tramadol

Pijn (algemeen) (84 meningen)
Hernia (81 meningen)
Artrose (63 meningen)
Reuma (23 meningen)
Gewrichtspijn (17 meningen)
Fibromyalgie (17 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (12 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Artrose van de wervelkolom (6 meningen)
Complicatie na operatie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

27-09-2018 | Man | 34
Hernia

19-09-2018 | Man | 65
Gewrichtspijn
Heb Tramadol van Centrafarm, Teeva, Actavis en Sandoz gebruikt en ontdekt dat alleen Sandoz enigszins hielp bij mijn gewrichtspijn.

15-09-2018 | Man | 52
tramadol (15mg)
Artrose
Ik heb Artrose in alle gewrichten, meerdere hernia's, kanaalstenose en uitgebreide discophatie met extreme denegratie. Ik ben 52 jaar, en nog nooit pijnstilling genoemen, incidenteel alleen Paracetamol. Had angst voor zwaardere middelen, maar geen keuze meer, en toch besloten wat te proberen. Ik heb druppels gevraagd, dat kan ik veel lager doseren, het werkt, ik heb wel[lees meer...] pijn, maar het is draaglijk, bij een hele lage dosis. Ik zweet wel enorm, maar dat stopt na een dik uur (bij mij althans) Verder nog geen last van bijwerkingen. Ik gebruik 2 keer 15mg op een dag. (6 druppels van 2,5mg per keer)

11-09-2018 | Man | 55
tramadol (200mg)
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb heel erge oijn door mijn hele lichaam, zonder duidelijke oorzaak. Toen de pijn niet meer voldoende onderdrukt werd door paracetamol en ibuprofen heb ik tramadol gekregen. Dit heeft een paar jaar goed gewerkt, maar ook dit middel kon de pijn niet meer voldoende onderdrukken. Uiteindelijk ben ik overgestapt op oxycodon. Tramadol werkt eigenlijk prima en als bijwer[lees meer...]king kan ik me alleen de duizeligheid herinneren. De duizeligheid was niet hinderlijk.

09-09-2018 | Man | 62
tramadol (50mg)
Zenuw beknelt in mijn rug >> Rugpijn links onder en in onderbeen links van scheenbeen. De Tramadol doet vrijwel niks. Andere pijnen waarvoor ik dit niet slik zijn wel minder geworden. Maar ja. 3x per dag Tramadol, 3x per dag Ibuprofen met paracetamol , voor het slapen Oxazepam met paracetamol. Effect = 0, merk geen verschil met wel of niet innemen Bijwerkingen van d[lees meer...]eze dagelijkse cocktail = beetje wiebelig en wazig soms, en minder eetlust Doordrukstrips Tramadol aten zich niet makkelijk door drukken, capsule komt vaak geplet of bijna open uit de srtip

07-09-2018 | Man | 41
Artrose
Ik heb op een erg jonge leeftijd Artrose gekregen tussen de L4 en L5. De eerste pijntjes kreeg ik toen ik een jaar of 33 was. Slapen werd al snel een probleem en zo kan ik ook niet lang in één houding zitten of staan. Ik gebruikte de eerste 5 jaar voornamelijk diclofenac. Nu ben ik 41 en gebruik sinds 2 jaar Tramadol. Deze pijnstiller helpt mij heel erg goed. Zonder zou ik[lees meer...] geen oog dicht meer doen en niet meer kunnen werken. Ik neem 's morgens 2 capsules van 50 mg in en 's avonds voor het slapen. Ik kan het iedereen aanraden die ook aan Artrose lijdt in de onderrug.

07-09-2018 | Man | 57
tramadol (100mg/ml)
Artrose van de wervelkolom
Ik heb zittend balie-werk in een hectische omgeving waar je constant van je werk wordt gehouden en moet switchen tussen telefoon, email, aanloop aan een balie. In een van mijn nekwervels is atrose ontdekt waardoor ik nek, schouder, hoofd en kaakpijn heb die verergert door het werk. Ik neem iedere werkdag om 9 uur 1 tramadol 100mg hcl retard en ieder 90 minuten 1 paracetamo[lees meer...]l 500 mg. Dit is net genoeg om de werkdag door te komen.

11-07-2018 | Man | 76
tramadol (100mg)
Artrose
Tramadol alleen deed niet veel maar met paracetamol samen veel effectiever. Volgens de omstanders ben ik wat zweverig maar ik merk er zelf niet veel van.

04-07-2018 | Man | 63
Heupslijtage
Slijtage van beide heupen en dus veel pijn. Tramadol gekregen van de huisarts, samen met paracetamol innemen. Helpt wel maar zeer veel bijwerkingen, duizelig, misseijk, wazig zien, last van darmen (verstopping), plasproblemen, maar het ergste van alles dat ik niet meer slaap sinds ik tramadol ben gaan gebruiken. Ik ben er nu weer mee gestopt, wat een rotmedicijn! Kan nu ei[lees meer...]ndelijk weer slapen!

16-06-2018 | Man | 70
tramadol (50mg)
Ischias, pijn van linker bil tot aan de tenen. Lopen niet mogelijk. Na ongeveer 5 dagen was het begin lopen ( schuifelen ) weer mogelijk . Last van opstipatie en slechter zien na het stoppen ( afbouwen ) werd alles weer als voorheen.

07-06-2018 | Man | 38
Rugklachten
Voor mijn zijn dit super capsules. Werken goed tegen mijn rug en buikklachten. Voordat ik deze capsules gebruikte had ik veel pijn en was daardoor ook een hoop energie kwijt. Nu kan ik weer normaal functioneren en geven ze me een lekkere boost. Heb weer overal zin in. Slapen wordt wel wat lastiger en gebruik daarnaast wel zolpidem als slaapmiddel. Tramadol is echt een uitk[lees meer...]omst voor mij alleen het afkicken van dit medicijn is echt een hel. Jammer genoeg kan ik hierover mee praten. Tot nu toe gebruik ik ze weer en zie ik er ook erg tegen op als ik dit medicijn ooit zal moeten missen.

13-05-2018 | Man | 58
Polyneuropathie
Zeer tevreden ik heb diabetes en veel last van Neuropatische pijnen vooral in de voeten eerst paracetamol gebruikt geen effect. Ben toen overgestapt op advies van de huisarts op Tramadol 50 mg 3 keer daags de pijnen zijn een stuk minder of zelfs helemaal weg. En verder totaal geen last van bijwerkingen.

09-05-2018 | Man | 48
Hernia

02-03-2018 | Man | 18
tramadol (50mg/ml)

18-02-2018 | Man | 28
Rugpijn
na diagnose dubbele breuk ruggenwervels (L1/S1) eindelijk pijn bestrijdings traject. Duurde lang maar uiteindelijk uitgekomen bij Tramadol. Als stand alone medicatie mbt pijnbestrijding was dit onvoldoende. Omdat ik nog wil en kan werken en ivm met soort werk absoluut niet hoger kan/mag in de opiaten toch verder gekeken voor “boosters”. Na verscheidenen combinaties [lees meer...]uiteindelijk uitgekomen op: 4x Tramadol (50mg), 4x diclofenac (50mg) en 8x paracetemol (500mg). Wel nog aparte medicatie voor het slapen op slechte dagen, maar over het algemeen kan ik een redelijk normaal leven lijden met deze combinatie. Wel belangrijk om ook maagbeschermers te gebruiken. En zeker in het begin heel erg oppassen met het autorijden en bedienen van machines. Ik kan wel alles normaal doen, maar merk wel een suf/verdoofd gevoel. Soms een ietwat vertraagde gedachtengang. (Ik slaap door pijn vrij weinig, max 4 uur per nacht, dit zal uiteraard ook invloed hebben)

15-02-2018 | Man | 48
Pijn (algemeen)
Klachten van nek, schouder en arm. In de eerste paar dagen klachten, daarna goed middel tegen extreme pijnen. Aangezien ik alcoholist ben leek het alsof ik een trip maakte. Erg grappig, de indianen kwamen uit mijn stopcontact en aangezien ik alleen ben, werd het nog gezellig ook! ;-)

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum