 1 pil per dag ('s ochtends voor het ontbijt) hoef ik geen rennies (of iets dergelijks) meer te gebruiken. Ik gebruik dit middel sinds 12 april 2023 en ga op 26 mei a.s bij de huisarts checken of ik hier mee door kan gaan.

18-05-2023 | Man | 70
omeprazol (10mg)
Maagklachten
Slokdarm klep sluit niet goed af.

02-05-2023 | Vrouw | 61
Maagzuur
Ik gebruik al jaren Omeprazol Focus en totaal geen bijwerkingen. Medicatie van een Nederlandse fabrikant. En nu wilde de apotheek het vervangen door maagzuurremmers van Sandoz Groothandel en nota bene van een buitenlandse fabrikant. Hoezo duurzaam? Uiteraard blijf ik de Nederlandse variant Omeprazol Focus 20 mg gebruiken.

27-02-2023 | Man | 61
Hoest
Chronische hoest wegens middenrifbreuk. STOP NIET met omeprazol, ik heb 4 maanden ellende met maagzuur gehad bij een poging om gedoseerd af te bouwen. De afbouw gaat, totdat je een paar dagen 0 gebruikt; ik werd misselijk van mezelf en ik stop nooit meer!

20-02-2023 | Vrouw | 64
Maagzuur
Ik heb Omeprazol al jaren zonder bijwerkingen. Sinds twee jaar diazepam. In bijsluiter wordt interactie met diazepam gemeld maar volgens apotheek is dit miniem. Toch maar over op Pantoprazol. In januari langzaam afgebouwd en kreeg al ontwenningsklachten. Afgelopen vrijdag over en hele erge ontwenning. Dus gebruik geen omeprazol met diazepam..

19-01-2023 | Man | 72
Maagzuur
Al jaren gebruik ik Omeprazol 20 mg, vroeger zelfs 40 mg. Nu las ik laatst een artikel dat dit middel zorgt voor een magnesium en B12 tekort. Hoe weet ik of dit bij mij het geval is en welke dosering van beide supplementen zijn dan nodig om dit tekort op te heffen. Ik kan nergens een echt antwoord vinden. Is er ook een middel die beide componenten bevat ?

22-12-2022 | Man | 61
Maagzuur (brandend)
Jaren getobt met maagzuurremmers, nu gebruik ik omeprazol 40mg dagelijks al 15 jaar, nooit meer( geen dag) problemen meer gehad. Had dagelijks zuurbranden doordat gedeelte van m’n maag boven middenrif zit. Wel darmproblemen gehad waar ik nooit de oorzaak van kon achterhalen, ook niet na darmonderzoek. Las zo”even dat dat bij langdurig gebruik weleens de bijwerking van ome[lees meer...]prazol kon zijn. Vreemd dat ik daar nooit op gewezen ben door mijn darmonderzoekers en huisarts, hadden geen verklaring voor mijn klachten. Heb toch best al aantal malen darmklachten gehad, nu 7 mnd klachtvrij, …. In de gaten houden dus

24-11-2022 | Vrouw | 67
omeprazol (10mg)
Maagzuur
Ja, 10 mg was voor mij ook voldoende. Moeilijk te krijgen. Alleen bij bestelling.