Ervaringen met Omeprazol

omeprazol

pijn in de onderbuik pijn op de borst

Maagzuur (brandend) (158 meningen)
Maagzuur (129 meningen)
Maagklachten (85 meningen)
Middenrifsbreuk (46 meningen)
Reflux (35 meningen)
Maagbeschermer (31 meningen)
Maagzweer (23 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

13-12-2020 | Vrouw | 73

23-02-2020 | Vrouw | 70
omeprazol (40mg)
Volgens mij is de hoest na een maand niets verminderd

04-02-2020 | Vrouw | 60
Maagzweer
Vorig gediagnosticeerd met burnout/stressklachten...aanvankelijk helemaal geen last van mijn maag, maar door een terugval in september door stress wel behoorlijk veel last gekregen van mijn maag..nu heb ik 6 jr geleden omeprazol 40 mg gehad, want tijdens een gastrocopie werden enkele zweertjes op mijn 12-vingerige darm ontdekt..kreeg wel obstipatie, dus mijn huisarts advis[lees meer...]eerde mij op de inname te staken...daarna ook niets van dat alles geslikt en super goed gegaan..totdat ik dus vorig jaar wel weer klachten kreeg door de stress dus...dacht het wel zou meevallen met mijn maag, ben pas in november naar de huisarts gegaan en kreeg 20mg omepr.mee voor 1 maand..maar begin januari kreeg ik weer last en slik nu weer voor 1 maandje 20 mg...voel nog geen verbetering..heb soms wel een prikkelhoest met uitstraling naar mijn schouderbladen...echt een naar gevoel...en af en toe heb ik ook moeite met slikken..

03-02-2020 | Vrouw | 60
omeprazol (20mg)
ik slik nu 5 maanden 20 mg op een dag in combinatie met omeprazol 40 mg maar na het slikken van deze combinatie heb ik juist erg veel last van de maag en overweeg te stoppen wie heeft daar ervaring mee en heeft er ook ondanks de omeprazol maagklachten van

12-08-2019 | Vrouw | 66
Maagbeschermer
Ik lees dat iemand anders Sandoz niet meer kreeg van de apotheek. Ik had ooit ook zo iets, wilde absoluut mijn oude merk medicijnen. Die zou ik dan zelf moeten betalen volgens de apotheek. Dat vond ik prima en Ik ging ging akkoord....hoefde nooit te betalen dus houd vol !! en eis je oude merk ook al zeggen ze dat het de zelfde werkzame stoffen heeft.

25-06-2019 | Man | 31
Maagzuur (brandend)
GEBRUIK DIT NIET LANGER DAN 2 WEKEN!! De eerste weken werkte de tabletten goed tegen ernstige maagzuur klachten. Maar daarna werkte ze niet meer voldoende en kreeg ik ernstige bijwerkingen. Voelde mij verdoofd in het hoofd, duizelig, was erg onrustig en kreeg depressieve gedachtes. Ik stopte gelijk met de tabletten en deze klachten vloeide weg. Tip: gebruik deze tablette[lees meer...]n als het echt niet anders kan niet langer dan 2 weken als je een slokdarmontsteking of iets dergelijks hebt. Overal raden ze ook langer gebruik af. Deze tabletten worden in de bloedbaan opgenomen en kunnen dus bijwerkingen geven overal in je lichaam. Ga eerder opzoek naar de juiste maagzuurbinder. Bespreek ook met een arts hoe je het maagzuur tot een minimum kunt beperken door leefregels.

18-12-2023 | Vrouw | 40
Maagzweer
Maagzweer gehad en maagirriterende medicatie. Ging altijd prima met de blauw witte, nu de geel/bruinige capsules, wat een ellende. Jezus wat een maagpijn heb ik weer sinds het ineens geel/bruinige capsules zijn, ik slik normaal al 40 mg en nu dus vanavond nog een extra capsule gaan innemen. Dat is voort 80 mg per dag. Ik had met die blauw witte geen bijwerkingen. Morgen[lees meer...] nog maar een x de huisarts bellen hierover.

20-11-2023 | Man | 51
Maagzuur
Mijn man slikt dit nu enkele jaren. Sinds de leverancier is veranderd, van de blauwe naar de gelige/bruine pillen, ineens bijwerkingen. Misselijk, maagzuur. Eigenlijk de klachten waarvoor hij deze medicijnen slikt komen nu juist terug. Met de blauwe pillen had hij nergens last van.

29-10-2023 | Vrouw | 62
Maagbeschermer
Ik gebruik het al jaren, (omeprazol 40mg) kreeg ze van cardioloog, nu echter in eens kreeg ik anderen, kleiner andere kleur, zou het zelfde zijn… nu buikpijn en hoofdpijn… Ik wil gewoon mijn eigen voorgeschreven medicijnen, weer terug, waarom wat anders, en wie bepaalt dat? Wat moet ik doen?

14-08-2023 | Man | 52
omeprazol (10mg)
Maagzuur (brandend)

18-06-2023 | Man | 71
Reflux
Sinds ik omeprazol van 1a pharma gebruik gewoon maagzuur gevolg last van stembanden dus veel hoesten. Wat slecht middel. Ik dus zelf bij kruidvat de goede gekocht je zou weer slokdarm kanker krijgen

10-04-2023 | Man | 48
omeprazol (10mg)
Maagzuur
Ik ben hartpatient en gebruik bloedverdunners, bloedrukregelaar en psk9 remmers. Tevens heb ik ADD en heb erg veel baat bij Tentin (dextroamfetamine). Door deze medicijnen krijg ik vaak last van mijn maag en omeprazol leek de oplossing. Helaas lijkt het toch vervelende bijwerkingen te hebben die zeker voor mij als hartpatient niet fijn zijn. Het voelt vaak alsof mij[lees meer...]n hart even overslaat en vervolgens heb ik moeite met slikken. Dat triggert dan weer een kleine paniekaanval. Of het écht door de omeprazol komt ga ik nu onderzoeken. Ik stop voor een tijd en mochten de klachten dan achterwege blijven zal ik deze reactie laten staan.

06-02-2022 | Vrouw | 29
Maagzuur
Ook ik heb maagpijn bij omeprazol. Bij (40mg ) kreeg ik hele erge spierpijn tussen mijn schouderbladen tot dat ik stopte, was het weg. Ik neem nu pas een pilletje van 20mg als ik maagzuur heb, niet van te voren. Snachts word ik wakker van de maagpijn (als ik niet genoeg eet) houd het uren aan, een pijnlijk knagend gevoel in de maag. Als ik teveel eet word ik benauwd onder [lees meer...]het eten, slik problemen (kortademig soms) door mijn opgezette buik. Ik vind omeprazol dan wel weer fijn als je heftige darmkrampen hebt. Werkt daar wel prima tegen maar voor de rest.. nee hoef ze niet meer.

11-01-2022 | Man | 27
Maagzweer
Ik heb 3 maanden lang gelopen met pijn op de borst klachten. Ik dacht hierbij dat het altijd aan mijn hart lag. Ziekenhuis in ziekenhuis uit, ze konden echter nooit wat vinden aan mijn hart. Tot dat mijn huisarts concludeerde dat ik een maagzweer had. Inverband met vele stress ect. Ze schreef mij omaprazol 40MG voor. Echter vertelde ze hierbij dat het alleen diaree en hoo[lees meer...]fdpijn klachten gaf. Ik heb een kuur van 15 tablet gekregen. Na mijn 6e tablet elke dag 1 kreeg ik een onrustig gevoel tijdens het slapen. Het leek wel of mijn benen in slaapstand waren. Een heel raar tintelend gevoel alsof je ledematen slapen. De volgende ochtend met veel van de zelfde klachten op gestaan. Ik bleef er maar aan denken, ik kreeg hierbij ook hartkloppingen. De avond viel en ik durfde niet meer te slapen. Toch geprobeerd en na twee uur te draaien en met tintelingen in mijn benen , uit bed gestapt en op de bank gaan liggen in kreeg hierbij paniek aanvallen, ik kon niet meer slapen . Ik ben tot half 8 smorgens wakker gebleven en heb direct de huis arts gebelt ze vertelde dat ik waarschijnlijk een vitamine te kort heb en dat ik maar moest bloed prikken. De volgende avond het zelfde verhaal ik kon geen oog meer dicht doen. Mijn benen trilde het bed uit. Na 10 tabletten weg gegooid. En ben benieuwd wat de avond mij nu gaat brengen. Neem deze zooi niet! Het is geen genees middel maar een middel die je leven verstoord.

11-08-2021 | Vrouw | 27
Reflux
Begonnen met omeprazol op basis van magnesium (Sandoz) omdat ik veel last heb van refluxkklachten door stress. werkte voor mij in principe prima. 20 mg. Echter, had de huisarts 40mg voorgeschreven en dit was mij niet verteld. 20mg blijven slikken tot ik een herhaalrecept had aangevraagd en op advies van de huisarts 40mg gaan slikken. Klachten werden met 20mg al een stuk mi[lees meer...]nder. Echter... toen ik het recept ophaalde kreeg ik een totaal ander medicijn mee. Niet van Sandoz, maar van Focus, met arts, apotheker en huusarts assistent overlegd of ik dit wel zomaar kon slikken. Het was een ander merk, en alleen dit werd blijkbaar vergoed door de verzekeraar. Sandoz niet. Kon het gewoon slikken. Dat gedaan, en aan het einde van de week met 40mg begonnen. Op maandag ineens ontzettend veel last van misselijkheid, direct toen ik opstond (ik neem de tabletten in de ochtend) en veel last van maagpijn. Eigenlijk de hele dag door. Klachten lijken minder te worden nadat ik wat gegeten heb, maar echt verschrikkelijk. Kan amper functioneren door dit gevoel. Iemand ervaringen met wisselen van omeprazol op basis van magnesium naar een andere tablet? Ik ben inmiddels weer teruggegaan naar 20mg en heb gevraagd of ik de Sandoz tabletten kan krijgen. Dan maar zelf betalen maar ik wil geen bijwerkingen meer. Dacht eerst dat het kwam door de corona vaccinatie, maar dat lijkt me steeds minder aannemelijk naarmate de tijd verstrijkt.

28-06-2021 | Vrouw | 20
Maagklachten
Al een tijdje heb ik maagklachten, echt een branderig stekend gevoel. Nu ongeveer vijf weken verder met omeprazol 40 MG. De laatste dagen voel ik me zo onrustig, ik weet niet of het door het medicijn komt.. gelukkig gister de laatste tablet gehad. Mijn klachten zijn nog het zelfde als eerst, het heeft me niet geholpen. Volgende week een echo van mij bovenbuik, ik den[lees meer...]k niet dat er wat uitkomt, maar ergens hoop ik het wel! Iemand ervaring met je onrustig voelen en wanneer na het stoppen verdwijnt dit?