Ervaringen met Tramadol

tramadol

zweten versuft alcoholintolerantie Lichte hoofdpijn

Gewrichtspijn (24 meningen)
Fibromyalgie (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

21-11-2021 | Man | 21
Gekneusde ribben
Ik ben 21 en gebruik ik binge dit spul 1× per week voor de laatste 2 jaar, en dan niet 1 a 2 meer, nee een hele strip, ik had al meerdere keren dood moeten zijn, en dit allemaal omdat ik het gewenste effect niet meer kreeg. LUISTER NAAR JE DOCTOR!!! gebruik dit niet langer dan 10 dagen. In 2019 naar de huisarts gegaan vanwegen gekneusde ribben door een borst compress[lees meer...]ie band, heftige kneuzing dus huisarts schreef Tramadol voor 1× PD 3 stuks 50MG, de eerste keer inname was spontane liefde op eerste gezicht. Na voorschrijven gezegt dat ik gewoon hoefte te bellen voor een herhaal recept, niemand had vertelt dat dit medicijn een dikke opiod was, dus ik bleef bellen. De eerste maanden was alsof ik me in een wolk bevond totdat na een paar maanden mijn tolerantie omhoog ging en ik meer nodig had voor het effect, mijn idee hierop was om inplaats van 3 naar 2 per dag te gaan zodat ik waneer het binnen kreeg er een hoop kon nemen. Het is 2 jaar later nu, huisarts schrijft gewoon 40 per week voor inplaats van 20, ik neem alles in, heel traject met verslavings zorg er rond om heen. Ik kan niks meer herinderen, ik kan je niet meer vertellen wat ik 5 minuten geleden heb gedaan, ik voel letterlijk de hersenschade, ik ben zo heftig verslaaft dat ik de appoteek dwangmatig elke maandag bel om te checken of het er al is. Rusteloos, slaap apneu, hoog bloeddruk, slecht ademen, hersenschade, extreme verslaving, niet meer kunnen eten, aankomen, suicidalitijd, depressie zijn een van de vele bijwerkingen. Luister naar de doctor, probeer eerst NSAIDS voor pijn en slik het niet langer dan 10 dagen. Ik ga binnenkort beginnen met de afbouw met verslavings zorg, hopelijk heb ik de lezer goed gewaarschuwd.

21-11-2021 | Man | 33
Lage rugpijn
Sinds donderdag 18-nov begonnen met het slikken van 3x50mg capsules per dag 9.00 uur 15.00 uur en 21.00 uur. Ik moet zeggen dat de pijn niet weggaat en alleen maar last van de bijwerkingen heb. Misschien gebruik ik het te kort dat zou ik niet weten maar ik wil er zo snel mogelijk weer mee stoppen. Weet iemand misschien of dat in 1 keer kan na 4 dagen?? Dan hoor ik dat graa[lees meer...]g. Ik denk dat lage rugpijn vanzelf overgaat als je maar genoeg beweeg.

30-08-2021 | Man | 30
Hernia
Werkt goed tegen de rugpijn van een hernia. Alleen de bijwerkingen zijn zeer vervelend

31-07-2021 | Man | 55
tramadol (100mg/ml)
Gewrichtspijn
Ik heb de eerste 2 jaar van het gebruik er profijt van gehad, maar toen beperkte de pijnklachten zich tot rug en nek, nu echter, de laatste 5 maanden zijn mijn klachten in een rap tempo uitgebreid naar nagenoeg alle gewrichten (artrose en andere complicatie), de eerste dosis vroeg in de ochtend werkt ongeveer 6 van de 10 keer binnen 2 uur, maar de dosis in de middag doet b[lees meer...]ij mij persoonlijk bijvoorbeeld helemaal niets. dat maakt het onvoorspelbaar, en toch ben ik blij dat ik het voorhanden heb, met name bij het opstaan, mijn pijn is zo hevig dat ik gedwongen wordt tot passiviteit, en als het medicijn ook maar iets werkt, dan kom ik in ieder geval wat in beweging.

23-06-2021 | Man | 31
Rugpijn
In het begin werkt het wel even. Hierna heb je steeds meer nodig en wordt je een zombie. Uiteindelijk 3x daags 2x 50mg capsules. Ook dit werkte niet meer bij rugpijn door hernia. in één keer gestopt. Dit werd een hel! Afkickverschijnselen niet normaal. Voelde me een verslaafde... Braken, diarree, futloos, depri, misselijk, zweten als een otter!!! Zoals mijn arts zei: Tra[lees meer...]madol = tramelant...

22-05-2021 | Man | 70
tramadol (50mg)
Mag geen medicatie met corticosteroïden gebruiken. Heb problemen met medicatie ontstekingsremmers Nsaid's. Dus o.a. diclofenac is geen optie. Paracetamol mag wel maar 4x2 tabletten per dag helpt niet. Vanwege onderliggende ziekten COPD, hartinfarct gehad, artrose, slaapapneu en oogziekte seerose is voor hevige rugpijn als pijnbestrijding Tramadol voorgeschreven. Helaas to[lees meer...]t heden na twee dagen gebruik geen resultaat. Bedoeling is dat door vermindering van pijn ik meer kan bewegen wat verbetering van de beweging in rug mogelijk moet maken.Dit zou dan moeten resulteren in meerbewegings mogelijkheid wat de pijn vermindering ten goede komt. Dan kan ik ook weer stoppen met het gebruik van Tramadol. Maar helaas nog geen resultaat met Tramadol om dit doel te bereiken.

09-03-2021 | Man | 25
Gewrichtspijn
Ik gebruik deze pijnstiller al enkele jaren wanneer ik het nodig heb. 's nachts word ik soms wakker gehouden door zenuw en gewrichtspijn in mijn onderrug. Ik gebruik dit middel enkel wanneer ik mij niet over de pijn kan heen zetten. Ergo, ik probeer het zo min mogelijk te gebruiken. Middel werkt voor mij vrij snel, ik weet niet precies hoe lang de werking is omdat ik in[lees meer...] slaap val wanneer het werkt. Maar voor mij zit het probleem in de volgende dag, ik heb de dag na het gebruik van Tramadol barstende koppijn en ben erg sloom. Het gevoel is brak te noemen.

12-02-2021 | Man | 54
Artrose
Vreselijk misselijk, zeer moe en suf. Niet te doen gewoon. Wat een vreselijk middel!!!!!!!

17-10-2020 | Man | 67
tramadol (37,5)

14-10-2020 | Man | 68
Polyneuropathie
Veelvuldige pijnen door polyneuropathie en fibromyalgie zijn met tramadol onder controle te houden. Nu al sinds 16 jaren.

17-08-2020 | Man | 29
tramadol (100mg)
Alvleesklierontsteking
Hallo ik zit met iets geks ik hen tramadol 100 mg lang werkend 6x 100 mg is het voorschrift maar al neem ik 700 mg in een x het werkt niet en zelfs dagen met 1200 mg geen effect op de pijn of mezelf ik doe dit niet meer ik wilde een x kijken of ik met meer slikken hopelijk wel van de pijn af was ik houd me normaal altijd aan het recept zijn er meer mensen die niks van [lees meer...]de tramadol merken ? Ik ben erg benieuwd wat het kan zijn volgende maand een afspraak met de arts en dan waarschijnlijk oxycodon dat heb ik 2 jaar terug ook gehad en netjes mee gestopt !! Geen zorgen dus ik hoor het wel wat het mischien kan zijn ik vind het maar gek

17-06-2020 | Man | 54
Artrose
hallo ik heb artrose in mij nek en hernia en vernauwing in mij rugwervels ik heb s morgen 2 s middags 1 en s avond voor de nacht 1 tramadol slik er 4 per dag ik heb geen bijwerkingen meer en de scherpen randtjes gaan er af heb wel wat zeurende pijn maar het is te doen.

13-06-2020 | Man | 60
Artrose
Ik heb eerst naproxen gebruik, kreeg op een gegeven moment hoge bloeddruk. Toen gestopt en kreeg Tramadol. 3 x 2 st. Heb nog weinig effect geconstateerd. Ik mag nu naar 4 x 2 st.

06-05-2020 | Man | 50
Gewrichtspijn
Vannacht mijn eerste capsule ingenomen vanwege de hevige pijn. Ik slik ook nog antidepressive (Citalopram). Vanochtend goed opgestaan en voelde me opperbest. Na wat kilometers gereden te hebben richting mijn werk, de afslag genomen vanwege misselijkheid, duizeligheid en transpiratie. Zakte na het eten van een boterham af. Daarna op en afgaand misselijk en draaierig.

30-04-2020 | Man | 72
tramadol (100mg/ml)
Gewrichtspijn
Gebruik Tramadol 100 mg voor heftige gewrichtspijn, mn. bij het opstaan 's- morgens. 2x p.d. 1 pil. Helaas de bijwerkingen zijn voor mij verschrikkelijk, DRAMATISCH! Ik drink gemiddeld 2 en halve liter vocht per.dag. Ik wandel elke dag met de hond, 3 kleine wandelingen en 1 grote wandeling van zeker 1 uur elke dag. 1 x in de 10 dagen ontlasting, keiharde ping[lees meer...]pongballen, het gaat er niet op een normale manier er uit. De anus opening is dan te nauw enz. De rest kan u wel raden, een DRAMA voor mij.

11-04-2020 | Man | 48
tramadol (150mg)
Ziekte van Parkinson
Ik gebruik door de felle spierpijn bijna dagelijks 2 tabletten Tramadol 150mg in 1 keer iin (dus in 1 keer 300mg) Kort daarna is de pijn weg voor zeker 24u en kan ik alles aan en heb ik daarenboven bakken energie. Ik word er niet suf of lui van, integendeel. Ik kan dan zelfs zeer vroeg mijn bed uit en kan ik meteen met van alles beginnen. Ik zou er op zich wel vanaf wille[lees meer...]n, maar ik vrees dat er geen alternatief is. Eventueel medicinale cannabis CBD met THC eventueel. Van Tramadol heb ik geen enkele bijwerking.