Zaldiar

paracetamol / tramadol

Artrose (35 meningen)
Pijn (algemeen) (34 meningen)
Hernia (16 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Fibromyalgie (13 meningen)
Rugklachten (9 meningen)
Reuma (6 meningen)
Artrose van de wervelkolom (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Syndroom van Ehlers-Danlos (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Hoofdpijn (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Ziekte van Bechterew (0 meningen)

Tramadol (812 meningen)
Oxycodon (296 meningen)
OxyContin (239 meningen)
Fentanyl (113 meningen)
OxyNorm (95 meningen)

31-08-2015

Syndroom van Ehlers-Danlos

Al 9 jaar lang heel veel pijn aan alle gewrichten, niet lang in dezelfde pose kunnen staan of liggen, elke 20 minuten wakker worden, gewrichten uit de kom ... nog nooit bijwerkingen gehad van Zaldiar, zelfs niet als ik er 5 per dag nam ... ook niet in combinatie met Dafalgan. Enkel oppassen met alcohol volgens mijn huisdokter - een gevaarlijke cocktail - zeer snel dronke[lees meer...]n.
04-08-2015

Lage rugpijn

Ik gebruik 1 capsule per dag (inname: voor het naar bed gaan). De minimale dagelijkse inname is voldoende, om de ergste pijn te bestrijden en een normaal leven te leiden.
27-07-2015

Artrose

Ik heb zaldiar gekregen via de reumatoloog. Bij de apotheek kreeg ik het huismerk mee, nu zeg ik daar in principe niks van ivm de hoge zorg kosten. Maar nu ik eenmaal gewend ben aan zaldiar merk ik dat de werking behoorlijk afneemt. Nu vraag ik me af of dit te maken heeft met de andere toevoegingen, de pcm en de tramadol is hetzelfde maar de toegevoegde stoffen wijken af, [lees meer...]een aantal dingen zijn hetzelfde maar er zitten ook andere stoffen in. Kan het zijn dat de werking daardoor anders is? Ik ben de eerste 2 weken off line geweest, daarna begon ik te merken dat de sufheid minder werd. De pijn was eerst vrij goed weg, maar nu dus raakt het al uitgewerkt na 3/4 uur. De 6 uur die er tussen moet zitten haal ik helemaal niet meer. Ik neem heel vaak een extra pcm, maar zorg er voor dat ik het maximum niet overschrijdt. In het begin nam ik er 2 voor de nacht, maar ik lag wakker van de tramadol, nu neem ik er 1 met een pcm en neem er halverwege nacht nog 1 in, ik word toch wakker van de pijn, maar zo slaap ik wel. Als andere bijwerking heb ik alleen last van verstopping, hier neem ik macrogol voor, dit gaat goed zo.
20-07-2015

Artrose

Ik slik nu al ruim 16 maanden 3x2 tabletten zaldiar per dag. En sinds een aantal maanden gebruik ik er Butrans 10 mg pleisters naast. Op dagen dat ik wat actiever ben neem ik aanvullend paracetamol (tot een max. totaal van 4000 mg incl. de zaldiar uiteraard). Ik heb gelukkig geen nare bijwerkingen gehad door het slikken van zaldiar, wel tgv het niet innemen.. Ik voel me [lees meer...]beroerd als ik een dosis vergeten ben. Ik heb ooit een dag overgeslagen, maar dat doe ik nooit meer, de meest beroerde nacht in jaren. En dat niet alleen omdat de pijn ondraaglijk werd, maar ik begon te hallucineren en voelde me echt naar. Maar die verschijnselen waren weg even nadat ik weer een dosis had genomen. Eigen schuld dus. Ik ben ervan overtuigd dat ik het zonder de Zaldiar niet zou trekken. In de periode dat ik zowel zaldiar als butrans pleisters gebruik, heb ik weleens teveel alcohol gedronken. Dat is iets wat ik iedereen wil afraden, want die combi is niet best. Voor de rest is het een goede pijnstiller.
16-06-2015

Lage rugpijn

Na totale heupprotese rechts kreeg ik hevige lage rugpijn (was enkele jaren geleden al geopereerd voor fixatie van rugwervels). Neem nu sinds +- 1 week Zaldiar (2 Tabletten per dag) en de pijn is praktisch verdwenen. Bijwerkingen zijn slapeloosheid, en ook een gevoel van opgewektheid en meer energie.
06-06-2015

Buikpijn

Dit middel voorgeschreven gekregen voor pijn in de buik richting het heupgewricht. De multidisciplinaire onderzoeken lopen nog maar het middel is zeer effectief voor de pijn. Normaal een iets te zwaar middel voor mijn klachten maar ik ben allergisch voor ibuprofen, diclofenac en aanverwante pijnstillers, De eerste keer dat ik dit innam, kreeg ik een soort lichte euforie,[lees meer...] maar dat was eenmalig. Daarna hoegenaamd geen bijwerkingen en geen pijn meer. Het werkt licht verstoppend dus letten op wat je eet, zoals vezelrijk voedsel en veel water drinken.
05-06-2015

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

Sinds enkele jaren zenuwpijn in rechterbeen door lumbo ischialgie. Ik werk in de zorg en Zaldiar is de enige manier om te kunnen blijven werken. De pijn is er nog,maar niet meer zo erg als zonder pijnstilling. Af en toe krijg ik er jeuk van,maar is te verwaarlozen.
02-06-2015

Spierpijn

Ter achtergrondinformatie: ik heb zaldiar voorgeschreven gekregen van een pijnspecialist voor chronische spier- en hoofdpijn ten gevolge van een aanrijding. Ik slik hiernaast al enkele jaren een antidepressiva (lexapro) en een antipsychotica. Ik ondervond veel bijwerkingen van dit medicijn, zoals buikpijn, diarree, een verhoogde spiertonus en hevige hoofdpijn. Dit laatst[lees meer...]e baarde me nog het meeste zorgen, het voelde alsof er een enorme druk op mijn schedel stond. Ik heb eerst afgewacht, maar het trok niet weg, het werd eerder erger naar mijn idee. Ik ging op zoek naar ervaringsverhalen en kwam meerdere malen tegen dat de combinatie SSRI's (lexapro) en tramadol sterk werd afgeraden. Bij nader onderzoek bleek het aanleiding te geven tot het ontstaan van het zogeheten serotoninesyndroom . Ik herkende veel van de beschreven verschijnselen en ben onmiddellijk gestopt. Het gaat sindsdien geleidelijk aan wat beter met me. Ik heb binnenkort een gesprek met de desbetreffende arts en ga hem hier zeker op aanspreken. Ik vind het bijzonder slordig, nalatig zelfs, dat mijn er niet (goed) is uitgezocht wat de combinatie van mijn medicatie tot gevolg kan hebben. Ik heb het van tevoren zelfs nog aangegeven en zodoende vertrouwde ik op het recept wat ik kreeg. Wees gewaarschuwd!
16-05-2015

Lage rugpijn

Neem 3 keer per dag 2 tabletten en tussendoor extra paracetamol. Pijn is niet geheel weg, maar is wel te verdragen. Ben nog erg misselijk ervan en overgeven, maar hoop dat dat weggaat na gewenning, even volhouden!
24-04-2015

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

Zoon van 12 heeft ze nu een paar dagen. Wordt agressief, verward ervan. Net contact gehad met arts en onmiddellijk ermee stoppen.
20-04-2015

Fibromyalgie

Ik gebruik dit medicijn al bijna 7 jaar. Wel met tussenpozen door zwangerschappen. Ik mag er 2 maal daags twee, maar meestal gebruik ik het alleen in de ochtend. Als ik een slechte dag heb dan gebruik ik aan het einde van de middag nog 1. Ik vind het een prima medicijn, heb ook een poos de tramal zelf gebruikt, maar dat gaf veel meer bijwerkingen. Deze mix is precies goed[lees meer...] voor mij, ook omdat het snel werkt. Als ik voor de nacht de zaldiar inneem, omdat ik veel pijn heb, lig ik veel wakker, dus dat probeer ik te voorkomen. 1 tablet gaat meestal nog wel, maar bij twee doe ik vrijwel geen oog dicht door de onrust. Dit medicijn reset mijn pijnherinnering in mijn hoofd, zodat het de pijn niet meer zo kan stapelen en de spieren meer ontspannen en dus kunnen herstellen. De pijn is niet weg maar wel veel beter te verdragen. De bijwerkingen van misselijk en duizelig zijn in het begin wel aanwezig, maar als je aan het middel gewend bent dan gaat dit meestal weg.
07-04-2015

Artrose van de wervelkolom

slik dit 's avonds met 10mg diazepam en ook dat helpt niet, ik slaap maar halve nachten. kruip rond door het bed van de pijn. dit kan zo niet verder, heb een dochtertje dat 19 april 2 jr word en voel me af en toe net een zombie, maar pijn blijft, maar bijt op mijn tanden. huisarts zei deze week heel lomp ja als je weeer zoveel pijn hebt ga je maar naar spoed. ik heb de tel[lees meer...]efoon opgesmeten en ga dadelijk naar een nieuwe huisarts, die me al meteen doorverwees naar een arts in het ziekenhuis. pffff hopelijk heeft ze een oplossing voor wat meer slaap en meer energie, want ik ga hier aan onderdoor
01-04-2015

13-03-2015

Spierreuma

heb jaren 2x pd naproxen 500 mg geslikt, maar kreeg hier problemen van door langdurig gebruik acuut moeten stoppen. van alles verder geprobeerd, gebruik het nu samen met celebrex 100 mg 2x pd.
12-03-2015

Galstenen

05-03-2015

Artrose

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (539) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum