Ervaringen met Omeprazol

omeprazol

pijn in de onderbuik pijn op de borst

Maagzuur (brandend) (158 meningen)
Maagzuur (129 meningen)
Maagklachten (85 meningen)
Middenrifsbreuk (46 meningen)
Reflux (35 meningen)
Maagbeschermer (31 meningen)
Maagzweer (23 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

30-07-2021 | Vrouw | 65
Reflux
Eerst omeprazol focus, hielp iets maar raakte helemaal verstopt. Over naar omeprazol Teva. Enorme zuuraanvallen, kon niet meer eten, zakte door mijn benen en kon haast niet ademen. Huisarts op vacantie, vervanger verhoogde de dosis. 4 weken op bed gelegen, zonder eten. Paar keer in elkaar gezakt.Uiteindelijk op de spoedeisende hulp beland. Na veel onderzoeken was de concl[lees meer...]usie, bijwerking omeprazol. Het zou een geneesmiddel moeten zijn, het was een hel.

07-07-2021 | Vrouw | 52
Maagzuur (brandend)
Ik heb dit verschrikkelijke medicijn zeker 12 jaar gebruikt. Ik ben sinds 2 weken gestopt omdat ik eindelijk doorhad dat alle vervelende klachten die ik had en nog heb, het gevolg zijn van deze troep. Er is mij nooit verteld wat de gevolgen konden zijn en dat je het niet langdurig moet gebruiken. Nu zijn mijn ijzergehalte en vitaminen in het bloed zo laag dat ik gewoon bij[lees meer...]na niets meer kan. Niet gebruiken tenzij het echt niet anders kan.

10-03-2021 | Man | 69
Maagzuur
Het middel werkt bij mij absoluut niet wat het moet doen.

10-03-2021 | Vrouw | 39
Maagzuur (brandend)
Last van pijn op de borst, en maagzuur branden met relax. Begonnen met omeprazol 40 mg bijwerkingen niet te doen. Na een week overgestapt naar pantoprazol 40mg. Hier ook dezelfde bijwerkingen. Ik ging me steeds zieker voelen en psychische niet in orde. Zoveel onrust, hyperventilatie, slapeloosheid etc etc. Huisarts wilde nog iets anders uitproberen, maar ik ben gaan a[lees meer...]fbouwen en gestopt. Nu ontzettend gezond aan het eten en kijken wat lukt om binnen te houden, metaal weer goed in mijn vel:-) Als ik dit allemaal geweten had was ik er NOOIT aan begonnen!wat een troep... Volgende week gastroscopie in het ziekenhuis.

01-12-2020 | Vrouw | 69
Maagklachten
heb ook hele slechte ervaring met deze tablet. ben ook duizelig en alles wat er bij de bijwerkingen staat heb ik ook . heel akelig allemaal. ben er nu een paar dagen mee gestopt maar merk dat nog niet.

25-08-2020 | Vrouw | 58
omeprazol (20mg)
Sinds een virus eind nov 2019 stuwing van slijm in de keelholte, wat soms een verstikkend gevoel geeft, maar altijd moeite met het wegslikken van het slijm. KNO arts zag geen oorzaak, denkt hyperreactief slijmvlies als gevolg van dat virus. Aangezien ik in december ook reflux had heeft ook een MDL arts gekeken. Hij zag een geïrriteerde maag en slokdarm, nooooit last van [lees meer...]gehad! Sinds dat virus allerlei rare klachten, zelfs bloed in mijn urine, gewichtsverlies, uitslag, blauwe plekken, en daardoor ook angstklachten, omdat de oorzaak vaag is. In elk geval is er een biopt genomen van mijn maag, de uitslag moet nog volgen. Ik moest alvast omeprazol 20mg innemen. Keelslijm werd niet minder, de pijn werd wel erger! Als ik inademde voelde ik steken rechts in of onder mijn ribbenkast. Vandaag bwv test mee gestopt en de steken zijn stukken minder! Ik hoop dat het weefsel onderzoek niks uitwijst dan bv stress, want als het om de maagbacterie gaat dan moet ik een maagzuurremmer plus 2 verschillende antibiotica nemen voor langere tijd!!! Dat wil ik niet, al die troep. Wat was het in godsnaam voor virus wat zoveel schade heeft aangericht???

06-06-2020 | Vrouw | 40

20-04-2020 | Man | 63
Anemie door foliumzuurdeficiëntie
Help totaal niet. Zelfs normale paracetamol niet te verdragen. Voorheen de cimitedine werkte wel maar is nergens meer te leveren dankzij de medicijnen importeurs!

11-04-2020 | Vrouw | 56
Maagzuur (brandend)
voor het maagzuur hielp het geweldig, maar binnen een paar dagen krijg ik opgezwollen benen dus moeten stoppen

08-03-2020 | Man | 51
Maagzuur
Ik heb bijna een jaar lang omeprazol gebruikt en kreeg er reumatische pijnen in gewrichten van en ik voelde me als een bejaarde oude man. Ik ben zelfs naar ziekenhuis doorverwezen voor reuma onderzoek. Geen reuma. Toen ging ik bijsluiters lezen van medicijnen die ik gebruik en zag bij omeprazol dat deze reden kon zijn voor pijn in gewrichten. In overleg met arts gestopt me[lees meer...]t Omeprazol voor 14 dagen, maar na 3 dagen was ik weer als herboren. M.a.w. Omeprazol was desastreus voor mij. Ik heb nu Esomeprazol en nergens last van.

29-12-2019 | Vrouw | 55
Maagbeschermer
Gebruikt tijdens slikken van ibuprofen om mijn maag te beschermen. Eerste weken geen klachten maar daarna Maagpijn. Rechtsonder ribben. Dat werd steeds erger. Ook zweetaanvallen. Onaangenaam gevoel. Na het stoppen verdwenen de klachten snel terwijl ik nog steeds de ibuprofen slikte.

03-12-2019 | Man | 52
omeprazol (10mg)
Maagbeschermer
hiermee begonnen toen ik aanhoudende maagklachten had. het heeft zo'n tien jaar redelijk goed gewerkt, maar van de één op de andere dag werkte het niet meer, gek genoeg

11-09-2019 | Man | 65
Maagbeschermer
ik kreeg maag - darmproblemen. werd duizelig, nare dromen, slecht slapen. na verhoging dosis werd het nog erger. Nu gestopt en het wordt beter

04-07-2019 | Vrouw | 73
Misselijkheid
Ik ben heel vaak misselijk na het eten, of zelf tijdens het eten, het komt volgens de huisarts en specialist omdat een gedeelte van maag te hoog ligt??

13-06-2019 | Vrouw | 74
omeprazol (40mg)
baret slokdarm stramme stijve spieren dat ik bijna niet meer kon gaan duizelig wazig zien ovegeschakeld pantomet 20mg 2x per dag

26-05-2019 | Man | 82
CVA (cerebrovasculair accident)
Mijn vrouw gebruikte Pantoprazol. Het zelden "rot " spul met de zelden bijwerkingen als omeprazol (zie boven). Mijn vrouw en ik hebben deze middelen aan de kant gegooid.