pantoprazol

Maagbeschermer (34 meningen)
Maagzuur (33 meningen)
Maagklachten (27 meningen)
Maagzuur (brandend) (25 meningen)
Reflux (19 meningen)
Middenrifsbreuk (15 meningen)
Maagontsteking (8 meningen)
Maagzweer (7 meningen)
Barrett's slokdarm (5 meningen)
Hernia (3 meningen)
Slokdarmontsteking (2 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

22-09-2016 | Man | 39
Reflux
Overgestapt op Losec Mups deze is de beste.

04-09-2016 | Man | 37
Middenrifsbreuk
ik gebruik sinds 2010 pantoprazol 40 mg 2 keer per dag omdat ik een middenrifsbreuk heb. de medicijnen hebben mij altijd goed geholpen, maar de laatste tijd krijg ik pantoprazol in een potje( eerst in doordrukstrips) sindsdien heb ik weer last van maagzuur! dat komt waarschijnlijk doordat iedere keer dat het potje open gaat er weer zuurstof bij komt, en dus de werking oo[lees meer...]k minder word. ik moet morgen weer naar de huisarts omdat ik mij steeds beroerder voel, hoop dat ik pantoprazol weer in doordrukstrips krijg want toen had ik geen last van maagzuur.

22-08-2016 | Man | 81
Reflux
Na zeer lang gebruik is er nu eindelijk een tekort aan B12 geconstateerd, ondanks dat er voldoende in de literatuur bekend is. Nog artsen, nog specialisten, nog apotheker hebben mij hierop gewezen of controles uitgevoerd. Hierdoor is nu Polyneuropathie ontstaan met talrijke voor deze ziekte bekende verschijnselen van dien. Het medicijn werkte voor mijn reflux goed (hernia [lees meer...]in de slokdarm)! Dit medicijn voorgeschreven duurt begeleid te worden door regelmatige B12 controle. Dit medicijn is afkomstig van fa. Pensa! Anders gaat het van kwaad tot erger! Attentie dus bij het gebruik van Pantoprazol !!!

29-07-2016 | Man | 76
Maagbeschermer
Dit is voor mij een nieuw medicijn. Kan buikpijn een oorzaak zijn?

14-07-2016 | Vrouw | 58
Maagbeschermer
Jaren 40 mg zonder problemen, even 2 mnd 80 mg ivm erge maagklachten, blijk ook een scheurtje in mijn middenrif te hebben, nu sinds 2 wk weer 40 mg. Zeer duizelig, moest van mijn werk opgehaald worden! Zware hoofdpijn, tintelingen, moe. Dit is pas nadat ik 80 mg ben gaan gebruiken. Lees nu in de bijsluiter als je langer dan 3 mnd 20mg gebruikt dat je dan een tekort aan mag[lees meer...]nesium kan krijgen waardoor deze klachten ontstaan! Laat bloed prikken en ben benieuwd. Ondertussen uitzien naar een alternatief, liefst natuurlijk.

19-06-2016 | Vrouw | 63
Maagbeschermer
Vanaf dag 1 na heupoperatie (nog in ziekenhuis) voelde ik me onrustig, met hartkloppingen, bibberig, 'niet mezelf. Nam het medicijn 's morgens in, bijwerkingen waren het ergst in de middag en zakten daarna langzaam af. Op dag 3 (weer thuis) was ik aan het rusten en voelde m'n hart in mijn hele lichaam kloppen. Hartslag toen ca 128. Onrust en gejaagd gevoel dus niet vreemd[lees meer...]. Pas toen realiseerde ik me dat medicatie wel eens de oorzaak kon zijn. Bijsluiters gaan lezen en bij pantoprazol zag ik hoge hartslag als mogelijke bijwerking. Vandaag niet genomen en geen rare verschijnselen meer! Wat mij betreft mogen ze onrust en gejaagdheid ook opnemen in de bijsluiter, want de hoge hartslag heb je zelf niet altijd snel in de gaten.

14-06-2016 | Vrouw | 60
Maagklachten
Nachtelijke maagzuur reflux met slokdarm irritatie. Medicijn gestopt wegens koorts, hoofdpijn, spierkramp. Huidige aanpak hoofdeinde bed verhoogd, drie uur niets eten voor het slapen, thee van verse gember 1 gr. Voor het slapen. Nog te weinig ervaring om iets van te zeggen.

08-06-2016 | Man | 57
Maagzuur
heb er goede ervaringen mee. Als ik teveel last heb van opkomend maagzuur, neem ik een augurk waardoor je het maagzuur voelt wegtrekken.

30-05-2016 | Vrouw | 56
Reflux
Vanwege scheurtje in middenrif heb ik last van reflux. b.v. 's nachts proestend wakker worden van een zuuraanval die tot in mijn longen loopt. Met dit medicijn heb ik er geen last meer van. Kan niet zonder!

14-05-2016 | Vrouw | 63
Hartinfarct
Voorheen gebruikte ik Pantoprazol Teva 40 mg. Werkte prima, en ik had geen bijwerkingen. Enig minpuntje is dat je de tablet 1 uur voor de maaltijd moet innemen. Maar daar wen je wel aan.

14-05-2016 | Vrouw | 63
Hartinfarct
Nadat mijn apotheker mij Pantoprazol Pensa 40 mg (goedkopere tablet) meegegeven had, voorheen had ik Pantropazol Teva 40 mg (hier had ik geen bijwerkingen van), heb ik heel veel bijwerkingen. Het ergste voor mij is de constante moeheid, het totale smaakverlies, droge mond en regelmatig hoofdpijn. Vraag me af hoe dit verder moet. Ben pas 1 week bezig.

14-04-2016 | Vrouw | 71
Maagbeschermer
Bij mijn gebruik van Omeprazol had ik geen bijwerkingen. Bij gebruik van Pantoprazol kreeg ik wel bijwerkingen. Ik weet niet of het van dit middel komt, maar ik was soms erg moe. Ik zal het niemand aanraden.

12-04-2016 | Vrouw | 22
Buikpijn
Vandaag door de huisarts voorgeschreven gekregen, omdat ik ongelooflijke pijnaanvallen heb na het eten van heel vet eten. (Denk aan een pizza van de pizzeria, shoarma, macDonalds). Omdat mijn galblaas niet zeer deed als er op werd gedrukt (huisarts dacht aan galstenen), heb ik dit eerst voor 2 weken meegekregen. Ik ben benieuwd.

07-04-2016 | Vrouw | 50
Maagzuur
jaren omeprazol 40, na ziekenhuis bezoek over op pantoprazol ging 3 weken goed. Toen veel ellende, mag nu terug naar omeprazol, om te proberen krijg ik omecat. Ik word er knettergek van, de bijwerkingen liegen er niet om, werd ik moe van omeprazol incl nachtmerries, begin ik te hoesten van pantoprazol tot ik me verslikte tot paar keer, en dan denk ik wat moet ik, omecat h[lees meer...]eeft ook veel bijwerkingen, ik wacht tot morgen, zie wel wat ik ga doen, ben zat van dit gedoe.

30-03-2016 | Man | 70
Maagzuur
Zeer effectief, eerste twee maanden 2 x 40mg per dag, daarna om de dag 1 en 2 x 40 mg daarna verder afbouw tot 1 x per dag 40 mg. De bedoeling is om daarna overstappen naar Omeprazol. Dit moet nog gebeuren, uiteraard in overleg met de huisarts.

21-02-2016 | Vrouw | 79
Maagbeschermer
dit medicijn werkt zeer goed

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum