Tramadol

tramadol

Pijn (algemeen) (84 meningen)
Hernia (81 meningen)
Artrose (60 meningen)
Reuma (23 meningen)
Gewrichtspijn (17 meningen)
Fibromyalgie (17 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (12 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Artrose van de wervelkolom (6 meningen)
Complicatie na operatie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

03-10-2019

Reuma

Al 10 jaren slik ik Tramadol retard. Als ik dit medicijn niet meer zou hebben, dan zou het leven voor mij geen zin meer hebben! Mijnman heeft MS, dochter hersentumor (stabiel nu), ik moet dus een fezin draaiend houden! Nee, geef mij maar Tramadol, dan zie je wel aan mijn gezicht dat ikondanks mijn beperking toch kan genieten van het leven. :)
15-09-2019

Tramadol (tramadol)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Slikte pramipexol. werkt bijna niet meer. Na ziekenhuis opname kreeg ik tramadol voor iets anders. leek of ik minder klachten had. Na 48 uur niet slapen een tablet genomen. Voel nu niets en Slaap als een roosje.
10-09-2019

Reuma

Overstappen van tramadol naar Fentanyl was makkelijk. Voor de 300mg tramadol ging ik over op 12ug pleisters 2x per 3 dagen eerst, dat bleek te weinig. Nadat ik was afgebouwd van de tramadol moest de juiste dosering gevonden worden wat fentanyl betreft en ik ben nu op een dosering van 37ug = 3 pleisters van 12.5 per 2 dagen en voel me daar eindelijk stabiel bij als het wat [lees meer...]beter gaat zorg ik dat ik de dosering van om de 2 naar om de 3 dagen opschroef... Als het dan nog langer goed gaat ga ik naar de 2 pleisters per 2 dagen... Maar als de pijn door het weer ofzo weer erger wordt schroef ik het weer op naar 3 pleisters per 3 dagen en als dat nog niet lekker gaat weer naar de 3 pleisters per 2 dagen. Op deze manier blijft de dosering van 3 pleisters optimaal werken, en treed er nooit echt gewenning op. Dus ik ben niet bang dat mijn dosering omhoog moet. En je kan altijd weleens een dag of 2 hebben dat het echt erg is met de pijn , maar als ik dan al aan het maximale zit zeg ik gewoon tegen mezelf dat dit de limiet is en zet ik door... Dan hoef je nooit bang te zijn dat je er echt aan verslaafd raakt. Ik lees veel verhalen van mensen die eerst 1 daarna 2 en 3 en noem maar op plots aan de 200 ug zitten en dat is erg hoog en gevaarlijk. Probeer niet te snel omhoog te gaan met de dosering, en als je pijn blijft houden naar de arts terug en bespreek met hem of haar hoe nu verder... Nooit zelf gaan aanrommelen, ik heb dit altijd met de arts besproken en die zei dat ik goed bezig was.
31-07-2019

Tramadol (tramadol)

Ik had pijn door overbelasting van mijn kaakspieren. Deze pijn werd door de maanden heen steeds erger, andere maatregelen zoals de fysio hielpen niet meer. Ook pijnstillers zoals ibuprofen icm paracetamol hielpen niet. Uiteindelijk heb ik aan de huisarts gevraagd om een zwaardere pijnstiller. Ik kreeg toen 2 keer daags tramadol voorgeschreven. Binnen 4 dagen was ik van de [lees meer...]pijn af. Sindsdien heb ik ook geen pijnstillers meer nodig gehad. Het was voor mij binnen korte tijd een zeer effectief middel. Mijn kaakspieren zijn ook weer volledig ontspannen. Ik heb tramadol na 1 dag alleen 's nachts geslikt, want ik werd er wel wat suf van, maar 's nachts sliep ik heerlijk relaxed. Ik vond de verpakking nogal lastig door te drukken.
05-05-2019

Tramadol (tramadol)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

27-04-2019

Wervelkanaalstenose

In combinatie met Paracetamol voldoende verlichting om dag en nacht door te kunnen komen.
17-03-2019

Tramadol (tramadol)

Begon na opname in ziekenhuis. Slik het voor energie. Maar nu al 8 jaar 1 of 2 per dag..als ik werk 2. Eerste 2 weken wennen. Veel overgeven. Probeer doorheen tegaan. Je lichaam moet wennen. Daarna paar keer soms gestopt om niet meer te hoeven dan bij starten geen last meer van misselijkheid. Wel bij stoppen onrust en koud warm wisseling maar 1 nacht. Ontwenning want[lees meer...] is verslavend middel. Ik slik het niet voor de pijn. Maar voor energie. Door sarcoidose soort van chronisch vermoeiend. Ook soort pijn. Moe uitgeschakeld. Kan daardoor 32 uur werken. Geen klap erna omdat je door vermoeidheid heen gaat. Merk wel na 6 uur is uitgewerkt. Bestaan ook druppels maar nooit gehad.
10-03-2019

Tramadol (tramadol)

Na voet operatie (hallux valgus). Werkte perfect, geen pijn, geen bijwerkingen, hooguit een beetje suf.
28-12-2018

Endometriose

Na jaren doormodderen nu eindelijk een pijnstiller waardoor ik weer normaal kan functioneren! Onderdrukt de pijn voor 90%. Gebruik 2 a 3 dagen p/m. Voel me vaak (fijn) zweverig en vrolijk na gebruik. Kom wel slechter in slaap, af en toe gekke dromen.
26-12-2018

Rugpijn

Helpt bij mij al jaren echt heel goed. Anders was ik bedpatient geworden. Ik heb hoge rugpijn (thoracaal) omdat ik Morbus Scheuermann gehad heb een daarnaast een (lich.) te zware baan. Van de tabletten zijn eerst het gladde omhulsel-laagje verdwenen - wrsch. om kosten te besparen. Dus later wel wat stroef om in te nemen. Maar nu hoorde ik verleden week dat de 100mg table[lees meer...]tten van Centrapharm uit het assortiment zijn!! Van een ander merk kreeg ik bijwerkingen! (Paraestesiën) Echt ZO balen.
25-12-2018

Tramadol (tramadol)

Na een tafelzaagincident ben ik 2 vingers geamputeerd. Om de dag comfortabel door te komen kreeg ik een schema van de dokter: 2 keer contramal retard per dag met daarop nog eens 4 tradonals 50mg per zuigtablet. Ik kwam de dag inderdaad herl erg comfortabel door: geen pijn bij de kinesist en weinig bij de wondzorg. Ernstige constipatie, dat wel. Door fantoompijnen kreeg ik [lees meer...]Lyrica (ook voor opletten) voorgeschreven en doordat we torn al bijna twee maanden verder waren voelde ik niet meer de nood om die zware pijnstillers te nemen. Ik wilde ook absoluut niet verslaafd raken aan die tramadol. Blijkt dat ik na slechts twee maanden gebruik letterlijk moet afkicken! Plotse zweetaanvallen, stemmingwisselingen, slapeloosheid, rusteloosheid voor het slapen gaan, griepachtige symptomen. Ik ben nu de vijfde dag ver en mijn humeur wisselt nog steeds en de slapeloosheid bereikt hopelijk zijn piek. De rusteloosheid is wel al veel geminderd. Ik ben blij dat ik dit middel had tijdens het herstel maar verwacht je aan afkickverschijnselen!!!
07-09-2018

Artrose

Ik heb op een erg jonge leeftijd Artrose gekregen tussen de L4 en L5. De eerste pijntjes kreeg ik toen ik een jaar of 33 was. Slapen werd al snel een probleem en zo kan ik ook niet lang in één houding zitten of staan. Ik gebruikte de eerste 5 jaar voornamelijk diclofenac. Nu ben ik 41 en gebruik sinds 2 jaar Tramadol. Deze pijnstiller helpt mij heel erg goed. Zonder zou ik[lees meer...] geen oog dicht meer doen en niet meer kunnen werken. Ik neem 's morgens 2 capsules van 50 mg in en 's avonds voor het slapen. Ik kan het iedereen aanraden die ook aan Artrose lijdt in de onderrug.
23-08-2018

Kaakoperatie

Zeer tevreden, geen last meer van pijn. Je word er wel slaperig en sloom van maar dat vond ik op dat moment helemaal niet erg. Stap alleen absoluut niet de auto in als je dit medicijn gebruikt hebt.
22-08-2018

Tramadol (tramadol)

Vanwege het Ehlers Danlos syndroom heb ik chronische pijnklachten. De tramadol werkt hier goed bij. Ik heb alleen de eerste paar dagen lichte bijwerkingen gehad maar daarna niet meer. Ik gebruik indien nodig naast de tramadol ook nog paracetamol en ook gabapentine. Dit is voor mij een goede combinatie.
25-01-2018

Tramadol (tramadol)

Na neurologische aandoeningen in benen en hernia operatie ben ik sinds 15 jaar nooit meer pijnvrij geweest, met Tramadol, super 2 x 50 mg per dag !!!!
14-01-2018

Acute inflammatoire polyneuropathie

Aan mijn onderste 2 ledematen heb ik een constante pijn alsof mijn 2 benen een uitgetrokken elastieken zijn. Ik was van mijn jeugd alcoholist in hoge mate. Nu 53 is dat meerdere jaren voorbij. En het lukt. Psychiater. Alcohol vernietigd onherroepelijk de zenuwuiteinden. Ik neem enkel ''s morgens Slechts.! 1 Tramadol (Sandoz = tablet lichtgroen en wit onderaan). [lees meer...]En ik heb gans de dag geen enkele pijn. Als ik het vergeet is tegen de namiddag die helse pijn terug. Ik heb Tramadol van EG gebruikt en dat lukte niet. Het hoort echt van Sandoz te zijn. 😇

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum