Ervaringen met Quetiapine

quetiapine

verhoogde eetlust vermoeidheid

Onrust (37 meningen)
Psychische klachten (16 meningen)
Psychose (10 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

15-07-2022 | Vrouw | 17
quetiapine (50mg)
ik voelde me een ander persoon, erg afgevlakt en in mijzelf gekeerd. ik kon wel goed slapen maar kreeg rare dromen. ook voelde ik me nog depressiever.

01-03-2022 | Vrouw | 45
quetiapine (25mg)
Afgelopen zomer ook 2 maanden Quetiapine 50 mg geslikt, vanwege slapeloosheid door een overspannenheid met veel angst. Toen heeft het goed geholpen (8 uur slaap per nacht) had ik weinig last van bijwerkingen en na 2 maanden afgebouwd. Half januari opnieuw met dit middel gestart en een hele andere, zeer negatieve ervaring. Twee weken lang last gehad van enorm zweetaanvall[lees meer...]en en paniek s nachts en overdag enorm somber. Slapen doe ik er veel minder goed op dan afgelopen zomer. Raar toch dat een zelfde middel zo verschillend kan uitpakken in gebruik.

03-11-2021 | Vrouw | 51
quetiapine (200mg)
Ik kreeg dit medicijn tegen depressie. Het werkt wel, je voelt dat het beschermt. In het begin was ik er suf van, later was ik alleen suf bij het wakker worden. Ik had ook nare dromen. Nu heb ik afgebouwd van 200 naar 25 mg en voel ik me niet meer suf in de ochtend, nare dromen zijn ook minder. Het vervelendst vind ik de bijwerkingen met mijn haar, het werd totaal onhande[lees meer...]lbaar en ik kon er helemaal niets meer mee. Gaat nu beter nu ik aan het afbouwen ben al kan dat ook komen doordat ik een goede kapper heb gevonden die wist wat ze ermee aan moest. Of het komt door beide, afbouwen én de kapper, dat kan ook. Hopelijk komt de oude haarconditie terug als ik helemaal gestopt ben.

20-06-2021 | Man | 76
quetiapine (200mg)
7 jaar terug na een slapeloosheid van meer dan 3 maand, korte tijd opname in ziekenhuis met baxter. Daarna 7 jaar goed met Trazodone 100m (1/2) en chloorpromazine 25. Sedert een maand lijken deze niet meer effectief en is de slapeloosheid terug. Bij consult met psychiater quetiapine 200 mg voorgeschreven. Inderdaad geslapen, maar verschrikkelijke bijwerkingen (ei zo na va[lees meer...]n de trap gevallen). Omdat het een zaterdag morgen was en de arts niet bereikbaar, raad gevraagd aan apotheker. Dosis verminderd, eerst tot een vierde, daarna tot een achtste. Zelfs dat laatste liet toe wat te slapen, maar storende bijwerkingen blijven de hele dag hangen, waardoor normaal functioneren moeilijk. Kan gelukkig volgende week opconsult bij arts. Hoe dan ook, neem ik nooit nog een tablet van 200mg.

13-04-2021 | Vrouw | 40
quetiapine (12,5mg)
Onrust in mijn hoofd. Vandaar gestart met QTP. Ik word er nog depressiever van. Slapen gaat goed maar ben de volgende dag té moe om te werken of huishouden te doen. Geen optie voor werkend mens in is mijn mening.

29-03-2021 | Vrouw | 25
quetiapine (100mg)
Vanwege een hersenkneuzing zeer depressieve gedachtes ontwikkeld. Voorheen zeer actief in het leven, 32u in de week werk en breed sociaal netwerk. Sinds anderhalve maand kan ik helemaal niks meer vanwege paniek aanvallen en het aankunnen van weinig prikkels (door de hersenschudding) in overleg met psychiater quetiapine 25MG gestart. Sindsdien zo duizelig dat ik al meerdere[lees meer...] malen ben flauw gevallen. Ik kon voorheen makkelijk een rondje lopen, nu voelt het alsof ik nog geen 50 meter kan lopen en ik ben al buiten adem en gigantisch duizelig en spierpijn. Ik voel mij vooral erg zwak. Op mijn gemoedstoestand werkt het goed, geen suïcidale gedachtes meer maar lichamelijk voel ik mij zeer beperkt. Ik slik het nu een week, ik weet niet goed wat ik moet doen. Psychiater geeft aan dat dit bijwerkingen zijn, die naar mate van tijd verdwijnen.

21-12-2023 | Vrouw | 56

24-06-2022 | Man | 38
quetiapine (50mg)
Onrust
In het begin heeft de quetiapine me goed geholpen met de rust terugvinden. Had hele gesprekken met mezelf s'avonds gewoon stil in m'n hoofd, maar kon geen film meer volgen en lag geregeld zelfs in bed nog in conclaaf met mezelf. Heb hier zo'n 2,5 jaar geleden 50mg quetiapine langzame afgifte voor gekregen die ik s'ochtends bij opstaan innam. Ging heel goed tot ik na een h[lees meer...]alf jaar begon aan te komen en maand of 8 later 20kg was aangekomen. Ook werd ik vanaf uur of 11 s'ochtends moe en dat bleef hele dag. Kon smiddags na werk niet meer van de bank afkomen. Heb tussendoor nog de 25 mg snelle afgifte geprobeerd, maar dat was nog erger kwa vermoeidheid dus teruggegaan naar 50 mg. Nu laatst gestaakt met de medicatie en na wat niet zo fijne ontwenningsverschijnselen voel ik me inmiddels veel energieker in de middag. Wel momenten dat het weer wat onrustiger is in m'n hoofd, maar een goeie joint helpt daar heel goed tegen. De quetiapine deed wel waar die voor nodig was, maar na 2,5 a 3 jaar werd het toch wel is tijd om te stoppen en zit nu veel beter in m'n vel.

30-04-2022 | Vrouw | 70
quetiapine (6.25)
Onrust
Na afbouwen van jarenlang seroxat gebruik werd ik na drie maanden geconfronteerd met het niet meer spontaan in slaap vallen. De psychiater gaf mij quetiapine 6.25 mg wat me wel hielp met het in slaap vallen, maar mij ook een heel duf hoofd gaf. Ben mezelf gaan uitputten om weer spontaan in slaap te vallen. Dat is me gelukt. In het begin met zo’n uur of vier, vijf. Na e[lees meer...]en aantal maanden slaap ik nu 7 a 8 uur. Ben er erg gelukkig mee . Zonder medicatie in slaap te vallen was een enorme vooruitgang in het dagelijks leven. Ik moet wel meteen als ik de slaap voel aankomen , mijn bed in duiken. Als ik te lang wacht blijf ik wakker. Maar ja, als dat alles is. Heb het er graag voor over. Helaas merk ik wel dat mijn hersens veranderd zijn door jarenlang gebruik van seroxat. Gevaarlijk middel!

01-03-2022 | Vrouw | 27
Onrust
Gekregen van de psychiater als een tijdelijk middel om wat meer rust te krijgen, in afwachtig van het psychologisch onderzoek. Medicatie gekregen om wat beter door te slapen. Ga binnenkort verhuizen, icm met corona en de lockdown waar ik in zat vanwege werk ( horeca ) merkte ik dat ik heel veel stress en angst opgebouwd had. En sliep max 5 /6 uur en werd heel gestressed wa[lees meer...]kker. Medicatie helpt goed tegen slapen, ik ben geen voorstander van medicatie maar ik slaap er wel prima op. Nadelen vind ik, is dat ik tot het einde van de middag wel wat suffer ben. Een droge mond, in de ochtend wat wazig ben en chagerijnig en vrijwel hele dag wat moe. Angstoornis is natuurlijk niet gelijk weg. Daar moet je grotendeels ook zelf aan werken. Alleen het dempt snachts wel het piekeren. Oxazepam en lorazepam heb ik in het verleden ook wel gebruikt. En je kan het eigenlijk wel een beetje vergelijken, althans dat is hoe ik het ervaar. Iedereen ervaart het natuurlijk anders!

13-11-2021 | Vrouw | 48
quetiapine (25mg)
Dit middel werkt niet bij ophoging ervan.Dan komen er veel bijwerkingen bij zoals overmatig piekeren ,grote angstaanvallen,straatvrees zelfs.Als het eenmaal werkt dan lijkt het alsof ik nooit paniekklachten heb gehad en ik alles aankan.

26-09-2021 | Man | 58
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Na verbreken relatie door de borderline prolemen opnieuw extreem onrustig, piekeren, slecht slapen, eenzaam, ... Quetiapine verlicht de problemen veroorzaakt door mn borderline en angst. Wel veel last van bijwerkingen Als borderliner heb je weinig keuze, of gek worden of medicatie slikken

20-06-2021 | Vrouw | 31
quetiapine (225mg)
Ik ben het gaan gebruiken voor slapeloosheid. Ooit begonnen met 25 mg en zit nu weer op 225mg In combinatie met 100ng topiramaat en 50mg oxazepam voor het slapen. Toch gaat het slapen nog steeds niet altijd goed. Ik heb ook eerder de retard gehad. Dat werkte voor even maar daarna kreeg ik meer last van lusteloosheid. Toch twijfel ik nu over de medicijnen, nadat ik[lees meer...] ze genomen heb word ik wel iets rustiger maar overdag ben ik. Enorm down, onrustig, suïcidaal.. Wat niet perse door de medicatie hoeft te komen. Maar wat ik ook niet geheel uitsluit dat het daardoor wordt versterkt

04-04-2021 | Vrouw | 31
quetiapine (25)
Doordat ik door een angststoornis crash kan ik niet meer slapen. Quetiapine helpt goed om te slapen. Ik gebruik het alleen in tijden van crisis. Pas wel op met dit gebruik. Het dempt natuurlijk voorkomende stoffen in de hersenen vooral dopamine en serotonine, deze zijn verantwoordelijk voor je stemming. Ik ben mezelf kwijt geraakt hierdoor. Ik ben er licht depressief van g[lees meer...]eworden. Gebruik nu citalopram voor mijn angststoornis maar ook om de serotonine een boost te geven. Hoop snel mezelf weer terug te vinden. Mijn advies is gebruik het alleen als je echt niet anders kunt. Ik heb 1 maand 25 gebruikt en daarna 2 maanden 12,5. Nu ben ik er mee gestopt en het slapen gaat weer goed.

24-03-2021 | Vrouw | 19
Onrust
Hoi ! Ik gebruik quetapine 25 mg. Ik moet 3 op een dag slikken. Ik word er niet perse kalmerend van maar meer heel erg moe. Pas ook op als je het gebruikt want je gaat hele erge gewicht toename tegenmoet door de heftige hongergevoelena die aan blijven houden!

19-02-2024 | Man | 35

verhoogde eetlust vermoeidheid

Door tijdens depressies soms zo goed als niet te kunnen slapen dit middel voorgeschreven gekregen, 1 tablet voor het slapen gaan. Zoals anderen benoemden levert het soms wat levendige dromen op wat voor mij geen probleem is. Daarnaast een verhoogde eetlust, maar ook dit ervaar ik niet als negatief aangezien ik teveel was afgevallen.