pantoprazol

Maagzuur (33 meningen)
Maagklachten (29 meningen)
Maagzuur (brandend) (26 meningen)
Reflux (19 meningen)
Middenrifsbreuk (15 meningen)
Maagontsteking (9 meningen)
Maagzweer (8 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Hernia (4 meningen)
Slokdarmontsteking (3 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

07-02-2020 | Man | 56
Maagbeschermer
Had last van maagzuur. Na twee dagen al last van paniekaanvallen en een heel warm en tintelend gevoel op mijn borst. Na vier dagen rode huid en allergische reactie en pijn in mijn maag, opgeblazen gevoel en slecht slapen. Ben gestopt, dit is puur vergif.

26-10-2019 | Vrouw | 24
Maagbeschermer
Ik gebruikte dit medicijn al een aantal jaar, als maagbeschermer voor de overige medicatie gebruik. Aan het begin nooit klachten gehad, totdat er hoofdpijn ontstond en steeds meer toe nam. Hoofdpijn nam in dermate toe, dat zelfs mijn zicht vertroebeld werd. Nooit gelinkt aan dit medicijn, maar na zelf onderzoek te doen, toch gestopt. Na drie dagen ging er een wereld voor m[lees meer...]ij open, eindelijk hoofdpijn vrij na zo'n lange tijd!

03-08-2019 | Man | 71
geen of naulijks?

11-01-2018 | Man | 75
Maagbeschermer
preventieve bescherming. Bij inname 's morgens 2 uur later te slaperig; overgestapt op inname 's avonds. Gestopt vanwege blijvend te vlotte ontlasting (geen diarree). Andere medicatie proberen

25-12-2017 | Man | 57
Maagbeschermer
Vanaf de eerste dag van inname werd ik misselijk. Vanaf de tweede dag kreeg ik 2 aften, een op de tong en een onder de onderlip ( Heel pijnlijk) en een droge mond. Vanaf dag drie kreeg ik (vooral s'avonds) koude rillingen. Weet niet 100% zeker of dit allemaal.van dit medicijn komt omdat ik ook naproxen neem en paracetamol. Dit omdat ik door een knellende zenuw in mijn rug [lees meer...]heel veel pijn aan mijn rug en rechter been heb. De genoemde bijwerkingen worden wel genoemd in de bijsluiter. Of het medicijn zijn werk doet, geen idee. Is voor mij maagbeschermer dus hoop dat dat werkt. Hoe een medicijn reageert is per persoon anders dus kan zo bij iemand anders andere (of geen) bijwerkingen hebben. De pijn in mijn rug en been bezorgen mij ondanks de pijnstillers toch nog slapeloze nachten. En zolang Ik de pijnstillers slik is het zeker belangrijk maagbeschermer te blijven gebruiken.

10-07-2017 | Man | 52
Maagbeschermer
Als gevolg van diabetes slik ik diverse medicijnen, zoals cholesterolverlagers en bloedverdunners (i.v.m diverse dotterbehandelingen) en heb ik een insulinepomp. Voorheen had ik altijd intolerantie voor verschillende medicijnen, dit openbaarde zich door maagpijn en heel veel brandend maagzuur. Vrijwel direct na het starten met Pantoprazol waren de vervelende bijwerkingen [lees meer...]volledig verleden tijd. Tot op heden ook geen enkel probleem meer mee gehad.

03-04-2017 | Vrouw | 50
Maagbeschermer
ik gebruik het nu een week dus ik kan nog niet echt zeggen of het helpt of niet. Ik heb last van een droge mond, en ik vraag me af of je gewicht er van toe kan nemen?

15-02-2017 | Man | 66
Maagbeschermer
Ik kreeg eind 2015 hartritmestoornissen (boezemfribrillatie). Hierdoor moet ik o.a. 2 x daags Pradaxa bloedverdunner slikken. Ter bescherming van de maag slik ik 1x daags 40 mg pantoprazol. Ik heb nergens last van maar vraag me wel af wat de gevolgen op lange termijn zullen zijn. Gezien mijn familieverleden zal ik altijd Pradaxa moeten blijven slikken. Vooralsnog voel ik m[lees meer...]e prima.