Tramadol

tramadol

Pijn (algemeen) (84 meningen)
Hernia (80 meningen)
Artrose (57 meningen)
Reuma (23 meningen)
Fibromyalgie (17 meningen)
Gewrichtspijn (14 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (6 meningen)
Aangezichtspijn (5 meningen)
Complicatie na operatie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

Tramadol

Arjen Walstra (26-04-2013)

17-03-2019

Tramadol (tramadol)

Begon na opname in ziekenhuis. Slik het voor energie. Maar nu al 8 jaar 1 of 2 per dag..als ik werk 2. Eerste 2 weken wennen. Veel overgeven. Probeer doorheen tegaan. Je lichaam moet wennen. Daarna paar keer soms gestopt om niet meer te hoeven dan bij starten geen last meer van misselijkheid. Wel bij stoppen onrust en koud warm wisseling maar 1 nacht. Ontwenning want[lees meer...] is verslavend middel. Ik slik het niet voor de pijn. Maar voor energie. Door sarcoidose soort van chronisch vermoeiend. Ook soort pijn. Moe uitgeschakeld. Kan daardoor 32 uur werken. Geen klap erna omdat je door vermoeidheid heen gaat. Merk wel na 6 uur is uitgewerkt. Bestaan ook druppels maar nooit gehad.
10-03-2019

Tramadol (tramadol)

Na voet operatie (hallux valgus). Werkte perfect, geen pijn, geen bijwerkingen, hooguit een beetje suf.
28-12-2018

Endometriose

Na jaren doormodderen nu eindelijk een pijnstiller waardoor ik weer normaal kan functioneren! Onderdrukt de pijn voor 90%. Gebruik 2 a 3 dagen p/m. Voel me vaak (fijn) zweverig en vrolijk na gebruik. Kom wel slechter in slaap, af en toe gekke dromen.
26-12-2018

Rugpijn

Helpt bij mij al jaren echt heel goed. Anders was ik bedpatient geworden. Ik heb hoge rugpijn (thoracaal) omdat ik Morbus Scheuermann gehad heb een daarnaast een (lich.) te zware baan. Van de tabletten zijn eerst het gladde omhulsel-laagje verdwenen - wrsch. om kosten te besparen. Dus later wel wat stroef om in te nemen. Maar nu hoorde ik verleden week dat de 100mg table[lees meer...]tten van Centrapharm uit het assortiment zijn!! Van een ander merk kreeg ik bijwerkingen! (Paraestesiën) Echt ZO balen.
25-12-2018

Tramadol (tramadol)

Na een tafelzaagincident ben ik 2 vingers geamputeerd. Om de dag comfortabel door te komen kreeg ik een schema van de dokter: 2 keer contramal retard per dag met daarop nog eens 4 tradonals 50mg per zuigtablet. Ik kwam de dag inderdaad herl erg comfortabel door: geen pijn bij de kinesist en weinig bij de wondzorg. Ernstige constipatie, dat wel. Door fantoompijnen kreeg ik [lees meer...]Lyrica (ook voor opletten) voorgeschreven en doordat we torn al bijna twee maanden verder waren voelde ik niet meer de nood om die zware pijnstillers te nemen. Ik wilde ook absoluut niet verslaafd raken aan die tramadol. Blijkt dat ik na slechts twee maanden gebruik letterlijk moet afkicken! Plotse zweetaanvallen, stemmingwisselingen, slapeloosheid, rusteloosheid voor het slapen gaan, griepachtige symptomen. Ik ben nu de vijfde dag ver en mijn humeur wisselt nog steeds en de slapeloosheid bereikt hopelijk zijn piek. De rusteloosheid is wel al veel geminderd. Ik ben blij dat ik dit middel had tijdens het herstel maar verwacht je aan afkickverschijnselen!!!
07-09-2018

Artrose

Ik heb op een erg jonge leeftijd Artrose gekregen tussen de L4 en L5. De eerste pijntjes kreeg ik toen ik een jaar of 33 was. Slapen werd al snel een probleem en zo kan ik ook niet lang in één houding zitten of staan. Ik gebruikte de eerste 5 jaar voornamelijk diclofenac. Nu ben ik 41 en gebruik sinds 2 jaar Tramadol. Deze pijnstiller helpt mij heel erg goed. Zonder zou ik[lees meer...] geen oog dicht meer doen en niet meer kunnen werken. Ik neem 's morgens 2 capsules van 50 mg in en 's avonds voor het slapen. Ik kan het iedereen aanraden die ook aan Artrose lijdt in de onderrug.
23-08-2018

Kaakoperatie

Zeer tevreden, geen last meer van pijn. Je word er wel slaperig en sloom van maar dat vond ik op dat moment helemaal niet erg. Stap alleen absoluut niet de auto in als je dit medicijn gebruikt hebt.
22-08-2018

Tramadol (tramadol)

Vanwege het Ehlers Danlos syndroom heb ik chronische pijnklachten. De tramadol werkt hier goed bij. Ik heb alleen de eerste paar dagen lichte bijwerkingen gehad maar daarna niet meer. Ik gebruik indien nodig naast de tramadol ook nog paracetamol en ook gabapentine. Dit is voor mij een goede combinatie.
25-01-2018

Tramadol (tramadol)

Na neurologische aandoeningen in benen en hernia operatie ben ik sinds 15 jaar nooit meer pijnvrij geweest, met Tramadol, super 2 x 50 mg per dag !!!!
14-01-2018

Acute inflammatoire polyneuropathie

Aan mijn onderste 2 ledematen heb ik een constante pijn alsof mijn 2 benen een uitgetrokken elastieken zijn. Ik was van mijn jeugd alcoholist in hoge mate. Nu 53 is dat meerdere jaren voorbij. En het lukt. Psychiater. Alcohol vernietigd onherroepelijk de zenuwuiteinden. Ik neem enkel ''s morgens Slechts.! 1 Tramadol (Sandoz = tablet lichtgroen en wit onderaan). [lees meer...]En ik heb gans de dag geen enkele pijn. Als ik het vergeet is tegen de namiddag die helse pijn terug. Ik heb Tramadol van EG gebruikt en dat lukte niet. Het hoort echt van Sandoz te zijn. 😇
05-01-2018

Wervelkanaalstenose

Na een zeer lange periode van zeer ernstige pijn nu vrijwel zonder pijn. Ik gebruik 1 tot 3 maal daags tramadol 50 in combinatie met 2 butrans 10 pleisters.
11-12-2017

Tramadol (tramadol)

Tramadol voorgeschreven door huisarts i.v.m. zeurende zenuwpijn in linkerbeen en pijn bij liggen op beiden heupen als gevolg van kleine hernia. Pijn verdween bij liggen op zowel linker- als rechterheup. Tintelingen in linkerbeen bleven echter. B 12 heeft dit probleem opgelost. Nu RLS geconstateerd. Tramadol werkt goed. Zeer tevreden dus.
12-11-2017

Rugklachten

Ik heb al vele jaren last van mijn rug en schouders. Niets hielp mij meer. Van de pijn kon ik niet zitten lopen of liggen. Nu met de Tramadol gaat het veel beter. Ik kan weer slapen, lopen, zitten. Ongeveer 5uur na de inname wordt ik heel moe en suf. Het lijkt dan wel of ik dronken ben. De pijn is niet helemaal weg, maar deze pijn kan ik uithouden.
09-11-2017

Spierpijn

Ik gebruik tramadol nu zo'n half jaar ´s morgens ( 2x50 mg). Het klinkt misschien raar maar ik krijg er heel veel energie van. Zijn er mensen die dit ook hebben?
22-10-2017

Artrose - gewrichtsaandoening

19-10-2017

Rugklachten

ernstige rugklachten als gevolg van te hevig sporten en geen pijnstiller hielp afdoende, wel tramadol. Beetje duf als bijwerking. Zeer tevreden.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (515) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum