paracetamol / tramadol

Artrose (35 meningen)
Pijn (algemeen) (34 meningen)
Hernia (16 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Fibromyalgie (13 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Reumatoïde artritis (6 meningen)
Artrose van de wervelkolom (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Syndroom van Ehlers-Danlos (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Hoofdpijn (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Ziekte van Bechterew (0 meningen)

Tramadol (849 meningen)
Oxycodon (348 meningen)
OxyContin (243 meningen)
Fentanyl (124 meningen)
OxyNorm (95 meningen)

29-05-2017 | Vrouw | 58
Hoofdpijn
Dit middel is me voorgeschreven voor hoofdpijn, omdat Saridon niet voldoende meer werkte. Werkt prima tegen hoofdpijn en ook goed bij rugpijn. Inmiddels gebruik ik het ook bij niet lekker voelen door astma. Het verkwikt, ontspant, geeft lucht en doorgaans kan ik er goed mee slapen. Het is misschien oneigenlijk gebruik, maar ik ben er blij mee. Ik zal het nog eens overlegge[lees meer...]n met de longarts.

29-04-2017 | Man | 50
Rugklachten
Zaldiar bleek prima te werken tegen de rugpijn, totdat dat plots niet meer het geval was einde juli 2016. Toen overgeschakeld naar 2x 100 mg Tramadol Retard, aangevuld met Dafalgan 1000 mg, 2 à 4 tabletten per dag, in feite dus nog steeds dezelfde werkzame bestanddelen, maar in hogere dosis.

15-04-2017 | Man | 63
Gewrichtspijn
Tegen de pijn hielp het nauwelijks en ik had veel last van de bijwerkingen: droge mond, koude neus, duizelig, gevoel van dronkenschap.

11-04-2017 | Man | 48
Lage rugpijn
na ongeveer een half uur voel je de pijn afnemen.

03-03-2017 | Vrouw | 64
Gewrichtsontsteking
Vanwege heftige artrose-klachten/ontsteking in knie bij R.A. een spuit in de knie gekregen en zaldiar en stootuur prednison, Het helpt niet goed, werkt maar kort en 2 t/dag is veel te weinig. Ik wordt er misselijk van en ik kan er niet van slapen, ook is het reactie vermogen wat vertraagd.Ik ga maar weer aan de diclofenac retard 75 mg, 2 x dd, deze helpen beter en langer[lees meer...] en ik kan er normaal bij slapen.

23-01-2017 | Man | 34
Polyneuropathie

06-08-2016 | Vrouw | 42

05-04-2016 | Vrouw | 71
Lage rugpijn
Na verschillende malen behandeld te zijn op de pijnpoli, waar geen verbetering in zat, vertelde een verpleegster: er zijn weinig mensen, mevrouw, die zonder medicijnen door het leven gaan op uw leeftijd. Van lieverlee wil je toch zonder pijn verder en nu gebruik ik al 5 jaar Zaldiar. Wel het merk, want een ander merk met dezelfde stof gaf (ik heb het echt geprobeerd) depre[lees meer...]ssie verschijnselen.

27-03-2016 | Vrouw | 48
Artrose
Na meerdere zenuwblokkades nu zaldiar erbij. De eerste dagen zijn erg naar, misselijk, draaiduizelingen, wazig en traag gevoel. Helpt goed tegen de pijn. Nu sinds een week of twee uitslag op mn enkels die steeds erger wordt en zich lijkt uit te breiden. De jeuk is met name 's nachts ondraaglijk. Hydrocortisonzalf geeft geen verlichting. Vraag me af of het door de zaldiar [lees meer...]komt. Slik 's morgens en 's avonds 1 tablet.

03-03-2016 | Vrouw | 50
Fibromyalgie

13-02-2016 | Vrouw | 48
Artrose van de wervelkolom
Vanwege Ziekte van Crohn moet ik heel erg opletten welke medicatie mag genomen worden. Ontstekingsremmers voor m'n artrose en hernia zijn verboden, omdat deze de ontsteking van de darm verergeren. Dus pijnstillers, veel helpt, maar van veel bijwerkingen. Zaldiar hielp perfect en mocht ik nemen. Tot ik begon te merken dat ik weer kilo's begon te verliezen en niks eetlust me[lees meer...]er had. Na 3 dagen gestopt te zijn met Zaldiar eetlust weer volledig terug. Nu wel terug erge pijn, maar moet kilo's weer bijkrijgen.

12-02-2016 | Man | 71
Chronisch pijnsyndroom
Het helpt wel goed. Maar zijn keiharde tabletten.

23-01-2016 | Vrouw | 50
Artrose
Rotatorcuffherstel aan beide schouders, laatste was links, blijf pijn hebben aan kop van de schouder, ook al oxynorm gekregen, helpt ook niet.

15-01-2016 | Man | 65
Lage rugpijn
Ik had last van verkrampte rugspieren in de vroege ochtend. De gebruikelijke pijnstillers kwamen voor mij niet in aanmerking, omdat ik nierklachten heb. Eerst kreeg ik van de huisarts Tramadol, omdat deze via de lever wordt afgebroken ipv via de nieren. Mijn reumatoloog schreef echter Zaldiar voor, omdat dit veel sneller werkt. Ik neem het rond 04:00 uur en kan dan na een[lees meer...] kwartier weer verder slapen. Anders wordt het draaien en vermoeid vroeg opstaan. Ik heb ook pure Tramadol gebruikt, maar daarvan doe ik geen oog dicht. Als reactie op de Zaldiar krijg ik kleine puistjes met een grote, platte puskop op mijn rechter been, zowel in het midden van mijn boven- als onderbeen. Het oogt niet fraai, maar ik heb er verder geen last van.

03-01-2016 | Man | 56
Hernia
5 operaties gehad zonder resultaat maar zaldiar helpt me met opstaan en lang lopen.

11-11-2015 | Vrouw | 70
Artrose
ik heb altijd een pijnplek onder in mijn rug, tegen de welvelkolom. plus bij koud en vochtig weer pijn in schouders en handen. De laatste tijd ook kramp tussen de schouderbladen. Zaldiar helpt wel tegen pijn onder in de rug, maar niet tegen mijn schouder en handen pijn. Van de reumatoloog kreeg ik arcoxia.. dat helpt wel tegen schouder en handen pijn, maar de huisarts vind[lees meer...] dat ik die niet moet slikken, vanwege nierfunctie...Heeft iemand ervaring hiermee?