Ervaringen met Tramadol

tramadol

zweten versuft alcoholintolerantie Lichte hoofdpijn

Gewrichtspijn (24 meningen)
Fibromyalgie (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

12-06-2023 | Vrouw | 25
Chronisch pijnsyndroom
Raakte er helaas extreem depressief van. Kon niet meet eten. Was drsma

07-01-2022 | Vrouw | 25
Hoofdpijn
Voor hoofdpijn waar geen reden voor is gevonden tramadol gekregen. De eerste paar dagen licht misselijk, daarna niet meer. Hoofdpijn verdwijnt binnen een uur, werkt gelukkig wel 10-12 uur door ipv de voorgeschreven 6-8 uur.

09-03-2021 | Man | 25
Gewrichtspijn
Ik gebruik deze pijnstiller al enkele jaren wanneer ik het nodig heb. 's nachts word ik soms wakker gehouden door zenuw en gewrichtspijn in mijn onderrug. Ik gebruik dit middel enkel wanneer ik mij niet over de pijn kan heen zetten. Ergo, ik probeer het zo min mogelijk te gebruiken. Middel werkt voor mij vrij snel, ik weet niet precies hoe lang de werking is omdat ik in[lees meer...] slaap val wanneer het werkt. Maar voor mij zit het probleem in de volgende dag, ik heb de dag na het gebruik van Tramadol barstende koppijn en ben erg sloom. Het gevoel is brak te noemen.

28-01-2021 | Vrouw | 25
Rugpijn
Wegens dubbele scoliose erg veel rugpijn na de bevalling overgehouden. Codeïne en diclofenac werken niet. 3 x daags tramadol en ik functioneer weer een beetje . Ervaar geen enkele bijwerking. Laat je niet bang maken. Niet iedereen gaat hallucineren of wordt er suf van. Ik ben er erg blij mee

07-07-2022 | Vrouw | 24
tramadol (50mg)
Ik gebruikte al jaren tramadol voor andere problemen en was net 4 maand gestopt en vandaag kreeg ik van de arts weer omdat ik gisteren een ongeluk had maar deze keer werkt het totaal niet, de pijn word niet minder ik word alleen moe en misselijk

18-04-2021 | Vrouw | 24
tramadol (50mg)
Ik had hallux valgus operatie aan m'n rechtervoet. Ik neem Tramadol 50 Mg 4x dag samen met 1000g dafalgan en dan 2x apranax 275 Mg tegen de ontsteking. 1ste dag Tramadol: na de 4x inname erg misselijk geworden, pijn was wel weg, gevoel van flauwvallen, na enkele uren uit bed gegaan en ineens moeten braken. Doordat ik geen hongergevoel had en dus weinig af, kwam er weinig u[lees meer...]it... Ik neem nu Tramadol met een middel tegen misselijkheid 'Antimetil'. Dit lijkt voorlopig te werken.

28-03-2023 | Vrouw | 23
Lage rugpijn
Kon opeens niet meer lopen door extreme pijn in lage rug, geen reden of oorzaak. Ik kon niet staan, liggen of zitten zonder pijn. Tramadol maakte het leefbaar en nam denk ik 80% van de pijn weg. Hierdoor kon ik liggen en mijn rug de tijd geven om te genezen.

01-12-2022 | Vrouw | 22
Chronisch pijnsyndroom
Vanwege ernstige maag & darm klachten Tramadol voorgeschreven gekregen. Ik werd er alleen maar suf van. Elke keer na een uur of 1/2 braken en zweten als een otter. Na 10 dagen meteen gestopt.

30-04-2020 | Vrouw | 22
tramadol (100mg)
Gewrichtspijn
Het middel werkte vrij goed tegen de pijn. Echter was ik hele dagen misselijk. Ik hield niks binnen.. dus toch mee gestopt.

26-10-2023 | Vrouw | 21
tramadol (75mg)
Ik ben sinds kort naar het ziekenhuis geweest voor pijnen in de pols, ze hebben ontdekt dat ik carpal tunnel syndroom heb(zenuwen in de pols). Het enigste dat helpt is Skudexa(dit is een pil met 75mg tramadol) maar ik heb hier enorm veel bijwerkingen van, zoals u ziet bij "welke bijwerkingen". Hebben nog mensen dit probleem?

02-08-2022 | Vrouw | 21
Complicatie na operatie
Na een liposuctie die uitgevoerd moest worden omdat ik Lipoedeem Allen Hines Stadium II heb, werden mijn onderbenen en voeten enorm blauw en gezwollen. Overdag was de pijn te doen, maar ‘s avonds kon ik nauwelijks slapen. Mijn chirurg/behandelende dokter had mij tramadol voorgeschreven en ondanks dat ik normaal het zo lang mogelijk met paracetamol probeer uit te houden, wa[lees meer...]s ik het één nacht zat en heb ik toch een keer tramadol geprobeerd. Na een uur voelde ik nog steeds wel wat pijnscheuten, maar ze waren een stuk doffer. Ik kreeg echter bij het inwerken wel last van hartkloppingen en een versnelde hartslag, wat ik niet zo prettig vond. Tijdens het wakker worden had ik lichte hoofdpijn (ondanks veel gedronken!) en voelde ik mij heel suf.

21-11-2021 | Man | 21
Gekneusde ribben
Ik ben 21 en gebruik ik binge dit spul 1× per week voor de laatste 2 jaar, en dan niet 1 a 2 meer, nee een hele strip, ik had al meerdere keren dood moeten zijn, en dit allemaal omdat ik het gewenste effect niet meer kreeg. LUISTER NAAR JE DOCTOR!!! gebruik dit niet langer dan 10 dagen. In 2019 naar de huisarts gegaan vanwegen gekneusde ribben door een borst compress[lees meer...]ie band, heftige kneuzing dus huisarts schreef Tramadol voor 1× PD 3 stuks 50MG, de eerste keer inname was spontane liefde op eerste gezicht. Na voorschrijven gezegt dat ik gewoon hoefte te bellen voor een herhaal recept, niemand had vertelt dat dit medicijn een dikke opiod was, dus ik bleef bellen. De eerste maanden was alsof ik me in een wolk bevond totdat na een paar maanden mijn tolerantie omhoog ging en ik meer nodig had voor het effect, mijn idee hierop was om inplaats van 3 naar 2 per dag te gaan zodat ik waneer het binnen kreeg er een hoop kon nemen. Het is 2 jaar later nu, huisarts schrijft gewoon 40 per week voor inplaats van 20, ik neem alles in, heel traject met verslavings zorg er rond om heen. Ik kan niks meer herinderen, ik kan je niet meer vertellen wat ik 5 minuten geleden heb gedaan, ik voel letterlijk de hersenschade, ik ben zo heftig verslaaft dat ik de appoteek dwangmatig elke maandag bel om te checken of het er al is. Rusteloos, slaap apneu, hoog bloeddruk, slecht ademen, hersenschade, extreme verslaving, niet meer kunnen eten, aankomen, suicidalitijd, depressie zijn een van de vele bijwerkingen. Luister naar de doctor, probeer eerst NSAIDS voor pijn en slik het niet langer dan 10 dagen. Ik ga binnenkort beginnen met de afbouw met verslavings zorg, hopelijk heb ik de lezer goed gewaarschuwd.

17-05-2022 | Vrouw | 20
Fibromyalgie
Als 20 jarige (invalide) Hogeschool studente met fibromyalgie en na langdurig thuis te zitten is er uiteindelijk toch wat hoop. Ik ga maar 1-3 (geen volledige) dagen per week naar school, wat al enorm zwaar is. De huisarts had tramadol (tradonal) als oplossing gegeven. Wanneer ik nu langer dan 4u les heb, neem ik tramadol in. Weliswaar kan ik savonds alsnog niets doen,[lees meer...] maar nu geraak ik tenminste nog thuis. Ik neem het niet dagelijks, gemiddeld 1-2x per week, telkens 2 smelttabletten tegelijk (100mg) aangezien 50mg niet echt iets doet aan de pijn. Wanneer ik ze inneem kan ik eindelijk toch nog de dag iets of wat doorkomen. Het haalt zeker niet alle pijn weg, maar toch een goed deel waardoor het meer leefbaar wordt. Enige echte bijwerking waar ik nog last van heb is sufheid. Helaas ook niet heel handig tijdens lessen, maar alleszins veel beter dan helse pijn. ‘s Avonds lijk ik sneller in slaap te vallen, maar ik slaap anders (meer wakker worden snachts, minder diepe slaap). De eerste paar keren dat ik het innam last van misselijkheid maar dat ging dus snel over. Al bij al toch zeer tevreden van, helpt echt om toch nog de zwaardere dagen door te komen.

01-03-2021 | Vrouw | 20
Buikpijn
Merk geen pijnvermindering

28-09-2022 | Vrouw | 19
Chronisch pijnsyndroom
Ik loop nu al een jaar met chronische maag/darm pijn (oorzaak onbekend). De mate van pijn is op een schaal van 10 een 10, als ik dit medicijn inneem gaat de mate van pijn naar een 4 toe. Waardoor ik redelijk normaal kan functioneren op een dag. Zonder dit medicijn kan ik niet normaal functioneren. Het werk goed tegen de pijn, alleen word ik hiervan licht in mijn hoofd, dui[lees meer...]zelig en vermoeid (wat ook logisch is, omdat de pijnstiller vrij zwaar is)

09-01-2021 | Vrouw | 18
tramadol (100mg)
Darmontsteking
1 keer dit medicijn geslikt voor een darmontsteking. Darmpijn na 1 keer gebruiken 100 keer beter. Echter zijn de bijwerkingen verschrikkelijk. De eerste uren heel kalm, en toen begon het. Enorm hallucineren! Foto’s van gezichten die bewegen, angstaanjagend. Koude rillingen, misselijk. Verschrikkelijke hartkloppingen en vooral heel erg moe! Ik ga er bij vertellen dat ik de [lees meer...]laatste dagen erg weinig gegeten en geslapen had, dit kan er ook wat mee te maken hebben, maar aub weet dat je dit inneemt op eigen risico.