Zaldiar

paracetamol / tramadol

Artrose (35 meningen)
Pijn (algemeen) (34 meningen)
Hernia (16 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Fibromyalgie (13 meningen)
Rugklachten (9 meningen)
Reuma (6 meningen)
Artrose van de wervelkolom (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Syndroom van Ehlers-Danlos (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Hoofdpijn (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Ziekte van Bechterew (0 meningen)

Tramadol (812 meningen)
Oxycodon (296 meningen)
OxyContin (239 meningen)
Fentanyl (113 meningen)
OxyNorm (95 meningen)

02-03-2015

Artrose

helpt bij heftige ontstekings pijnen
10-02-2015

Spierpijn

Heb Zaldiar meegekregen voor zeer pijnlijke tussenribspieren vanwege hardnekkige hoest buien. Brengt tijdelijke verlichting maar wordt heel erg suf en krijg onprettige druk op mijn hoofd.. En dan gebruik ik nog niet eens de voorgeschreven dosis van 2 daags 2 tabletten. Heb er 1 ingenomen vandaag. Heel de dag als een vaatdoek op bed gelegen. Ga er dus direct mee stoppen.
15-01-2015

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

Hele erge last van lage rug pijn door een aangeboren vergroeiingen.
15-12-2014

Syndroom van Ehlers-Danlos

Helaas werkt niet! Krijg nog meer pijn!
04-11-2014

Lage rugpijn

Ik gebruik Zaldiar nu sinds begin 2013 en ik moet zeggen dat ik het echt een wondermiddeltje vindt. Het eerste medicijn waarvan ik geen bijwerkingen ervaar en dat na een klein halfuurtje begint te werken. Ik heb last van lage rugpijn en kan zonder Zaldiar niet normaal lopen dus niet goed functioneren maar eenmaal Zaldiar geslikt verdwijnen de rugklachten en kan ik gewoon a[lees meer...]lles weer meedraaien. Dus voor mij is de keuze van de huisarts voor Zaldiar een goede geweest.
30-10-2014

Artrose - gewrichtsaandoening

Na één pil zaldiar voel ik mij misselijk & zweet ik geweldig . Ik ga er dan mee stoppen omdat ik mij te ellendig voel !!
04-09-2014

Artrose van de wervelkolom

Ik slik sinds 2007 zaldiar en het werkt prima voor mijn rug, het duurt wel een uur voor dat het werkt maar darnaar kan ik alles doen. enkele vervelende bijwerkingen zijn dat ik veel zweet (overal) en word een beetje suf en maak stomme fouten op mijn werk maar die pillen zijn goed, erg goed......
26-08-2014

Reuma

als ge poly reuma hebt endaarbij nog knobbelreuma in mn vingers en ge neemt ne zaldiar , is da altijd ne gok wanneer gaat het werken , gaat het wel werken en als ge chance hebt heb je na 20 min geen pijn meer . maar ik ben logisieke hulp bij mensen met kanker demente mensen endie aan het rand van de maatschapij leven . ik heb constant mijn handen nodig en ik voel dat ik b[lees meer...]ijna geen kracht meer heb en da is gevaarlijk ! maar nu neem ik tramadol 100 mg en het gaat ietsje beter. ik neem savonds nog 2 rivotrils da zijn spierontspanners 0.5 mg en ge slaapt als een roos !! ik neem 1 doosje van 150 pillen en dan stop ik 2 weken . dan is het uit uw systeem en raak je ni verslaafd !!! als iemad wil reageren mijn e-mail adres is vermeld .
12-08-2014

Hernia

Tot zover het enige geneesmiddel dat effect had. Nog geen enkele bijwerking ervaren tot zo nu toe... de pijn in bovenarm en schouder zijn duidelijk beter.
31-07-2014

Fibromyalgie

ik heb net 1 tablet genomen, benieuwd of tegen vanavond (na meerdere iname) het beter gaat? ik neem al jaren dafalgan/codeïne/valtran en een eigen preparaat van huisarts, helpt gedeeltelijk, maar net een bijkomstigheid gekregen nl. uitstralingspijn naar bovenbil met doof gevoel erbij net boven de lies...dus hopelijk helpt deze medicatie net iets beter, dan kan ik overschak[lees meer...]elen van al de andere naar Zaldiar, dus afwachten geblazen...Want anders weet ik het echt niet meer, of ja morfinepomp (maar zie ik echt tegenop)
28-07-2014

Artrose - gewrichtsaandoening

Ik,weet sedert 2 jaar dat ik,coxartrose heb en heb onmiddellijk het geneesmiddel zaldiar gekregen waarover ik zeer tevreden ben. Zonder zou ik zelfs mijn beroep niet kunnen uitoefenen! Na inname begint het na half uur al te werken dus ben zeer blij :) nu is de ene dag ook de andere niet en heb ik soms toch veel last maar dit is dan door omwisseling van het weer en dan kan[lees meer...] de medicatie niet echt helpen. Ik heb bij deze medicatie na 2 jaar nog geen neveneffecten ondervonden ;)
28-07-2014

Artrose

Ik gebruik deze medicatie nu al ongeveer 2 jaar en ben er echt mee geholpen. Zonder deze medicatie zou ik mijn werk niet kunnen doen door teveel pijn, maar deze medicatie neemt de druk in mijn heup en been weg. Pluspunt totaal geen neveneffecten ondervonden! Ik ben heel tevreden ;)
14-07-2014

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

Weinig tot geen last van bijwerkingen, slik het middel nog steeds
08-07-2014

Lage rugpijn

Ik heb sinds maart rugklachten met daarbij uitstraling in de bil, het been, kuit en voet (tintelingen). Ik kreeg Zaldiar voorgeschreven, 3x per dag 1 tablet. De pijn werd dragelijker. Wel bijwerkingen als sufheid, misselijk en soms een gehaast/ nerveus gevoel. Daarna verminderd en zelfs gestopt, het leek beter te gaan. Toen door mijn rug gegaan en sindsdien zit ik weer aan[lees meer...] de Zaldiar in combinatie met extra paracetamol. Afgelopen week bij de arts geweest en ik moet morgen voor een mri, dan weet ik (hopelijk) eindelijk wat ik nu precies mankeer. Arts heeft inmiddels de dosering verhoogd naar 3x per dag 2 tabletten. Soms red ik het met 1, maar met name de ochtend neem ik er 2 in. Sinds ik ben begonnen met de hogere dosering heb ik meer last van sufheid, misselijkheid, zweten en jeuk op mijn hoofd. Heel vervelende bijwerkingen, maar als dit mijn pijn verminderd/ dragelijker maakt, dan neem ik het maar voor lief.
30-06-2014

Artrose

De combinatie van ibuprofen met paracetamol werkt vele malen beter en geeft geen bijwerkingen.
22-06-2014

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

Vanwege mogelijke bijwerkingen, was ik huiverig om te starten. Ben blij dat ik wel begonnen ben. Pijn is onderdrukt, niet weg, maar het helpt. Bijwerkingen vallen mee na een paar dagen wen je daaraan. Ik hoop dat het zo blijft. Veel succes voor u als lezer die ook pijn heeft. Ik wens u veel gezondheid toe.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (539) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum