Ervaringen met Omeprazol

omeprazol

pijn in de onderbuik pijn op de borst

Maagzuur (brandend) (158 meningen)
Maagzuur (129 meningen)
Maagklachten (85 meningen)
Middenrifsbreuk (46 meningen)
Reflux (35 meningen)
Maagbeschermer (31 meningen)
Maagzweer (23 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

19-02-2024 | Vrouw | 56
Maagbeschermer

pijn op de borst pijn in de onderbuik

Ik heb dezelfde ervaring: enorme droge tong en droge keel sinds gebruik gele/witte capsules. Ze helpen ook niet voldoende de blauw/ witte werken veel beter!!

30-01-2024 | Man | 50
Reflux
Deze medicatie van Focus ontvangen als vervanging van het merk Teva. Wat een ellende. Deze met deze medicatie ervaar ik veel meer klachten dan met de Teva capsules. Apotheek gevraagd om weer Teva te leveren.

08-01-2024 | Vrouw | 66
Reflux
Veel bijwerkingen, reflux niets beter weet mij momenteel geen raad meer

21-12-2023 | Vrouw | 62
Maagzuur
altijd blauw witte pilletjes gehad nu geel beige achtig nu weeig gevoel in maar net of er wat in keel zit droge tong weet niet of het daar van komt , maar sinds ik deze gebruik heb ik dat

22-11-2023 | Vrouw | 37
Maagklachten
Ik had altijd omeprazol aurobindo 40 kg. Blauw wit capsule die prima werkten. Nu de omeprazol Mylan meegekregen. Vanaf het begin meteen bijwerkingen moeite met eten en drinken. Pijn met slikken. Vele malen terug naar de huisarts en apotheek. Mijn eigen medicijn is niet leverbaar zeggen ze. Nu de 20 MG capsule meegekregen van aurobindo. Deze zijn geel. Hopelijk dat deze hu[lees meer...]n werking beter doen en e geen bijwerkingen zijn.

31-10-2023 | Vrouw | 60
Maagklachten
Ik gebruik het al lang had altijd de grote blauwe die super werkte. Nu opeens kleine gele. en veel bijwerkingen. Volgens apotheek zijn de andere niet meer verkrijgbaar

14-08-2023 | Vrouw | 49
omeprazol (10mg)
Maagklachten
Vreselijk medicijn. Vanaf t begin t gevoel dat t niet goed voor me was. Arts adviseerde om hogere dosis te nemen. Hele zomervakantie bijna verprutst. Onbegrijpelijk waarom het andere middel, dat geen vaak voorkomende bijwerkingen kent, niet eerst voorgeschreven wordt.

09-08-2023 | Vrouw | 70
Reflux
Ik heb deze merk voor de eerste keer gebruikt i.p.v originele merk wat ik altijd gebruikte Al vanaf de eerste dag heb ik deze medicijn niet kunnen verdragen Deze medicatie is mij door apotheek gegeven i.p.v originele.Ik of de huisarts heeft het recept veranderd!

24-07-2023 | Vrouw | 70
omeprazol (10mg)
Maagbeschermer
Sandos maandje geleden gekregen daar reageerde ik slecht op…van omeprazol Focus Farma nagenoeg geen klachten

21-07-2023 | Vrouw | 19
Misselijkheid
Omeprazol voorgeschreven gekregen omdat ik al een tijdje last heb van constante misselijkheid zonder duidelijke oorzaak. Dus omeprazol uitproberen om te kijken of maagzuur misschien het probleem is. Helaas werd ik hier alleen maar zieker van. Last van erg toegenomen misselijkheid, buikpijn, verstopping, hoofdpijn, mondslijmvliesontsteking, verandering in mijn smaak, slaper[lees meer...]igheid. Na 4 dagen mee gestopt in overleg met huisarts.

04-07-2023 | Vrouw | 61
Barrett's slokdarm
Sinds gisteren gestart met deze vervanger voor Omeprazol Sandoz. Wat een ellende. En aangezien ik vakantie heb,kan ik niet even naar de apotheek terug. Bah!

01-07-2023 | Vrouw | 64
Middenrifsbreuk
Jaren kreeg ik Omeprazol Sandoz van de huisarts vanwege een middenrifsbreuk.Dat beviel prima.Ineens kreeg ik omeprazol 1A pharma mee als herhaalrecept.Vanavond maar een extra dosis ingenomen.Kreeg last weer van reflux klachten.Voor mij is dit geen goed middel.Dus volgende week de huisarts maar bellen om weer omeprazol Sandoz te bestellen

22-06-2023 | Man | 46
Reflux
Ik slikte al bijna 10 jaar dagelijks 2x40mg Omeprazol omdat ik last had van een maag die verkrampte. Nu heb ik sinds 3 maanden last van een constante zure smaak in mijn mond. Na vele onderzoeken (o.a. maagonderzoek en zuurgraadmeting) blijkt dat ik overduidelijk last heb van reflux, ondanks dat ik al 2x40mg slikte. Nu heeft mijn MDL arts mijn bloed laten controleren op enz[lees meer...]ymen (Farmacogenetica). Nu blijkt dat ik een bepaald enzym heb (CYP2C19) wat de o.a. de Omeprazol ontzettend snel afbreekt. Momenteel zit ik (op advies van MDL arts) op een dosis van 3x 80mg per dag en nog merk ik er niets van. Heb geen last van bijwerkingen maar dus ook geen baat bij de Omeprazol. Ik heb deze hoge dosis nu ongeveer 3 weken dus misschien moet ik het nog wat tijd geven. Die zure smaak heb ik gewoon opeens gekregen dus ik hoop dat het ook opeens weggaat 🤞

08-02-2023 | Vrouw | 61
Maagzuur (brandend)
Ik had veel maagzuur en kreeg dit voorgeschreven. Na de derde dag inname werd ik in de nacht zwaar benauwd wakker. Vooral rustig blijven. Kon alleen oppervlakkig ademhalen. Dus allergisch voor die troep. Allergietablet genomen en het zwakte af. Mijn moeder hartpatient kreeg dit ook vanwege de bloedverdunners. Na een week belde ze dat ze het zo benauwd had. Dus de ambulance[lees meer...] en zij naar het ziekenhuis. Konden niet direct de link vinden waar de klachten vandaan kwamen. Toen ging er bij mij een lampje branden. Zij kreeg dezelfde klachten als ik van de omeprazol. De arts dit verteld en zij moest meteen stoppen. Vanaf dat moment was zij van die vreemde benauwdheid af.

17-09-2022 | Man | 45
Bloedarmoede
Ik kwam in 2009 het ziekenhuis met bloedarmoede (hb 2. 6) na langdurige stress en meer dan 120 uur per week moeten werken en van de ene op de andere dag werd ik ziek en kreeg bloedarmoede en k9n helemaal niks meer, en in het ziekenhuis kreeg ik naast de bloedtransfusie ook een zeer hoge dosis omeprazol voorgeschreven naast 400mg ferrofumoraat, en jarenlang belande ik om d[lees meer...]e paar weken weer im het ziekenhuis met ernstige bloedarmoede en een oorzaak werd nooit gevonden na vele onderzoeken ook al gaf ik aan dat ik me steeds dermate duizelig begon te voelen een halfuur na de inname van de omeprazol dat ik soms zelfs bewusteloos raakte, maar dat was volgens de artsen onmogelijk en ik moest doorgaan met de omeprazol terwijl ik helemaal geen last van maagzuur ooit gehad had, ik ben daarna zonder hun medeweten gestopt met de omeprazol en kreeg daarna nooit meer bloedarmoede en ik werd daarna gemeld als zorgmijder door het ziekenhuis , alleen heb ik nu al jaren last van mijn darmen omdat de flora daar veranderd is door de omeprazol. Ik werd ziek gemaakt en ziek gehouden voor het geld door het ziekenhuis want het bleek algemeen bekend dat omeprazol juist bloedarmoede veroorzaakt.

01-08-2022 | Vrouw | 56
Middenrifsbreuk