Ervaringen met Diclofenac

diclofenac

Rugklachten (34 meningen)
Jicht (17 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (13 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

26-10-2016 | Vrouw | 27
Spierpijn
spiertje gescheurd en tegen de pijn diclofenac gekregen. Na het ontbijt 1 tablet van 50mg ingenomen. 3/4 uur later vreselijke pijn in buik en maag wat nu na uren nog steeds niet over is. Voor mij nooit meer diclofenac.

24-09-2016 | Vrouw | 19
diclofenac (75)
Ziekte van Bechterew
Slikte dit medicijn voor oxycodon. Hielp niks en werd er zo moedeloos van.

29-08-2016 | Vrouw | 56
diclofenac (25mg)
Fibromyalgie
Ik gebruik dit middel al jaren voor de pijn bij fibromyalgie en lichte artrose. Als ik stop met de Diclofenac word ik na korte tijd erg stijf en heb veel pijn. Ik ervaar geen bijwerkingen, momenteel gebruik ik 2x per dag 25 mg. Ik gebruik geen maagzuurremmer meer, omdat ik vermoed dat jarenlang gebruik hiervan bij mij osteopenie heeft veroorzaakt. (voorstadium van botontk[lees meer...]alking, Dexa scan gehad na polsbreuk begin dit jaar)

19-08-2016 | Vrouw | 52
diclofenac (12,5mg)
Lage rugpijn
Al jaren last van bekkeninstabiliteit sinds de bevallingen van onze kinderen. Nu ik in de overgang zit, worden de pijn en stijfheid steeds erger. Naast diverse pijnstillers en fysiotherapie weinig verbetering. Sinds begin deze maand begonnen met Diclofanac 12,5 mg.en na twee dagen merkte ik al verschil. De scherpte van de pijn ging eraf en ik begon iets soepeler te bewege[lees meer...]n. Daarna de dosering zelf verhoogd naar twee maal daags twee tabletten en ik kan momenteel weer redelijk goed functioneren. Totaal geen last van bijwerkingen. Ik ben hier dus heel blij mee. Met fysio ga ik gewoon door, en komende maanden ga ik proberen mijn overgewicht te verminderen. Dat zal zeker bijdragen aan het verlagen van mijn pijnklachten. Maar door de enorme pijn kon ik bijna niet sporten, dus kwam ik aan, ..de bekende negatieve spiraal. Maar nu gaat het goed en slaap ik ook weer beter door, zonder pijnklachten.

18-05-2023 | Man | 66
diclofenac (50mg)
Ik wist vrijwel zeker dat ik een hernia had, maar de vervangende huisarts vertelde mij dat hernia op mijn leeftijd, ik was toen 66, niet meer voorkwam. Ik heb haar toen een beetje bijgepraat m.b.v. de ervaringen van een buurman die zich uiteindelijk in Duitsland heeft laten opereren. Had hij dat niet gedaan dan was een rolstoel voor de rest van zijn leven het vooruitzicht [lees meer...]geweest. Mijn eigen huisarts was gelukkig beter op de hoogte en hij schreef mij lyrica voor, het enige middel dat zou helpen en gelijk had hij! Na de eerste pil kon ik meteen weer normaal lopen. De andere pijnstillers die ik op aanraden van die vervangende huisarts had geslikt, te weten paracetamol en diclofenac, hadden 0,0 effect.

28-01-2023 | Man | 23
Botbreuk
Heb m’n enkel gebroken en verging van de pijn, ziekenhuis gebeld en schreven me dit voor. Eerste twee dagen werkte het echt uitstekend had geen pijn meer of ja in ieder geval veel minder. Nu zit ik op de vijfde dag dat ik het gebruik en telkens twee uur na inname begin ik zo last van de maag te krijgen. Nu hang ik op de bank met een gebroken enkel die niet zeer doet behal[lees meer...]ve als die hangt/krukken loop en heb ik maagkrampen van hier tot Tokio. De maagkrampen doen meer pijn dan m’n enkel in rust. Heel vervelend want hierdoor moet ik ook vaak poepen wat echt als een marteling voelt omdat ik dan op krukken moet lopen.

13-12-2022 | Man | 31
Hersenschudding
Vanwege hersenschudding 3x per dag 50mg. Vanaf tweede pil hevige bankkrampen en hoofdpijn. In de nacht last van maagzuur (ondanks maagbeschermers) en rare dromen. Volgende dag erg warrig, duizelig en aanhoudende kramp op darm en maag. Ik moet het nemen om de ontsteking in de hersenen te remmen maar het is troep. Blij als ik ervan af ben.

11-09-2022 | Man | 65
Reumatoïde artritis

09-04-2022 | Man | 52
Rugklachten
Ik had een week geleden s nachts zo n pijn in.mijn onderrug gekregen. Dat was zo erg dat mijn hele onderlijf in brand leek te staan. Ik nam 50 mg diclofenac natrium. Dat had ik nog in huis. Dat werkte goed maar het nadeel van de natrium variant is dat het vrij lang duurt voordat het middel werkt. Zeker een uur. Maar het voordeel is dat het middel wel langdurig werkt. Ze[lees meer...]ker 6 uur. Echter had ik helaas maar weinig diclofenac natrium van 50 mg meer dus heb ik zonder recept diclofenac kalium 12,5 mg gekocht bij de drogist. Een hogere dosering mag bij de drogist niet worden verkocht. Dat kan alleen bij de apotheek. Dan krijg je 25 mg zonder recept..maar voor 50mg moet je altijd een doktersrecept hebben. Maar goed, ik ben eigenwijs en haalde gewoon een doosje van 20 pillen 12,5 gram bij de drogist en neem er 4 tegelijk in waardoor ik ook aan de dosis van 50 mg kom. Maar de kalium variant werkt sneller maar is ook wat sneller uitgewekt. Toch hielp het me goed door de dag heen. De klachten zijn inmiddels verdwenen. Wel nam ik omazeprol in als maagbeschermer. Dat leek me wel verstandig. Diclofenac moet je niet zomaar met andere pijn medicatie gebruiken en zeker niet in combi met andere NSIAD medicatie....en ook niet voor langdurige periode. Ook mag je nooit meer dan 150 mg diclofenac per dag. Het nadeel van kalium diclofenac is dat het sneller uitgewerkt is en je sneller aan een nieuwe dosis toe bent. Daarom is het jammer dat de natrium variant niet vrij verkrijgbaar is. In andere landen is diclofenac natrium 50 mg gewoon vrij te koop. Echter moet je als gebruiker wel verstandig met het middel omgaan.

31-12-2020 | Man | 25
diclofenac (75mg)
Gewrichtsontsteking
Diclofenac werkte eerst prima. Maar naarmate ik het middel langer gebruikte kwamen de ontstekingspijntjes langzaam terug. Dit was na 2-3 jaar gebruik van het middel. Nu gebruik in meloxicam. Werkt prima!

20-09-2020 | Man | 42
Lage rugpijn
Met zeer heftige rugklachten slik ik zo'n 8 weken voor pijnverlichting, het werkt na 1 uur, en blijft ongeveer 6 uur werken. Geen enkele bijwerking gelukkig. Erg tevreden over.

01-09-2020 | Man | 74
Artritis
Na knieprothesen aan beide knieën bleef een stevige restpijn, erger dan voor de operatie. En warme knieën (ontsteking) Na een jaar paracetamol over gegaan op diclofenac. Hielp naar tevredenheid, maar na een half jaar rode warme huiduitslag. Nader onderzoek vermoedt ontstekingen (arthritis) in de knieschijven en maken een nieuwe operatie nodig voor knieschijfprotheses.

29-06-2020 | Man | 43
Lage rugpijn
combinatie 50mg diclofinac + 1000 mg paracetamol 2x daags is voldoende om nog nauwelijks last van mijn rug te hebben.

30-01-2020 | Man | 56
Jicht
10-15 jaar geleden voor het eerst een jicht aanval gehad en diclofenac voorgeschreven gekregen. Deze echter zonder maagbeschermers. Na een aantal maanden na inname van diclofenac voelde mijn lichaam als geëlektrificeerd, sindsdien bij bepaald voedsel, meerendeels granen en dus ook na het drinken van een iertje rode uitslag. Afgelopen jaren mbv natuurgeneeskunde mijn urin[lees meer...]ezuurspiegel verlaagd en vrijwel nooit meer jicht gehad. Wel is erdus iets permanent beschadigd( dunne darm/maag) waaroor ik uitslag krijg.

09-01-2020 | Man | 52
diclofenac (100mg)
Nekklachten
Al 30 jaar nekklachten met zware hoofdpijnen, alles al geprobeerd maar niets hielp. Sinds 10 jaar gebruik ik dit medicijn wat als enige binnen 30 minuten echt de pijn weg neemt.

18-08-2019 | Man | 56
Slijmbeursontsteking
Ontstekingsremmer werkt goed maar uitslag op huid is veel pijnlijk.