pantoprazol

Maagbeschermer (34 meningen)
Maagzuur (33 meningen)
Maagklachten (27 meningen)
Maagzuur (brandend) (25 meningen)
Reflux (19 meningen)
Middenrifsbreuk (15 meningen)
Maagontsteking (8 meningen)
Maagzweer (7 meningen)
Barrett's slokdarm (5 meningen)
Hernia (3 meningen)
Slokdarmontsteking (2 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

08-03-2017 | Vrouw | 39
Reflux
Na gebruik eerste tablet maagpijn gekregen, daarbij veel boeren. Gedurende 2 weken hebben de klachten aangehouden. Toen heb ik het ziekenhuis gebeld, waarna ik mocht stoppen. Het brandende gevoel trok weg al was de maagpijn nog niet direct over (logisch).

01-03-2017 | Vrouw | 65
Maagklachten
Ik ben met pantoprazol begonnen na behandelingen van chemo en bestraling in verband met borstkanker. Hier heb ik maag klachten van over gehouden. Met pantoprazol blijft dit goed onder controle. Gelukkig geen bijwerkingen

15-02-2017 | Man | 66
Maagbeschermer
Ik kreeg eind 2015 hartritmestoornissen (boezemfribrillatie). Hierdoor moet ik o.a. 2 x daags Pradaxa bloedverdunner slikken. Ter bescherming van de maag slik ik 1x daags 40 mg pantoprazol. Ik heb nergens last van maar vraag me wel af wat de gevolgen op lange termijn zullen zijn. Gezien mijn familieverleden zal ik altijd Pradaxa moeten blijven slikken. Vooralsnog voel ik m[lees meer...]e prima.

28-01-2017 | Man | 42
Maagklachten
Kreeg het ivm last van maag klachten. Na 2 dagen gebruik steeds meer last van klachten zoals hoofdpijn, duizelig, druk op borst richting hoofd, in de nacht een droge mond, hele vervelende dromen, onrustig in de nacht. Snel geprikkeld, futloos en moe, hartkloppingen. Na 3 dagen gestopt met gebruiken, bijwerkingen namen meteen af.

25-01-2017 | Man | 74
Maagzuur
Ook gekregen vanwege het gebruik van Atorvastatine, dat weer nodig is om het cholesterol te verlagen.

25-12-2016 | Vrouw | 61
Maagbeschermer
ik gebruik het voor/tegen ontstekingen in de maag, maar reageer er toch heftig op.

15-12-2016 | Vrouw | 65
Maagklachten
Na maandenlang maagklachten te hebben gehad (maagpijn, maagzuur) verhoogde mijn huisarts het "medicijn" naar 2 maal 40 mg. Ik begon me gaandeweg steeds beroerder te voelen en toen ik las, dat er ook veel mensen last hebben met te weinig aanmaak van maagzuur i.p.v. teveel maagzuur, ben ik gestopt. Inmiddels gebruik ik twee maal daags een halve theelepel baking soda in een g[lees meer...]root glas water en ja hoor, nergens geen last meer van gehad. Het is zout, dus helaas niet geschikt voor mensen met hoge bloeddruk :-(. Had ik dit maar eerder ontdekt, mijn credo is: zo min mogelijk medicijnen, alleen die waar ik echt niet omheen kan. P.S. Ook mijn dochter is van haar klachten af dankzij baking soda ( zuiveringszout).

13-12-2016 | Man | 39
Maagzuur (brandend)
Ik moest een fabrikant kiezen maar voor de duidelijkheid. Ik heb bij geen enkele variant van Pantoprazol klachten gehad. Behalve bij de Pensa variant.

13-12-2016 | Man | 39
Maagzuur (brandend)
Ik slik al jaren Pantoprazol van verschillende fabrikanten. En nu heb ik dus de Pensa variant in lichtbruin oranje achtige kleur in potjes meegekregen. De klachten komen terug in alle hevigheid bij het gebruik van Panzoprazol van de fabrikant Pensa. Ik zou zeggen weet wat je rechten zijn als je een medicijn voorgeschreven krijgt die niets aan de aandoening verminderd of z[lees meer...]elfs verergerd, want tegenwoordig is het standaardverhaal van veel apothekers: Sorry maar dat vergoedt uw zorgverzekeraar niet! Onzin! Dit is een veel goedkopere variant van Pantoprazol en goedkoop is duurkoop in mijn optiek (ook voor de zorgverzekeraar!) want als een medicijn helpt tegen een kwaal is er geen vuiltje aan de lucht maar als de klachten terugkomen of verergeren, waarom slikken we dan eigenlijk het medicijn?

29-11-2016 | Man | 84
Maagbeschermer
Gebruikte voorheen ongeveer 1 Rennie per dag. Daarna nooit meer. Voorgeschreven ivm sterke bloedverdunners ivm boezemfibrilatie.

07-11-2016 | Man | 66
Maagbeschermer
Gaat niets anders als voorheen. Dient als voorzorg!!!! Merk nergens iets van. Vraag aan mezelf, twijfel of het nodig is. Twijfel bij gebruik van medicijnen als voorzorg!!

03-11-2016 | Man | 76
Middenrifsbreuk
Ik gebruikte verschillende prazolen, al veel meer dan twee decennia in een dosis van 40mg/dag. 's Nachts bleek dat echter niet helemaal toereikend, ondanks verhoging van het bed. Aanvulling met Maalox bleek nodig. Na een nachtelijke, explosieve toename van klachten en daardoor consult op de SEH adviseerde de ziekenhuisarts verdubbeling van de dosis plus maximale dosis para[lees meer...]cetamol. Bij gastroscopie werden kleine poliepen gevonden.

01-11-2016 | Man | 73
Maagzuur (brandend)
Gebruikt door mijn man. En ook nog veel sterkere medicijnen. Had dagelijks erge last en ook ´s nachts. Kreeg door al dit maagzuur last van beginnende slokdarmkanker. Toen is het klepje tussen maag en slokdarm vernauwd d.m.v. een operatie. Daarna geen klachten meer gehad en slokdarmkanker is niet meer. Als we dat geweten hadden, was de operatie veel eerder gedaan!

27-10-2016 | Vrouw | 39
Maagzweer
Ik zit met een scheur in de maag en regelmatig maagzweren. Bij iname van telkens 200mg PANTOMED verdwijnen de klachten na enige tijd. Ook gebruik ik deze bij maag onstekingen of om mijn maag te beschermen bij het nemen van bv cortizone,... Bij draaglijke pijn gebruik ik gewoon het natuurlijk CARBOBEL(mini korreltjes kolen) lekker van smaak.Dit zwarte spul geeft men in de[lees meer...] klinieken ook bij vergiftiging door medicatie in gevallen van zelfmoord en zo

13-10-2016 | Vrouw | 35
Maagzuur
Heb de medicijnen 2 maand gebruikt. Ik voelde me steeds beroerder, maar had niet in de gaten dat het door deze medicijnen kon komen. Ik had trillende benen, ontzettend opgejaagd gevoel, erge paniekaanvallen en zeer depressieve gedachten. De arts wilde me zelfs laten opnemen op een crisis afdeling. Toen gestopt met deze pillen en binnen een week waren bovenstaande klachten [lees meer...]verdwenen. Bijzonder slecht dat dit soort medicijnen zomaar zonder controle voorgeschreven mogen worden en dat er bij een arts geen lichtje gaat branden over deze bijwerkingen.

12-10-2016 | Vrouw | 48
Maagzuur
Overgestapt ivm combi bloedverdunnermedicijn van omeprazol naar pantoprazol. Ondanks 40 mg nog heel veel last van zuurbrand. Verder veel maag en darmklachten en hoofdpijn. Na 2 weken gebruik ineens enorme uitslag met jeuk over hele lichaam. Ik vermoed van dit medicijn. Volgende week hoop ik weer over te mogen stappen naar omeprazol, want met deze ga ik absoluut stoppen.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum