Ervaringen met Pantoprazol

versuft

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagzuur (37 meningen)
Maagklachten (34 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (15 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

01-10-2021 | Vrouw | 64
pantoprazol (40mg)
Klachten had ik eerst af-en toe. Naarmate tijd vorderde werden klachten heviger en duurden langer. De hoofdpijn aanvallen duurden soms een dag, en waren heel hevig. Ik slik meer medicijnen, w.o bloeddrukverlagers. Desondanks werd bloeddruk steeds hoger. Op het laatst 206/101. Ik heb bij huisarts&cardioloog aangeven dat ik van mening was dat mijn klachten werden veroorzaakt[lees meer...] door medicijnen, maar ik wist niet welke. Ik werd niet serieus genomen. Ik had gelezen over mogelijk magnesiumtekort door pantoprazol. Ik ben vitamines met magnesium gaan slikken, had weinig invloed. Op het laatst het gevoel alsof mijn maag in beton was gegoten, pijnlijk. Ben toen gestopt met pantoprazol. Klachten werden als snel minder. Ben een hogere dosis magnesium gaan slikken. Heel snel zijn bijna al mijn klachten verdwenen. Ik ervaar nu af-en toe nog een lichte druk op mijn oren. Alle andere klachten zijn weg, bloeddruk is weer normaal. Ik slik geen pantoprazol meer.

25-09-2021 | Vrouw | 25
Maagklachten
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven tegen misselijkheid. Na een aantal dagen begon ik me mentaal slechter te voelen: huilen, angst, somber en paniekaanvallen. Ook kreeg ik enorme vermoeidheid, hoofdpijn en duizeligheid. Ik kon alleen maar op bed liggen. Omdat ik niet wist dat het aan het medicijn lag, heb ik het alsnog negen weken geslikt. De dag dat ik ermee stopte voeld[lees meer...]e ik me als herboren!

21-09-2021 | Vrouw | 62
Maagbeschermer
Heb in december een hartinfarct gehad, kreeg een regiment medicijnen waaronder pantoprazol, de eerste maanden ging het redelijk maar nagelang ik ze langer gebruik heb ik steeds meer last van maagklachten, opgezwollen hard gevoel maag, hoofdpijn, soms duizelig en kortademig . Heb hier op deze site eens na zitten kijken en denk dat het bij mij dus ook van de Pantoprazol komt[lees meer...], ik ga proberen om te kijken als ik hier een paar dagen mee stop of dat dit minder wordt.

18-09-2021 | Vrouw | 74
Barrett's slokdarm
Ben nu aan het afbouwen van nexium icm streng dieet en gember en ev. Iberogast soms zantac .

15-09-2021 | Vrouw | 72
Deze medicijn 20mg geen bijverschijnselen

20-08-2021 | Vrouw | 71
Maagbeschermer
Ik neem ze sinds ik bloedverdunners gebruik en doe dit in alle tevredenheid

18-08-2021 | Man | 70
Maagontsteking
Onbegrijpelijk en schandalig !!!! dat huisartsen en o.m. cardiologen dit VERGIF nog steeds durven voorschrijven. Er zijn zoveel klachten bekend en ze doen net of je de eerste bent die met klachten an komt zetten, gewoon misdadig. Slikte eerst gedurende 8 maanden 1 tablet vanwege cardio medicatie, daarna vanwege slijmvliesontsteking in de maag 2 tabletten per dag. Gedur[lees meer...]ende 14 dagen word ik met de dag slechter. Ernstige duizeligheid tot bijna op de grond kletteren aan toe. Misselijkheid , depressie enz. Slik nu nog 1 tablet per dag en overweeg zelfs om er helemaal mee te stoppen . Dit is geen leven met die troep. Volgens mij slikte ik jaren geleden pantoprazol van Sandoz en kan me daar absoluut geen klachten van herinneren,wellicht was dit een beter merk. Of het heeft te maken met het feit dat je naarmate je langer slikt steeds ,eer kans op ernstige bijwerkingen krijgt. Wordt nu door de huisarts naar een neuroloog gestuurd , ipv dat ze zegt stop maar met die rotzooi, ze zouden beter beter moeten weten ……….

03-08-2021 | Vrouw | 54
Maagzweer
Ik moest dit medicijn gaan gebruiken ivm een zware antibiotica kuur. Ik werd almaar zieker en op een gegeven moment kon ik alleen nog maar als een zombie in bed liggen. Ook na de antibiotica kuur moest ik nog 4 weken doorgaan met dit middel om mijn ontstoken maag te beschermen. Ik heb dit drie dagen volgehouden tot ik er achter kwam dat ik zo beroerd werd door dit medicijn[lees meer...]. Ben onmiddellijk gestopt en begon me vrij snel weer goed te voelen. Puur vergif dit …

29-07-2021 | Man | 68
Maagklachten
Voorgeschreven gekregen samen met Acetylsalicylzuur als bloedverdunner, preventief denk ik. Ik heb al eens eerder op dit forum gereageerd op dit pure vergif en ruggespraak met neuroloog bracht de raad op te stoppen met Dipyridamol, maar klachten bleven en bleken dus Pantoprazol gerelateerd. Ik ben direct gestopt met dit vergif en als je hier geen ernstige bijwerkingen va[lees meer...]n hebt zoals hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid, desoriëntatie en depressief, angstig gevoel, dan zoek op betrouwbare sites op internet maar eens op wat dit spulletje allemaal voor schade aan kan richten in je lichaam op korte én lange termijn… Tip bij maagzuur: lepeltje baking soda (géén bakpoeder) in beetje water oplossen 👍👍👍👍👍

24-07-2021 | Vrouw | 72
Barrett's slokdarm
Gebruikte eerst omeprazol en kreeg heftig oorsuizen. Overgestapt op pantoprazol. Jaren gebruikt omdat het volgens arts moet, maar kreeg nooit goede antwoorden over bijwerkingen. Heb flinke spierpijn en en maagpijn. Ook duizeligheids aanvallen. Ben er helemaal klaar mee en heb de tip overgenomen om Bij Zuur te gaan gebruiken. Zit tenminste geen rotzooi in. Heb het nu 4 weke[lees meer...]n gebruikt en géén maagzuur, maagpijn duizeligheid meer. Zeg nog even niets tegen arts want wacht eerst mijn volgende slokdarm onderzoek, in september, af. Als het er goed uitziet laat ik haar weten dat ik die gif pillen niet meer gebruik. Laat ter zijner tijd nog horen hoe dit afloopt. Tetje.

22-07-2021 | Man | 68
Maagbeschermer
Na lichte Tia en slechte ervaring met clopidogrel, door neuroloog overgezet naar Acetylsalicylzuur en Dipyridamol met maagbeschermer Pantoprazol. Eerste weken weinig klachten, maar daarna doffe ellende met zware hoofdpijn, buikpijn en duizeligheid. Zelfs desoriëntatie!! Het duurde even voor ik wist waar het aan lag, maar testend tot de conclusie gekomen dat Pantoprazol [lees meer...]de boosdoener was… Wat een vergif !!! Helemaal gestopt met deze troep en het leven is weer leefbaar ‼️

30-06-2021 | Man | 80
Maagbeschermer
Gezien gebruik medicatie (bloedverdunner, spierontspanner, antibiotica [i.v.m. blaasontstekingen t.g.v. verblijfskatheter] en pijnbestrijding vanwege polyartrose (vierwekelijks 'depot' via injecties) werd maagbeschermer aangeraden. In het verleden zeldzaam maagbranden; thans nooit meer problemen. Ervaar (voorzover waarneembaar...) geen bijwerkingen. Zeer tevreden.

28-06-2021 | Man | 59
Hernia
Preventief goed spul. Langdurig gebruik leidt tot versnel aderverkalking. Jarenlang gebruik ivm hernia diafragmatica. Nu recentelijk een CABG ( 3 x bypass ). Al mijn onderzoeken, leefstijl, nier roken, niet drinken, BMI 23 val ik buiten iedere doelgroep.

29-05-2021 | Vrouw | 57
Maagzuur (brandend)
Ik kreeg propantozol 40 mg vanwege maagbranden. De 1 dagen leek het wel te werken, maar wel steeds moe. Ben hier na 1 week mee gestopt, maar kreeg na 4 dagen weer zuurbranden, heb toen weer 1 week een halfje ingenomen. Vond het toch vreemd dat ik lichamelijke klachten kreeg en zuur kwam omhoog. Ben eens gaan googelen en ik heb volgens mij niet teveel, maar te weinig maagzu[lees meer...]ur, wat meer voorkomt dan teveel maagzuur. Ik gebruik nu 1 betaine pil met pepsine bij de maaltijd een supplement en schijnt te werken. Ik neem geen remmer meer.

22-04-2021 | Man | 64
Hernia

13-04-2021 | Man | 70
Reflux
Ik weet niet of het ook echt afdoende werkt